op reis met of zonder kind

08-02-2019 09:35 264 berichten
Alle reacties Link kopieren
***gewist***
Blijkbaar een te gevoelig onderwerp.
Jammer voor de maturiteit van dit forum, op andere forums kan deze vraag overigens wel zonder elkaar in de haren te vliegen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-02-2019 14:50
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
94.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ghostly41 schreef:
08-02-2019 14:08
Bottomline is... TO en man werken hoogstwaarschijnlijk beide 5 dagen in de week. Hebben de zaterdag met dochter, en de zondag wordt het kind gedumpt bij opa&oma om wat tijd voor zichzelf te hebben.

Dat kind zal zich later enorm gewenst voelen!
Heerlijk hè, om je superioriteit zo te kunnen etaleren.

Mss voelt dat kind zich wel dubbel gewenst: zowel door de ouders als door de grootouders.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
grappig wel dat je dan weer totaal niet reageert op mijn uitleg
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Welja, gooi het op cultuurverschil. Ga dan over je problemen op een Vlaams forum praten als je de Nederlandse woorden zo hard vindt.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk helemaal niet dat het onderwerp "blijkbaar te gevoelig ligt" zoals nu ineens in de openingspost staat.

Ligt helemaal niet gevoelig, iedereen geeft gewoon onomwonden haar mening. Niks aan de hand met het onderwerp zelf.

Dat die meningen TO niet bevallen.. tja. Blijkbaar is TO te gevoelig. Voor kritiek. Zeg dát dan.
Alle reacties Link kopieren
permis schreef:
08-02-2019 14:53
Ik denk helemaal niet dat het onderwerp "blijkbaar te gevoelig ligt" zoals nu ineens in de openingspost staat.

Ligt helemaal niet gevoelig, iedereen geeft gewoon onomwonden haar mening. Niks aan de hand met het onderwerp zelf.

Dat die meningen TO niet bevallen.. tja. Blijkbaar is TO te gevoelig. Voor kritiek. Zeg dát dan.
En als iets te gevoelig ligt dan zit er vaak een kern van waarheid in.... anders boeit het je voor geen meter.
Alle reacties Link kopieren
Maar Jc2, wat vind je eigenlijk van de reacties waarin gesteld wordt dat je kind gewoon mee kan?
Solomio schreef:
08-02-2019 14:31
Heerlijk hè, om je superioriteit zo te kunnen etaleren.

Mss voelt dat kind zich wel dubbel gewenst: zowel door de ouders als door de grootouders.
Ook al vind ik TO niks, hier ben ik het wel mee eens.

Mensen kunnen ook overdrijven.
Alle reacties Link kopieren
Jc2 schreef:
08-02-2019 14:29
Ik kan toch niet op iedere vraag ingaan, er staan meer dan honderd reacties.
Ik hoop dat je dat begrijpt.

Ik heb misschien de reputatie om heftig te reageren op dit forum.
Maar ondertussen kan ik dit beter relativeren.

Ik ben van Belgie en op dit forum merk je het cultuurverschil echt wel enorm.
Woorden wegen veel meer door in Belgie dan in Nederland
diverse vragen komen keer op keer terug en je geeft stelselmatig geen antwoord of doet heel vaag of heel aanvallend.

En het zal mij een zorg zijn waar je vandaan komt.. Als je daar last van hebt wat doe je dan op een Nederlands forum. Juist door het gebrek van fatsoenlijk communiceren roep je alleen maar meer vragen op en dat doe je in dit topic maar ook in oudere topics .

Wees gewoon duidelijk. Waarom zit je kind ieder weekend bij oma bijvoorbeeld .. ik noem maar iets. En waarom is je man zo mutsig en een drammerd ?

kortom.. fora zijn er voor discussies en als je dat niet wil en alleen maar horen wil wat jij wilt horen dan moet je hier geen onderwerp openen
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
08-02-2019 15:34
Ook al vind ik TO niks, hier ben ik het wel mee eens.

Mensen kunnen ook overdrijven.
Het kostte mij ook enige moeite om het voor TO op te nemen.
Maar het was noodzakelijk.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Hoe cute toch; iemand voldoet niet aan het standaard huisje-tuintje-boompje-beeld van de doorsnee op elk zelfverklaard onrecht briesende Viva-vrouw, en moet daarom per definitie wel de slechtste moeder en what not ooit zijn.

Even in herhaling vallen: niets mis met je kind (zelfs al is dat een peuter) bij liefhebbende en zorgzame personen achter te laten, die het kind ook kent. En juist heel slecht om op zo'n momenten letterlijk elke dag te gaan bellen/skypen. Zolang dat kind goed opgevoed is, zal die daar minder last van hebben dan moederlief die haar kleine mist en uit eigenbelang zich zo vastklampt aan dat kind.

Maar goed :)
Ik vind het altijd heel naar voor TO’s met een dominante eikelige man. Vaak kun je er gewoon niet tegenop en denkt zo’n man dat hij gelijk heeft omdat hij meer argumenten heeft. Of als hij dingen gewoon tien keer herhaalt op een andere manier.
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
08-02-2019 18:19
Hoe cute toch; iemand voldoet niet aan het standaard huisje-tuintje-boompje-beeld van de doorsnee op elk zelfverklaard onrecht briesende Viva-vrouw, en moet daarom per definitie wel de slechtste moeder en what not ooit zijn.

Even in herhaling vallen: niets mis met je kind (zelfs al is dat een peuter) bij liefhebbende en zorgzame personen achter te laten, die het kind ook kent. En juist heel slecht om op zo'n momenten letterlijk elke dag te gaan bellen/skypen. Zolang dat kind goed opgevoed is, zal die daar minder last van hebben dan moederlief die haar kleine mist en uit eigenbelang zich zo vastklampt aan dat kind.

Maar goed :)
Dus een kind is goed opgevoed als het zijn moeder tijdens langere afwezigheid niet zal missen? Apart....
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook altijd grappig dat er dan wordt geroepen dat het zo onterecht is dat TO de grond in wordt gestampt omdat ze op het idee komt om zonder kind op vakantie te gaan (waar ik het op zich nog wel mee eens ben want dat is ook niet nodig) en dat er dan, puur om een punt te maken, wel het omgekeerde gebeurt. Huis-, tuin- en keukenmoeders, uit eigenbelang vastgeklampt aan hun kind, dat slaat natuurlijk evengoed nergens op.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
08-02-2019 19:23
Ik vind het ook altijd grappig dat er dan wordt geroepen dat het zo onterecht is dat TO de grond in wordt gestampt omdat ze op het idee komt om zonder kind op vakantie te gaan (waar ik het op zich nog wel mee eens ben want dat is ook niet nodig) en dat er dan, puur om een punt te maken, wel het omgekeerde gebeurt. Huis-, tuin- en keukenmoeders, uit eigenbelang vastgeklampt aan hun kind, dat slaat natuurlijk evengoed nergens op.
Nou, ik lees wel veel eensgezinde afwijzing niet alleen omwille van het vakantieplan maar ook over de baan van TO, het feit dat die baan fulltime is en omdat dochter elke week een nachtje gaat logeren. Schijnt niet te kunnen.

Je mag een ma di do schema op je werk, in het weekend op visite maar ‘s nachts in het eigen ledikant en je eigen broek ophouden in een verantwoordelijke functie liever ook niet. Niet drie weken in de caravan kunnen in de zomer? Schande.
Alle reacties Link kopieren
https://www.trouw.nl/samenleving/hollan ... acfa97922/
Alle reacties Link kopieren
In Nederland is het niet de gangbaar dat beide ouders 5 dagen werken. In sommige andere landen wel.
In België is dat volgens mij ook 'normaler'.

Ik lees trouwens nergens dat in dit topic de mensen elkaar in de haren vliegen. Ik zie wel dat de mening van de meesten is om niet 3 weken zonder kind te gaan. Blijkbaar sluit dat niet aan op wat je wil horen. Jammer dat je dan zo reageert. Blijkbaar gebeurt dat vaker als het niet in je straatje past. Ik onthoud forumnamen niet en kijk niet vaak terug maar hou er rekening mee dat dit gebeurt op forums.
Sommige latere reacties vind ik wel overtrokken.

Edit: ik was niet bij met lezen blijkbaar. Mosterd dus.
Alle reacties Link kopieren
Ze moet het vooral lekker zelf weten. Wat ik mij, als moeder, dan niet kan voorstellen is dat je beiden fulltime werkt en daarbij dan 24/7 moet ‘ aan staan’ je er dan voor kiest om die ene keer dat je dan drie weken non-stop niet aan hoeft te staan en quality time met je gezin kunt hebben, je kind er niet bij hoort omdat het maar lastig is rekening te houden met een kind dat zonodig mee moet.

Die redenatie begrijp ik niet. Ik begrijp best dat je eens op vakantie wilt zonder kind. Maar niet als dit de enige vakantie die je kunt nemen is.
duizel schreef:
09-02-2019 01:38
In Nederland is het niet de gangbaar dat beide ouders 5 dagen werken. In sommige andere landen wel.
In België is dat volgens mij ook 'normaler'.
In Belgie is het ook normaal dat na een scheiding de kinderen in de gehele maand juli bij de ene ouder zijn en de gehele maand augustus bij de ander. Dan moeten ze dus ook een van beiden voor langere tijd missen, tenzij ze bij elkaar om de hoek wonen.
duizel schreef:
09-02-2019 01:38
In Nederland is het niet de gangbaar dat beide ouders 5 dagen werken. In sommige andere landen wel.
In België is dat volgens mij ook 'normaler'.
Welja, dat is wat je hier vooral ziet. Huis-, tuin- en keukenmoeders die hun eigen maniertjes als heilig beschouwen en elke moeder die daarvan afwijkt per definitie als slecht gaan bestempelen. Lekker prehistorisch; vrouw aan de haard en zo...
Alle reacties Link kopieren
dat ouders beiden 5 dagen werken zie ik niet als probleem overigens. Dat kan prima en hoeft niet perse slecht te zijn voor het kind, maar dan snap ik nog niet de vaste logeerweekenden bij oma en opa. Ik zou mijn kind dan het weekend zelf willen verzorgen.. Ik zou zelf als moeder prima full time kunnen werken en man ook , full time zou dan bijv. 4 x 9 uur kunnen zijn maa-don en bijv Dins-vrij. Dan heb je beiden 1 doordeweekse dag vrij en altijd lang weekend.. kind zie je dan altijd lang weekend.. Tenzij die 5 dagen ook het weekend omvatten.. Maar aangezien TO vooral geen antwoord geeft hierop kunnen we alleen maar gissen hoe zij hun werkweken inrichten.
Alle reacties Link kopieren
TO heeft al aangeven dat ze zelf die zondagen ook bij ouders zijn dus het is niet zo dat kind ze dan de hele dag niet ziet
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
09-02-2019 11:13
TO heeft al aangeven dat ze zelf die zondagen ook bij ouders zijn dus het is niet zo dat kind ze dan de hele dag niet ziet
wáárom ieder weekend bij oma en opa, want dat is , voor zover ik het kan beoordelen, mede iets waarover veel mensen vallen en wat ik zelf ook raar vind zonder enige fatsoenlijke info.
Dat heeft TO toch al uitgelegd? Ze zijn samen een groot deel van de dag bij opa/oma, alleen blijft kind er ook nog slapen. Niet iets heel raars, lijkt me.

Dat je voor die paar weken die je wél als gezin samen kunt doorbrengen allerlei smoezen verzint om het niet te hoeven doen ( een kind niet mee kunnen nemen op een campervakantie, hoe verzin je het), dat vind ik wel raar. Heel raar. Met name de smoezen die ervoor gebruikt worden.
Alle reacties Link kopieren
Als ik fulltime zou werken, zou ik júist lekker met mijn kind erbij op vakantie willen. 3 weken quality time met je gezin, hoe fijn is dat!
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
09-02-2019 11:17
wáárom ieder weekend bij oma en opa, want dat is , voor zover ik het kan beoordelen, mede iets waarover veel mensen vallen en wat ik zelf ook raar vind zonder enige fatsoenlijke info.
Ik vind dit op zich niet raar. Het kan zijn dat de grootouders op maandag oppassen als TO en man moeten werken en dan is het handig als kind er slaapt als ze er zondag toch zijn. Dat scheelt weer onnodig gezeul met een peuter en ze hoeft ook niet vroeg uit bed gehaald te worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven