Foundation problemen
dinsdag 29 januari 2019 om 18:22
Wie heeft er raad? Wat ik ook probeer, mijn foundation blijft niet zitten, vooral rond de oneffenheden op mijn gezicht smelt het eraf. Ik heb dit zowel met een waterbased als silicone based foundation. Met en zonder primer. Ik poeder af. Wel of geen settingspray maakt geen verschil. Ik ben nu door mijn opties heen en begrijp echt niet meer waarom het zo mis gaat. Ik breng de foundation aan met een beauty blender. Ik neem ook de tijd om dagcrème enzo te laten drogen. Wat zie ik over het hoofd?
dinsdag 29 januari 2019 om 18:29
dinsdag 29 januari 2019 om 18:37
Hoi, ja ik maak 'm vochtig inderdaad. Misschien gebruik ik teveel foundation, ik zal het eens met heel weinig proberen!
dinsdag 29 januari 2019 om 18:39
Ga ik ook proberen, gebruik nu een hele rijke ivm droge huid. Wellicht dat dit voor problemen zorgt.
dinsdag 29 januari 2019 om 18:43
Ik heb bijna alle long wear foundations liggen die in Nederland te koop zijn. En ook wat uit Amerika. Ik wil je best wel wat samples opsturen, maar wellicht is de tint niet goed dan. Maar dan kun je het thuis even testen voor de langhoudendheid. Een long wear foundation maakt een wereld van verschil VS een normale.
dinsdag 29 januari 2019 om 18:48
ik heb als laatste de nyx can't stop won't stop geprobeerd, die zegt 24 uur te zijn. het stomme is dat juist rond de puistjes en andere oneffenheden de foundation zich terugtrekt.Sjulia schreef: ↑29-01-2019 18:43Ik heb bijna alle long wear foundations liggen die in Nederland te koop zijn. En ook wat uit Amerika. Ik wil je best wel wat samples opsturen, maar wellicht is de tint niet goed dan. Maar dan kun je het thuis even testen voor de langhoudendheid. Een long wear foundation maakt een wereld van verschil VS een normale.
dinsdag 29 januari 2019 om 18:48
wat een ontzettend lief aanbod trouwensSjulia schreef: ↑29-01-2019 18:43Ik heb bijna alle long wear foundations liggen die in Nederland te koop zijn. En ook wat uit Amerika. Ik wil je best wel wat samples opsturen, maar wellicht is de tint niet goed dan. Maar dan kun je het thuis even testen voor de langhoudendheid. Een long wear foundation maakt een wereld van verschil VS een normale.
dinsdag 29 januari 2019 om 18:49
Dat zou best kunnen, je zou eens een gelcreme kunnen proberen. Ik weet niet of dat er ook is voor de droge huid.halloikhier schreef: ↑29-01-2019 18:39Ga ik ook proberen, gebruik nu een hele rijke ivm droge huid. Wellicht dat dit voor problemen zorgt.
Als je niet zoveel dekking nodig hebt zou je ook eens aanbrengen met een stippling brush kunnen proberen.
dinsdag 29 januari 2019 om 18:52
nimue_iparis schreef: ↑29-01-2019 18:49Dat zou best kunnen, je zou eens een gelcreme kunnen proberen. Ik weet niet of dat er ook is voor de droge huid.
Als je niet zoveel dekking nodig hebt zou je ook eens aanbrengen met een stippling brush kunnen proberen.
dinsdag 29 januari 2019 om 18:54
Die heb ik ook en vind ik helemaal niet zo langhoudend. En te glimmend. Een goede crème onder foundation vind ik de Embryolisse Lait-Creme Concentré. Trekt gauw in. Ik gebruik altijd erg weinig crème en laat het een uur intrekken voor ik primer aanbreng enz. Estee lauder double wear, chanel le teint, L’Oréal pro matte, bareminerals barepro liquid. Zijn hele goede foundations die uren blijven zitten. L’Oréal is een betaalbare, maar echt wel een goede.halloikhier schreef: ↑29-01-2019 18:48ik heb als laatste de nyx can't stop won't stop geprobeerd, die zegt 24 uur te zijn. het stomme is dat juist rond de puistjes en andere oneffenheden de foundation zich terugtrekt.
dinsdag 29 januari 2019 om 18:56
Dank je (allemaal trouwens) ik ga eens aan de slag met de nieuwe inzichten. Wat doen jullie trouwens met (al die) miskopen ?Sjulia schreef: ↑29-01-2019 18:54Die heb ik ook en vind ik helemaal niet zo langhoudend. En te glimmend. Een goede crème onder foundation vind ik de Embryolisse Lait-Creme Concentré. Trekt gauw in. Ik gebruik altijd erg weinig crème en laat het een uur intrekken voor ik primer aanbreng enz. Estee lauder double wear, chanel le teint, L’Oréal pro matte, bareminerals barepro liquid. Zijn hele goede foundations die uren blijven zitten. L’Oréal is een betaalbare, maar echt wel een goede.
