Mode & Beauty alle pijlers

Foundation problemen

29-01-2019 18:22 35 berichten
Wie heeft er raad? Wat ik ook probeer, mijn foundation blijft niet zitten, vooral rond de oneffenheden op mijn gezicht smelt het eraf. Ik heb dit zowel met een waterbased als silicone based foundation. Met en zonder primer. Ik poeder af. Wel of geen settingspray maakt geen verschil. Ik ben nu door mijn opties heen en begrijp echt niet meer waarom het zo mis gaat. Ik breng de foundation aan met een beauty blender. Ik neem ook de tijd om dagcrème enzo te laten drogen. Wat zie ik over het hoofd?
Alle reacties Link kopieren
Je kan op rode huid eerst eens wat concealer mengen met wat groene corrrector zodat de puisten goed gedekt zijn. En daar dan je foundation op. En dan goed afpoederen.

Maar eerlijk gezegd zou ik gewoon je huid goed aanpakken. Veel water drinken, niet te veel stressen en gezond eten. Lekker wandelen. En tot je puistjes verdwenen zijn gewoon alleen donkere kringen wegwerken met concealer. Want op een gezonde huid zit make up er beter uit. Maar goed snap dat dit niet de vraag was.
halloikhier schreef:
29-01-2019 18:52
:( dat is juist het probleem, ik heb een hele droge, rode huid en nu, door medicatie, ook nog eens met kleine puistjes. Zonder make-up zie ik er uit wat ik ben: ziek. en dat wil ik niet ;)

Vervelend zeg. Je bent meer dan alleen je huid maar ik snap goed dat je er soms minder ziek uit wil zien.
Ik heb een heel ander huidtype en heb m’n dekking graag sheer/licht dus ik heb geen tips voor je. Ik lees wel al jaren over dermablend maar ik heb er geen ervaring mee.
Hoe zit het met je huidverzorging? Dat kan ook heel een groot verschil maken.
Lees eens wat op de sites van Jetske Ultee, Paula’s choice en the Ordinary. ( misschien heb je dat al gedaan, dan heb ik niets gezegd :-D )
Ik gebruik al jaren double wear van Estée Lauder, die is er in verschillende varianten, minder of meer dekkend. Deze blijft prima langdurig zitten. Kost wat maar je hebt er weinig van nodig dus ik doe er maanden mee. Ik koop het meestal als er een aanbieding is bij Douglas of ICI Paris.
Ik heb een primer van Zui Organic die ik gebruik in plaats van mijn dagcreme en dan hecht alles er perfect op. Hij hydrateert meteen mijn huid en doordat hij een groene tint heeft, worden de rode plekken al een stuk lichter.
Wie zegt dat je een droge huid hebt? Zo te horen heb je een overgevoelige huid, maar ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat je huid droog is. Als je make-up niet blijft zitten is jouw huid misschien juist wel vet. En als je dan een rijke crème gebruikt dan gaat het dus mis. Ik zie en lees altijd dat de meeste vrouwen maar lukraak wat kopen aan crèmes, maar geen idee hebben wat bij hun huid past. Dan gaan ze naar de plaatselijke Etos en kopen maar wat. Het is een beetje hetzelfde verhaal als vrouwen met verkeerde bh's en bh-maten. De helft van de vrouwen loopt met een totaal verkeerde maat, omdat ze 'lekker goedkoop' bij de H&M of andere slechte winkels hun ondergoed kopen. Laat je huid eens goed checken en koop een goede crème. Dat hoeft niet zo'n dure te zijn, als je er maar voor zorgt dat het parfum- en parabenenvrij is.
Het is een beetje een zijpad, maar ik zag dit een paar weken geleden:

https://www.theverge.com/2019/1/10/1817 ... n-ces-2019

Een soort foundationprinter die enkel de plekjes egaliseert die nodig zijn. Zag er heel mooi en natuurlijk uit vond ik!
Ik ben erg te spreken over the ordinary serum foundation, die blijft echt heel goed zitten en ik doe niks bijzonders.
Vichy dagcrème, aankleden en dan die serum foundation erop.
Ik doe het 7.15 op en haal het er 23.15 vanaf.
Ik weet alleen niet hoe goed het nog verkrijgbaar is gezien alle toestanden rond het bedrijf.
Heb je echt foundation nodig? Het is niet zo goed voor je huid en kan juist voor meer oneffenheden zorgen omdat je poriën dichtzitten. Ik gebruik bij oneffenheden alleen een BB-dagcrème. Trekt snel in en blijft goed zitten.
SiraGijs schreef:
29-01-2019 21:59
Heb je echt foundation nodig? Het is niet zo goed voor je huid en kan juist voor meer oneffenheden zorgen omdat je poriën dichtzitten. Ik gebruik bij oneffenheden alleen een BB-dagcrème. Trekt snel in en blijft goed zitten.
Het is niet waar dat een BB Cream de poriën minder zal verstoppen hoor. Het gaat meer om de hoeveelheid die je smeert en hoe lang je het draagt. En of je het goed afwast. Een BB Cream is niks meer als een licht dekkende foundation gemixt met een crème.
missfitz schreef:
29-01-2019 19:32
Ik gebruik al jaren double wear van Estée Lauder, die is er in verschillende varianten, minder of meer dekkend. Deze blijft prima langdurig zitten. Kost wat maar je hebt er weinig van nodig dus ik doe er maanden mee. Ik koop het meestal als er een aanbieding is bij Douglas of ICI Paris.
Ja, die heb ik ook, en dan ook nog de Maximum Cover, om donkere kringen onder mijn ogen weg te werken - superspul!
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven