Autisme bij zoon

21-01-2019 17:12 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie advies het is inderdaad beter naar een deskundige te gaan ipv zelf te analyseren
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-01-2019 20:41
Reden: OP verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
89.38% gewijzigd
Wat is precies de hulpvraag (wat is het probleem) die je hebt waar een diagnose voor nodig is?
Wat voor zorgen?
Autisme is een spectrum he ...
Ik lees niets geks. Hij is 4. Kleuters vinden nu eenmaal flauwe dingen leuk en zijn op zichzelf gericht.
Wat had je dan verwacht mbt gedrag?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Om het verhaal niet herkenbaar te maken, een arts vermoedt autisme.
Mijn zorgen zijn vooral vanwege het feit dat mensen die te maken hebben met mijn zoon verschillende meningen hebben en ik het dus even niet weet. Zoon heeft grote taalachterstand maar gaat vooruit
Sisisoso schreef:
21-01-2019 17:44
Mijn zorgen zijn vooral vanwege het feit dat mensen die te maken hebben met mijn zoon verschillende meningen hebben en ik het dus even niet weet. Zoon heeft grote taalachterstand maar gaat vooruit
Dan wordt hij al gevolgd voor zijn taalachterstand, en lijkt het mij niet gek om ook zijn overige ontwikkeling te laten onderzoeken. Maar die dingen die je noemde zijn niet per se zorgelijk.
Autisme is ook niet altijd speciaal onderwijs en beschermd wonen.
Sisisoso schreef:
21-01-2019 17:12
Wel zie ik vooral dit bij mijn kind
- rondlopen en in zichzelf neuriën
- een of twee dezelfde woorden herhalen en het grappig vinden
- moeite met taal maar soms snelle sprongen maken
- druk doen als het druk is en soms niet geintersseerd zijn in dingen om hem heen
Als je dit al op autisme vindt lijken ben je iets teveel aan het analyseren mi.
Sisisoso schreef:
21-01-2019 17:44
Laat het onderzoeken door een deskundige. Ook kinderen met autisme kunnen dingen aanleren, dus het feit dat je kind vooruitgaat zegt niks over al of niet autisme.

Mensen uit de omgeving zeggen zo veel, als je je zorgen maakt laat je je kind deskundig onderzoeken en stop je met lijstjes kenmerken googlen en daar je ideeën op baseren.
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
MargjeM schreef:
21-01-2019 17:55
Als je dit al op autisme vindt lijken ben je iets teveel aan het analyseren mi.
En het lijstje waarvan TO denkt dat dat tegen autisme pleit laat zien dat ze eigenlijk nauwelijks idee heeft wat autisme inhoudt.
Solomio schreef:
21-01-2019 18:19
En het lijstje waarvan TO denkt dat dat tegen autisme pleit laat zien dat ze eigenlijk nauwelijks idee heeft wat autisme inhoudt.
Helemaal mee eens!!

En hij is 4!
De 2 lijstjes die je geeft slaan echt nergens op TO, sorry. Je hebt geen idee waarover je praat. Als zoon een dusdanig groot probleem heeft dat een diagnose noodzakelijk is voor de juiste hulp laat je hem onderzoeken, zo niet moet je geen probleem creëren. En al helemaal niet in stickertjes denken die je niet begrijpt.
Ik heb zelf autisme en in alles wat je opnoemt zie ik geen duidelijke bevestiging nog uitsluiting dat uw zoon autisme heeft. Ik zou dus zeggen het zou kunnen, maar ook net zo goed niet. Ik zou je geen zorgen maken zolang je zoon goed mee komt, het maakt namelijk niet uit of hij wel of geen autisme heeft, wat wel uitmaakt is of het een probleem is of niet.
Mijn excuses als ik zo onwetend overkom. Ik heb dit lijstje gebaseerd op wat ik erover lees en herken dingen wel en niet. Ik denk dat het vooral komt omdat de dokter aangaf dat hij het vermoedt. Ik heb nooit gezegd dat ik deskundige ben, dus ben een beetje geschrokken van sommige felle reacties hier. Ik ga inderdaad binnenkort naar een deskundige en dan zal alles duidelijk zijn. Als ik met het analyseren van het gedrag van mijn kind iemand heb gekwetst, dan was dat niet mijn bedoeling
Ja je was ook echt heel herkenbaar. Je bent de enige waarvan er wordt gedacht dat het kind autisme heeft. Pffffff.
Solomio schreef:
21-01-2019 18:18
Laat het onderzoeken door een deskundige. Ook kinderen met autisme kunnen dingen aanleren, dus het feit dat je kind vooruitgaat zegt niks over al of niet autisme.

Mensen uit de omgeving zeggen zo veel, als je je zorgen maakt laat je je kind deskundig onderzoeken en stop je met lijstjes kenmerken googlen en daar je ideeën op baseren.
Dat weet ik wel. Ik geef aan dat er vooruitgang is in zijn taal maar koppel het niet aan het ontbreken van autisme.
Ms_Jingles schreef:
21-01-2019 18:33
De 2 lijstjes die je geeft slaan echt nergens op TO, sorry. Je hebt geen idee waarover je praat. Als zoon een dusdanig groot probleem heeft dat een diagnose noodzakelijk is voor de juiste hulp laat je hem onderzoeken, zo niet moet je geen probleem creëren. En al helemaal niet in stickertjes denken die je niet begrijpt.
De arts heeft dit aangegeven, niet ik.
Ik schrik van de felle reacties hier op een moeder wiens zoon misschien autisme heeft en er wellicht niks van weet en nooit heeft beweerd en daarom hier op het forum vragen stelt.
ik heb drie kinderen met autisme en alle drie zijn ze compleet anders in hun autisme
Mijn dochter met autisme is een van de meest talige mensen die ik ken. Was ook heel vroeg met praten, volzinnen met 2 jaar en zo.
Testen heeft vooral zin als je merkt dat het kind of zijn omgeving last hebben van zijn gedrag.
Sisisoso schreef:
21-01-2019 18:50
Ik schrik van de felle reacties hier op een moeder wiens zoon misschien autisme heeft en er wellicht niks van weet en nooit heeft beweerd en daarom hier op het forum vragen stelt.
Met name de 2 lijstjes die je postte bevatten zoveel onwetendheid, vooroordelen en niet-kloppende cliché's dat het irritatie op kan wekken bij sommige forummers.
Ms_Jingles schreef:
21-01-2019 19:32
Met name de 2 lijstjes die je postte bevatten zoveel onwetendheid, vooroordelen en niet-kloppende cliché's dat het irritatie op kan wekken bij sommige forummers.
Dat was dus niet mijn bedoeling om zo over te komen. Dit is wat ik erover heb gelezen en op websites vind je testen met dit soort vragen vandaar
Sisisoso schreef:
21-01-2019 19:41
Dat was dus niet mijn bedoeling om zo over te komen. Dit is wat ik erover heb gelezen en op websites vind je testen met dit soort vragen vandaar
Zoals bij veel dingen is het internet niet de meest betrouwbare bron.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven