Overtijd ... en nu?

17-02-2019 10:39 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

Mijn situatie:

In juni 2018 implanon laten verwijderen. Sindsdien heb ik een aantal menstruaties gehad:

- 28-09 tm 01-10
- 29-10 tm 03-11
- 18-11 tm 21-11
- 14-12 tm 17-12
- 13-01 tm 15-01

De huisarts gaf aan dat ongeveer een half jaar na het verwijderen van de implanon je cyclus weer 'normaal' moet worden. Ik zou dan nu een cyclus van zo'n 30 dagen hebben.
Ik ben sinds de laatste keer niet meer ongesteld geworden. Heb nu een paar testen gedaan, maar allemaal zijn ze negatief.

Wel had ik vorige week symptonen die ik ook heb als ik ongesteld moet worden (onzekerheid, onredelijkheid, hoofdpijn, buikpijn).

Ik ben overigens halverwege de 30 en heb geen kinderen, nooit zwanger geweest (zover ik weet), wel een kinderwens.

Wat is nu verstandig om te doen? Afwachten of een keer naar de huisarts gaan?
pejeka schreef:
17-02-2019 15:38
Wat is er onvriendelijk aan om iemand die iets doms heeft gedaan, daarop te wijzen? Of mag het alleen maar knuffel hier en knuffel daar zijn, en maak je geen zorgen meid, en komt wel goed, en véél liefs... Nou sorry dan. Als je geen kind wilt moet je niet zonder voorbehoedsmiddelen seks hebben, en wil je wél een kind, dan moet je niet zeuren als je zwanger blijkt te zijn. Toch?
uhm TO heeft niks doms gedaan hoor, je snappertje doet het niet zo goed in dit topic
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
duizel schreef:
17-02-2019 16:48
Wat je hier allemaal zegt heeft in ieder geval niks met de vraag van to te maken.
Tuurlijk wel. Je bent zwanger of je bent het niet, en als je geen seks hebt gehad zonder voorbehoedsmiddelen, hoef je je niet druk te maken of je zwanger bent. Toch?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
17-02-2019 16:53
Tuurlijk wel. Je bent zwanger of je bent het niet, en als je geen seks hebt gehad zonder voorbehoedsmiddelen, hoef je je niet druk te maken of je zwanger bent. Toch?
Hoe moeilijk kan het zijn?
Ja, ik heb onbeschermde seks gehad.
En ja, ik wil een kind.
En ja, ik ben overtijd.
En ja, mijn zwangerschapstest is negatief.

Wat begrijp je hier niet aan? Dit heeft echt niks met jouw gezeur te maken. Je zit mij hier te beledigen en me te beschuldigen dat ik dom ben terwijl je er zelf niets van snapt. Zou je alsjeblieft willen stoppen hiermee?
rosanna08 schreef:
17-02-2019 16:52
uhm TO heeft niks doms gedaan hoor, je snappertje doet het niet zo goed in dit topic
Niet mee in discussie gegaan. Ze is te dom voor de moeite...

Pejeka, als je geen commentaar terug wil hebben, zeg dan niet zulke lelijke dingen. Je voegt niks to aan dit topic...
19-Femke-86 schreef:
17-02-2019 16:57
En ja, ik wil een kind.
En ja, ik ben overtijd.

Wat begrijp je hier niet aan? Dit heeft echt niks met jouw gezeur te maken. Je zit mij hier te beledigen en me te beschuldigen dat ik dom ben terwijl je er zelf niets van snapt. Zou je alsjeblieft willen stoppen hiermee?
Ik begrijp er van alles aan. Ofwel je bent zwanger, ofwel je bent het niet. In beide gevallen vind je het zelf geen probleem, want een eventueel kind is welkom. Wat is dan de reden van dit topic?
19-Femke-86 schreef:
17-02-2019 16:57
En ja, ik wil een kind.
En ja, ik ben overtijd.

Ik begrijp er van alles aan. Ofwel je bent zwanger, ofwel je bent het niet. In beide gevallen vind je het zelf geen probleem, want een eventueel kind is welkom. Wat is dan de reden van dit topic?
Marigold1986 schreef:
17-02-2019 16:58
Niet mee in discussie gegaan. Ze is te dom voor de moeite...

Pejeka, als je geen commentaar terug wil hebben, zeg dan niet zulke lelijke dingen. Je voegt niks to aan dit topic...
Hij
pejeka schreef:
17-02-2019 17:01
Dat is al meerdere malen gezegd en dit bewijst dus wel dat je niet begrijpend kunt lezen.
pejeka schreef:
Lees dan de openingspost eens. Als je het dan nog niet snapt stop er dan gewoon mee. Want is dit echt zo dom.
Misschien weet je het wel naar een cyclus van rond de 30 dagen is bij bijna niemand echt elke maand om de 30 dagen. Bij mij varieerde het van 28 tot 34 dagen het laatste half jaar. Dat noemen ze toch wel regelmatig. Ik heb daarbij één uitschieter gehad van 45 dagen. Ik snap dat je daar onzeker van wordt. Is niet fijn als je zwanger wil worden, menstruatie blijft uit en je blijft negatief testen. Ik ging die maand ook twijfelen aan mijn lichaam hoor.
Je lichaam is nog aan het ontwennen van implanon. Je huisarts gaf je ongeveer een half jaar. Als je cyclus over twee maanden heel onregelmatig is (al vind ik je schema al best regelmatig en zit je nu ook 'pas' op dag 35) zou ik de huisarts wel bellen om te vragen of je daar iets mee kunt of gewoon moet wachten. Nu lijkt het me daar nog te snel voor.
19-Femke-86 schreef:
17-02-2019 17:02
Dat is al meerdere malen gezegd en dit bewijst dus wel dat je niet begrijpend kunt lezen.
Ofwel je bent zwanger, ofwel je bent het niet. Viva-mensen hebben geen kristallen bol, dus de kunnen het je niet vertellen. Zelf vind je beide gevallen (wel of niet zwanger) OK. Dus wat verwacht je dan aan reacties, of wat wil je bespreken?
pejeka schreef:
17-02-2019 17:04
Ofwel je bent zwanger, ofwel je bent het niet. Viva-mensen hebben geen kristallen bol, dus de kunnen het je niet vertellen. Zelf vind je beide gevallen (wel of niet zwanger) OK. Dus wat verwacht je dan aan reacties, of wat wil je bespreken?
Dit vraagt ze toch helemaal niet. Heb je ergens de vraag gelezen of ze zwanger is?

Ze is onzeker of haar cyclus. Onzekerheden die veel vrouwen hebben als ze zwanger willen worden. Niet gek of dom en geen schande om vragen over te stellen.
duizel schreef:
17-02-2019 17:08
Dit vraagt ze toch helemaal niet. Heb je ergens de vraag gelezen of ze zwanger is?

Ze is onzeker of haar cyclus. Onzekerheden die veel vrouwen hebben als ze zwanger willen worden. Niet gek of dom en geen schande om vragen over te stellen.
Als je je daar zorgen over maakt, ga je toch naar de huisarts? Daar kan het Viva-forum toch niks zinnigs over zeggen?
pejeka schreef:
17-02-2019 17:12
Als je je daar zorgen over maakt, ga je toch naar de huisarts? Daar kan het Viva-forum toch niks zinnigs over zeggen?
misschien lastig voor jou als man om te snappen, maar de vraag van TO is nu juist of ze naar de huisarts moet gaan of dat dit normaal is bij het stoppen met de ac. Genoeg vrouwen hier die hun ervaringen kunnen delen waardoor TO het makkelijker in kan schatten
pejeka schreef:
17-02-2019 17:12
Je hebt het fout. Jíj kan niets zinnigs zeggen. Het is aan TO of zij wat aan dit forum heeft of niet.

Pejeka het kan me niet donderen of je man of vrouw bent. Je interesseert me dusdanig weinig dat ik tot nu dacht dat je een vrouw was. Wat je zei interesseerde me wél, omdat ik zelden zulke domme dingen heb gehoord...
rosanna08 schreef:
17-02-2019 17:15
misschien lastig voor jou als man om te snappen, maar de vraag van TO is nu juist of ze naar de huisarts moet gaan of dat dit normaal is bij het stoppen met de ac. Genoeg vrouwen hier die hun ervaringen kunnen delen waardoor TO het makkelijker in kan schatten
Want je moet er éérst met anderen over praten voordat je kan bedenken dat de huisarts het aangewezen adres is? Als ik bepaalde klachten of vermoedens heb, ga ik naar de huisarts, hoef je toch niet eerst de buurvrouw en een vriendin en een forum (die ook geen medisch verstand hebben) voor te consulteren?
duizel schreef:
17-02-2019 17:03
Misschien weet je het wel naar een cyclus van rond de 30 dagen is bij bijna niemand echt elke maand om de 30 dagen. Bij mij varieerde het van 28 tot 34 dagen het laatste half jaar. Dat noemen ze toch wel regelmatig. Ik heb daarbij één uitschieter gehad van 45 dagen. Ik snap dat je daar onzeker van wordt. Is niet fijn als je zwanger wil worden, menstruatie blijft uit en je blijft negatief testen. Ik ging die maand ook twijfelen aan mijn lichaam hoor.
Je lichaam is nog aan het ontwennen van implanon. Je huisarts gaf je ongeveer een half jaar. Als je cyclus over twee maanden heel onregelmatig is (al vind ik je schema al best regelmatig en zit je nu ook 'pas' op dag 35) zou ik de huisarts wel bellen om te vragen of je daar iets mee kunt of gewoon moet wachten. Nu lijkt het me daar nog te snel voor.
Ik ben eind 2018 inderdaad bij de huisarts geweest, voor iets anders en heb toen ook dit besproken.
Toen zei ze dat het ongeveer 6 maanden duurt voordat de cyclus weer normaal is. Ik had dus verwacht dat dat dus nu wel zo zou zijn, ook omdat december en januari wel regelmatig waren.
Maar het kan inderdaad ook goed nog niet zo zijn.

Ik wacht inderdaad nog wel even af en zal over een week ofzo nog eens testen en anders een keer bij de huisarts vragen hoe of wat.
Dankjewel!
Ze kan rustig een week afwachten, dus nee, ze hoeft niet gelijk naar de huisarts.
pejeka schreef:
17-02-2019 17:20
Want je moet er éérst met anderen over praten voordat je kan bedenken dat de huisarts het aangewezen adres is? Als ik bepaalde klachten of vermoedens heb, ga ik naar de huisarts, hoef je toch niet eerst de buurvrouw en een vriendin en een forum (die ook geen medisch verstand hebben) voor te consulteren?
jij niet, anderen wel, laat ze gewoon lekker en ga je druk maken om rollade en stoofvlees
TO, als je ovulatietesten gebruikt: heb je daarmee deze maand een ovulatie opgespoord? En weet je hoe lang je luteale fase (aantal dagen tussen ovulatie en menstruatie) normaal gesproken is? Ik heb begrepen dat de lengte van de folliculaire fase (tussen menstruatie en ovulatie) kan verschillen per cyclus (als je cyclus onregelmatig is), maar dat de luteale fase iedere cyclus gelijk zou moeten zijn (ook bij onregelmatige cyclus). Ik weet alleen niet hoe dat zit als je nog aan het ont-hormonen bent na verwijderen implanon.
pejeka schreef:
Als TO zwanger is, is er geen probleem want ze wil een kind. Vandaar de onbeschermde seks en de ovulatietesten.
Als TO niet zwanger is, is er wellicht een andere reden dat ze niet ongesteld wordt en is er dus misschien wél een probleem of in ieder geval een reden om naar de dokter te gaan. Maar misschien ook niet want cycli en menstruaties doen soms ook gewoon zonder aanwijsbare reden raar. TO vraagt zich af hoe lang ze moet afwachten of het probleem zichzelf oplost (positieve test of ongesteld) voor ze naar een arts gaat.
Ha TO, sorry ik moet het toch zeggen: het is symptomen en niet symptonen ;)

je zegt ovulatietesten te hebben gebruikt. Heb je ook een duidelijke piek opgespoord en wanneer was die?

Ik neem aan dat dit de eerste ronde is dat je ovulatietesten hebt gebruikt, dus dat je niet weet hoe lang je luteale fase is (de periode tussen je eisprong en de eerste dag van je menstruatie)? Het kan heel goed zijn dat je nog ongesteld gaat worden en nu een lange cyclus hebt, of je wel zwanger bent maar nog te vroeg om op een test te zien.

En verder, je hebt het over dat je cyclus na 6 maanden ongeveer normaal zou moeten zijn en dús rond de 30 dagen. Maar dat is natuurlijk niet per se zo. Sommige vrouwen zijn hun hele leven een atoomklok, bij anderen is het elke cyclus een verrassing hoe lang die duurt. Je hebt schijnbaar van eind sept/begin okt al opeenvolgende cycli gehad. Ze zijn niet allemaal even lang, maar er is dus al wel een regelmaat:
Cyclus 1: 28-09 tm 28-10 (30 dagen)
Cyclus 2 29-10 tm 17-11 (19 dagen)
Cyclus 3 18-11 tm 13-12 (25 dagen)
Cyclus 4 14-12 tm 12-01 (29 dagen)
Cyclus 5 13-01 tm ? (35 dagen en counting)
Dit wordt al gezien als enigszins regelmatig, ook al zijn je cycli niet even lang. De enige die mogelijk als afwijkend wordt gezien, is die van 19 dagen want erg kort. Maar dit ritme wijst er in principe op dat je dus in ieder geval wel ovulaties hebt. Dus ik zou me nog niet te veel zorgen maken. Er is een kans dat je zwanger bent, er is ook een kans dat je nu een keer een lange cyclus hebt. Eigenlijk kunnen we niet verder met je mee denken zonder de weten wat je op je ovulatietesten hebt gezien, dus of je een piek hebt waargenomen en wanneer die was.

Ter info: mijn cycli varieren al mijn hele volwassen leven tussen de 27 en 37 dagen en dit wordt beschouwd als normaal en regelmatig. Mijn luteale fase is wel altijd 13 dagen precies. Die varieert bij de meeste gezonde vrouwen tussen 11-14 dagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven