Zoon van 16 laks

12-02-2019 11:07 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn zoon van 16 zit in zijn examenjaar. Hij heeft veel gemist de laatste weken vanwege medische problemen, maar staat voor alle vakken voldoende. Hij moet nog een aantal opdrachten doen maar hij vertikt het. Hij is zo ontzettend makkelijk en het interesseert hem niet. Komt regelmatig te laat. Word eruit gestuurd . TEr wijl zijn leraren aan alle kanten willen helpen.
Zijn vader heeft zoiets van laat het hem uitzoeken hij is 16 dan slaagt ie maar niet. Maar ik kan dat niet dus zit hem aardig op de huid. De sfeer in huis is om te snijden. Moet ik het laten gaan ?
redbulletje schreef: ↑
12-02-2019 13:45
Het is makkelijker een verslag te herschrijven in eigen bewoordingen dan er één van nul te beginnen. Dus ik zou daar wat mee doen. En kies idd boeken waar 'n film van bestaat zodat ie die kan kijken voor z'n mondeling.
Als hij niet van lezen houdt ... Er is toevallig geen luister-versie van het boek (die hij ook kan horen met zijn apparaten)?
Als het techisch mogelijk is, is het misschien sneller / handiger dan echt zelf lezen.

Dan nog een paar samenvattingen online lezen ... en jij of hij kan zelf een verslagje maken.

Films verschillen nog wel es van 't boek.

Als ie straks van school af zou zijn ... eventueel een tussenjaar overwegen?
Waarin ie kan herstellen en kan uitzoeken wat wel nog mogelijk is qua studie?

Niet dat hij een heel jaar op de bank moet zitten, maar als zijn droom al jaren een job met uniform was en die droom valt weg ... veel kans dat ie dan nu toch maar "iets neemt om te nemen" qua studie en dat het schip volgend jaar al snel strandt.

(Uiteraard als dat met leerplicht-toestanden mogelijk is.)
Hier zou ik als ouder gewoon gaan hepen. De jongen heeft een rotjaar achter de rug. Wil gewoon van school af. Staat er prima voor. Die twee opdrachten vond ik dan wel een oplossing voor. Maar ik liet hem niet zomaar zakken op twee verslagen
ik vind dat wel een idee, ziek melden dagje thuisblijven en dan je even samen door die twee verhalen worstelen.

(alleen wel irritant dat ze beiden eenzelfde oorlogs- thema hebben, dat werkt ook alweer verwarrend)

maar vaak als je de reviews leest van een boekverfilming (op IMDB bijvoorbeeld) dat geven de critici al aan waar het verhaal afwijkt en krijg je er gratis wat inhoudelijke meningen bij kado. Die je natuurlijk beter niet letterlijk kan overnemen in je verslag maar die het misschien wel prima doen tijdens de mondelinge examens...
Lorem Ipsum
oh wacht... uniforms enzo... oorlog. dat is dus een thema wat hoort bij de keuze die niet meer van toepassing is voor he. knudde.... valt er nog af te wijken daarvan?
Lorem Ipsum
Korte update

Hij heeft een boek uit gezocht. We zijn hem samen aan het lezen. Hij uit de bieb en ik op mijn telefoon. En dan gaan we van het weekend het boek verslag maken met zijn tweeën
Top!

Ik ben nu Montyn aan het herlezen, en ik kan je zeggen: als je dat uit hebt, ben je blij dat je nooit een uniform aan hoeft.
yay, klinkt goed!

ik hoop voor jullie dat het een fijn boek is...
Lorem Ipsum
Ik weet het stroman . Zijn vader heeft 17 jaar bij defensie gewerkt ;-) genoeg leuke dingen mee gemaakt maar ook veel ellende.
laat hem gewoon een jaartje zijn eigen ding doen, vallen en weer opstaan werkt vaak goed.
Hem op zijn bek laten gaan vanwege twee verslagjes terwijl hij het verder goed doet, gaat vrij ver, dat ben ik toch echt met een aantal hier eens. Ik vind de oplossing die ze nu gevonden hebben prima.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Tamara-Z schreef: ↑
15-02-2019 08:42
Korte update

Hij heeft een boek uit gezocht. We zijn hem samen aan het lezen. Hij uit de bieb en ik op mijn telefoon. En dan gaan we van het weekend het boek verslag maken met zijn tweeën
Top!
Even een update boekverslagen zijn ingeleverd en goedgekeurd. Eind deze week zijn mondeling examen erover. Hij staat nog steeds overal voldoende voor. En doet zijn best.
Fijn! Leuk dat je het nog even laat weten.
:jump:
ahh leuk, ik duim voor jullie!!
Lorem Ipsum
Staat nog steeds overal voldoende voor . Wel aantal magere cijfers maar in elk geval geen onvoldoende. Dus mooi dat ie zo zijn examens ingaat. Heeft nu op dit moment intake gesprek voor vervolgopleiding. En hij heeft echt een pech jaar. Brak vorige maand zijn sleutelbeen tijdens voetbalwedstrijd. Maar gaat de goede kant weer op gelukkig. Laat nog wel weten hoe zijn examens zijn gegaan
Fijn dat het toch de goeie kant lijkt op te gaan.

Hopen dat ie van de eerste keer slaagt.
Heel veel succes, ik hoop dat hij goed door zijn examens komt!
Weer even een update.
Vanmiddag een telefoontje gehad . Hij is geslaagd 🎉🎊🎉🎊. Met alleen maar voldoende's. Nu vakantie vieren en dan op naar zijn vervolgopleiding.
12-06-2019 18:04
Weer even een update.
Vanmiddag een telefoontje gehad . Hij is geslaagd 🎉🎊🎉🎊. Met alleen maar voldoende's. Nu vakantie vieren en dan op naar zijn vervolgopleiding.
Hoera! Wens hem proficiat!
12-06-2019 18:04
Weer even een update.
Gefeliciteerd ! 🥇🏆🍻🎈🎉
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gefeliciteerd, wat fijn!
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Gefeliciteerd!
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Geweldig. Wat fijn!
Van harte hoor!
Gefeliciteerd! Heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven