Autisme bij zoon
maandag 21 januari 2019 om 17:12
maandag 21 januari 2019 om 17:44
maandag 21 januari 2019 om 17:47
Dan wordt hij al gevolgd voor zijn taalachterstand, en lijkt het mij niet gek om ook zijn overige ontwikkeling te laten onderzoeken. Maar die dingen die je noemde zijn niet per se zorgelijk.Sisisoso schreef: ↑21-01-2019 17:44Om het verhaal niet herkenbaar te maken, een arts vermoedt autisme.
Mijn zorgen zijn vooral vanwege het feit dat mensen die te maken hebben met mijn zoon verschillende meningen hebben en ik het dus even niet weet. Zoon heeft grote taalachterstand maar gaat vooruit
maandag 21 januari 2019 om 17:55
Als je dit al op autisme vindt lijken ben je iets teveel aan het analyseren mi.Sisisoso schreef: ↑21-01-2019 17:12Wel zie ik vooral dit bij mijn kind
- rondlopen en in zichzelf neuriën
- een of twee dezelfde woorden herhalen en het grappig vinden
- moeite met taal maar soms snelle sprongen maken
- druk doen als het druk is en soms niet geintersseerd zijn in dingen om hem heen
maandag 21 januari 2019 om 18:18
Laat het onderzoeken door een deskundige. Ook kinderen met autisme kunnen dingen aanleren, dus het feit dat je kind vooruitgaat zegt niks over al of niet autisme.Sisisoso schreef: ↑21-01-2019 17:44Om het verhaal niet herkenbaar te maken, een arts vermoedt autisme.
Mijn zorgen zijn vooral vanwege het feit dat mensen die te maken hebben met mijn zoon verschillende meningen hebben en ik het dus even niet weet. Zoon heeft grote taalachterstand maar gaat vooruit
Mensen uit de omgeving zeggen zo veel, als je je zorgen maakt laat je je kind deskundig onderzoeken en stop je met lijstjes kenmerken googlen en daar je ideeën op baseren.
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
maandag 21 januari 2019 om 18:19
En het lijstje waarvan TO denkt dat dat tegen autisme pleit laat zien dat ze eigenlijk nauwelijks idee heeft wat autisme inhoudt.
maandag 21 januari 2019 om 18:33
De 2 lijstjes die je geeft slaan echt nergens op TO, sorry. Je hebt geen idee waarover je praat. Als zoon een dusdanig groot probleem heeft dat een diagnose noodzakelijk is voor de juiste hulp laat je hem onderzoeken, zo niet moet je geen probleem creëren. En al helemaal niet in stickertjes denken die je niet begrijpt.
maandag 21 januari 2019 om 18:38
Ik heb zelf autisme en in alles wat je opnoemt zie ik geen duidelijke bevestiging nog uitsluiting dat uw zoon autisme heeft. Ik zou dus zeggen het zou kunnen, maar ook net zo goed niet. Ik zou je geen zorgen maken zolang je zoon goed mee komt, het maakt namelijk niet uit of hij wel of geen autisme heeft, wat wel uitmaakt is of het een probleem is of niet.
maandag 21 januari 2019 om 18:42
Mijn excuses als ik zo onwetend overkom. Ik heb dit lijstje gebaseerd op wat ik erover lees en herken dingen wel en niet. Ik denk dat het vooral komt omdat de dokter aangaf dat hij het vermoedt. Ik heb nooit gezegd dat ik deskundige ben, dus ben een beetje geschrokken van sommige felle reacties hier. Ik ga inderdaad binnenkort naar een deskundige en dan zal alles duidelijk zijn. Als ik met het analyseren van het gedrag van mijn kind iemand heb gekwetst, dan was dat niet mijn bedoeling
maandag 21 januari 2019 om 18:48
Dat weet ik wel. Ik geef aan dat er vooruitgang is in zijn taal maar koppel het niet aan het ontbreken van autisme.Solomio schreef: ↑21-01-2019 18:18Laat het onderzoeken door een deskundige. Ook kinderen met autisme kunnen dingen aanleren, dus het feit dat je kind vooruitgaat zegt niks over al of niet autisme.
Mensen uit de omgeving zeggen zo veel, als je je zorgen maakt laat je je kind deskundig onderzoeken en stop je met lijstjes kenmerken googlen en daar je ideeën op baseren.
maandag 21 januari 2019 om 18:49
De arts heeft dit aangegeven, niet ik.Ms_Jingles schreef: ↑21-01-2019 18:33De 2 lijstjes die je geeft slaan echt nergens op TO, sorry. Je hebt geen idee waarover je praat. Als zoon een dusdanig groot probleem heeft dat een diagnose noodzakelijk is voor de juiste hulp laat je hem onderzoeken, zo niet moet je geen probleem creëren. En al helemaal niet in stickertjes denken die je niet begrijpt.
maandag 21 januari 2019 om 19:32
Met name de 2 lijstjes die je postte bevatten zoveel onwetendheid, vooroordelen en niet-kloppende cliché's dat het irritatie op kan wekken bij sommige forummers.
maandag 21 januari 2019 om 19:41
Dat was dus niet mijn bedoeling om zo over te komen. Dit is wat ik erover heb gelezen en op websites vind je testen met dit soort vragen vandaarMs_Jingles schreef: ↑21-01-2019 19:32Met name de 2 lijstjes die je postte bevatten zoveel onwetendheid, vooroordelen en niet-kloppende cliché's dat het irritatie op kan wekken bij sommige forummers.
maandag 21 januari 2019 om 19:49
Zoals bij veel dingen is het internet niet de meest betrouwbare bron.