Kleurencombinatie woonkamer

12-02-2019 18:52 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Graag wat tips met betrekking tot het volgende.

Wij hebben een erg kleine woonkamer met aan een zijde een babyblauwe muur. Verder hebben we een witte salontafel en een wit met lichtbruine eettafel.

Welke kleuren passen hierbij qua accessoires en tv kast? We zijn van plan een beige bank te kopen.

Graag ook tips met het gezellig maken van een kleine woonkamer. We hebben geen vensterbank om accessoires op te zetten.

Alvast bedankt voor de hulp.

Fijne avond!
geenidee2018 wijzigde dit bericht op 12-02-2019 19:05
0.83% gewijzigd
Ik zou als ik jou was een moodboard maken van de stijl die je mooi vind. Is dat Beach/Ibizia (lichtblauw, turquoise, (fel)roze kleuraccenten en veel zandtinten), of is het juist chalet in Zwitserland stijl met veel hout en bruin en oranje. Misschien meer vintage chic dus ook oranje, maar met van die palissander meubelen. Of bohemien chic met veel kleur. Of industrial chic, met rauwe materialen en zwart staal. Kortom: zó veel mogelijkheden!

Je zegt dat het babyblauw een foutje was, dus dat zou ik dan ook gelijk overschilderen.

Verder een tip voor kleine ruimtes: gebruik grote meubelen, maar dan niet veel. Ipv van veel kleine meubels. Dus liever één hele grote hoekbank, dan een kleine bank met een stoel. En liever één grote eettafel dan meerdere kleine tafels. Zo ook voor kasten. Door het gebruik van grote meubels, oogt de ruime groter en minder snel rommelig.
Ik zou een andere kleur bank kopen, zeker niet beige. En wat kleur halen uit (grote) planten, kussens op de bank of een mooi vloerkleed bijvoorbeeld.

Blauw met wit kan echt wel mooi zijn, maar als je babyblauw een vergissing was, schilder je toch even opnieuw? Klusje van niks.
Een chalet vind ik ook gezelliger aandoen als er veel meer met hout wordt gewerkt.
redbulletje schreef:
12-02-2019 19:51
Een chalet vind ik ook gezelliger aandoen als er veel meer met hout wordt gewerkt.
Overal is het gezelliger met hout :proud:
*Kettricken* schreef:
12-02-2019 19:52
Overal is het gezelliger met hout :proud:
En planten! :)

Eigenlijk is de natuur heel gezellig :rolling:
Ik vind babyblauw juist wel heel leuk op de muur. Ik denk dat je met de juiste assecoires al veel warmte kunt creëren. Zet bijv 2 of 3 grote planten neer, in een mooie rieten mand. Dan een warm kleed op de vloer waar wat meer kleur in zit, en waarin (naast wat extra kleuren) ook de kleur van je gordijnen, de bank, de muur en de rieten potten terugkomen. Vervolgens kijk je naar de kleuren in je kleed, en zoek je wat kussentjes voor op de bank en een poef of een fauteuil uit in kleuren die ook in dat kleed zitten, maar die niet in je basis (bank/gordijnen) terugkomen. En dan liefst nog ergens in de kamer iets met veel kleur (boekenkast met gekleurde boeken, of een kleurig schilderij, of een mand met kleurige tijdschriften). Zo creëer je een mooi licht en rustig geheel, waar toch wat kleur in zit, maar zonder dat het het “kleurtthema” er meteen heel dik bovenop ligt.
Ik weet niet of je met babyblauw een beetje die vintage-achtige blauwkleur bedoelt? Zo ja, dan zijn gouden accessoires erg mooi. Denk aan een gouden schilderijlijst bijvoorbeeld. Ook pastelroze tinten kleuren hier mooi bij.
Wow, wat een tips, hartstikke bedankt.

De kleur blauw op de muur lijkt op deze kleur:
https://pin.it/6niqgley3q2bc5

De gordijnen zijn pastelgroen / blauw. Verder hebben we nu een landelijke witte salontafel, redelijk groot.

Dit zijn de twee dingen die ik sowieso wil houden.

De stijl die ik leuk vind is industrieel chic met landelijke elementen. Ook wil ik kleur in de ruimte aangezien ik vind dat dat voor sfeer zorgt.
geenidee2018 schreef:
12-02-2019 21:02
Wow, wat een tips, hartstikke bedankt.

De kleur blauw op de muur lijkt op deze kleur:
https://pin.it/6niqgley3q2bc5

De gordijnen zijn pastelgroen / blauw. Verder hebben we nu een landelijke witte salontafel, redelijk groot.

Dit zijn de twee dingen die ik sowieso wil houden.

De stijl die ik leuk vind is industrieel chic met landelijke elementen. Ook wil ik kleur in de ruimte aangezien ik vind dat dat voor sfeer zorgt.
Industrieel chic is toch juist heel robuust, zwarte stalen kozijnen, bakstenen muren en dergelijke? Hoe kom je dan bij lichtblauw, witte meubels en een beige bank?

Ik vind die kleur blauw heel mooi trouwens!
Dat zijn juist de landelijke sfeer die ik ook erg leuk vind.
Industrieel chic zie ik niet zo bij wat je aan meubels hebt en een babyblauwe muur :huh: Ik vind die kleur echt meer iets voor een slaapkamer. Maar als je pastelgroen/-blauwe gordijnen hebt, kun je misschien iets meer daar naartoe gaan en dan een kleurenpalet zoeken dat daarbij past (maar please, schilder die muur nou gewoon over :devil: ).
geenidee2018 schreef:
12-02-2019 21:20
Dat zijn juist de landelijke sfeer die ik ook erg leuk vind.
Zeker leuk. Kun je dan niet wat je nu hebt combineren met van die stoere (draadstaal) industriële lampen, kussens met mooie grafische printen, betonlook/grijze plantenbakken en dat soort accessoires. Dan is je basis landelijk, maar de rest wat stoerder.
Welke kleur zou dan beter bij het interieur passen?

De landelijke salontafel en de pastelgroene gordijnen moeten er in ieder geval bij passen.

Het liefst ook in combinatie met de beige bank.
geenidee2018 schreef:
12-02-2019 22:03

De landelijke salontafel en de pastelgroene gordijnen moeten er in ieder geval bij passen.

Als je zachte kleuren kiest, dan past alles er wel bij.
geenidee2018 schreef:

Staal en hout. Die pastels gewoon overschilderen.
geenidee2018 schreef:
Dan zou ik eigenlijk die gordijnen moeten zien, anders is het lastig te zeggen.
Hout en koperkleurige lampen en accessoires.
herfstappeltaart schreef:
12-02-2019 19:37
Mooi allemaal. Mag ik vragen welke kleur wit jullie (eventueel) op kozijnen e.d, hebben gebruikt? Wij hebben ongeveer dezelfde kleuren en wit kiezen vind ik lastig.
Kozijnen zijn hier allemaal kunststof en zaten er al in. Maar is geen spierwit in ieder geval. Het plafond is wel wit, daar zit een sierlijst in wit langs en de overige muren hebben we ral 9010 genomen als ik me niet vergis.
Whomi schreef:
13-02-2019 07:06
Kozijnen zijn hier allemaal kunststof en zaten er al in. Maar is geen spierwit in ieder geval. Het plafond is wel wit, daar zit een sierlijst in wit langs en de overige muren hebben we ral 9010 genomen als ik me niet vergis.
Dankjewel!
Kunnen jullie dat plafond nog verhogen en muren uitbreken?
Nee bij ons is er geen mogelijkheid om muren te breken en plafonds te verhogen.

Ik denk dat we het makkelijkste voor de beach style kunnen gaan. Maar dan wel met wat stoere elementen. De vloer is namelijk grijs/Bruin vinyl en de gordijnen groen/grijs.

Enige accesoire wat we nu hebben is een schilderij met bloemen van Vincent van Gogh een grote blauwe vaas. Nu zit er een roze bloem in maar kan ook nog een andere kleur in. Het is een siervaas met een smalle opening.
Je hebt ook stoer landelijk als stijl. Dat vind ik zelf leuk en heb ik ook thuis.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Die vloer zou ik ook vervangen door hout. Dit op die foto ziet er toch allemaal wat nepperig uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven