Laatste loodjes topic
zondag 30 september 2018 om 20:24
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten
.Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!
Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo
) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?
TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat
!
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten
Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo
TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat
woensdag 6 februari 2019 om 22:02
Hoera snowgirl! Van harte! Ik hoop dat alles goed gaat met jullie.
Hier zit ik op een roze wolk. De kleine groeit als kool en ik herstel goed. Man en ik zijn verliefder dan ooit. De vermoeidheid is er natuurlijk wel, net als ontzwangeren en herstellen, maar al met al is het echt genieten.
Ik gun iedereen zo’n fijne tijd.
Ik moet wel zeggen dat we bewust rust nemen waar mogelijk, gezond eten en nog geen kraambezoek hebben ontvangen. Dat komt later wel, de kraamweek komt nooit meer terug.
Succes voor de te bevallen dames, sterkte met alle kwalen en de laatste loodjes. En hopelijk genieten de al bevallen dames net zo als dat wij nu doen.
Ik ga uit de schrijfstand en kom vast af en toe buurten hoe het hier is.
Hier zit ik op een roze wolk. De kleine groeit als kool en ik herstel goed. Man en ik zijn verliefder dan ooit. De vermoeidheid is er natuurlijk wel, net als ontzwangeren en herstellen, maar al met al is het echt genieten.
Ik gun iedereen zo’n fijne tijd.
Ik moet wel zeggen dat we bewust rust nemen waar mogelijk, gezond eten en nog geen kraambezoek hebben ontvangen. Dat komt later wel, de kraamweek komt nooit meer terug.
Succes voor de te bevallen dames, sterkte met alle kwalen en de laatste loodjes. En hopelijk genieten de al bevallen dames net zo als dat wij nu doen.
Ik ga uit de schrijfstand en kom vast af en toe buurten hoe het hier is.
donderdag 7 februari 2019 om 00:49
Yogayup:
Heerlijk genieten zeg! Is jullie gegund. Logisch dat je hier stopt met schrijven. Is evt. een vervolg geloof ik van net bevallen moeders. Maar moet je ook maar net zin in hebben.
Hier ook weer slapeloze nachten.
Sinds zondag elke avond/nacht fikse voorweeen. Niet pijnlijk. Wel vervelend.
Vandaag en gister aan ctg gelegen ivm verminderd leven. Hier ook duidelijke harde buiken te zien. Maar geen regelmaat dus zegt allemaal niets. Kan je weken van te voren hebben.
Telkens in het ziekenhuis wordt baby mega druk. Voel mij dan stom dat ik gebeld heb. Maar ze vinden dat ik moet blijven bellen. Desnoods kom je elke dag. Je wil geen risico lopen.
Op echo was ook te zien dat ik sommige bewegingen gewoon niet voel. Maak mij daarom ook geen zorgen.
Maandag weer officiele controle hoop dat ze dan ook willen kijken of er iets van ontsluiting komt. Is alles ten minste niet voor niets. Morgenavond kunnen we het bevalbad halen en ik verzamel langzaamaan alle spullen die mee moeten naar het ziekenhuis.
Merk dat ik daar wat treuzelig in ben.
Dagen kruipen voorbij. Doe en kan weinig. Probeer wel dutjes overdag maar werkt niet echt. Kijk er ook naar uit om straks weer dingen te kunnen.
Maargoed voor nu echt nog de laatste loodjes.
Heerlijk genieten zeg! Is jullie gegund. Logisch dat je hier stopt met schrijven. Is evt. een vervolg geloof ik van net bevallen moeders. Maar moet je ook maar net zin in hebben.
Hier ook weer slapeloze nachten.
Sinds zondag elke avond/nacht fikse voorweeen. Niet pijnlijk. Wel vervelend.
Vandaag en gister aan ctg gelegen ivm verminderd leven. Hier ook duidelijke harde buiken te zien. Maar geen regelmaat dus zegt allemaal niets. Kan je weken van te voren hebben.
Telkens in het ziekenhuis wordt baby mega druk. Voel mij dan stom dat ik gebeld heb. Maar ze vinden dat ik moet blijven bellen. Desnoods kom je elke dag. Je wil geen risico lopen.
Op echo was ook te zien dat ik sommige bewegingen gewoon niet voel. Maak mij daarom ook geen zorgen.
Maandag weer officiele controle hoop dat ze dan ook willen kijken of er iets van ontsluiting komt. Is alles ten minste niet voor niets. Morgenavond kunnen we het bevalbad halen en ik verzamel langzaamaan alle spullen die mee moeten naar het ziekenhuis.
Merk dat ik daar wat treuzelig in ben.
Dagen kruipen voorbij. Doe en kan weinig. Probeer wel dutjes overdag maar werkt niet echt. Kijk er ook naar uit om straks weer dingen te kunnen.
Maargoed voor nu echt nog de laatste loodjes.
donderdag 7 februari 2019 om 02:50
Hoi pluis Wat een gedoe zo he
Ik herken het van dat ctg Zodra ze het erop zetten meteen een hartslag , dan voel ik me zo stom Maar inderdaad de bewegingen die zij met de echo zien voel ik ook niet
Gelukkig geen pijn maar wel slapeloze nachten Zodra ik rond 3-4 u wakker ben kom ik niet meer in slaap Meestal ga ik dan maar even thee drinken beneden om er na een uur weer in te gaan
Maar wat snak ik naar een goede nacht maar dst zal er de komende jaren wel niet inzitten
Ik herken het van dat ctg Zodra ze het erop zetten meteen een hartslag , dan voel ik me zo stom Maar inderdaad de bewegingen die zij met de echo zien voel ik ook niet
Gelukkig geen pijn maar wel slapeloze nachten Zodra ik rond 3-4 u wakker ben kom ik niet meer in slaap Meestal ga ik dan maar even thee drinken beneden om er na een uur weer in te gaan
Maar wat snak ik naar een goede nacht maar dst zal er de komende jaren wel niet inzitten
donderdag 7 februari 2019 om 08:05
Vervelend Honing! Hopelijk slaap je nu nog lekker.Honing14 schreef: ↑07-02-2019 02:50Hoi pluis Wat een gedoe zo he
Maar wat snak ik naar een goede nacht maar dst zal er de komende jaren wel niet inzitten![]()
Hier val ik nu gewoon erg laat (01:30/02:00) in slaap en slaap dan paar (gebroken) uurtjes met tussendoor plassen tot ongeveer 06:00. Dan ga ik er maar uit, wat eten, thee ed.
Om zo tegen 08:30 weer te proberen te slapen.
Paar weken geleden heb ik accupunctuur gehad en heb ik bijna 3weken heerlijk geslapen. Lange nachten van minimaal 10uur, oke wel tussendoor steeds plassen maar dan direct weer kunnen slapen. Ook vaak dan nog een extra dutje overdag.
Hoop dat ik nog een aantal van die nachten kan maken..
Hier gelukkig geen rusteloze benen. Wel vocht in arm waardoor deze constant bekneld voelt.
donderdag 7 februari 2019 om 09:07
donderdag 7 februari 2019 om 22:25
@syrinxx : hahaha kan gebeuren hoor! Ik hou soms ook niet meer bij wie waar staat in de zwangerschap- of bevalstatus
@yogayup: fijn zeg dat alles goed gaat en dat jullie zo genieten!!! Hier is het eigenlijk net zo, alleen hebben wij al redelijk wat visite gehad (we hebben allebei een grote familie). Ik weet niet hoe dat op jouw eiland is, maar wij hebben natuurlijk kraamhulp en dat scheelt veel met visite beschuit en koffie geven en snel weer de deur uit werken als ze willen blijven hangen
Het is heerlijk om zo verliefd te zijn op je kind en je man. We worden echt zo close nu
@freexx: wat goed dat het helpt. Fijn om te horen!
Dit is denk ik voorlopig mijn laatste post in dit topic. Ik was de eerste dagen nog vol van de bevalling, maar nu ben ik steeds meer op nu en op dochter gericht.
Voor iedereen hier: heel veel sterkte met de laatste loodjes!!! En veel geluk met je kind straks
@yogayup: fijn zeg dat alles goed gaat en dat jullie zo genieten!!! Hier is het eigenlijk net zo, alleen hebben wij al redelijk wat visite gehad (we hebben allebei een grote familie). Ik weet niet hoe dat op jouw eiland is, maar wij hebben natuurlijk kraamhulp en dat scheelt veel met visite beschuit en koffie geven en snel weer de deur uit werken als ze willen blijven hangen
Het is heerlijk om zo verliefd te zijn op je kind en je man. We worden echt zo close nu
@freexx: wat goed dat het helpt. Fijn om te horen!
Dit is denk ik voorlopig mijn laatste post in dit topic. Ik was de eerste dagen nog vol van de bevalling, maar nu ben ik steeds meer op nu en op dochter gericht.
Voor iedereen hier: heel veel sterkte met de laatste loodjes!!! En veel geluk met je kind straks
vrijdag 8 februari 2019 om 01:33
vrijdag 8 februari 2019 om 05:26
Fijn al dat genieten van baby's.
Syrinxx, jij hebt ook bekkenpijn toch? Bij mij is dat been in bed nog het grootste probleem al maanden. Kan echt door stralen. Massage van man helpt nog wel eens een beetje.
Hier wachten we nog braaf en slapen is nog steeds voor mietjes. Als ik het echt niet meer lijk te trekken, val ik weer een nacht goed in slaap, dus ik probeer et maar op te vertrouwen dat ik de
eindstreep haal.
Syrinxx, jij hebt ook bekkenpijn toch? Bij mij is dat been in bed nog het grootste probleem al maanden. Kan echt door stralen. Massage van man helpt nog wel eens een beetje.
Hier wachten we nog braaf en slapen is nog steeds voor mietjes. Als ik het echt niet meer lijk te trekken, val ik weer een nacht goed in slaap, dus ik probeer et maar op te vertrouwen dat ik de
eindstreep haal.
vrijdag 8 februari 2019 om 07:27
Fijn dat het zo goed gaat met de borstvoeding snowgirl.
Ik heb me er maar bij neergelegd dat lekker slapen er niet meer in zit. Ik probeer het per nacht te bekijken, want ik heb niet eens meer zin om naar bed te gaan ‘s avonds.
Heb nu ook hele heftige nachtmerries, waarbij ik huilend wakker word. Echt een drama.
Ik weet dat slapeloze nachten erbij horen, maar dat het zo erg zou zijn..
Ik heb me er maar bij neergelegd dat lekker slapen er niet meer in zit. Ik probeer het per nacht te bekijken, want ik heb niet eens meer zin om naar bed te gaan ‘s avonds.
Heb nu ook hele heftige nachtmerries, waarbij ik huilend wakker word. Echt een drama.
Ik weet dat slapeloze nachten erbij horen, maar dat het zo erg zou zijn..
vrijdag 8 februari 2019 om 07:50
Je eerste zin snap ik niet. Sinds de indaling is de bekkenpijn bij mij nóg meer verergerd.
Nu heb ik het ook wel extreem hoor en kan ik nu bijna alleen nog maar liggen in het bed in de kamer.
Maar het is wel extra vervelend.
Voelt alsof het hoofdje hele bekken uit elkaar trekt! Au!
En idd die handen en bij mij trekt het dus door naar mijn armen. Heel vervelend.
vrijdag 8 februari 2019 om 08:27
Ik had eerst bekkenklachten in mijn rechterheup. Door indalen verplaatste dat naar mijn stuitje wat veel beter te handelen was en afgelopen dagen juist nergens meer last van. Volgens fysio komt dat door indalen.Pluis_ schreef: ↑08-02-2019 07:50Je eerste zin snap ik niet. Sinds de indaling is de bekkenpijn bij mij nóg meer verergerd.
Nu heb ik het ook wel extreem hoor en kan ik nu bijna alleen nog maar liggen in het bed in de kamer.
Voelt alsof het hoofdje hele bekken uit elkaar trekt! Au!![]()
En idd die handen en bij mij trekt het dus door naar mijn armen. Heel vervelend.
vrijdag 8 februari 2019 om 08:54
Dat is wel fijn!
Zo zie je maar dat het voor iedereen weer anders is.
Lekker zwemmen!
vrijdag 8 februari 2019 om 10:33
Wauw ja die slapende handen heb ik hier ook, heel naar!
Ik zit morgen op 39 weken en van mij mag ze komen maar mijn man heeft de mannengriep
vrijdag 8 februari 2019 om 10:53
ja hier ook BI inderdaad, had gehoopt dat de (been)weeen waren begonnen maar helaas.-Josephine- schreef: ↑08-02-2019 05:26
eindstreep haal.![]()
hoe ver ben jij?
ik kreeg vandaag te horen dat ik het zh moet bellen als de weeen een uur lang iedere 10 min komen. We gaan het zien. Vandaag 36 wk dus zal nog wel even duren.
vrijdag 8 februari 2019 om 10:54
ai, zwaar vervelend Pluis!Pluis_ schreef: ↑08-02-2019 07:50Je eerste zin snap ik niet. Sinds de indaling is de bekkenpijn bij mij nóg meer verergerd.
Voelt alsof het hoofdje hele bekken uit elkaar trekt! Au!![]()
vrijdag 8 februari 2019 om 11:01
Haha beter nog even afwachten jaYellowDino schreef: ↑08-02-2019 10:33Wauw ja die slapende handen heb ik hier ook, heel naar!
Ik zit morgen op 39 weken en van mij mag ze komen maar mijn man heeft de mannengriepDus waarschijnlijk is het toch chiller om even af te wachten tot hij is aangesterkt...
Vervelend dat iedereen zo rot slaapt. Bij mij valt het wel mee. Moet wel aantal keer plassen maar soms om 12 u en dan volgende keer om 6u dus dat is echt goed te doen. Ik droom wel ook heel heftig en kan huilend/schreeuwend wakker worden.
Tintelende handen lijken hier deze zwangerschap uit te blijven. Ik hou sowieso weinig vocht vast deze keer.
M'n bekken en rug gaat ook redelijk. Zeker tov vorige week maar ik moet heel voorzichtig zijn met alles, 't kan zo weer scheef. De boel zit zo los dat als op m'n zij lig en m'n knieën tegen elkaar aan druk ik het bekken voel en hoor bewegen, echt sick vind ik dat.
Vandaag 37 weken, van mij mag ze komen