Moet ik een zwangerschapstest doen?
zaterdag 9 februari 2019 om 12:33
Hoi allemaal,
Ik weet de lengte van mijn menstruatiecyclus niet. Mijn laatste menstruatie begon op 4 januari, ik moet dan verwachten dat ik 4 februari weer ongesteld word denk ik. Ik ben nog niet ongesteld geworden terwijl ik wel een paar dagen pijn had in me onderbuik. Het kan ook zijn dat ik een lange cyclus heb en ik misschien deze dagen nog ongesteld moet worden of heb ik het mis en moet ik maar testen?
Ik weet de lengte van mijn menstruatiecyclus niet. Mijn laatste menstruatie begon op 4 januari, ik moet dan verwachten dat ik 4 februari weer ongesteld word denk ik. Ik ben nog niet ongesteld geworden terwijl ik wel een paar dagen pijn had in me onderbuik. Het kan ook zijn dat ik een lange cyclus heb en ik misschien deze dagen nog ongesteld moet worden of heb ik het mis en moet ik maar testen?
zaterdag 9 februari 2019 om 13:52
Dat gaat wel goedkomen. Ik ga gewoon testenviva-amber schreef: ↑09-02-2019 13:44Heb je een vriendin of familielid die je hierbij kan steunen? Testje is niet duur en zo gedaan.
zaterdag 9 februari 2019 om 13:54
Goed idee, door stress kan je menstruatie ook verlaat zijn en mocht je wel zwanger zijn praat dan met het FIOM. Zij kunnen je helpen om je een mening te vormen en zij kunnen je helpen met alternatieve oplossingen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 9 februari 2019 om 14:14
Houden jullie altijd keurig je cyclus bij? Ik deed dat vroeger wel, inclusief eisprong, maar toen werd ik toch nog zwanger op een niet-vruchtbare dag 
Tegenwoordig zie ik wel wanneer het komt. Meestal een paar dagen nadat ik wat lichtgeraakter en chagrijnig word, en ongeveer ook wel om de vier weken (denk ik).
Tegenwoordig zie ik wel wanneer het komt. Meestal een paar dagen nadat ik wat lichtgeraakter en chagrijnig word, en ongeveer ook wel om de vier weken (denk ik).
zaterdag 9 februari 2019 om 14:53
Nee, ik deed dat ook nooit. Toen ik aan de pil zat kwam de menstruatie ook wel elke maand.MinkeDeWit schreef: ↑09-02-2019 14:14Houden jullie altijd keurig je cyclus bij? Ik deed dat vroeger wel, inclusief eisprong, maar toen werd ik toch nog zwanger op een niet-vruchtbare dag
Was verder ook geen noodzaak voor.
Daarna jaren een implanon gehad en toen die eruit ging was het ontregeld. Nu hou ik het wel bij, maar dat is omdat ik zwanger wil worden.
zaterdag 9 februari 2019 om 15:02
MinkeDeWit schreef: ↑09-02-2019 14:14Houden jullie altijd keurig je cyclus bij? Ik deed dat vroeger wel, inclusief eisprong, maar toen werd ik toch nog zwanger op een niet-vruchtbare dag
Bij de eerste keer dat ik ongesteld werd zei mijn moeder 'je hoeft het niet te onthouden of uit te rekenen, maar zet wel even een opmerking in je agenda wanneer je ongesteld bent geworden.' uitgelegd waarom dat handig is (bijvoorbeeld bij de huisarts). Heb dat sindsdien eigenlijk altijd gedaan. Wist het nooit uit mijn hoofd, maar kon het altijd terugzoeken als het nodig was.
zaterdag 9 februari 2019 om 17:57
.
Ehm.. er zitten wel 31 dagen tussen 4-1 en 4-2.
TO, als je niet zwanger wil(de) worden doe dan zsm een test. Stel dat je onverhoopt zwanger bent dan heb je meer tijd om een goed afgewogen keuze te maken.