High tea kinderfeestje
woensdag 13 februari 2019 om 14:28
Goedemiddag! Over een tijdje moet er weer een kinderfeestje voor mijn dochter (wordt 9) georganiseerd worden. Dochter is enthousiast over een 'high tea' feestje. Samen met een vriendinnetje de hapjes klaarmaken en daarna aan een mooi gedekte tafel opeten. Ik vind het op zich een heel leuk idee maar ben benieuwd of jullie hier ervaring mee hebben en wellicht leuke tips hebben. Ik vind het lastig in te schatten hoe lang ze hier zoet mee zullen zijn en hoeveel hapjes we het beste kunnen maken. En wat is handig, in groepjes van 2 de hapjes maken en dan wisselen zodat iedereen een 'heleboel' hapjes kan maken? De hapjes op zich is geen probleem, heb zelf wel genoeg inspiratie om leuke dingen te verzinnen.
Hoe zou je het nog verder aan kunnen kleden, zodat in ieder geval de hele ochtend en of middag gevuld is? (aangezien het een high tea is denk ik eraan om 's ochtends te beginnen en dan rond 13.00/14.00 uur te eten). Misschien is het leuk dat ze hun mooiste (verkleed)jurk aandoen tijdens het eten, of dat ze zich nog wat op kunnen tutten. Of iets knutselen, wat zou leuk zijn? Benieuwd naar jullie tips/ervaringen.
Hoe zou je het nog verder aan kunnen kleden, zodat in ieder geval de hele ochtend en of middag gevuld is? (aangezien het een high tea is denk ik eraan om 's ochtends te beginnen en dan rond 13.00/14.00 uur te eten). Misschien is het leuk dat ze hun mooiste (verkleed)jurk aandoen tijdens het eten, of dat ze zich nog wat op kunnen tutten. Of iets knutselen, wat zou leuk zijn? Benieuwd naar jullie tips/ervaringen.
woensdag 13 februari 2019 om 14:30
Ik zou ze ook een cake laten versieren. iedereen een plakjes, slagroom, jam, hagelslag en muisjes op tafel...daarmee de cake versieren. Ik zou niet met een hele grote groep kinderen gaan koken dat wordt een zooi .
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 13 februari 2019 om 14:32
Maar scones en muffins enzo moeten ook in de oven.
Ik zou per gerecht een tweetal doen.
woensdag 13 februari 2019 om 14:38
Ik vind het servies versieren een erg leuk idee! Leuk ook om van die 'antieke'/ouderwetse theekopjes te doen. Ik ga eens kijken bij de kringloop.
Viva-amber, dank voor je reactie. maar ik denk dat het wel zou moeten lukken dat met zn allen te doen. Niet allemaal in de keuken natuurlijk, maar een paar aan de eetkamertafel, een paar in de keuken, een paar aan de salontafel. En dan kan je zelf natuurlijk kijken dat je niet al te vieze/ingewikkelde dingen doet. Zijn volgens mij wel genoeg dingen te verzinnen die ze zelf kunnen doen, zonder dat het al te veel troep wordt. Moet nog wel even bedenken wat
Viva-amber, dank voor je reactie. maar ik denk dat het wel zou moeten lukken dat met zn allen te doen. Niet allemaal in de keuken natuurlijk, maar een paar aan de eetkamertafel, een paar in de keuken, een paar aan de salontafel. En dan kan je zelf natuurlijk kijken dat je niet al te vieze/ingewikkelde dingen doet. Zijn volgens mij wel genoeg dingen te verzinnen die ze zelf kunnen doen, zonder dat het al te veel troep wordt. Moet nog wel even bedenken wat
woensdag 13 februari 2019 om 14:38
Wij hebben ooit (met 4 gezinnen, 8 volwassenen en 8 kinderen) zelf een high tea gemaakt. Dat was wel bij een bedrijf. Dat was echt heel leuk, er was brooddeeg en hij had allerlei ingrediënten op een tafel staan zodat we zelf ons eigen broodje konden pimpen. (Denk aan suiker, noten, kaas, rozijnen, olijven ed)
Dat is voor kinderen ook echt goed te doen.
Als het dan afgebakken wordt inderdaad hun eigen kopje, bordje laten beschilderen.
Of met van die antieke kopjes een etagère maken.
Dat is voor kinderen ook echt goed te doen.
Als het dan afgebakken wordt inderdaad hun eigen kopje, bordje laten beschilderen.
Of met van die antieke kopjes een etagère maken.
woensdag 13 februari 2019 om 14:44
woensdag 13 februari 2019 om 14:47
woensdag 13 februari 2019 om 14:57
We beginnen natuurlijk met de cadeaus en taart (of iets dergelijks). En tijdens het klaarmaken wordt er vast ook wel iets gesnoept. Nou ja, ik roep ook maar een tijd. Maar vindt het niet echt iets voor avondeten eigenlijk. High tea doe je meestal rond 13/14.00 uur.IJskoffie* schreef: ↑13-02-2019 14:50Ik zou vooral iets achter de hand hebben want in mijn ervaring gaan dit soort dingen snel.
Theekopjes beschilderen is een leuk idee!
Maar ´s ochtends al beginnen en dan pas om 13/14.00u eten? Vallen die meiden dan niet om van de honger?
En als je rond 10 uur begint (in de voorjaarsvakantie bijv) en dan rond 13 uur gaat eten moet dat best lukken qua honger. Daarna kunnen ze ook aanvallen
woensdag 13 februari 2019 om 14:59
niet nodig hoor. Lees dat het porselein zo'n 25 minuten in de oven moet. Dus dat kan heus wel in combi met andere hapjes die in de oven moeten. En kan er ook voor kiezen niet teveel oven-hapjes te doen. Denk ook aan fruit en sandwiches etc.
woensdag 13 februari 2019 om 15:00
Ik zou niet beginnen met taart als je een high tea gaat doen.tulpje21 schreef: ↑13-02-2019 14:57We beginnen natuurlijk met de cadeaus en taart (of iets dergelijks). En tijdens het klaarmaken wordt er vast ook wel iets gesnoept. Nou ja, ik roep ook maar een tijd. Maar vindt het niet echt iets voor avondeten eigenlijk. High tea doe je meestal rond 13/14.00 uur.
En als je rond 10 uur begint (in de voorjaarsvakantie bijv) en dan rond 13 uur gaat eten moet dat best lukken qua honger. Daarna kunnen ze ook aanvallen![]()
En een high tea is toch juist meer iets voor om 15/16 uur ´s middags?
Waarom niet beginnen met een lichte lunch en dan een paar uur later afsluiten met de high tea?
woensdag 13 februari 2019 om 15:01
Dit.IJskoffie* schreef: ↑13-02-2019 15:00Ik zou niet beginnen met taart als je een high tea gaat doen.
En een high tea is toch juist meer iets voor om 15/16 uur ´s middags?
Waarom niet beginnen met een lichte lunch en dan een paar uur later afsluiten met de high tea?
woensdag 13 februari 2019 om 15:02
woensdag 13 februari 2019 om 15:03
Zou ook kunnen ijskoffie. Maar moet zeggen dat als ik ga high tea'en (wat ik best regelmatig doe haha) dan is dat 9 vd 10x toch rond lunchtijd, rond 13 uur ofzo. Altijd een beetje op zo'n tijd dat je denkt: ik sla mn lunch maar over. Heb het nooit om 16 uur pas gedaan.
Idd, taart en daarna high tea is wel dubbelop, bedacht ik me ook tijdens het typen.
Gewoon overslaan en wat snoepen tijdens het bereiden, en daarna de cadeautjes doen tijdens het high tea'en kan ook natuurlijk. Nou ja goed dat zijn details, daar komen we wel uit.
Idd, taart en daarna high tea is wel dubbelop, bedacht ik me ook tijdens het typen.
Gewoon overslaan en wat snoepen tijdens het bereiden, en daarna de cadeautjes doen tijdens het high tea'en kan ook natuurlijk. Nou ja goed dat zijn details, daar komen we wel uit.
woensdag 13 februari 2019 om 15:06
Dat dacht ik dus ook, maar daarom vond ik 14u laat als het feestje `s ochtends al begint.tulpje21 schreef: ↑13-02-2019 15:03Zou ook kunnen ijskoffie. Maar moet zeggen dat als ik ga high tea'en (wat ik best regelmatig doe haha) dan is dat 9 vd 10x toch rond lunchtijd, rond 13 uur ofzo. Altijd een beetje op zo'n tijd dat je denkt: ik sla mn lunch maar over. Heb het nooit om 16 uur pas gedaan.
Gewoon overslaan en wat snoepen tijdens het bereiden, en daarna de cadeautjes doen tijdens het high tea'en kan ook natuurlijk.
En met cadeautjes beginnen kan evengoed toch? Die zijn niet persé aan de taart verbonden
woensdag 13 februari 2019 om 15:10
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de hapjes ook liever zelf zou maken. Dat scheelt een hoop geklieder én gesnoep tijdens het maken waardoor ze als ze aan tafel zitten misschien nog maar weinig honger hebben.Star² schreef: ↑13-02-2019 15:02Hier hebben ze ook wel eens een sjieke damesverkleed high tea feestje gegeven. Alles van tevoren gemaakt, daar had ik echt geen zin in met zoveel kinderen. Had wel wat te knutselen, maar weet niet meer wat precies.
Maak iig niet een heel draaiboek, ze trekken toch wel hun eigen plan.
Ik zou iets knutselen (servies beschilderen bv), dan verkleden/make uppen oid of een film kijken, en daarna de high tea serveren.