Geplande keizersnede, wat neem je mee?

16-02-2019 14:33 41 berichten
Aangezien onze kleine blijkbaar niet gedraaid wil worden en zodanig ligt dat een gewone bevalling geen optie is is er een keizersnede ingepland binnenkort. De afgelopen weken had ik keurig de vluchttas klaarstaan met de items op de lijst van de kraamzorg. Maar die is gericht op een normale bevalling en een kort verblijf in het ziekenhuis. Ik hoef nu bijvoorbeeld geen T-shirt mee om in te bevallen, maar een badjas en pantoffels lijkt me nu ineens een stuk handiger.

Dus wat is handig om aan te denken? En hoeveel kleertjes moet ik voor de baby ongeveer meenemen? En wat neem je voor jezelf nog extra mee?
Mijn man bleef alle nachten slapen. We hadden een twee persoons kamer met wieg. Man kreeg ook eten/drinken van het ziekenhuis als hij dat wilde.

Ik mocht langer blijven en kreeg daarna diclofenac vanwege de pijn. Dat doen ze dus wel.
GlitterCupcake schreef:
17-02-2019 21:02
Mijn man bleef alle nachten slapen. We hadden een twee persoons kamer met wieg. Man kreeg ook eten/drinken van het ziekenhuis als hij dat wilde.

Ik mocht langer blijven en kreeg daarna diclofenac vanwege de pijn. Dat doen ze dus wel.

Denk maar niet dat dat de regel is, gelukkig maar trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Verlengsnoer! Had ik niet bij me en afstand tussen stopcontact en nachtkastje was te klein. Heel irritant als je zelf nog niet uit bed kunt en je telefoon leegraakt.

Bij de laatste had ik trouwens ook een kraamsuite met eigen badkamer en bedbank.
GlitterCupcake schreef:
17-02-2019 21:02

Dat mocht hier niet. Wel in het geboortehotel ( deurtje verder) maar daar kwam je pas na 3/4 dagen ziekenhuis te liggen als je dat wilde. Met een keizersnede lag ik 2x in het ziekenhuis zonder man, daar was echt geen plek voor. En eten kreeg hij ook niet.

Oordopjes, genoeg lekker zittende slaapkleding, voedingsBH, toilettas, boek, telefoon/fotocamera.

Babykleertjes/luiertas.

Man heeft later traktaties gehaald en de boel versierd. Thuis en in het ziekenhuis. Maar dat had ik dus niet mee of geregeld.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 17-02-2019 21:29
0.73% gewijzigd
pos1980 schreef:
17-02-2019 21:24
Verlengsnoer! Had ik niet bij me en afstand tussen stopcontact en nachtkastje was te klein. Heel irritant als je zelf nog niet uit bed kunt en je telefoon leegraakt.

Bij de laatste had ik trouwens ook een kraamsuite met eigen badkamer en bedbank.
Haha, dat is een goede. Maar ik belde gewoon de zuster als manlief er niet was om het kabeltje er in te doen.
Hoi Nijn,

Ik heb enkel van die netbroekjes gedragen van het ziekenhuis zelf. Die oma onderbroeken doen echt nog pijn de eerste dagen..

Verder wat grote/losse nachthemden of shirts. Ik vond het fijn dat ze over mijn billen vielen, zodat ik niet in zichtbaar netbroekje richting toilet hoefde te lopen. Een (pyjama)broek is niet handig ivm toiletgang (bukken is niet leuk!) en het vloeien.

Wellicht een scheermesje voor je oksels de laatste dag ofzo, ligt eraan hoe je je voelt.

