Mode & Beauty alle pijlers

Haarverf voor kind?

04-02-2019 10:13 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Mijn 10-jarige wil graag groen haar. Vind ik op zich geen probleem dus ik ben op zoek gegaan naar haarverf, maar lees overal op de verpakkingen dat het niet voor jonger dan 16 bestemd is. Heeft iemand hier enig idee waarom dat zo is?

Dank!
Blondie456 schreef:
04-02-2019 10:54
Daar kom ik dus ook niet vandaan. Ik woon al mijn hele leven in Brabant.

Dus kan je ook niet zeggen dat het tokkie is, want je hebt er nog nooit eentje gezien in het wild.
Potjes van Directions inderdaad, hardstikke leuk. Hoe lichter de haarkleur van kind, hoe feller het resultaat. Je kan ze ook onderling mengen dus je kind kan alle kanten op.
Kapster “ verft” altijd een plukje haar van de jongens als ze geknipt zijn. Vinden de kinderen geweldig.

En mocht je kind ooit roze willen, dat kan je dan zelf verven met kroten.
Hier heeft mijn oudste vanaf een jaartje of 10 steeds een kleuren plukje gehad.
Eerst roze, toen paars toen turquiose...gewoon directions halen inderdaad.
Ah, superbedankt voor jullie reacties, daar kan ik wat mee! Dat Directionsspul klinkt goed, ik ga op zoek.

Ik wil eerst een tijdelijke kleuring proberen hoor, mocht hij het toch tegen vinden vallen ;) En ontkleuren zal niet nodig zijn met zijn blonde lokken - ik was ook niet van plan een enorm chemisch bombardement op zijn hoofd los te laten.

Grappig dat er toch altijd weer mensen zijn die hun oordeel kwijt moeten ('te jong', 'tokkie')...
Lore77 schreef:
04-02-2019 11:56
Ah, superbedankt voor jullie reacties, daar kan ik wat mee! Dat Directionsspul klinkt goed, ik ga op zoek.

Ik wil eerst een tijdelijke kleuring proberen hoor, mocht hij het toch tegen vinden vallen ;) En ontkleuren zal niet nodig zijn met zijn blonde lokken - ik was ook niet van plan een enorm chemisch bombardement op zijn hoofd los te laten.

Grappig dat er toch altijd weer mensen zijn die hun oordeel kwijt moeten ('te jong', 'tokkie')...
Dan ben ik een megatokkie want loop zelf ook altijd met vrolijke kleurtjes rond zeker in de zomer. Oh wacht nee ik ben een eeuwige alto ;-)
Mijn dochter het de onderste helft van haar haar afgelopen weekend blauw geverfd. Ze wilde dit al heel lang. Met een wasbeurt of 20 zou het eruit moeten zijn. Als ze heel blond zou zijn zou ik er wat van zeggen, maar met haar kleur haar niet. Ze is er heel blij mee.
Lore77 schreef:
04-02-2019 11:56

L'Oreal heeft uitwasbare kleuren, gewoon bij de Kruidvat te koop. Niet zo fel als Directions, maar dan krijgt hij wel een beetje een idee. Directions blijft lang zitten.
Star² schreef:
04-02-2019 12:22
L'Oreal heeft uitwasbare kleuren, gewoon bij de Kruidvat te koop. Niet zo fel als Directions, maar dan krijgt hij wel een beetje een idee. Directions blijft lang zitten.
Directions blijft lang zitten, maar vervaagt wel.
(bij kinderen he, ik kleur mijn grijze lokken, gewoon met L'Oreal)
Ja ik las idd al dat Directions lang blijft zitten. L'Oreal bevat vermoedelijk weer PPD dus ik ben nog even verder gaan kijken en heb Manic Panic haarverf gevonden. Dat blijft 6 tot 8 wasbeurten zitten - ideaal om eens mee te starten!
Ik zie dat je er al uit bent. Bij mijn dochter (10) in de klas is dip helemaal populair. Zij en al haar vriendinnen hebben de onderste 1/3 van hun haar rood, blauw of groen..
Verf komt dus niet in de buurt vd hoofdhuid.
Mijn dochter van bijna 9 heeft blauwe strengen in haar lichtblonde lange haren.
Bij een goede kapper met echte haarverf.
Staat geweldig hip en stoer!
Voor zover ik weet geen schadelijke effecten, al moet de cito-uitslag nog komen;-)
Voordeel van haarverf: geen hoofdluis!
Nooit geweten, dat van die hoofdluis! Prettige bijkomstigheid inderdaad :D
Hetismogelijk schreef:
04-02-2019 13:16
Ik zie dat je er al uit bent. Bij mijn dochter (10) in de klas is dip helemaal populair. Zij en al haar vriendinnen hebben de onderste 1/3 van hun haar rood, blauw of groen..
Verf komt dus niet in de buurt vd hoofdhuid.
Ja hier ook, vooral roze en lila.

Blijft wel lang zitten, veel langer dan de 12 wasbeurten op het doosje. :-D
Hangmat schreef:
04-02-2019 10:30
Volgens mij neemt je lichaam geen stoffen op via ja haar.... De hoofdhuid smeren we niet in met die verf, eerder strengen haar of bijvoorbeeld de onderste helft (ombre)
Het fijne weet ik er niet van, maar zwangere vrouwen wordt toch ook afgeraden om hun haar te verven, omdat giftige stoffen in verf via de bloedbaan terecht kunnen komen bij het ongeboren kind? Wellicht om dezelfde redenen wordt haarverf bij jonge kinderen afgeraden.
Dr. Dre, don't just stand there, operate! (Eminem)
MelanieV schreef:
04-02-2019 16:25
Het fijne weet ik er niet van, maar zwangere vrouwen wordt toch ook afgeraden om hun haar te verven, omdat giftige stoffen in verf via de bloedbaan terecht kunnen komen bij het ongeboren kind? Wellicht om dezelfde redenen wordt haarverf bij jonge kinderen afgeraden.
Dat wordt al heel lang niet meer afgeraden.
Volgens KWF Kankerbestrijding is er geen enkele reden tot zorg (ook niet voor zwangeren) en die geloof ik
Ook de WHO heeft onderzoeken gedaan en geen verband gevonden tussen haarverf en kanker.

(heb me er in verdiept toen ik zwanger was, en dus gewoon mijn haar geverfd al die tijd)
Lucifer2018 schreef:
04-02-2019 16:29
Dat wordt al heel lang niet meer afgeraden.
Oh, fijn dat haarverf dan blijkbaar niet meer zo schadelijk is.
Dr. Dre, don't just stand there, operate! (Eminem)
dat is niet erg smaakvol
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
ik zou eerder wat gekleurde vlechtjes voor haar kopen
Regenjasgeel schreef:
04-02-2019 10:23
Je kan beter gekleurd haarkrijt gebruiken. Is gezonder dan chemische troep op een kinderhoofd.

Dat werkt voor geen meter en je haar voelt daarna aan alsof je het in zeewater hebt laten weken.
Ik verfde het bij Lon gewoon. Lon heeft de meest maffe kleuren in haar haar gehad, tot aan 8 kleuren in strepen aan toe (model voor een kapsalon).
Houd er rekening mee dat blauw er erg slecht uitgaat. Van alle kleuren die Lon ooit in haar haar heeft gehad waren knalrood en blauw de rotste kleuren. Het rood moest eruit door te bleken en het blauw kan er alleen uit door te knippen. Gelukkig zie je het alleen als je het van heel dichtbij bekijkt, maar het is er dus nooit 100% uitgegaan.

Ook als je kleur over kleur doet wordt het vaak een permanente kleuring.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
PPD kan zeer ernstige allergieshocks veroorzaken, maar die zit vooral in verven met een bruin/zwart component en niet in pasteltinten

Bigen was daar berucht om; ik weet niet of het er nog in zit
Je kan het gewoon doen maarrehh.. weet je wel zeker dat je dit bij je kind wil doen? Toen ik een jaar of 11 was heb ik t ooit roze geverfd.. en daarna best veel andere kleuren. Achteraf super veel spijt van gehad omdat me haar zo dood was dat ik het moest afknippen. Heb nu nogsteeds korter haar omdat t gewoon niet meer zo lang groeid :cry:
Je hebt ook tijdelijke haarverf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven