Huis naam geven
donderdag 31 januari 2019 om 20:15
donderdag 31 januari 2019 om 20:19
donderdag 31 januari 2019 om 20:21
Voor jezelf een naam geven, of echt een naam op de gevel spijkeren? Dat laatste vind ik altijd een beetje mal bij een wat meer standaard huis. Maar ach, als het emotionele waarde heeft, lekker doen! Wat kan het jou schelen wat anderen vinden.
Helemaal mal vind ik het als zo'n naam als een tang op een varken slaat (althans voor buitenstaanders; wie weet zit er iets achter). Een rijtjeshuis midden in een woonwijk met de naam 'boszicht' in krullige letters op de gevel terwijl er in de verste verte geen spriet groen laat staan een bos te bekennen is... da's dus niet mijn ding.
Helemaal mal vind ik het als zo'n naam als een tang op een varken slaat (althans voor buitenstaanders; wie weet zit er iets achter). Een rijtjeshuis midden in een woonwijk met de naam 'boszicht' in krullige letters op de gevel terwijl er in de verste verte geen spriet groen laat staan een bos te bekennen is... da's dus niet mijn ding.
anoniem_63c8fc15a6c5b wijzigde dit bericht op 31-01-2019 20:22
0.09% gewijzigd
donderdag 31 januari 2019 om 20:24
Ja echt aan de gevel gespijkerd.appeltjesgroen schreef: ↑31-01-2019 20:21Voor jezelf een naam geven, of echt een naam op de gevel spijkeren? Dat laatste vind ik altijd een beetje mal bij een wat meer standaard huis. Maar ach, als het emotionele waarde heeft, lekker doen! Wat kan het jou schelen wat anderen vinden.
Ik kwam erop omdat iemand in een fbgroep haar nieuwbouwflatje een naam wilde geven en dan een bordje wilde diamond painten.
donderdag 31 januari 2019 om 20:36
donderdag 31 januari 2019 om 20:36
Iets als:Opblaasflamingo schreef: ↑31-01-2019 20:27Ik vind het een goed idee, ik woon in een tussenwoning in een vinexwijk en niemand heeft dat hier.
Dus ik ben al aan het denken;
Kleinmaarfijn,
Villa, lekker er tussen in,
Huisje 12 in een dozijn maar wel fijn,
![]()
Villa Vinex
Huis tussenburen
T Tussenhuus
On topic: ik zou er wel om kunnen lachen. Zelf zou ik het niet doen.
donderdag 31 januari 2019 om 20:45
-Darkside- schreef: ↑31-01-2019 20:24Ja echt aan de gevel gespijkerd.
Ik kwam erop omdat iemand in een fbgroep haar nieuwbouwflatje een naam wilde geven en dan een bordje wilde diamond painten.
Geweldig
donderdag 31 januari 2019 om 20:47
sprietgras schreef: ↑31-01-2019 20:36Iets als:
Villa Vinex
Huis tussenburen
T Tussenhuus
On topic: ik zou er wel om kunnen lachen. Zelf zou ik het niet doen.
donderdag 31 januari 2019 om 20:51
Als ik dat ergens zou zien dan zou ik dat hilarisch vinden, en ook omdat het dan ook nog eens zelf geknutseld gediamondpaint zou zijn.-Darkside- schreef: ↑31-01-2019 20:24Ik kwam erop omdat iemand in een fbgroep haar nieuwbouwflatje een naam wilde geven en dan een bordje wilde diamond painten.
Maar door jouw post vermoed dat jouw FB-groepsgenoot het misschien wel heel serieus bedoelt?
donderdag 31 januari 2019 om 20:56
Als iemand dat wil, waarom niet? Ik zou het wel grappig vinden om in de straat een huis te zien met daarop ‘Villa Vinex’ of ‘Huisje Weltevree’.
Mijn ouderlijk huis heeft wel een naam maar die naam had het al toen pa het kocht. Gaat heel ver terug, al die boerderijen hadden een naam want echt straten met straatnamen waren er niet. Huidige namen van straten/stegen zijn ook afgeleid van de boerderijen. (bv. Boerderij de Molenhoek, ligt aan het einde van de Molenhoeksteeg). Dus die naam heeft pa gewoon overgenomen.
Mijn ouderlijk huis heeft wel een naam maar die naam had het al toen pa het kocht. Gaat heel ver terug, al die boerderijen hadden een naam want echt straten met straatnamen waren er niet. Huidige namen van straten/stegen zijn ook afgeleid van de boerderijen. (bv. Boerderij de Molenhoek, ligt aan het einde van de Molenhoeksteeg). Dus die naam heeft pa gewoon overgenomen.
donderdag 31 januari 2019 om 21:05
Dat is wel leuk ja-Darkside- schreef: ↑31-01-2019 20:27Ik ben dan wel weer gevoelig voor zoiets absurds. Een minihuisje dat Slot Heerenstein heet of zo.
Verder wat mij betreft alleen bij statige huizen of boerderijen.
Overigens heeft mijn (statige
Een dag niemand afgezeken is een dag niet geleefd.
donderdag 31 januari 2019 om 21:07
Ik zou niet weten waarom een klein (zelfs rijtjeshuis) geen naam mag hebben. Natuurlijk moet de grootte van de letters recht evenredig zijn met de grootte van het huis. Maar waarom zou het niet lief zijn om aan een klein huisje een schattige naam te geven? Of een humoristische zoals, wijwildenhetooklievergrotermaardatstonddebankniettoe !
Wie zijn huis een naam wil geven, die doet dat toch gewoon. Ik vind het wel een giller dat zoiets enkel bij vrijstaande huizen zou kunnen.
Wie zijn huis een naam wil geven, die doet dat toch gewoon. Ik vind het wel een giller dat zoiets enkel bij vrijstaande huizen zou kunnen.