Oh ja en shampoo! Ik was dit vergeten dus zag aan de Zwitsal ;)

Ook handig, een lege (desnoods plastic) tas voor de cadeaus
Heb vier keizersnedes gehad. De eerste keer 'moest' ik 4 dagen blijven, de laatste keer was de keizersnee op woensdag en was ik vrijdag alweer thuis.
Ik zou inderdaad 3 setjes kleding voor de kleine meenemen (je man kan altijd nog iets van huis meenemen als het niet genoeg blijkt te zijn of als je toch een ander maatje nodig hebt...) Lekker veel grote onderbroeken voor jezelf. Badslippers, shampoo, doucheschuim, tandpasta en tandenborstel. haarborstel, dagcreme, mascara, smintjes of zo, En dan nog wat slaapshirts en voedingbeha's. En tijdschriften of boeken. Maar je man komt vast vaak op bezoek, dus als je iets vergeet kan hij het je altijd brengen. Heel veel geluk alvast!!!
Hetvrijewoord schreef:
17-02-2019 21:20

Ik zal er aan denken :-[
Lucifer2018 schreef:
17-02-2019 21:27
Dat mocht hier niet. Wel in het geboortehotel ( deurtje verder) maar daar kwam je pas na 3/4 dagen ziekenhuis te liggen als je dat wilde. Met een keizersnede lag ik 2x in het ziekenhuis zonder man, daar was echt geen plek voor. En eten kreeg hij ook niet.

Oordopjes, genoeg lekker zittende slaapkleding, voedingsBH, toilettas, boek, telefoon/fotocamera.

Babykleertjes/luiertas.

Man heeft later traktaties gehaald en de boel versierd. Thuis en in het ziekenhuis. Maar dat had ik dus niet mee of geregeld.

Ook alleenig zo zonder man :sigh: Ik vond het heel fijn dat we die eerste nachten met zijn drietjes waren.
GlitterCupcake schreef:
18-02-2019 07:41
Ook alleenig zo zonder man :sigh: Ik vond het heel fijn dat we die eerste nachten met zijn drietjes waren.
Ik vond het niet erg.
Wij redeneerden: dan kan er in elk geval nog 1 goed slapen!
Wisten wij veel dat ik met kind beter zou slapen dan man.. hij werd van elk geluidje wakker thuis en baby sliep 5 u aan een :)

(Ik had er meer moeite mee dat hij met vrienden koffie ging drinken in stad, jaloers dat niet mee kon)
Een baksteen is nooit alleen
Bedankt voor al jullie tips! Uiteindelijk besloot ze toch eerder en met zo’n noodgang te komen dat we wel het ziekenhuis maar niet meer de OK gehaald hebben ;) Maar toch bedankt :)

En hier had man ook mogen blijven slapen bij ons op de kamer trouwens. Maar door de snelle en goede bevalling was ook dat niet meer nodig.
Gefeliciteerd Nijn5, geniet van je kleintje(s)
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Hetvrijewoord schreef:
17-02-2019 21:20
Hoezo? Mijn man mocht ook blijven slapen op de zgn kraamsuite. Wat is daar zo gek aan? Tegen betaling kon hij mee eten.

TO, uiteraard kan je gewoon even bij je ziekenhuis informeren waar/hoe je komt te liggen, aan onze ervaringen heb je niet zo gel veel natuurlijk.
GlitterCupcake schreef:
17-02-2019 07:46
Ik ben de naam kwijt maar had na de keizersnee ‘scheurverband’ voor op de wond. Dat was katoen en absorbeerde het wondvocht. Ik had dit omdat mijn buik over de wond flapte. Het had iets van een naam als ‘Zaans verband’ of ‘Schots verband’.
Engels pluksel
Nijn5 schreef:
18-02-2019 08:41
Bedankt voor al jullie tips! Uiteindelijk besloot ze toch eerder en met zo’n noodgang te komen dat we wel het ziekenhuis maar niet meer de OK gehaald hebben ;) Maar toch bedankt :)

En hier had man ook mogen blijven slapen bij ons op de kamer trouwens. Maar door de snelle en goede bevalling was ook dat niet meer nodig.
Wauw, stuitbevalling vaginaal gelukt?
Gefeliciteerd met jullie dochter!
Beter herstel dan een ks waarschijnlijk!
because wijzigde dit bericht op 18-02-2019 08:53
5.45% gewijzigd
Nijn5 schreef:
18-02-2019 08:41

Fijn. Gefeliciteerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven