op reis met of zonder kind

08-02-2019 09:35 264 berichten
Alle reacties Link kopieren
***gewist***
Blijkbaar een te gevoelig onderwerp.
Jammer voor de maturiteit van dit forum, op andere forums kan deze vraag overigens wel zonder elkaar in de haren te vliegen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-02-2019 14:50
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
94.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
09-02-2019 11:08
dat ouders beiden 5 dagen werken zie ik niet als probleem overigens. Dat kan prima en hoeft niet perse slecht te zijn voor het kind, maar dan snap ik nog niet de vaste logeerweekenden bij oma en opa. Ik zou mijn kind dan het weekend zelf willen verzorgen.. Ik zou zelf als moeder prima full time kunnen werken en man ook , full time zou dan bijv. 4 x 9 uur kunnen zijn maa-don en bijv Dins-vrij. Dan heb je beiden 1 doordeweekse dag vrij en altijd lang weekend.. kind zie je dan altijd lang weekend.. Tenzij die 5 dagen ook het weekend omvatten.. Maar aangezien TO vooral geen antwoord geeft hierop kunnen we alleen maar gissen hoe zij hun werkweken inrichten.
Vier dagen werken heet in vrijwel alle andere landen parttime. Er zijn echt veel landen waar je geacht wordt 5 keer per week op te komen draven. Belgie en Frankrijk horen daarbij, hoewel de franse werkweek wel weer korter is (standaard 5x7, de Belgen standaard 38).

Die 36 uur in 4 dagen proppen is heel Nederlands hoor. En jezelf als fulltimer zien terwijl je elke week drie vrije dagen hebt wil er bij mij persoonlijk nog steeds niet in sorry.

Al die speeltuinen en terrassen die doordeweek vol zitten met fulltimers, typisch Hollands fenomeen.
Wat mensen vaak vergeten in de discussie over twee fulltime werkende ouders in andere landen is dat daar de leidsters ook fulltime werken. En er tijdens de 5 dagen opvang vrijwel altijd dezelfde leidsters én kinderen zijn, die ook 5 dagen gaan. Meer dagen, maar een stabielere situatie dan op de kinderdagverblijven in NL.

Maar daar ging TO´s vraag natuurlijk niet over.
Ik zou zelf gewoon geen drie weken zonder kind(eren) op vakantie willen. Niet voor mezelf en niet voor m´n kinderen.
MadameJean schreef:
09-02-2019 12:48
Vier dagen werken heet in vrijwel alle andere landen parttime. Er zijn echt veel landen waar je geacht wordt 5 keer per week op te komen draven. Belgie en Frankrijk horen daarbij, hoewel de franse werkweek wel weer korter is (standaard 5x7, de Belgen standaard 38).
Precies. Parttime werken is daar vaak 5 kortere dagen.
Nee, de kinderen zijn onderdeel van mijn leven en ze horen er gewoon bij. Punt. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen ze 3 weken onder te brengen bij opa en oma zodat ik lekker met de camper door Noorwegen kan banjeren. Ze verdienen dezelfde kans de wereld te zien als ik.

Als de kinderen er op vakantie niet bij mogen zijn, waar dan wel?
Alle reacties Link kopieren
laatbloeiertje schreef:
09-02-2019 13:41
Nee, de kinderen zijn onderdeel van mijn leven en ze horen er gewoon bij. Punt. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen ze 3 weken onder te brengen bij opa en oma zodat ik lekker met de camper door Noorwegen kan banjeren. Ze verdienen dezelfde kans de wereld te zien als ik.

Als de kinderen er op vakantie niet bij mogen zijn, waar dan wel?
Nou thuis, en tijdens alle andere vakanties?
Alle reacties Link kopieren
MadameJean schreef:
09-02-2019 12:48
Vier dagen werken heet in vrijwel alle andere landen parttime. Er zijn echt veel landen waar je geacht wordt 5 keer per week op te komen draven. Belgie en Frankrijk horen daarbij, hoewel de franse werkweek wel weer korter is (standaard 5x7, de Belgen standaard 38).

Die 36 uur in 4 dagen proppen is heel Nederlands hoor. En jezelf als fulltimer zien terwijl je elke week drie vrije dagen hebt wil er bij mij persoonlijk nog steeds niet in sorry.

Al die speeltuinen en terrassen die doordeweek vol zitten met fulltimers, typisch Hollands fenomeen.
ik heb het dan ook over mijn eigen situatie wat er mogelijk zou zijn, ik werk niet deze uren.

En als je werkgever dit aanbiedt, waarom niet

TO is Belg en heeft tot op heden geen enkel antwoord gegeven mbt haar werkschema alleen maar dat ze altijd beschikbaar moet zijn ?? En werkt bij overheid....
Alle reacties Link kopieren
Hier fulltime werkende moeder en vader, 3 kinderen, voor ons is de vakantie echt genieten van de tijd samen, geen wekker, gehaast, samen banjeren door het bos, picknicken in de kamer. Samen in Portugal, de Ardennen, maakt niet uit. Het is een jeukterm, maar dekt wel de lading: quality time! Mijn maturiteit op het forum : )
Alles sal reg kom
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
09-02-2019 15:15
ik heb het dan ook over mijn eigen situatie wat er mogelijk zou zijn, ik werk niet deze uren.

En als je werkgever dit aanbiedt, waarom niet

TO is Belg en heeft tot op heden geen enkel antwoord gegeven mbt haar werkschema alleen maar dat ze altijd beschikbaar moet zijn ?? En werkt bij overheid....
Waarom niet, prjma inderdaad. Maar fulltime in vijf dagen staat ouderschap niet in de weg toch. En ik begrijp van TO dat ze voor haar werk wel regelmatig kortere breaks kan nemen. Dus ze kunnen heus regelmatig met dochter weg. Ik werk in NL en niet voor overheid maar heb eigenlijk nooit langer dan 8-10 dagen aaneensluitend vakantie behalve met kerst als er twee weken heel weinig te doen is. Vind dat zelf niet een enorm probleem en al helemaal irrelevant voor de vraag of ik goed genoeg voor mijn kinderen zorg.
MadameJean schreef:
09-02-2019 14:26
Nou thuis, en tijdens alle andere vakanties?
Ja, dus als het daar dan mag, waarom deze vakantie dan niet? Kind is gewoon onderdeel van het gezin. 3 weken is lang zonder vader en moeder, hoe leuk en betrokken opa en oma ook zijn.
Ga je alle vakanties dan vrijwaren van kinderen? Waarom niet geduld hebben tot de kinderen 18 zijn en dan op je eigen manier de wereld rond?
Alle reacties Link kopieren
laatbloeiertje schreef:
09-02-2019 17:49
Ja, dus als het daar dan mag, waarom deze vakantie dan niet? Kind is gewoon onderdeel van het gezin. 3 weken is lang zonder vader en moeder, hoe leuk en betrokken opa en oma ook zijn.
Ga je alle vakanties dan vrijwaren van kinderen? Waarom niet geduld hebben tot de kinderen 18 zijn en dan op je eigen manier de wereld rond?
Maar dat stond toch niet ter discussie? TO’s man wil per se deze reis maken en liefst zonder kind. Verdere vakanties staan niet ter discussie.
Alle reacties Link kopieren
permis schreef:
08-02-2019 14:53
Ik denk helemaal niet dat het onderwerp "blijkbaar te gevoelig ligt" zoals nu ineens in de openingspost staat.

Ligt helemaal niet gevoelig, iedereen geeft gewoon onomwonden haar mening. Niks aan de hand met het onderwerp zelf.

Dat die meningen TO niet bevallen.. tja. Blijkbaar is TO te gevoelig. Voor kritiek. Zeg dát dan.

Snappen jullie dan niet dat vele opmerkingen gewoon ongepast zijn?
Waarom zou ik de vragen omtrent mijn werk en privésfeer moeten beantwoorden?
Mijn oorspronkelijke vraag heeft daar niets mee te maken.

Ik vraag gewoon wat jullie zouden doen? De reis met of zonder mijn kind maken... That's it.

Ik heb al geantwoord dat ik mijn kind niet in het weekend "dump" bij de opa en oma. Maar dit antwoord wordt kundig genegeerd om toch maar wat te kunnen bashen.

Van de aanval op mijn 5-dagen werkweek val ik helemaal achterover. In Belgie is het de normaalste zaak van de wereld om 5 dagen te werken. Ieder ander regime is part-time en is voor vele gezinnen financieel onhaalbaar.

Ik heb ook nergens gezegd dat ik nooit zonder mijn kind op reis ga. Waarom is deze info relevant voor mijn vraag? Waarom wordt onmiddellijk besloten dat ik nooit verlof heb en dat ik nooit met mijn kinderen op reis ga? Nergens staat deze info? Maar dit wordt dit verzonnen om vervolgens door anderen opgepikt te worden en nog wat uit te vergroten. Dit slaat echt nergens op.

De realiteit is dat ik 53 dagen verlof heb die ik kan spreiden over het jaar. Wij gaan vaak op korte reizen, daarvoor hebben we ook een camper om samen met gezin (dus inclusief kind) te kunnen reizen.

Maar deze reis willen we nu eens zonder kind doen. Wat doet mijn persoonlijke levensituatie er nu toe? Wat doet het er toe wat voor werk ik doe? Wat doet het er toe of ik partime of fulltime werk? Wat doet het ertoe dat mijn docht iedere zondagavond logeert bij de opa en oma? Wat doet de relatie met mijn man er toe?

Ongelofelijk toch, zegt in mijn ogen toch veel om sommige mensen die hier op het forum zitten.

De discussie gaat de laatste 8 pagina's niet meer over de reis maar over mijn persoonlijke levenssituatie. NIemand van jullie weet hoe ik leef of hoe gelukkig of ongelukkig mijn kind is. Maar blijkbaar is het het nieuwe normale om iemand volledig te beoordelen adv een OP op het viva forum.

Schaamtelijk hoe een positieve gedachte met een leuk onderwerp volledig verneukt wordt en door sommigen een open kans is om hun eigen ongeluk wat te verspreiden.


Om bovenstaande redenen heb ik dan ook mijn vraag gewist.
Alle reacties Link kopieren
Jc2 schreef:
11-02-2019 09:51

Maar deze reis willen we nu eens zonder kind doen.
Eh, het hele topic ging er toch juist over dat je man dat wilde en jij liever niet?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Nou TO, ik maakte mij vooral zorgen of je niet teveel door je man wordt overvleugeld. Het is jouw goed recht om je kind niet 3 weken te willen missen. Ja, 3 weken vakantie met kind is niet altijd een feestje, maar je hebt ze nu eenmaal en dan horen ze er ook bij (vind ik).
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
11-02-2019 09:57
Nou TO, ik maakte mij vooral zorgen of je niet teveel door je man wordt overvleugeld. Het is jouw goed recht om je kind niet 3 weken te willen missen. Ja, 3 weken vakantie met kind is niet altijd een feestje, maar je hebt ze nu eenmaal en dan horen ze er ook bij (vind ik).
Inderdaad. Er zijn heel veel mensen die met die insteek hebben gereageerd, maar daar is ze nauwelijks op ingegaan, terwijl dat toch in eerste instantie de vraag was.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
TO, er zijn genoeg ouders die een weekend of week zonder kinderen op vakantie gaan.
Maar velen zeiden dat drie weken wel erg lang voor je dochter zou zijn. En ook daar ga je niet op in.
TO, zeg dan gelijk dat JIJ ook zonder kind op reis wilde.

Je had heel dit topic niet hoeven openen en jouw man ook niet op zijn mature mannenforum.
Ijskoffie, natuurlijk ging ze daar niet op in. Ze wil zelf namelijk ook drie weken op vakantie zonder dochter.

Dat drie weken voor haar dochter wellicht veel te lang is, is niet belangrijk. Ze wil op vakantie, knalde wat non-argumenten van haar man op het forum en zocht naar bevestiging van vreemden.
Alle reacties Link kopieren
TO, je bent erg goed in dingen omdraaien. In je openingspost zei je dat je man 3 weken zonder kind wilde gaan en dat jij dat eigenlijk niet zo zag zitten. Je vroeg wat wij ervan vonden en de meesten waren (zijn) inderdaad van mening dat je beter je kind mee kunt nemen. Vervolgens ga je keihard tegen ons in en vind je dat het prima moet kunnen. Dan ga je toch lekker? Je had ons er dan sowieso niet mee lastig hoeven vallen.
Alle reacties Link kopieren
De realiteit is dat je nergens vermeld dat je meerdere trips maakt per jaar met je kind en dat je nu opeens zegt dat JULLIE zonder kind 3 weken willen met de camper.. Terwijl de insteek van het topic was dat je man zonder kind wilde en jij niet.

Je bent een draaikont..

Ga vooral lekker zonder je kind 3 weken naar Noorwegen.. Succes ermee..
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
11-02-2019 10:23
TO, je bent erg goed in dingen omdraaien. In je openingspost zei je dat je man 3 weken zonder kind wilde gaan en dat jij dat eigenlijk niet zo ziet zitten. Je vroeg wat wij ervan vonden en de meesten waren (zijn) inderdaad van mening dat je beter je kind mee kunt nemen. Vervolgens ga je keihard tegen ons in en vind je dat het prima moet kunnen. Dan ga je toch lekker? Je had ons er dan sowieso niet mee lastig hoeven vallen.
Geen idee waar je dit haalt?
Ik wil helemaal niet zonder mijn kind op reis. Mijn man heeft die voorkeur omdat hij eventjes wat quality time enkel met ons tweetjes wil. Hij eist helemaal niets en zit zelf ook te twijfelen wat we best zouden doen.


Mijn keuze is om mijn kind mee te nemen zoals ik duidelijk maak in mijn openingspost.
ik wil het liefst gewoon vertrekken met haar en we zien wel hoe het gaat.

Et wordt hier opeens gepost dat ik zonder kind op reis wil en dat ik tegen het advies inga om haar mee te nemen. Dan zou ik wel graag eens weten over welke post je bezig bent?

Lees gerust het topic door, nergens laat ik uitschijnen dat ik liever zonder kind op reis ga.
Het antwoord van duizel (8 februari 10:35) en mijn reactie moet dit toch duidelijk maken?


Geen idee waarom je denkt dat ik zonder mijn kind op reis wil en dat dit dan nog door anderen opgepikt wordt...?
Of is dit gewoon een manier om het gedrag goed te praten?
Jc2 schreef:
11-02-2019 09:51
Snappen jullie dan niet dat vele opmerkingen gewoon ongepast zijn?
Waarom zou ik de vragen omtrent mijn werk en privésfeer moeten beantwoorden?
Mijn oorspronkelijke vraag heeft daar niets mee te maken.

Ik vraag gewoon wat jullie zouden doen? De reis met of zonder mijn kind maken... That's it.

Ik heb al geantwoord dat ik mijn kind niet in het weekend "dump" bij de opa en oma. Maar dit antwoord wordt kundig genegeerd om toch maar wat te kunnen bashen.

Van de aanval op mijn 5-dagen werkweek val ik helemaal achterover. In Belgie is het de normaalste zaak van de wereld om 5 dagen te werken. Ieder ander regime is part-time en is voor vele gezinnen financieel onhaalbaar.

Ik heb ook nergens gezegd dat ik nooit zonder mijn kind op reis ga. Waarom is deze info relevant voor mijn vraag? Waarom wordt onmiddellijk besloten dat ik nooit verlof heb en dat ik nooit met mijn kinderen op reis ga? Nergens staat deze info? Maar dit wordt dit verzonnen om vervolgens door anderen opgepikt te worden en nog wat uit te vergroten. Dit slaat echt nergens op.

De realiteit is dat ik 53 dagen verlof heb die ik kan spreiden over het jaar. Wij gaan vaak op korte reizen, daarvoor hebben we ook een camper om samen met gezin (dus inclusief kind) te kunnen reizen.

Maar deze reis willen we nu eens zonder kind doen. Wat doet mijn persoonlijke levensituatie er nu toe? Wat doet het er toe wat voor werk ik doe? Wat doet het er toe of ik partime of fulltime werk? Wat doet het ertoe dat mijn docht iedere zondagavond logeert bij de opa en oma? Wat doet de relatie met mijn man er toe?

Ongelofelijk toch, zegt in mijn ogen toch veel om sommige mensen die hier op het forum zitten.

De discussie gaat de laatste 8 pagina's niet meer over de reis maar over mijn persoonlijke levenssituatie. NIemand van jullie weet hoe ik leef of hoe gelukkig of ongelukkig mijn kind is. Maar blijkbaar is het het nieuwe normale om iemand volledig te beoordelen adv een OP op het viva forum.

Schaamtelijk hoe een positieve gedachte met een leuk onderwerp volledig verneukt wordt en door sommigen een open kans is om hun eigen ongeluk wat te verspreiden.


Om bovenstaande redenen heb ik dan ook mijn vraag gewist.
53 Dagen verlof, dat is 10 en een halve week! :O
En dan nog kun je nooit 3 weken aaneengesloten weg?
Alle reacties Link kopieren
Jc2 schreef:
11-02-2019 10:41
Geen idee waar je dit haalt?
Ik wil helemaal niet zonder mijn kind op reis.
Je schrijft zelf: "Maar deze reis willen we nu eens zonder kind doen."
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
11-02-2019 10:43
Je schrijft zelf: "Maar deze reis willen we nu eens zonder kind doen."
Inderdaad, daar doelde ik op.

En als je man quality time zonder kind wil, ga dan een weekje met hem ergens heen en 2 weken met kind in die camper, dat kan ook prima.

Ik vind je werksituatie trouwens wel relevant. Ik heb een tijd fulltime gewerkt toen we al kinderen hadden en ik wilde júist geen weekendjes weg zonder kinderen, dan zou ik ze helemáál nauwelijks zien. Net zoals ik nu ‘s avonds werk en niet meer zo makkelijk nóg een avond wegga om iets leuks te doen.
Als je niet te lang zonder je kind wil dan kun je ook gewoon naar Noorwegen vliegen en daar 'n huurauto oppikken en de rondreis in 2 weken maken ipv in 3. Met een camper verlies je zo al 4 dagen aan pure saaie reistijd en een klein kind wat om de haverklap iets moet houdt ook op.
je hebt elk weekend al quality time met je man, want elk weekend gaat ze uit logeren.
Wij gaan 2 x per jaar met zn tweetjes een weekendje weg, dat is onze quality time.
3 weken samen op vakantie zonder kind noem ik geen quality time meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven