Werk & Studie alle pijlers

Beoordeling hbo scriptie

25-01-2019 17:44 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Viva leden,

Ik plaats dit namens een vriendinnetje van mij die vier jaar lang keihard heeft geknald tijdens haar studie en BIJNA haar studie cum laude gehaald heeft. Bijna omdat haar scriptie met 0,4 punt te laag is beoordeeld. Zij zit op dit moment totaal niet lekker in haar vel vanwege dit hele gebeuren wat ik wel kan begrijpen. Ik geloof dat zij haar scriptie met een 8,5 moest halen maar zij heeft een 8,1 gekregen. Zij heeft al geprobeerd met haar begeleider in gesprek te gaan maar die houdt voet bij stuk dat het echt een 8,1 waard is en meer niet. Ik vind dit best triest, de begeleider wist dat zij cum laude kon slagen. Op mij komt het bijna over als ''niet gunnen''. Maar goed... wat denken jullie hierover? En wat zou jij doen in dit geval.... het er lekker bij laten en je verlies nemen of er werk van maken en zo ja hoe?
Murrmurr schreef:
25-01-2019 19:01
ik heb kleine entrepreneurtjes in de klas met een CV waar je akelig van wordt
Maar gelukkig zijn..tja..dat is niet zo makkelijk zonder therapie..
S-Meds schreef:
best sneu dat veel pubers geloven dat cijfers ertoe doen. Ze kunnen gewoon met 5.5-jes heel succesvol worden. Dat betekent dat ze in hun studietijd minder kunnen studeren en meer kunnen feesten. Maar niemand die ze dat vertelt.
Dat is dus niet meer waar, de concurrentiestrijd voor veel banen op niveau is een soort hunger games maar minder gezellig
Murrmurr schreef:
Ja dat is wel mijn ervaring, HBO weet ik niet wat ze daar doen maar het komt dichter bij elkaar, je hebt daar ook masters en zo.

Dat met die cijfers heeft denk ik te maken met de druk die er sowieso op jongeren ligt om vanaf zeer jonge leeftijd uit te blinken en allemaal extracurriculaire activiteiten te ontplooien en zo. Om daarna in aanmerking te komen voor de beste onbetaalde stages :'( ik heb kleine entrepreneurtjes in de klas met een CV waar je akelig van wordt :puppy:
Hier op de middelbare net zo hoor, maar dat zijn allemaal high potentials in de dop, die overigens bij elk cijfer beneden hun verwachting gaan zeuren om een hoger cijfer, of het een 9.9 (mevrouw, waarom haat u mij?) een 6,8 of 4,2 is).
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 25-01-2019 19:05
4.28% gewijzigd
Ik leer mijn kinderen dat ze een zo hoog mogelijke opleiding moeten doen zodat ze kunnen worden wat ze willen in plaats van moeten worden wat ze mogen.

Als ze met een 6 worden wat ze willen..helleluja..alles boven de 6 is energie die je in plezier of je medemens had kunnen stoppen.
TO, kom je nog reageren?
celaena_aelin wijzigde dit bericht op 25-01-2019 19:07
2.13% gewijzigd
Ik studeerde cum laude af, maar dat was in de vorige eeuw. En toen was het crisis. En vroeg een vriend aan mij: cum laude... Krijg je dan meer uitkering? 8-)
Murrmurr schreef:
25-01-2019 19:03
Dat is dus niet meer waar, de concurrentiestrijd voor veel banen op niveau is een soort hunger games maar minder gezellig
was
er is momenteel een enorme krapte op de arbeidsmarkt.
Wat ik hierover denk? Dat je vriendin niet goed genoeg is om die ‘titel’ te krijgen die waarschijnlijk zo belangrijk is voor haar ego. En dat ze zo ‘keihard heeft moeten knallen’ om die studie te halen, geeft ook al aan dat ze waarschijnlijk niet echt het talent heeft dat ze graag zou willen bezitten.
Die vriendin moet blij zijn dat ze een diploma heeft en moet nu zonder te blijven miepen op zoek naar een baan.
Murrmurr schreef:
25-01-2019 19:03
waardoor ze ook meteen shit betaald worden..omdat ze de baan zo graag willen.
S-Meds schreef:
25-01-2019 19:06
was
Die zit aan de onderkant..elke gek heeft uni tegenwoordig
tomcat schreef:
25-01-2019 19:05
Ik leer mijn kinderen dat ze een zo hoog mogelijke opleiding moeten doen zodat ze kunnen worden wat ze willen in plaats van moeten worden wat ze mogen.

Als ze met een 6 worden wat ze willen..helleluja..alles boven de 6 is energie die je in plezier of je medemens had kunnen stoppen.
Ik heb zowel hbo als universiteit afgerond. En universiteit is het hoogste niveau. Maar eigenlijk is een gedegen beroepsopleiding ook niks mis mee. Mooie basis hoor.
Monchu69 schreef:
Wat ik hierover denk? Dat je vriendin niet goed genoeg is om die ‘titel’ te krijgen die waarschijnlijk zo belangrijk is voor haar ego. En dat ze zo ‘keihard heeft moeten knallen’ om die studie te halen, geeft ook al aan dat ze waarschijnlijk niet echt het talent heeft dat ze graag zou willen bezitten.
Die vriendin moet blij zijn dat ze een diploma heeft en moet nu zonder te blijven miepen op zoek naar een baan.
Oh ja, die ook nog: waarom heb ik een 4,5????? 🤯Ik heb keihard gewerkt!!!!! :-$
Mevrouw75 schreef:
25-01-2019 19:04
(mevrouw, waarom haat u mij?)
:rofl: ik heb een paar hilarische inappropriate mailwisselingen in die trant. Van "u heeft duidelijk de strekking van mijn paper niet begrepen dus ik kom graag langs om die uit te leggen" tot meer zorgwekkende die mijn kennis bevragen omdat ik jong ben en een vrouw. Of 'ik kom uit een land waar copy pasten van een internet-artikel niet als plagiaat geldt'. Pfff
tomcat schreef:
25-01-2019 19:07
Die zit aan de onderkant..elke gek heeft uni tegenwoordig
nee dat is zwaar overdreven
S-Meds schreef:
was
Niet in de geesteswetenschappen.
lilalinda schreef:
Ik studeerde cum laude af, maar dat was in de vorige eeuw. En toen was het crisis. En vroeg een vriend aan mij: cum laude... Krijg je dan meer uitkering? 8-)
Toen had je weer dat er werk zat was maar mensen dat "onder hun niveau" vonden..lang leve de surinamer, antilliaan, italiaan, portugees, turk, gastarbeider, marrokaan, buitenlander, allochtoon, 2e generatie allochtoon, mensen met een kleurtje, medelander, nederlander met een niet westerse achtergrond.
S-Meds schreef:
25-01-2019 19:09
nee dat is zwaar overdreven
uhuh..elke gek met hoogopeleide ouders inderdaad..in bepaalde wijken doet men nog niet mee, denkt men nog dat je daar slim voor moet zijn.
Monchu69 schreef:
Wat ik hierover denk? Dat je vriendin niet goed genoeg is om die ‘titel’ te krijgen die waarschijnlijk zo belangrijk is voor haar ego.
En dat is weer de schuld van haar ouders die haar altijd hebben verteld dat ze zo speciaal is
Je hebt nu natuurlijk een hele generatie kinderen die niet hoger opgeleid kan worden dan hun ouders, dat is nogal een druk. Daar hadden mijn vrienden en ik niet zo'n last van: het was al snel een hele verbetering.
Murrmurr schreef:
25-01-2019 19:10
Niet in de geesteswetenschappen.
dat zal niet lang meer duren, er is een enorme geestelijke armoede momenteel
tomcat schreef:
25-01-2019 19:11
Toen had je weer dat er werk zat was maar mensen dat "onder hun niveau" vonden..lang leve de surinamer, antilliaan, italiaan, portugees, turk, gastarbeider, marrokaan, buitenlander, allochtoon, 2e generatie allochtoon, mensen met een kleurtje, medelander, nederlander met een niet westerse achtergrond.
Nou... Ik ben iets jonger hoor.... Instroom van gastarbeiders was meer in mijn vroege jeugd
Ik rondde mijn 2e studie af in 1992, dat jaar dat de boeken inging als jaar van de snelle economische teruggang

Toen waren gastarbeiders al allochtonen gok ik
S-Meds schreef:
25-01-2019 19:16
dat zal niet lang meer duren, er is een enorme geestelijke armoede momenteel
Merk jij dat ook? Ik heb er op dit forum veel last van.
lilalinda schreef:
25-01-2019 19:08
Ik heb zowel hbo als universiteit afgerond. En universiteit is het hoogste niveau. Maar eigenlijk is een gedegen beroepsopleiding ook niks mis mee. Mooie basis hoor.
Wat ik niet snap is waarom die universiteit "het hoogste niveau" zou zijn en die beroepsopleiding niet. Het zijn verschillende dingen die je leert..maar het 1 is echt niet moeilijker dan het ander.
lilalinda schreef:
25-01-2019 19:18
Nou... Ik ben iets jonger hoor.... Instroom van gastarbeiders was meer in mijn vroege jeugd
Ik rondde mijn 2e studie af in 1992, dat jaar dat de boeken inging als jaar van de snelle economische teruggang

Toen waren gastarbeiders al allochtonen gok ik
Gok je ?

Ze zaten inderdaad in 1975 al bij mij op de kleuterschool hoor ;)
dubbel
anoniem_3997 wijzigde dit bericht op 25-01-2019 19:24
98.29% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven