* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Hmmm, hier niet. Sorry. Misschien een kleine tip op onze Hyves?
Jaaaaaa op de Hyves. Ook goed hihi
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Ring: je maakt me erg nieuwsgierig! Je gaat je kindje toch geen Nijntje noemen toch Ha ha grapje hoor!

Chica: wij hebben het geboortekaartje van Lucia besteld via www.geboortekaartjes.nl Een toepasselijker kaartje dan daar konden we elders niet vinden!

Wij zijn ook nog niet begonnen met HET kamertje! Maar we moeten er binnenkort maar wel eens mee aan de slag. Ben nu nog redelijk mobiel en ik wil natuurlijk wel zelf helpen.

Wat is het een heerlijk weertje niet, ik ga weer lekker naar buiten!
O, nu wordt ik echt nieuwsgierig naar namen, zeg!

Ik heb vandaag het behang besteld. Volgende week behang krabben en de week erna behangen. Wordt vast mooi. Foto's plaats ik wel op hyves. Zo, nu ga ik de zon in ladies!!!!!!!!!! Bye!
Nog een link voor kaartjes:

http://www.geboortekaartjesbabyfactory.nl/
Jeetje wat is het rustig hier. Iedereen zeker leuke plannen gehad voor het weekend? Blehhhh het is alweer zondagavond. Heb de zondagavond blues.

Maria: Erg leuke site zeker het overdenken waard.
Druk weekend geweest inderdaad. En flink verkouden geweest, nu gaat het wel weer beter.

Ik ga binnenkort eens kijken op de sites die jullie gepost hebben. Wij hebben echt nog geen idee wat betreft kaartjes.

Sinds een paar dagen lijkt het wel of de misselijkheid van het begin weer terug is. Bij vlagen gedurende de dag wordt ik ineens misselijk. Meestal trekt het ook wel weer weg, soms nadat ik wat gegeten heb. Het is niet onoverkomelijk, wel heel vervelend. Hopelijk is dit tijdelijk. Of zou ik toch ergens een virusje opgepikt hebben?
Nerwen, balen van die misselijkheid. Hopen dat het een virusje is en dat je er snel weer vanaf bent. Hier is de misselijkheid eerlijk gezegd nooit helemaal weggeweest. Alleen duurt het wel minder lang. In het begin de hele nacht en ochtend, en langzaamaam stopt het eerder dus nu is het meestal wel over voor ik 's morgens de trein in stap gelukkig. 's Nachts is het ook niet prettig, maar minder erg dan overdag vind ik. (en bovendien heb je 's nachts geen geurtjes enzo waar het erger van wordt)

Ring: hopen dat de koortslip al wat minder is. Je treft het wel he, echt te merken dat je weerstand op de een of andere manier wat minder is.

En gaat alles goed met alle verbouwingen door het land heen? Ben zó blij dat wij dat niet hoeven!!! Ben daar op dit moment ook helemaal niet stressbestendig genoeg voor volgens mij. Watever: je past wel op met die ladder he? Klinkt eng! Helemaal als je met een slaperige kop die ladder afmoet ofzo.

Geboortjekaartjes: leuk dat iedereen daar nu mee bezig is/gaat. Heb een paar leuke uitgezocht (waar manlief uit mag kiezen ). Het wordt wrsch weer iets met ruitjes net zoals bij dochter, vind het wel leuk om dat terug te laten komen. Alleen nu worden het blauwe ruitjes ipv roze!

Hebben jullie nog leuke ideeën voor teksten en/of gedichtjes? De vorige keer had ik zo iets moois (vind ik) en ik kan nu maar niet iets vinden wat net zo mooi is. (zie mijn post van vorige week ergens) Dus ideeën zijn erg welkom!

Verder flinke baaldag hier. Bekken doet echt heel erg pijn! En ik heb nog wel zo'n rustig weekend gehad, helemaal niet gesjouwd en al helemaal niet veel gelopen. (met andere woorden: veel in de zon gezeten ) Maar het voelt echt niet goed dus ik heb me net maar ziek gemeld voor vandaag. Alleen waar ik een beetje mee zit: als het nu na vier dagen rust zo pijn doet, waar houdt het dan op? Ik heb uitgerekend dat ik over twee maanden tijd, de tijd tot m'n verlof, nog 29 dagen (van vier uur) moet werken. Heb zo in m'n kop dat ik dat gewoon wil gaan volmaken, maar op deze manier gaat dat dus niet lukken. Maar ja, vandaag maar eens beginnen met rustig aan doen en dan hopen dat het morgen weer een stukkie beter gaat. En anders.... dat zien we dan morgen wel weer. Baaldagje dus helaas. (zal ik alvast babykleertjes gaan wassen?)
Jojon, maak jezelf niet gek hoor... Ze zullen je best kunnen missen op je werk... Maar jij kan je gezondheid niet missen. Denk aan je zelf!

(moet je mij horen.... ik moet ook thuis blijven vanwege veel harde buiken, maar pieker me ook steeds suf hoe ik dat nou aan ga pakken)

Die babykleertjes wassen is wel heel voorbarig, of niet? Ben je trouwens al helemaal klaar met het kamertje dan? Da's snel! Lekker hoor... Hier moet nog eerst verbouwd worden... er moet slechts een muur uit en de deur verplaatst, maar toch... De tuin moet nog gedaan worden (de gemeente heeft er met grote happer riolering uit geschept en nieuwe geplaatst) en de constructiebalken onder de vloer van ons huis moeten waarschijnlijk ook, maar die laatste 2 dingen zijn niet mijn verantwoordelijkheid, dat valt nog onder de schuld van de gemeente en de garantie van de aannemer. Maar geheel zonder stress.... nee helaas... die buiken zijn ook niet voor niets...
Goeiemorgen dames!

druk weekend achter de rug. Mijn jongste gisteren 1 jaar geworden! erg leuk hoor, hij heeft ook erg genoten, maar moeders is bekaf nu!

het ging de afgelopen week best goed met de pijn; platte schoenen aan, braaf mijn oefeningetjes gedaan en zoveel mogelijk de zware dingen aan vriendlief overgelaten. maar ja, na een druk regelweekend voor de verjaardag is het nu goed mis. kan haast niet meer zitten vandaag. Gelukkig straks weer naar de fysio, eens kijken of zij me kan helpen.

ok, nu maar eens braaf aan het werk. kan gelukig vroeg weg vandaag ivm fysio en morgenochtend lekker even naar de verloskundige. even hartje horen van mijn kleine meisje (weet ik wee reven waar ik het allemaal voor doe!)

oh, nog even snel: heb afgelopen weekend met mijn moeder het meest schattige oilily-meisjesbroekje gekocht (gekregen) ooit! ik geloof dat ik echtw el begin te wennen aan al die meisjesdingen! haha!

babykamer? hmm.. ik zie nu dat zolderkamertje bij ons voor me, daar moet de jongste straks naar toe. moet nog helemaal afgesmeerd, nieuw vloertje, gordijnen, alles schilderen, bedje regelen (ga niet nog een ledikantje kopen voor eventjes).. kortom: eitje! komt vast allemaal goed. ik maak me er nu (nog) niet druk over..
Gefeliciteerd met je jongste MissBR! Zoon heeft hier tot ruim 3 in z'n ledikantje gelegen, maar die van jou gaat eerder over begrijp ik? Hopelijk kan de fysio je van de ergste pijn af helpen.

Jojon, jij ook al zoveel pijn. Balen! Maar ik herken het wel, als ik te weinig doe heb ik ook meer pijn. Maar die balans vinden is zo moeilijk!

Ring, hier ook geen nesteldrang. Er moet nog zoveel gebeuren en ik zou niet weten wanneer.... Maar komt vast goed!

Nerwen, vervelend dat de misselijkheid terug is. Maar het zou iid ook een virus kunnen zijn. Thijs was ook een dag misselijk en aan het spugen.

Wij hadden met Thijs het kaartje zelf gemaakt. Toen ik ruim 7 maanden zwangere was zijn we op vakantie gegaan naar Normandie. Daar hebben we op het strand van Omaha Beach zowel de jongens als meisjes naam in het zand geschreven. Dat zijn zulke mooie foto's geworden met een zonsondergang, dat we hadden besloten om daar de kaartjes van te laten drukken. Als het een meisje word, hebben we nog een variant klaar liggen..

Erg druk weekend gehad hier. Maar wel leuk!

Moet nu aan het werk, tot later!
nou, hij gaat nog niet meteen over naar een groot/groter bed hoor, maar ik koop geen nieuw ledikantje. Baby kan een maand of 3 in de wieg en daarna kan ik zolang ledikantje lenen van mijn schoonzus. kan de jongste over wanneer ie er klaar voor is (zo rond zijn 2e wsl).

nesteldrang heb ik ook nog noooooit gehad. jammer genoeg inderdaad, want het lijkt me op zich helemaal geen probleem als je even zo'n periode hebt waarin je alles eens even lekker op orde krijgt. ach ja, het komt allemaal wel goed.

de balans vinden is inderdaad het moeilijkste. Ik merk ook dat als ik een dag weinig last heb, ik me schuldig voel als vriendlief de kindertjes in bed legt. maar ik weet ook dat als ik gewoon alles blijf doen, ik wel weer heel veel last heb. je gaat snel over je grenzen heen. lastig lastig..

ok, nog eventjes en dan naar de fysio. en dan morgen lekker hartje horen!
Leuk zo'n verbouwing met dit weer... heb zo'n medelijden met die arme metselaars!! Stakkers hadden vanmorgen prachtig weer maar sinds haf twaalf is het helemaal waardeloos. het lijkt wel herfst in plaats van lente! Verder ligt er op het dak (waar nog geen pannen op hangen) een groot stuk zeil met klinkers erop om het op zijn plaats te houden, anders regent het bij onze dakkapel zo naar binnen. Nu met die wind wordt dat zeil elke keer omhoog geblazen waardoor die klinkers naar beneden rollen, het lijkt precies onweer, gezellig!! Nu moet man dus straks het dak weer op om een en ander stevig vast te maken anders kunnen ze van de week de dakkapel niet dicht branden ivm vocht...

Nouja, gelukkig heb ik er binnen weinig last van maar ik was liever buiten geweest...

Vorige week ook even naar de osteopaat geweest, vanwege wat rug/schouder/nekklachten, ben weer helemaal los en heb de tip meegekregen om zoveel mogelijk te lopen. En dan wel goed doorstappen met zwaaiende armen (kruislings dus) en opletten dat je je bekken de goede kant opkantelt (kwartje tussen je billen, je kent het wel) dan blijf je zolang mogelijk mobiel. Ben vanmorgen dus maar meteen ruim een uur gaan wandelen, en afgezien van 2 dreigende blaren (was net op tijd thuis) beviel me dat prima!

MissBR gefeliciteerd met je jongste! Moet wel lachen, baby's zijn stoer, in hun mooie oililybroekje, haha!!

Ik zie dat sommige van jullie nog steeds misselijk zijn, pfoe, dat zal tegenvallen! Lijkt me verschrikkelijk, de eerste maanden stel je je er wellicht een beetje op in, maar nu zou het toch wel een keertje klaar moeten zijn! Sterkte voor jullie!

Randy, dat klinkt als een kaartje naar mijn hart! gaaf! Alleen daarvoor zou je al een meisje wensen toch!

Ik ga nog maar eens even wat nuttigs doen...huishouden ofzo... bij gebrek aan nesteldrang moet ik het zelf maar doen...
Even een zwaai! Heb momenteel weer overal last van qua kwaaltjes en werkloosheidsdipje, dus houd me even rustig. Woensdag met de vk toch maar even over hebben, want ook hier nemen de bekkenklachten erg toe.

Jojon ik herken het wel hoor, ik wil soms ook al babykleertjes en lakentjes enzo gaan wassen, maar tis echt nog te vroeg ik haal wel vaak alles tevoorschijn om er gewoon even naar te kijken. Heerlijk!

Gedichtjes voor op het geboortekaartje, is wel een lastige vind ik! Wij zijn er nu wel uit, waren ook erg kritisch omdat het in twee talen erop moet komen te staan dus het mag niet te lang en moet in beide talen goed klinken. Heb je al gekeken op http://www.gedachten-gedichten.nl/ ?
Loekie, jij denkt dat die steken bandenpijn zijn? Ik snap er echt af en toe niets meer van: bandenpijn, bekkenpijn, harde buiken, er zijn zoveeeel soorten pijn!! Ik lees inderdaad vele klachtjes bij iedereen. Het valt ook allemaal niet mee he?

En sommige al zo actief met de kinderkamer.... Pfff wij eerst maar eens een normale trap er naar toe.

Jojon, ik plas in een emmer boven...want toilet hebben we daar ook niet. En wat nog erger is, als mijn vriend weer keihard ligt te snurken, en na 3 trappen van mij nog niet wakker is, dan moet ik toch echt die ladder weer afstommellen met mijn kussentje om nog een paar uurtjes op de bank te slapen.

Jojon, goed dat je je ziek hebt gemeld. Goed naar je eigen lichaam luisteren hoor.

MissBR gefeliciteerd met je jochie!!

Wat een gaaf id van dat kaartje Randy! leuk hoor.

Quintie, nog steeds geen werk kunnen vinden? Klote zeg, valt in deze tijd natuurlijk al helemaal niet mee

Drukke planning van de week: morgen oppassen, overmorgen presentatie van mijn werk met van alles en nog wat tot 12 uur snachts en dan nog weer ruim een uur rijden, hele weekend hier weer aan het verbouwens, leuren met mijn was, want die kan ik al 5 weken thuis niet doen pfffff
Hoi Meiden! Even een kort berichtje van mij. Ik moet zo naar zwangerschapscesar en ben druk-druk-druk! Vandaag hebben we het oude behang van de kinderkamer gehaald en volgende week gaan we echt behangen. Bye! Ik zwaai even naar jullie allemaal.....
Vandaag verteld aan baas dat ik 50% ga werken. Er kwam eigenlijk geen reactie. Ook niet van: goh wat vervelend voor je, of iets dergelijks. Nou ja, ook niet boos dus dat is dan ook weer meegevallen. Gewoon een ijskoude reactie. Nu gaan wwe nadenken hoe we die 50% moeten gaan invullen. Ben wel blij dat de kogel door de kerk is.

Verder ben ik ziek. Griep denk ik met veel koorts en keelpijn. Voel me echt als een dweil zo slecht. Maar had examen (gehaald) op kantoor en het gesprek, wilde dat niet weer uitstellen. Dus met paracetamol op toch maar gegaan. Moet dat nu helaas bezuren. Sjee, wat voel ik me slecht zeg. En moet morgen weer naar de dermatoloog met mijn dochter en 10 min gesprek op KDV. Zucht....het is gewoon waar wat ze zeggen. Je kan als moeder nooit meer goed uitzieken.

Sorry voor het echo bericht heb geen puf meer om terug te kijken.
quote:Chica34 schreef op 23 maart 2009 @ 19:08:

Verder ben ik ziek. Griep denk ik met veel koorts en keelpijn. Voel me echt als een dweil zo slecht.

Vervelend! Hier hetzelfde verhaal. Nog steeds verkouden en keelpijn. Zucht! Tja, als zwangere is je weerstand gewoon slecht.

Vreemde reactie op je werk, hoor mbt 50% werken. Beetje jammer. Maar ja, ze deden ook niet moeilijk, dus dat is tenminste iets.
Chica: wat vervelend dat je ziek bent! Dan weer je dochter, dan weer jij... Het lijkt me erg vermoeiend en druk, als ik je verhalen zo lees. Heel veel beterschap en sterkte met je werk...

Blogbabe: hoe is bij jou de zwangerschapscesar?

Ik heb me vanmiddag bij mijn therapeut ook min of meer opgegeven, omdat ik denk dat 't wel lekker is om naast de behandelingen daar ook een cursus te doen.

Jojon en Quintie: ik moet me ook bedwingen om niet alle kleertjes en lakentjes te gaan wassen Toch nog maar even wachten!

Watever en Meis: succes met de verbouwingen, het klinkt nog niet helemaal superdeluxe, maar dat komt vast en zeker!

MissBR: nog gefeliciteerd met je jongste!

En verder... er waren nog wat meiden ziek/zwak/misselijk: beterschap!

Ik heb zelf weinig nieuws te melden, het gaat allemaal z'n gangetje: op m'n werk nu 24 uur, waarvan 8 thuiswerken en m'n bekken is in behandeling

Geen bericht is goed bericht zullen we maar zeggen!
Miss BR: gefeliciteerd met de jongste. Nummer vier zit dus best dicht op nummer 3? Gezellig!

Chica: veel beterschap!

Vervelend de reactie op je werk. Ik heb vandaag verteld dat ik vijf weken van tevoren met verlof wil gaan. Althans, liever vier weken, maar om hen tegemoet te komen vijf weken gekozen. Mijn leidinggevende gaf mij te kennen dat ze daar niet zo blij mee was, maar het wel begreep (gelukkig). Want: als je dan toch met zes i.p.v. vijf weken gaat, hebben we een week niks geregeld. Daar ga ik dus totaal niet van uit!!! Vandaag was ik zo lekker bezig op mijn werk, dat ik nog even langer ben doorgegaan.

Blogbabe: al lekker bezig met het kamertje. Leuk hoor! Ik heb deze week een extra dagje vrij. Nogal wat overuren staan. Helaas geen mooi weer dan, maar reden te meer om de zolder eens op te ruimen. Daar moet de studeer/werkkamer heen, en daarna kunnen we dus met de babykamer aan de slag.

Maar Watever en Meis hebben dus nog meer verbouwingsstress te doorstaan....

Best veel mensen hebben hier last van kwaaltjes, lees ik. Van bekkenpijn tot misselijkheid. Ik besef dat ik van geluk mag spreken. Ik denk vaak bij mezelf: het zwanger worden was een grotere beproeving dan het zwanger zijn....

Wat nog niet is, kan natuurlijk nog komen, maar die 25 goede weken heb ik vast binnen. Zelfs het maagzuur is eigenlijk helemaal verdwenen. Veel sterkte allemaal!
Goh Chica wat vervelend dat je je zo beroerd voelt. Balen dat je dan niet ff lekker kan uitzieken.... en Blog ook al niet lekker...

Het is wel een grote lappenmand hier.

Dan mag ik als oudje van het zootje hier nog niet klagen.

*Zoekt nu ongeverf hout, om op af te kloppen*

Dank je wel Loekie, hopen inderdaad dat het maar goed komt.

Inderdaad ook namens mij: allen beterschap!!!
quote:Loeki1982 schreef op 23 maart 2009 @ 20:12:

Blogbabe: hoe is bij jou de zwangerschapscesar?

Ik heb me vanmiddag bij mijn therapeut ook min of meer opgegeven, omdat ik denk dat 't wel lekker is om naast de behandelingen daar ook een cursus te doen. Leuk! Idd handig om naast andere behandelingen of cursussen te doen. Ik doe nu alleen Cesar en vind het wel een beetje mager allemaal. Ik ben nu 3 weken bezig en denk: wat heb ik nou eigenlijk geleerd? Ik denk dat ik er dus nog iets naast ga doen, ook voor de gezelligheid. Maar wat?
quote:maria52 schreef op 23 maart 2009 @ 21:19:

Best veel mensen hebben hier last van kwaaltjes, lees ik. Van bekkenpijn tot misselijkheid. Ik besef dat ik van geluk mag spreken. Ik denk vaak bij mezelf: het zwanger worden was een grotere beproeving dan het zwanger zijn....

Wat nog niet is, kan natuurlijk nog komen, maar die 25 goede weken heb ik vast binnen. Zelfs het maagzuur is eigenlijk helemaal verdwenen. Veel sterkte allemaal!Heerlijk, Maria! Het is je zó gegund! Hier blijf ik kwakkelen. Zwanger worden was niet makkelijk, zwanger zijn eigenlijk ook niet. Maar ach.... als ik straks een prachtig baby'tje in mijn armen heb dan hoor je mij niet meer, hoor!
Hey meiden!

Ben weer helemaal bijgelezen, altijd leuk om jullie ervaringen te lezen. Jammer van de misselijkheid en bekkenklachten, lijkt me heel vervelend.

Ik was vandaag ook misselijk, maar dat kwam door de zenuwen voor de cursus vanavond Gelukkig is het een leuk clubje meiden en was het ook meteen al hartstikke leerzaam! Iedere zwangere krijgt te maken met bekkeninstabiliteit, wist ik bijvoorbeeld niet. Wij gaan de komende weken hard aan de slag om de spieren rond dat bekken te verstevigen en krijgen oefeningen om het bekken maar ook de rug te ontlasten. Ik kwam er duf en had last van stijve spieren, maar ik ben als herboren thuisgekomen! Wat ben ik blij dat ik heb doorgezet zeg.

Blogbabe: vervelend dat je je nog steeds niet fit voelt. Is zwemmen misschien iets voor je?

Chica: jij ook beterschap zeg! Ze moeten jou ook wel hebben! Jammer dat er op je werk zo koeltjes gereageerd wordt. Je hebt wel genoeg aan je hoofd lijkt me zo. Knapt Anniek al wat op? Geef haar maar even een knufje van mij

Quintie: wat vervelend zo'n dip. Het trieste weer zat ook niet echt mee. Ik moet zeggen dat ik vandaag ook behoorlijk neerslachtig was en ook erg moe van het piekeren over van alles en nog wat. Hoe is het trouwens met het solliciteren, heb je nog wat dingen lopen?

Als ik jullie zo lees met al die babykamer plannen, geboortekaartjes e.d. vraag ik me af of ik niet eens aan de slag moet! Maar ik voel de drang nog niet echt, het ergste regelneverige is eraf de laatste weken!

Ik ga nog even televisie kijken en dan lekker m'n bedje opzoeken.

Welterusten alvast! Speciaal voor Watever, jemig wat moet jij afzien zeg...
quote:Wyfke schreef op 23 maart 2009 @ 22:18:

Blogbabe: vervelend dat je je nog steeds niet fit voelt. Is zwemmen misschien iets voor je?

Ja, is misschien wel een goed idee! Al houd ik niet zo van chloorwater. Nog even over nadenken dus....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven