Gezondheid alle pijlers

spiraaltje

24-01-2019 15:49 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

ik slik al heel lang de pil en begin daar steeds meer last van te krijgen. Nou denk ik dat ik voor een spiraaltje ga kiezen, alleen zie ik wel een beetje op tegen het plaatsen ervan. heeft iemand ervaring hiermee?
Ik hb nu een koperspiraal en vond het plaatsen totaal niet pijnlijk. Ik ben wel 5 maanden geleden bevallen dus bij mij is her sws wat losser.
Ik heb nu een halfjaar een koperspiraal omdat ik van de hormonen af wou. En het is heerlijk om er 10 jaar geen gezeur mee te hebben!

Het plaatsen was drama, de pijn was heftig maar ach, dat is voor even wel te doen. Het leuke is dat mijn lijf op pijn reageert met flauwvallen, dus ik ben nog een aantal keer onderuit gegaan.
Vervolgens nog 1,5 dag op de bank met een kruik doorgebracht en daarna nergens meer last van.
De eerste menstruatie vond ik ook heftig, veel bloed en pijn. Dat stabiliseerde daarna wel snel, nu bloed ik iets meer maar dat is te overzien en verder heb ik 0 klachten.
Dus voor mij was het even doorbijten maar zonder hormonen voel ik me zoveel beter dat ik het zo weer zou doen!
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Ik was ook heel bang en had het daardoor 3 jaar uitgesteld.
Maar dat was achteraf voor niets, 't was onprettig maar goed te doen.
Heel even iets pijnlijk maar snel klaar.
Daarna ook geen last gehad.

Tot 2 mnd nadien dan want toen kwam hij er spontaan weer uit en dat waren net weeën, maar dat schijnt dan weer zeldzaam te zijn.
Ik heb nu sinds een paar maanden een mirena spiraal en ik vond het plaatsen helemaal geen pijn doen. Ik voelde alleen een klein beetje kramp, vergelijkbaar met ongesteld zijn. Daarna nog wel een paar dagen kramp gehad en bloedverlies, maar nu nergens meer last van! Ik zou je niet te bang laten maken door verhalen op internet. Bespreek het met je huisarts. Ik had van te voren een pijnstiller op recept gekregen die hielp met je baarmoeder te ontspannen. Misschien kun je daar naar vragen.
knorretje96 schreef:
24-01-2019 18:59
Ik heb nu sinds een paar maanden een mirena spiraal en ik vond het plaatsen helemaal geen pijn doen. Ik voelde alleen een klein beetje kramp, vergelijkbaar met ongesteld zijn. Daarna nog wel een paar dagen kramp gehad en bloedverlies, maar nu nergens meer last van! Ik zou je niet te bang laten maken door verhalen op internet. Bespreek het met je huisarts. Ik had van te voren een pijnstiller op recept gekregen die hielp met je baarmoeder te ontspannen. Misschien kun je daar naar vragen.
Hoe heet die pijnstiller? Las op internet (ja niet doen haha) over eenzelfde medicijn dat de baarmoeder ontspant, maar waar je achteraf enorm kramp van krijgt.
het plaatsen gaf vooral een heftige kramp, wat vervelend is. maar dat duurde bij mij maar 1 minuut. Smiddags nog last van 'menstruatie' krampen. Sindsdien totaal geen last meer van.
Het plaatsen is even pijnlijk, ik had het gevoel dat ik flauw ging vallen toen ik naar buiten liep maar ach, het is maar even pijnlijk en het is zó veel fijner dan de pil. Nu is het wel zo dat een spiraaltje bij iedereen een andere uitwerking heeft en ik ook wel eens negatieve verhalen hoor.
Voor mij is het mega chill. Ik heb nu al 4 jaar een Mirena spiraal en ben nooit meer ongesteld geweest, last van buikpijn oid. Ook geen bijwerkingen niks. Heerlijk!
Zo te lezen vindt iedereen de pijn het dus dubbel en dwars waard. En het is gewoon proberen, je kunt niet van tevoren zeggen of het voor jou gaat werken of niet. Even doorbijten dus en dan zit je gebakken voor 5 jaar :)
Ik vond het de eerste keer wel pijnlijk. Geen vaginale bevalling en het ging allemaal wat moeizaam. De tweede keer ging het heel makkelijk en de derde keer ook.
IK heb nooit pijnstillers voorgeschreven gekregen om van te voren in te nemen en ook naderhand nooit een pijnstiller ingenomen.
lise1985 schreef:
25-01-2019 09:14
Ik vond het de eerste keer wel pijnlijk. Geen vaginale bevalling en het ging allemaal wat moeizaam. De tweede keer ging het heel makkelijk en de derde keer ook.
IK heb nooit pijnstillers voorgeschreven gekregen om van te voren in te nemen en ook naderhand nooit een pijnstiller ingenomen.
Maar niet zó pijnlijk dat je het niet nog een keer zou ondergaan. Achteraf vallen dingen vaak wel mee voor mij, de angst voor pijn maakt mij helemaal gek waardoor ik onwijs gespannen ben. Ik ga zeker wel goede pijnstillers nemen en mezelf proberen rustig te maken voor de behandeling. Ademhalingsoefeningen of zo :)
fotoroid schreef:
25-01-2019 09:30
Maar niet zó pijnlijk dat je het niet nog een keer zou ondergaan. Achteraf vallen dingen vaak wel mee voor mij, de angst voor pijn maakt mij helemaal gek waardoor ik onwijs gespannen ben. Ik ga zeker wel goede pijnstillers nemen en mezelf proberen rustig te maken voor de behandeling. Ademhalingsoefeningen of zo :)
Pijnlijk is bij mij wat anders dan echt pijn.
Spiraaltje plaatsen vind ik meer vervelend, maar het is echt prima te doen.
lise1985 schreef:
25-01-2019 10:19
Pijnlijk is bij mij wat anders dan echt pijn.
Spiraaltje plaatsen vind ik meer vervelend, maar het is echt prima te doen.
Ah kijk, daar gaat dus mijn misinterpretatie!
fotoroid schreef:
25-01-2019 09:30
Hier had ik ook last van! En hoewel het bij mij meer in de categorie pijn viel (sorry) heb ik nu wel 10 jaar zekerheid.
Geef gewoon aan dat je het spannend vind, ik kreeg inderdaad ademhalingsoefeningen en ze vertelde heel rustig, precies wat ze deed. Dat hielp mij met focussen op iets anders.
Als ik elke 5 jaar zou moeten zou ik wel twijfelen of ik dat zou willen. Maar ik lees ook dat wisselen/verwijderen veel minder erg is dan plaatsen. Dus ja, het is een keer naar en dat heb ik er wel voor over.
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Full_Moon schreef:
25-01-2019 11:04
Hier had ik ook last van! En hoewel het bij mij meer in de categorie pijn viel (sorry) heb ik nu wel 10 jaar zekerheid.
Geef gewoon aan dat je het spannend vind, ik kreeg inderdaad ademhalingsoefeningen en ze vertelde heel rustig, precies wat ze deed. Dat hielp mij met focussen op iets anders.
Als ik elke 5 jaar zou moeten zou ik wel twijfelen of ik dat zou willen. Maar ik lees ook dat wisselen/verwijderen veel minder erg is dan plaatsen. Dus ja, het is een keer naar en dat heb ik er wel voor over.
Ik heb/had een hele fijne gynaecoloog met wie ik ondertussen gewoon een leuk gesprek had. De laatste keer was mijn man mee en ook die kletste gewoon vrolijk met de gynaecoloog. Daardoor was de sfeer heel ontspannen.
Daarnaast is mijn gynaecoloog ook gewoon echt heel fijn, vriendelijk en vooral zachtaardig en voorzichtig, maar wel vlot.
TO, wat vind jij van al deze reacties, heb je er wat aan?
fotoroid schreef:
25-01-2019 08:27
Zo te lezen vindt iedereen de pijn het dus dubbel en dwars waard. En het is gewoon proberen, je kunt niet van tevoren zeggen of het voor jou gaat werken of niet. Even doorbijten dus en dan zit je gebakken voor 5 jaar :)
Tien jaar ;)
Hemelslicht schreef:
25-01-2019 13:03
Tien jaar ;)
Ja ik zou zelf voor hormoon gaan, dus 5 :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven