Zoon van 16 laks
dinsdag 12 februari 2019 om 11:07
Hallo,
Mijn zoon van 16 zit in zijn examenjaar. Hij heeft veel gemist de laatste weken vanwege medische problemen, maar staat voor alle vakken voldoende. Hij moet nog een aantal opdrachten doen maar hij vertikt het. Hij is zo ontzettend makkelijk en het interesseert hem niet. Komt regelmatig te laat. Word eruit gestuurd . TEr wijl zijn leraren aan alle kanten willen helpen.
Zijn vader heeft zoiets van laat het hem uitzoeken hij is 16 dan slaagt ie maar niet. Maar ik kan dat niet dus zit hem aardig op de huid. De sfeer in huis is om te snijden. Moet ik het laten gaan ?
Mijn zoon van 16 zit in zijn examenjaar. Hij heeft veel gemist de laatste weken vanwege medische problemen, maar staat voor alle vakken voldoende. Hij moet nog een aantal opdrachten doen maar hij vertikt het. Hij is zo ontzettend makkelijk en het interesseert hem niet. Komt regelmatig te laat. Word eruit gestuurd . TEr wijl zijn leraren aan alle kanten willen helpen.
Zijn vader heeft zoiets van laat het hem uitzoeken hij is 16 dan slaagt ie maar niet. Maar ik kan dat niet dus zit hem aardig op de huid. De sfeer in huis is om te snijden. Moet ik het laten gaan ?
dinsdag 12 februari 2019 om 12:59
Ik kan me op zich ook wel weer voorstellen dat het zonde is als het stukloopt op die twee boekverslagen, hoor.
Wanneer moeten die boekverslagen überhaupt af zijn? Misschien is hij gewoon enorm aan het uitstellen en doet hij het op het allerlaatste moment. Of is hij zo'n trage lezer dat hij die boeken al nooit meer uit kan krijgen?
Wanneer moeten die boekverslagen überhaupt af zijn? Misschien is hij gewoon enorm aan het uitstellen en doet hij het op het allerlaatste moment. Of is hij zo'n trage lezer dat hij die boeken al nooit meer uit kan krijgen?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
dinsdag 12 februari 2019 om 13:00
Ja, maar dat kunnen ze controleren, las ik net in dit topic.JollyRider schreef: ↑12-02-2019 12:59Dat is al winst. En de kans dat je een goed boekverslag op internet kan vinden is vrijwel 100%, nog simpeler!
dinsdag 12 februari 2019 om 13:03
Klopt dan kan hij idd klaar zijn.clueless17 schreef: ↑12-02-2019 12:56Dus als hij 2 boekverslagen maakt kan hij over 3 maanden klaar zijn met deze school?
Wat vindt hij er zelf van dat het alternatief een heel jaar overdoen is?
Misschien wil hij dat juist omdat hij nog niet weet hoe hij verder wil?
Of baalt hij ervan, maar is het liggende werk hem teveel?
Bij het laatste kan je hem helpen. Film,luisterboeken, desnoods meelezen/schrijven. Als het daarmee klaar is zou ik mn kind daar wel bij helpen.
Als het sowieso een verloren zaak is of als hij juist een jaar over wil doen is het een ander verhaal.
Zijn woorden zijn dat hij het flauwekul vind om die verslagen te maken. Hij heeft er later toch niks aan. En ik snap hem wel heeft er ondertussen al 6 gemaakt over dit hele jaar. Hij krijgt een mondeling examen over al die verslagen ik heb ook zoiets zijn 6 niet genoeg dan maar nee dus. En wat zijn handicap betreft daar houden ze op school heel veel rekening mee. En hij krijgt hulp van het audiologisch centrum en een psycholoog van onze huisartsenpost
dinsdag 12 februari 2019 om 13:05
Hij kan het wel flauwekul vinden, maar zonder die verslagen geen diploma. Als hij ze nu niet maakt, moet hij ze volgend jaar maken en met een beetje pech heeft die andere zes die hij nu al af heeft óók, geen idee of je dan weer gewoon dezelfde verslagen mag inleveren.Tamara-Z schreef: ↑12-02-2019 13:03Klopt dan kan hij idd klaar zijn.
Zijn woorden zijn dat hij het flauwekul vind om die verslagen te maken. Hij heeft er later toch niks aan. En ik snap hem wel heeft er ondertussen al 6 gemaakt over dit hele jaar. Hij krijgt een mondeling examen over al die verslagen ik heb ook zoiets zijn 6 niet genoeg dan maar nee dus. En wat zijn handicap betreft daar houden ze op school heel veel rekening mee. En hij krijgt hulp van het audiologisch centrum en een psycholoog van onze huisartsenpost
Je kunt nou eenmaal niet zelf bepalen wat je van het examenjaar wel en niet doet.
dinsdag 12 februari 2019 om 13:07
dinsdag 12 februari 2019 om 13:07
Hij heeft volmaakt gelijk, totaal nutteloos.Tamara-Z schreef: ↑12-02-2019 13:03Klopt dan kan hij idd klaar zijn.
Om welke boeken gaat het? Hoeveel wil je frauderen om hem te helpen, gezien jij toch besloten hebt dat het jouw probleem is?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
dinsdag 12 februari 2019 om 13:08
Welk niveau doet hij?Tamara-Z schreef: ↑12-02-2019 13:07Over anderhalve week moeten ze af zijn. Hij heeft al uitstel gekregen. En het maakt niet uit wat voor boeken hij leest. Maar hij is nogal zinnig. Hij houd van waargebeurde (oorlogs)verhalen.
Zijn vorige verslagen heeft hij gemaakt met boeken van veteranen uit Afghanistan.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
dinsdag 12 februari 2019 om 13:09
dinsdag 12 februari 2019 om 13:10
Als jij het kan vinden, kunnen wij het ook vinden. Mijn school heeft trouwens ook plagiaat software.
Je kunt wel iemand betalen om dat boekverslag voor jou te schrijven. Is een markt voor, en je doet er als school weinig tegen.
dinsdag 12 februari 2019 om 13:10
dinsdag 12 februari 2019 om 13:12
En in alle eerlijkheid, intens saai.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
dinsdag 12 februari 2019 om 13:13
Natuurlijk, dus altijd even bewerken. De dreiging dat “ze” het kunnen vinden is al vrij effectief. Maar TO kan zelf verslagen schrijven, dat is niet te controleren.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
dinsdag 12 februari 2019 om 13:14
Volgens mij heb ik alleen Oorlogsjaren gelezen, maar heel lang geleden, dus ik kan het me niet meer echt herinneren.
dinsdag 12 februari 2019 om 13:18
Ik herinner me alleen nog dat beiden over de oorlog gingen, en beide dodelijk saai waren.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
dinsdag 12 februari 2019 om 13:18
Nou dan heeft hij zijn eigen motivatie al.
Niet op zijn nek zitten, maar hem dit teruggeven.
1: Of je doet het niet en je zit nog een jaar op die kutschool
2: Even doorbijten en je hebt bijna een vakantie van 3 maanden
"Nou ik ga even op de bank liggen. Ik hoor wel wat je kiest"
dinsdag 12 februari 2019 om 13:19
Of, als je zo graag zijn probleem oplost, het oplossen.Fok-it schreef: ↑12-02-2019 13:18Nou dan heeft hij zijn eigen motivatie al.
Niet op zijn nek zitten, maar hem dit teruggeven.
1: Of je doet het niet en je zit nog een jaar op die kutschool
2: Even doorbijten en je hebt bijna een vakantie van 3 maanden
"Nou ik ga even op de bank liggen. Ik hoor wel wat je kiest"
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
dinsdag 12 februari 2019 om 13:42
Ook dat kan (zou niet mijn oplossing gaan, maar ik ben ook niet de TO)
dinsdag 12 februari 2019 om 14:00
Ik heb ook een zoon van 16 jaar. Hij zit nu in zijn laatste jaar van de havo en heeft binnenkort examens. Hij staat er slecht voor en als hij zijn examens wil halen moet hij erg aan de bak gaan. Nu gaan wij binnenkort verhuizen naar het buitenland. Ik ben bang dat hij zijn examens niet gaat halen door alle stres die deze verhuizing met zich mee brengt. Wat kan ik het beste doen?
"De godin van de liefde lacht niet
in een huis van tranen"
William Shakespeare
in een huis van tranen"
William Shakespeare
dinsdag 12 februari 2019 om 14:08
Hij doet net voor die verhuizing eindexamen? En als hij het niet haalt, wat moet hij dan? Heeft hij dan een herkansingsmogelijkheid of is dat in het buitenland veel lastiger (wat ik me wel zou kunnen voorstellen, ander schoolsysteem, waarschijnlijk andere taal)? Ik kan me indenken dat het extra druk geeft. Is er eventueel een mogelijkheid dat als hij het jaar over moet doen, hij tijdelijk bij familie hier terecht kan?
Ik zou niet direct een pasklare oplossing weten om zijn slagingskans voor nu te vergroten.
Ik zou niet direct een pasklare oplossing weten om zijn slagingskans voor nu te vergroten.
dinsdag 12 februari 2019 om 14:10
Ach, in dit geval weet ik het niet. Die jongen heeft genoeg te verwerken, het jaar over doen is compleet nutteloos, de school wil niet flexibel zijn, dan zou ik er geen moeite mee hebben.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
dinsdag 12 februari 2019 om 14:10
clair-94 schreef: ↑12-02-2019 14:00Ik heb ook een zoon van 16 jaar. Hij zit nu in zijn laatste jaar van de havo en heeft binnenkort examens. Hij staat er slecht voor en als hij zijn examens wil halen moet hij erg aan de bak gaan. Nu gaan wij binnenkort verhuizen naar het buitenland. Ik ben bang dat hij zijn examens niet gaat halen door alle stres die deze verhuizing met zich mee brengt. Wat kan ik het beste doen?