dinsdag 29 januari 2019 om 18:57
Ik gebruik al jaren de intelligent colour van No.7. Deze heeft 3 kleuren en neemt de kleur van je huid aan. Je hebt dus nooit de verkeerde kleur meer. Het is een crème, maar als je hem aanbrengt verpoederd hij heel fijn. Hij is heel licht en geeft net een wat egaler en mooiere huid, zonder meteen zo’n laag achter te laten. Je voelt hem ook niet zitten en hij blijft de hele dag mooi bij mij. Is de enige foundation die ik echt prettig vind.
dinsdag 29 januari 2019 om 18:58
bedankt voor de tip!Whomi schreef: ↑29-01-2019 18:57Ik gebruik al jaren de intelligent colour van No.7. Deze heeft 3 kleuren en neemt de kleur van je huid aan. Je hebt dus nooit de verkeerde kleur meer. Het is een crème, maar als je hem aanbrengt verpoederd hij heel fijn. Hij is heel licht en geeft net een wat egaler en mooiere huid, zonder meteen zo’n laag achter te laten. Je voelt hem ook niet zitten en hij blijft de hele dag mooi bij mij. Is de enige foundation die ik echt prettig vind.
dinsdag 29 januari 2019 om 19:01
Ik gebruik soms geen dagcreme als ik de foundation al heel vochtinbrengend vind, dat helpt bij mijn combinatie huid. Blijft het veel langer zitten. En je huid kan anders reageren per seizoen en onder invloed van hormonen, dus je oude aankopen gewoon bewaren en af en toe switchen om te kijken of iets wat eerder niet werkte, nu goed voor je werkt.
dinsdag 29 januari 2019 om 19:01
Graag gedaan hoor. Als je ergens een sample van wil (of van alles) mag je gerust een PB sturen. De miskopen geef ik weg, of ik bewaar het als ik twijfel. (Foundations kunnen zo anders vallen met andere primers en crèmes) En soms bied ik ze (gratis) aan op marktplaats.halloikhier schreef: ↑29-01-2019 18:56Dank je (allemaal trouwens) ik ga eens aan de slag met de nieuwe inzichten. Wat doen jullie trouwens met (al die) miskopen ?![]()
dinsdag 29 januari 2019 om 19:02
Goed plan, wellicht hebben de medicijnen ook nog invloed dus ik bewaar ze maarSimpeleZiel schreef: ↑29-01-2019 19:01Ik gebruik soms geen dagcreme als ik de foundation al heel vochtinbrengend vind, dat helpt bij mijn combinatie huid. Blijft het veel langer zitten. En je huid kan anders reageren per seizoen en onder invloed van hormonen, dus je oude aankopen gewoon bewaren en af en toe switchen om te kijken of iets wat eerder niet werkte, nu goed voor je werkt.
dinsdag 29 januari 2019 om 19:03
Ik vind het erg lief <3Sjulia schreef: ↑29-01-2019 19:01Graag gedaan hoor. Als je ergens een sample van wil (of van alles) mag je gerust een PB sturen. De miskopen geef ik weg, of ik bewaar het als ik twijfel. (Foundations kunnen zo anders vallen met andere primers en crèmes) En soms bied ik ze (gratis) aan op marktplaats.
dinsdag 29 januari 2019 om 19:05
Zou kunnen; ik heb ook wel eens een vettere creme op dan normaal en dan smeert zelfs longlasting foundation alle kanten op - dan hecht het gewoon niet ofzo....halloikhier schreef: ↑29-01-2019 18:39Ga ik ook proberen, gebruik nu een hele rijke ivm droge huid. Wellicht dat dit voor problemen zorgt.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
dinsdag 29 januari 2019 om 19:14
grrr. lees ik overal dat ik goed moet smeren met de dagcreme (en ok, mijn huid knapt er goed van op) zit het de foundation in de weg.
dinsdag 29 januari 2019 om 19:16
Ik smeer altijd wel hoor, maar dus niet te vette creme die niet goed intrekt als er ook nog foundation overheen moet...halloikhier schreef: ↑29-01-2019 19:14grrr. lees ik overal dat ik goed moet smeren met de dagcreme (en ok, mijn huid knapt er goed van op) zit het de foundation in de weg.![]()
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!