Beoordeling hbo scriptie
vrijdag 25 januari 2019 om 17:44
Hallo Viva leden,
Ik plaats dit namens een vriendinnetje van mij die vier jaar lang keihard heeft geknald tijdens haar studie en BIJNA haar studie cum laude gehaald heeft. Bijna omdat haar scriptie met 0,4 punt te laag is beoordeeld. Zij zit op dit moment totaal niet lekker in haar vel vanwege dit hele gebeuren wat ik wel kan begrijpen. Ik geloof dat zij haar scriptie met een 8,5 moest halen maar zij heeft een 8,1 gekregen. Zij heeft al geprobeerd met haar begeleider in gesprek te gaan maar die houdt voet bij stuk dat het echt een 8,1 waard is en meer niet. Ik vind dit best triest, de begeleider wist dat zij cum laude kon slagen. Op mij komt het bijna over als ''niet gunnen''. Maar goed... wat denken jullie hierover? En wat zou jij doen in dit geval.... het er lekker bij laten en je verlies nemen of er werk van maken en zo ja hoe?
Ik plaats dit namens een vriendinnetje van mij die vier jaar lang keihard heeft geknald tijdens haar studie en BIJNA haar studie cum laude gehaald heeft. Bijna omdat haar scriptie met 0,4 punt te laag is beoordeeld. Zij zit op dit moment totaal niet lekker in haar vel vanwege dit hele gebeuren wat ik wel kan begrijpen. Ik geloof dat zij haar scriptie met een 8,5 moest halen maar zij heeft een 8,1 gekregen. Zij heeft al geprobeerd met haar begeleider in gesprek te gaan maar die houdt voet bij stuk dat het echt een 8,1 waard is en meer niet. Ik vind dit best triest, de begeleider wist dat zij cum laude kon slagen. Op mij komt het bijna over als ''niet gunnen''. Maar goed... wat denken jullie hierover? En wat zou jij doen in dit geval.... het er lekker bij laten en je verlies nemen of er werk van maken en zo ja hoe?
vrijdag 25 januari 2019 om 20:54
tomcat schreef: ↑25-01-2019 20:45MIsschien als deceptie, maar ik heb zelf niet eens mijn MTS afgemaakt..en nee ik heb geen idee hoe MTS vertaald naar de huidige indelingen..bestaat het nog wel? of is MBO weg gesneden? nee dan zou er ook geen VMBO meer zijn toch?
logica.. vroeger had je LBO -> MBO -> HBO -> WO
en VWO -> WO
Nu heb je VMBO -> HBO -> WO
en nog steeds VWO ->WO
waar is MBO gebleven eigenlijk? Havo bestaat nog wel volgens mij maar dat valt meer onder LBO in dat kader..vanaf Havo kon je naar MBO.. Mavo was ondanks het middelbaar in de naam al LBO..heeft LAVO ooit bestaan dan..verwarrend..
ok..officieel lost in het scholingssysteem
Met VMBO-tl kom je zonder 21+ toets het HBO niet binnen hoor. MBO bestaat nog gewoon.
Maar, on topic, TO, ik had een 9,5 voor mijn scriptie maar geen cum laude omdat ik in het eerste jaar twee zessen en in het tweede jaar drie zevens had gehaald. Dus tsja.
vrijdag 25 januari 2019 om 20:55
vrijdag 25 januari 2019 om 20:56
Van het oude niet, van het nieuwe dus blijkbaar?
vrijdag 25 januari 2019 om 20:59
ROC's zijn gefuseerde MBO's
Jouw MTS zit nu in een ROC met de oude MEAO etc
(Check eens, of het klopt voor je oude school, benieuwd of het klopt)
vrijdag 25 januari 2019 om 21:22
https://nl.wikipedia.org/wiki/Onderwijs_in_Nederland
Kun je het even op je gemak nalezen.
Overigens ben ik rijk én dik. Als je daar een probleem mee hebt, ga ik boven op je zitten. Ha!
vrijdag 25 januari 2019 om 21:36
Rijk is subjectiefBetty_Slocombe schreef: ↑25-01-2019 21:22https://nl.wikipedia.org/wiki/Onderwijs_in_Nederland
Kun je het even op je gemak nalezen.
Overigens ben ik rijk én dik. Als je daar een probleem mee hebt, ga ik boven op je zitten. Ha!
vrijdag 25 januari 2019 om 22:05
en de écht rijken
zaterdag 26 januari 2019 om 14:48
Dat is in mijn geval niet helemaal waar, in ieder geval niet dat er veel vrouwen werken. Maar het is geen sector die economisch wat oplevert, dan wordt het al gauw als 'niet belangrijk' bestempeld (zeker met het huidige politieke klimaat)lilalinda schreef: ↑25-01-2019 20:31Dat zijn dan ook vaak vakgebieden, waar het salaris laag is en veel vrouwen werken.
Vind ik altijd wat moeilijk. Voor mij moet mijn salaris uitdrukken, hoeveel waardering er is (nu doet mijn salaris dat), alle andere vormen van waardering zijn leuk hoor. Maar je koopt er zo weinig voor, en het lijkt ook een zoethoudertje.
Maar dat maakt het werk niet minder zinvol, of minder voldoening die je eruit haalt, en dan wordt salaris niet (meer) de belangrijkste graadmeter voor waardering.
zondag 27 januari 2019 om 13:37
Angelwings19, blijkbaar zit je vriendin er erg mee. Dan kunnen wij wel allemaal vertellen dat het niet belangrijk is (voor ons), maar het gaat erom hoe zij zich erbij voelt en niet hoe wij ons erbij voelen. Ik heb in mijn propedeuse steeds een 8 of een 9 gehaald, maar er zit één 6 bij. Dat vind ik toch wel een smet op mijn cijferlijst. Bij mij op de uni kon je een voldoende niet herkansen, anders had ik dat zeker gedaan. Kortom, laat je vriendin onderzoeken of het mogelijk is om een herbeoordeling te krijgen. Dus zeker werk van maken als zij er zo mee zit.
zondag 27 januari 2019 om 14:07
Man klaagde laatst ook zijn nood over studenten die komen vragen: "Wat moet ik doen om cum laude te slagen?" Zijn antwoord: "Om te beginnen deze vraag niet stellen!" Zelfstandigheid is een belangrijk punt bij cum laude slagen dus zelfstandig bedenken hoe je onderzoek uitblinkt, ook.
Ik krijg trouwens ook een sik van studenten die graag cum laude slagen, maar voor mijn vak een te laag cijfer halen. Ze komen het tentamen inzien herkansen en wat gebeurt er? Ze halen een cijfer dat nauwelijks hoger is dan de eerste keer, dus weer niet cum laude. En ik maar tentamens nakijken en toelichten...
Ik krijg trouwens ook een sik van studenten die graag cum laude slagen, maar voor mijn vak een te laag cijfer halen. Ze komen het tentamen inzien herkansen en wat gebeurt er? Ze halen een cijfer dat nauwelijks hoger is dan de eerste keer, dus weer niet cum laude. En ik maar tentamens nakijken en toelichten...