Zwanger worden na 2 of meerdere miskramen

06-12-2018 17:37 724 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Na 2 miskramen merk ik dat ik heel anders in het proces sta. Ik ben benieuwd of er meerderen zijn die in dit topic willen kletsen over het zwanger worden na herhaalde miskramen. Ik zag al wat topics voorbij komen, maar die zijn al wat ouder vaak.
Naam Lfd (v/m) Kind Ronde NOD Bzh
Pavo07 28/34 2e 7 13 feb mk aug '18 en ma nov '18
xLau 27/27 1e 3 15 jan vmk aug '18, ma dec '18
Moosforhappiness1988 30/33 1e ma april '18 & nov '18
BlueWater81 38/39 1e 4 1 feb mk sept '17, bbz juli '18
IlseAnne 33/38 2e 7 ma juli '18 & okt '18
Noonootje 30/31 1e mk juli '17 & dec '18
Lacer 26/29 1e mk sept '18 & dec '18

Zwanger :cheer2:
Naam Lfd (v/m) Kind Ronde PT UD Afsprkn Bzh
Koetjesenkalfjes 28/29 1e 4 24 dec 30-08-2019 14 feb termijnecho mk okt '18 & nov '18
Nioma 28/29 1e 6 31 dec 10-09-2019 15 feb termijnecho mk aug '18 & nov '18
Monkey123 29/33 2e 4 9 jan 19-09-2019 7 feb echo ma juni '16 & aug '16, mk sept '18
Kippetje_s 30/31 1e 26 25 jan 12 feb echo mola zwangerschap jan '18, mk okt '18 & dec '18
pavo07 wijzigde dit bericht op 29-01-2019 09:11
81.58% gewijzigd
Zo even een echo post hier. Word ik even heel fijn met beide beentjes op de grond gezet. Post ik hier eerder dat ik weer helemaal happy ben krijg ik gisteren te horen van een vriendin dat ze zwanger is. Uiteraard gaat alles in 1x goed, net zoals bij al mijn vriendinnen.

Superleuk voor haar en ben oprecht blij maar man ik voel me zo k*t dat ik van al mijn vriendinnen het enige rampzalige geval ben. Ik heb nooit gedacht dat ik hup binnen een maand zwanger was en dat ik zo een baby zou krijgen maar zo'n traject wat ik nu doorga had ik nou ook niet echt verwacht.

Je hoort altijd wel van vriendengroepen dat het dan met één stel allemaal niet wilt vlotten met hun kinderwens. Als ik met mensen praat, kennen zij altijd wel één iemand met ook zo'n dramatisch verhaal. Ik realiseer me nu dat wij dus dát ene stel zijn.

Bleh voel me ellendig, huilerig en ik kan wel 100 leuke dingen plannen maar wat ik het liefst wil valt dus niet te plannen. Ben echt bang dat we straks zo 6 miskramen verder zijn en 3x verklevingen en dat we nog kinderloos achterblijven. Ik weet dat het lang niet zo ver is en dat ik echt nog hoop moet houden maar het is soms zo lastig om na bijna 2 jaar positief te blijven als het bij iedereen op rolletjes loopt en bij jou duidelijk niet :cry:

*zo klaagzang modus uit* :moon: :moon: :moon: (Moos ik jat je onderbroek icoontje om het toch wat luchtig te houden :bye: )
@noonoo ik herken het! Mijn buurvrouw is gisteren bevallen, ik probeer zo positief mogelijk te blijven maar ondertussen is een goede vriendin van ons eind deze week ook uitgerekend.

Daarnaast vertelde mijn collegaatje vorige week dat ze het ook weer ging proberen. Ik hoor blij te zijn maar ik vind het lastig. Ik hoop zo dat ik positief test binnenkort! Maar ik weet zeker dat het gevoel van onzekerheid dan niet zal verdwijnen. Ik ben eenmaal de type persoon dat zich continue zorgen blijft maken.

Ik hoop zo dat we straks allemaal tegelijkertijd zwanger zijn en prachtige beebjes krijgen!
Ik ben wel voor een app groepje!

Kippetje, ik hou geen dagboek bij. Deels angst wellicht?

NooNoo, dat is gewoon klote. Hopelijk helpt het om hier ongezouten je hart te luchten. Schrijf het lekker van je af!

Ik heb een citytrip gemaakt met vrienden. 5 dagen. Eerlijk, het viel me best zwaar met de moeheid en misselijkheid. Maar dit stond al in de planning, en wilden we juist graag voordat er kinderen zijn nog eens doen.

Hoe is het Lacer? Hou je het nog vol?
@Kippetje: Ik gebruik normale testen.

@Noonootje: Je mag ook gerust af en toe even balen en verdrietig zijn! En misschien lijkt het bij hen allemaal goed te gaan.. maar wie weet vertellen ze ook niet alles ;)

@Koetjesenkalfjes: Gezellig! Welke citytrip is het geworden?

App groepje is ook prima voor mij. Facebook ook gezellig ;)
NooNoo heel begrijpelijk dat je af en toe in klaagmodus zit. Zeker als de wens er zo is en iedereen om je heen het wel lukt en bij jou niet.
Ik ben er bij mezelf erg nuchter in lukt het zou super zijn. Maar lukt het niet gaan we gewoon verder. Kom vast ook door mijn leeftijd (bijna 38 🤫. ) Heb ook afgesproken dat we er nog 1x voor gaan. Mocht dit dan weer een miskraam worden dan is het niet de bedoeling dat we een kindje krijgen.

Koetje weten je vrienden dat je zwanger ben Of moest je het verborgen houden? Wel lekker even eruit zijn. Vervelend dat je zo moe en misselijk was.

App vind ik ook wel goed reageer je toch wat makkelijk is makkelijker terug te halen.
Pluk de dag...
We zijn in Dublin geweest. Onze vrienden weten er van. Van de miskramen, en deze zwangerschap ook al vanaf de dag na de positieve test.
Gelukkig, dat is anders niet te doen met die leuke pubs daar ;-)
Wat zullen we afspreken meisjes?

Dat jullie je nummer naar mij in een prive bericht sturen en ik een groupie aanmaak?

Bluewater, ik hoop gewoon zo dat er een heel mooi kindje aan komt voor jullie. En 38, is ergens maar een leeftijd! Snap je wel.

Koetjes, klinkt ook echt wel intensief als je zo volop met kwaaltjes rondloopt.

Fijn dat ze het wel weten en je het kan delen. Scheelt zo veel. Heb je ook genoten?

Noonoo, i feel you maar stop snel met die gedachten en kijk naar alle verhalen waarbij het wel lukt.

En verdrietig zijn lucht soms echt even op, dus dat mag er ook zijn!
Kippetje, Yes dat klinkt heel goed na even een iets lastigere dag.
En wat fijn die echos zo achter elkaar! Kom maar door met die mooie plaatjes.
Hoe ging het vandaag met je?

Lacer, het is bijna zo ver!
Je mag testen en hopelijk een dikke vette knaltest. Hoe ging het vandaag?

Nijn, hoe is het met jou meis?
Bloed je nog steeds of inmiddels gestopt?
Moos hoop dat mijn bericht nu wel aangekomen is.
Pluk de dag...
@blue niks van je leeftijd aantrekken! Ik hoop zo dat het bij jullie goed gaat komen! :shame:

@moos Ik moet zeggen dat ik met de dag zenuwachtiger word! Het liefst wou ik vorige week al testen hahaha. Nog eventjes volhouden dus! Hoe moeilijk dat ook is! wij hebben telkens het enorme geluk gehad dat beide keren toen we er echt klaar voor waren het meteen in 1x raak was en ik dus nog totaal geen witte test in handen gehad heb. Ik ben dus nu eigenlijk ook veelste bang voor een enorme teleurstelling. :nooo:

Vanmiddag werd ik wel ineen keer ontzettend moe en moest ik eventjes een uurtje bijtukken. Kan ook misschien nog steeds van de verkoudheid komen dat gelukkig zo goed als weg is.
Nog maar 2 nachtjes slapen lacer! Is vrijdag ook echt je nod? Ik duim super hard voor je maar heb er een ontzettend goed gevoel bij. Jij hebt vrijdag gewoon een knaller in je handen.

Bluewater wat ontzettend knap dat je er zo nuchter in staat zeg. Ik weet niet of ik dat zou kunnen. Is dit jullie eerste kindje?

Wat ontzettend leuk zeg koetjesenkalfjes. Hopelijk heb je wel een beetje kunnen genieten ondanks de vermoeidheid en misselijkheid. Dan is 't ook pittig!

Nonootje aaah meis ik snap je gevoel ontzettend. Wat is het soms oneerlijk hé en wil je gewoon dat 't bij jou ook in 1x goed gaat. Ik vind 't ook moeilijk dat ik merk dat vriendinnen bij wie alles goed gaat het niet goed begrijpen wat je dan voor een rollercoaster meemaakt. Ze proberen het wel, maar je merkt dat ze 't toch niet helemaal snappen. Gelukkig voor hen maar lastig voor ons. En jij mag hier lekker klagen hoor. Daar zijn we voor.
Ik weet nog dat ik bij m'n laatste miskraam bruin verlies kreeg. En toen zei een vriendin: ach wat vervelend die onzekerheid. En ze ging weer door op een ander onderwerp. Pfff heel naar vond ik dat. Een dag later begon het bloeden toen echt.

Moos hoe is 't met je? Al iets van een menstruatie gespot?
Ik zal mijn telefoonnummer wel naar je sturen in een pb. Een WhatsApp groepje is atlidj makkelijker. Kun je snel reageren.

Kippetje het lijkt net of ik mijn eigen verhaal zo lees. De eerste dagen zo rustig na de positieve test en daarna ineens panisch en onzeker. Maandagavond waren m'n borsten ook ineens minder gevoelig. Ik er wel 29x in geprikt. Toen had ik me er wel er bij neer gelegd van waarschijnlijk zijn ze morgenvroeg weer lekker pijnlijk en dat klopte. Maar shit hé wat een rollercoaster en wat duren de dagen lang naar de echo toe.

Xlau wat verwarrend die positieve testen nog. Misschien stelt het je gerust dat ik met een lichte test ook gewoon een eisprong kreeg.
Ik vind 't wel gek dat die nog positief blijft zo lang als alles van binnen mooi schoon is.

Nog 8 dagen tot de echo hier. Pff ik probeer ze door te komen. Laatste dagen wel weer last van onzekerheid en huilen. Maar gelukkig ook veel afleiding. Mag het maar snel 7 februari zijn.
morgen ladies,

Ik had gisteravond een heel verhaal geschreven, viel alles weg. Was daarna te moe om nog te reageren, luikjes vielen om half 9 weer dicht.

Noonoo, het is al gezegd maar het is gewoon ook zo ontzettend klote hoor. Jullie zijn ook al lange tijd bezig inderdaad met complicaties die veel onzekerheid met zich brengt. Maar probeer asjeblieft niet te streng te zijn voor jezelf. Baal, ben verdrietig, ben teleurgesteld, ben zelfs jaloers! Het mag en is na zo'n lange en turbulente periode ook helemaal niet gek. Hoop dat je snel wel weer je aandacht op je fantastische uitstapjes hebt staan en dat je dat weer genoeg afleiding geeft om de batterij op te laden.

Blue, ik hoop dat je niet die keuze hoeft te maken vanwege je leeftijd. Je kunt nog steeds een top en prachtige mama zijn met 40 he! en zelfs erna! Maar snap ook dat je ergens de teleurstelling niet meer aan kan. Hoop dat jouw volgende zwangerschap eentje is die jullie wens in vervulling laat gaan!

Lacer niet stiekem al een proeftestje gedaan?

Koetjes, leuk Dublin! Waren wij vorig jaar ook, maar mocht toen ook niet drinken. Mocht de pret niet drukken hoor. Kan me voorstellen dat het wel pittig is met misselijkheid en vermoeidheid. Wel fijn dat jullie met zulke lieve vrienden waren die al van alles op de hoogte zijn!

Monkey, stom he dat sommige dingen zo schommelen! Je wordt er zo onzeker van. En maar 29x prikken? Ik prik ongeveer per uur zo'n 29 keer :P Nee geintje, maar ik snap je. Ik kijk op tegen morgen. Dan is het 5.0. De termijn waarop het de vorige keren telkens mis ging en de reden waarom ik dus denk/dacht dat mijn baarmoederslijm niet goed genoeg is om goed in te nestelen. Maar het is ook de dag dat we precies een jaar geleden hoorden dat het niet goed was. Ben blij als ik die met symptomen en zonder bloed ben doorgekomen.

Moos, al ongesteld? Ik ga je even mijn nummer sturen!!

Ilse, heb je nog ovutesten gedaan? Of denk je toch dat je piek afgelopen weekend dan was?>
Thanks meisjes voor jullie lieve reacties. Ik heb me inmiddels weer bijelkaar geraapt en de klaagmodus is weer uit.

Het is precies wat jij zegt Monkey. Als je dit niet hebt doorgemaakt weet je echt niet hoe het is. Vriendinnen reageren heel lief als ze het horen maar ik merk dat het daarna wel gewoon klaar is. Vaak wordt er geeneens meer gevraagd hoe het nou echt gaat.

Maar superleuk Dublin! Ook wel fijn dat je vrienden het weten. hoef je ook niet zo mysterieus alcohol te ontwijken en dan is het maar gewoon duidelijk!

Bluewater je klinkt inderdaad echt als een nuchter persoon. Heel knap en het is ook gewoon zo. Bij sommigen zit het er gewoon niet in en dat is ook echt 100% oké en dan kan je ook heel gelukkig worden. Maar het is nog niet zo ver en leeftijd zegt echt niet alles. Kennis van mij is 41 en net bevallen van haar 1e terwijl haar man traag zaad heeft dus wonderen komen echt voor!

Moos ben ook benieuwd of je al ongesteld bent.

Ik ben het nog steeds een beetje. Al 7 dagen. Echt nog nooit zolang ongesteld geweest. Maar gynaecoloog zei eerder als bloed niet stinkt kan het geen kwaad dus ik wacht het maar af.

Succes morgen kippetje. Altijd even een vervelend moment waar je doorheen moet. Maar weet zeker dat er morgen niets geks gaat gebeuren!

Gaan we nou app of Facebook groepje beginnen?
Noonoo we zitten in een app groep. Kunt Moos het beste even een pb sturen met telefoonnummer, zij is beheerder.
Meisjes die willen aansluiten in app groepje, ontplofte telefoon gegarandeerd :applause: :popcorn:
Heej

Ik herken je verhaal. Helaas heb ik hetzelfde gemaakt en 2 miskramen gehad beide in een vroeg stadium (5 weken) Daarnaast in januari nog een vroege miskraam gehad.
Ik sta absoluut anders in het proces, de hoop is er elke maand en ik probeer er niet teveel aan te denken alhoewel dat heel lastig is.
Ben jij al bezig met onderzoeken?
Wij zijn vorigeop gesprek geweest op de miskramenpolie en er is bloed afgenomen bij mij. Ook heb ik in februari een echoscopie.

Liefs,
pavo07 schreef:
06-12-2018 17:37
Hi,

Na 2 miskramen merk ik dat ik heel anders in het proces sta. Ik ben benieuwd of er meerderen zijn die in dit topic willen kletsen over het zwanger worden na herhaalde miskramen. Ik zag al wat topics voorbij komen, maar die zijn al wat ouder vaak.
Naam Lfd (v/m) Kind Ronde NOD Bzh
Pavo07 28/34 2e 7 13 feb mk aug '18 en ma nov '18
xLau 27/27 1e 3 15 jan vmk aug '18, ma dec '18
Moosforhappiness1988 30/33 1e ma april '18 & nov '18
BlueWater81 38/39 1e 4 1 feb mk sept '17, bbz juli '18
IlseAnne 33/38 2e 7 ma juli '18 & okt '18
Noonootje 30/31 1e mk juli '17 & dec '18
Lacer 26/29 1e mk sept '18 & dec '18

Zwanger :cheer2:
Naam Lfd (v/m) Kind Ronde PT UD Afsprkn Bzh
Koetjesenkalfjes 28/29 1e 4 24 dec 30-08-2019 14 feb termijnecho mk okt '18 & nov '18
Nioma 28/29 1e 6 31 dec 10-09-2019 15 feb termijnecho mk aug '18 & nov '18
Monkey123 29/33 2e 4 9 jan 19-09-2019 7 feb echo ma juni '16 & aug '16, mk sept '18
Kippetje_s 30/31 1e 26 25 jan 12 feb echo mola zwangerschap jan '18, mk okt '18 & dec '18
Lieve dames, tzt haak ik misschien wel aan bij jullie app groepje!! Dan stuur ik jou een berichtje Moos.
Even eerst wat opknappen. Heb al een week lang echt enorme hoofdpijn. Wel gewerkt deze week maar daarna echt kapot . Om half 9 in bed of slapend op de bank. Vandaag even bloedprikken, voor m’n ijzer. Denk een tekort. Vorige zijn, naast de miskraam, ook nog behoorlijk veel buisjes bloed afgenomen voor alle onderzoeken.

Zet hem op allemaal en zwanger geniet ervan! En hopelijk tot later:))
@Women: vervelend dat je dit ook hebt mee moeten maken. Sommige van ons hebben onderzoeken gedaan, andere niet. Wel fijn dat ze gaan kijken of er een oorzaak ligt.

@Nijn: Je bent altijd welkom. Wat Moos zegt.. ontplofte telefoon gegarandeerd. Het is gezellig, maar genoeg ruimte ook om een rot dag te bespreken of zorgen te uiten.
Woman, wij zijn ook net gestart met de onderzoeken. Bloed afgenomen en straks ook een echoscopie. Als m'n cyclus weer terug is.. Ik ben heel benieuwd. Ik vind het na 3 miskramen wel fijn dat er even verder gekeken wordt.
Sterkte voor jou!

Haha ja ik geloof zo dat er lekker volop gekletst wordt in die app!
Woman, verdrietig dat je dit helaas ook hebt mee gemaakt. Schrijf hier zeker van je af!
Hier enkel nog chromosomen onderzoek gedaan. Als het deze ronde kan ook de andere onderzoeken.

Lieve Nijn, hoe is het met jou?
Goed wat van je te horen maar echt shit van je hoofdpijn zeg. Heeft de acupuctuur je goed gedaan?
Welke onderzoeken krijgen jullie precies?

Knuffel!
Ja Moos, de acupunctuur heeft me wel goed gedaan! Gisteren heeft de hoofdpijn niet doorgezet. Hij heeft er naalden voor gezet en wat massage gedaan. Heel fijn. Vandaag gaat het ook nog goed:-)
Vanmorgen test gedaan en de controlestreep is nog nagenoeg net zo donker als de teststreep :-( :-( Verklaard misschien ook wel m'n vermoeidheid nog. Nog veel hcg in m'n lichaam helaas. Bloeden wel bijna gestopt. Dus weet t nu ook niet zo goed.. gewoon afwachten, of toch bellen..Ga iig niet te lang wachten. Hoeft niet weer 3 mnd te duren. :clown:

En Moos fijn dat je menstruatie zo doorzet.
Ga je ook de andere onderzoeken laten doen? Chromosomen waren goed toch?
Moosforhappines1988 schreef:
21-01-2019 21:04
Connie, lief! ik ga heel hard voor je duimen dat dit een hele mooie zwangerschap wordt. Ben je in Nl onder behandeling?

Bij mij was het waarschijnlijk ook een placentarest, hoorde ik ze zeggen.
Wat een heftig verhaal van jou zeg.
Gyn zei ook dat hij dacht dat het mee zou komen, ben blij dat ik aanstuurde op controle want mn zw test was wit en ovulatietest liepen op, en toch zat er een hele sliert.

Als ik vorige week mn eisprong had denk ik volgende week mn menstruatie?

Hoop stiekem op een verdwaald ei al volgende week Haha :moon:
Zeer late reactie, excuus, maar bedankt lieve Moos. Ik hoop dat jij (en alle andere meiden) snel blijvend zwanger raken! Ik ben inderdaad in NL onder behandeling. Mocht je meer info over het ziekenhuis/artsen/etc. willen, mag je me altijd pb-en.
Hoi dames. Sorry voor mijn afwezigheid! Ik heb woensdag uiteindelijk mijn ei gehad en toen ook nog een poging gewaagd, deze maand dus genoeg zwemmers die klaar lagen. Nu is het afwachten. Verder stil geweest omdat mijn dochter geopereerd moest worden, alles is gelukkig helemaal goed gegaan! Maar wat naar om haar zo hulpeloos (onder narcose) achter te moeten laten. Na de ok heeft ze de afdeling flink op stelten gezet omdat ze weigerde te slapen, lekker ding. Ze is altijd al een moeilijke slaper die weigert om ergens anders dan in bed of in de draagzak te slapen en nu dus ook. Krijsen en gillen tot ze uit bed mocht. Eenmaal thuis viel ze als een blok in slaap. Het was nog spannend of alles door zou gaan, ze had de dagen voorafgaand aan de ingreep flinke koorts dus daar druk mee geweest. En nu ben ik geveld door een fikse verkoudheid, blegh. Zolang ik volgende week maar beter ben!!!
Super van je ei!! hopelijk mag het deze maand zo zijn.

En fijn dat de operatie goed is gegaan. Lijkt me ook niet niks om je kleine meid zo te zien.

Wil je in de app groep IlseAnne? Dan kun je moos het beste je prive nummer geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven