Via via gevraagd worden op nichtje te passen

29-01-2019 12:59 160 berichten
Het blijkt dus maar weer dat je voor ieder topic dat je schrijven wilt weer een andere nick moet aanmaken.

Hoe kinderachtig is het voor sommige van jullie , om iedere To te loepen of rond te neuzen wat ze nog meer op andere topics hebben gereageerd.
Dan ga ik mij toch maar weer afvragen ....heb je niks beters te doen ?
Wat doe je in godsnaam heel de dag...heb je geen leven ofzo...ben je in real live.. ook zo 'n roddeltante / buurvrouw wat alles en iedereen in de gaten houdt ???
anoniem_380540 wijzigde dit bericht op 01-02-2019 20:18
Reden: Dat lijkt mij duidelijk !!!
80.47% gewijzigd
Laat je vriend tegen zijn zus zeggen dat ze dat maar aan jou moet vragen.
Alle reacties Link kopieren
Als schoonzus alleen maar app van broer heeft, is het logisch dat ze via broer vraagt. Heeft ze jouw app ook op de telefoon dan is het vreemd. Zitten ze samen aan de koffie dan vind ik het ook niet vreemd dat ze aan broer vraagt: goh ik moet vrijdag weg, zou windlicht of jij even op willen passen? En misschien vindt nichtje jou leuker dan je vriend, dus vandaar de vraag aan jou
nlies wijzigde dit bericht op 29-01-2019 13:25
12.09% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Hij wordt kwaad op jou omdat jij niet wil oppassen? Het moet niet gekker worden.
Hij gaat daar zelf maar babysitten als hij vindt dat het per se moet om zus uit de brand te helpen.

Laat je niks aanpraten en vooral niet dwingen tot iets wat je niet wil.
En het is inderdaad raar dat zoiets niet rechtstreeks aan je wordt gevraagd.
Fuck die spaarrekening, ik stack in schoenendoos
nlies schreef:
29-01-2019 13:24
Als schoonzus alleen maar app van broer heeft, is het logisch dat ze via broer vraagt.
Als TO haar nummer niet heeft uitgewisseld met die schoonzus dan zegt dat genoeg over de mate van contact die ze met haar wil. Dus zeker niet de basis om om dit soort diensten te kunnen vragen. Ze kan haar broer vragen als babysit.
als zus wil dat jij komt oppassen dan belt ze jou maar. Jij hebt al wat anders in de planning dus helaas pindakaas en succes ermee.. En dat ziekenhuis ding komt niet op als poepen.
sarahconnor schreef:
29-01-2019 13:01
Ik vind dat je vriend maar moet gaan oppassen.
Ten eerste dit. Ten tweede, het is toch geen noodgeval? Dat is iets accuut. En dan moet hij zelf maar gaan. Ten derde, natuurlijk mag zij bij hem informeren. Als ze het gelijk bij jou vraagt, voel je je misschien voor het blok gezet. Ten vierde, ze heeft het niet aan jou gevraagd, dus je hoeft er helemaal niets mee te doen. Er is niets concreets. Hoef je ook niet op te reageren, ook niet naar je vriend toe.

Of de volgende keer gewoon zeggen; mocht ze het vragen, ik kan niet. En niet erover in discussie gaan.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
redbulletje schreef:
29-01-2019 13:26
Als TO haar nummer niet heeft uitgewisseld met die schoonzus dan zegt dat genoeg over de mate van contact die ze met haar wil. Dus zeker niet de basis om om dit soort diensten te kunnen vragen. Ze kan haar broer vragen als babysit.
Ik heb van niemand van mijn zwagers een nummer. Dus als ik hen wat moet vragen gaat dat ook via zussen. Denk ook niet dat zwagers mijn nummer hebben dus andersom werkt het ook zo.
nlies schreef:
29-01-2019 13:31
Ik heb van niemand van mijn zwagers een nummer. Dus als ik hen wat moet vragen gaat dat ook via zussen. Denk ook niet dat zwagers mijn nummer hebben dus andersom werkt het ook zo.

Ik volg RB daar wel in: als je niet close genoeg bent om elkaars nummer te hebben, dan laat je iemand, zeker bij niet-noodgevallen - maar de schoonzus definieert noodgevallen blijkbaar anders :whistle: - toch niet op je kinderen passen?

TO, gaat dit om de controlerende schoonzus of zijn er meerdere exemplaren in je schoonfamilie?
Via via gevraagd worden op nichtje te passen
Waarom wordt deze vraag niet aan mijzelf gevraagd?

Whahaha, sorry hoor maar zie je zelf niet de ironie van wat je aan het doen bent :rofl: ?
Wereld op zijn kop , leuk als een ander over jouw vrije tijd wil beslissen (als in vriend).
davo1979 wijzigde dit bericht op 29-01-2019 13:40
3.41% gewijzigd
MonicaG schreef:
29-01-2019 13:36
Ik volg RB daar wel in: als je niet close genoeg bent om elkaars nummer te hebben, dan laat je iemand, zeker bij niet-noodgevallen - maar de schoonzus definieert noodgevallen blijkbaar anders :whistle: - toch niet op je kinderen passen?

TO, gaat dit om de controlerende schoonzus of zijn er meerdere exemplaren in je schoonfamilie?
Dit ja! Ze zal vast telefoonnummers van vriendinnen hebben die ze kan vragen ipv de vriendin van haar broer te willen charteren. En waarom die broer zelf niet?
SMS/bel schoonzus dat je hebt gehoord dat ze oppas zoekt, maar dat jij helaas niet kan.
En vriend vooral laten weten dat hij niet meer mag antwoorden voor jou omdat je zelf je agenda beheert.
MonicaG schreef:
29-01-2019 13:36

Ik leef blijkbaar nog alsof iedereen niet zijn eigen telefoon heeft, en het dus heel logisch vind dat je dan via een ander contact leg. Voorbeeld: Heb zus aan de telefoon, he zus zou zwager even daar naar kunnen kijken, vraag hem eens hoe het zit met ... want daar ben ik me bezig. Of aan een vriendin die een handige man heeft: Zou jou man even dat of dat voor me kunnen doen als hij tijd heeft. En dan hoor ik wel of dat lukt
elf12 schreef:
29-01-2019 13:40
SMS/bel schoonzus dat je hebt gehoord dat ze oppas zoekt, maar dat jij helaas niet kan.
En vriend vooral laten weten dat hij niet meer mag antwoorden voor jou omdat je zelf je agenda beheert.
Ik zou er zeer zeker geen 'helaas' bij vermelden, want dat suggereert dat je in de toekomst wel benaderbaar bent voor oppasdiensten.
nlies schreef:
29-01-2019 13:43
Ik leef blijkbaar nog alsof iedereen niet zijn eigen telefoon heeft, en het dus heel logisch vind dat je dan via een ander contact leg. Voorbeeld: Heb zus aan de telefoon, he zus zou zwager even daar naar kunnen kijken, vraag hem eens hoe het zit met ... want daar ben ik me bezig. Of aan een vriendin die een handige man heeft: Zou jou man even dat of dat voor me kunnen doen als hij tijd heeft. En dan hoor ik wel of dat lukt
Ook al heeft iedereen wel z'n eigen telefoon, ik zou er niet van gediend zijn als mijn telefoonnummer aan anderen wordt doorgegeven. Ik bepaal zelf aan wie ik mijn nummer geef.
Kia•Ora schreef:
29-01-2019 13:15
Ennuh kind kan niet mee naar het zkh? Meestal kan kind toch gewoon mee de kamer in. En zo niet, dan is er vaak wel een dagopvang of een speelhoek met toezicht.
Wat gek, het bericht hiervoor is niet gepost.

Maar, ik vind het raar dat ze je zelf niet direct vraagt. En daarnaast dat je vriend boos wordt omdat jij je afspraak niet wilt verzetten. Ook al wil je de hele dag in je bed liggen, is jouw keuze.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
S-Groot schreef:
29-01-2019 13:40
Whahaha, sorry hoor maar zie je zelf niet de ironie van wat je aan het doen bent :rofl: ?
Zit een beetje in dezelfde categorie als 'Ik ben zo blij dat ik geen Whatsapp heb' en je vervolgens afvragen waarom alles langs je heen gaat...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
nlies schreef:
29-01-2019 13:43
TO heeft geen whatsapp. Als schoonzus dan toch met de vriend van TO zit te appen, lijkt het me niet heel gek dat ze die vraag dan even aan hem stelt. (Misschien zat TO er wel naast?) In plaats van TO nog even apart te gaan bellen omdat ze geen whatsapp heeft. Misschien kon schoonzus op dat moment niet bellen? Kan allemaal.

Via je vriend is trouwens helemaal niet 'via via'.
Dat TO niet rechtstreeks gevraagd is, vind ik niet zo raar, maar dat ze niet gewoon 'nee' kan zeggen is wel heel raar.
Al ben je van plan de hele avond te netflixen, je mag gewoon 'nee' zeggen.

En wat heeft de vriend van TO als reden dat hij niet kan oppassen?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik vind het wel sneaky dat die schoonzus eerst vraagt of TO iets te doen heeft op die dag en dan pas vraagt of ze kan oppassen.

Ik zou dat trouwens ook zo vinden als de schoonzus die vraag rechtstreeks gesteld had.

Het antwoord op 'heb je dan en dan iets te doen' is denk ik bij veel mensen voorwaardelijk: voor bepaalde dingen maak ik tijd, voor andere dingen heb ik nooit tijd - en alle mogelijke varianten daartussen.

Door eerst de vraag te stellen of TO dan al iets te doen heeft, probeert schoonzus op voorhand 'ik kan niet' te pareren - denk ik.

En die vriend van TO vind ik ook al niet zo'n fijn type, met zijn boos worden omdat TO niet kan/wil.
Je kan nog steeds gewoon smsen hoor. Of bellen. Dus het hoeft niet via een ander.

Daarnaast zegt TO dat ze dat waarschijnlijk zo doet met een andere reden. Wat een juiste conclusie lijtk aangezien je nog steeds naast whatsapp kan bellen of sms-en als je wat wil van een ander.

En nee is nee. Ik zou dat als TO dat dus nu ook even sms-en: Sorry ik kan vrijdag niet, ik heb al andere plannen. Maar misschien kan je broer zelf oppassen ? Zou dat even aan hem zelf vragen.

MVG.
Sowieso dat ze er simpelweg vanuit gaat dat je wel op zou kunnen passen. Belachelijk.

Ik las eerst “wellicht”, dan is het nog een verzoek/vraag, maar er stond “Windlicht”.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 29-01-2019 13:58
35.85% gewijzigd
3thee schreef:
29-01-2019 13:51
TO heeft geen whatsapp. Als schoonzus dan toch met de vriend van TO zit te appen, lijkt het me niet heel gek dat ze die vraag dan even aan hem stelt. (Misschien zat TO er wel naast?) In plaats van TO nog even apart te gaan bellen omdat ze geen whatsapp heeft. Misschien kon schoonzus op dat moment niet bellen? Kan allemaal.

Via je vriend is trouwens helemaal niet 'via via'.
Het via via vat ik hier op als eerst vragen of TO wat te doen heeft ipv gewoon direct de vraag te stellen of een van hen beiden toevallig zou kunnen oppassen.
Lucifer2018 schreef:
29-01-2019 13:57
Je kan nog steeds gewoon smsen hoor. Of bellen. Dus het hoeft niet via een ander.
Je gaat er hierbij nog steeds vanuit dat TO haar telefoonnummer te grabbel zou willen gooien naar zo'n schoonfamilielid.
MonicaG schreef:
29-01-2019 13:57
Ik vind het wel sneaky dat die schoonzus eerst vraagt of TO iets te doen heeft op die dag en dan pas vraagt of ze kan oppassen.

Ik zou dat trouwens ook zo vinden als de schoonzus die vraag rechtstreeks gesteld had.

Het antwoord op 'heb je dan en dan iets te doen' is denk ik bij veel mensen voorwaardelijk: voor bepaalde dingen maak ik tijd, voor andere dingen heb ik nooit tijd - en alle mogelijke varianten daartussen.
Door eerst de vraag te stellen of TO dan al iets te doen heeft, probeert schoonzus op voorhand 'ik kan niet' te pareren - denk ik.

En die vriend van TO vind ik ook al niet zo'n fijn type, met zijn boos worden omdat TO niet kan/wil.
Dit ja

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven