Onthouden vanwege feestdagen
maandag 18 februari 2019 om 16:35
Zojuist had ik het er met een vriendin over hoe ver men moet gaan in de maakbaarheid van je gezin en vroeg me af hoe jullie er over denken aan de ene kant snap ik haar wel en aan de andere kant vind ik het wel ver gaan
Het volgende, ze zijn al een tijdje bezig voor een 2e en het frustreert haar dat het nog nog zo ver is. Aan de andere kant wil ze komende 2 maanden geen poging wagen omdat ze anders rond de feestdagen van sint, kerst en oudjaar zou kunnen bevallen. Klinkt tegenstrijdig maar ik snap het ook wel weer want rond die tijd zijn niet de meest rustigr en relaxte dagen en om er dan ook nog een kinderverjaardag bij te krijgen is ook al zoiets. Aan de andere kant denk ik dan ook... je kunt de verjaardag naar voren of naar achteren verplaatsen en sinterklaas wordt op gegeven moment ook wel weer rustiger als het echte spannende van de onwetendheid eraf is.
Wat vinden jullie, hoe maakbaar zou je zoiets moeten maken in relatie tot een kinderwens?
Het volgende, ze zijn al een tijdje bezig voor een 2e en het frustreert haar dat het nog nog zo ver is. Aan de andere kant wil ze komende 2 maanden geen poging wagen omdat ze anders rond de feestdagen van sint, kerst en oudjaar zou kunnen bevallen. Klinkt tegenstrijdig maar ik snap het ook wel weer want rond die tijd zijn niet de meest rustigr en relaxte dagen en om er dan ook nog een kinderverjaardag bij te krijgen is ook al zoiets. Aan de andere kant denk ik dan ook... je kunt de verjaardag naar voren of naar achteren verplaatsen en sinterklaas wordt op gegeven moment ook wel weer rustiger als het echte spannende van de onwetendheid eraf is.
Wat vinden jullie, hoe maakbaar zou je zoiets moeten maken in relatie tot een kinderwens?
maandag 18 februari 2019 om 20:00
Hier geen rekening gehouden met feestdagen. Wel rond de kerstperiode zwanger geraakt van dochter. Eind september geboren.
En nummer 2 is onderweg, maar dat was een soort van cadeautje. Nog voordat we er echt voor gingen bleek ik al zwanger te zijn. En de kans is groot dat zij altijd in/rond de bouwvak jarig zal zijn. Tja, het is niet anders. We zullen denk ik geregeld op vakantie zijn wanneer ze jarig is.
Zelf ben ik eind november jarig en heb het nooit als probleem ervaren. Scheelt wel dat ik niet in de week van Sinterklaas jarig ben en ik vond de overload aan cadeaus vroeger geweldig.
Ik was allang blij dat ik überhaupt zwanger was/ben, gezien de moeite die mijn moeder had met zwanger worden en blijven. Daarnaast ook zeker gezien de vruchtbaarheidsproblemen bij twee van mijn goede vriendinnen, die nog altijd hopen en wachten op een kind.
En nummer 2 is onderweg, maar dat was een soort van cadeautje. Nog voordat we er echt voor gingen bleek ik al zwanger te zijn. En de kans is groot dat zij altijd in/rond de bouwvak jarig zal zijn. Tja, het is niet anders. We zullen denk ik geregeld op vakantie zijn wanneer ze jarig is.
Zelf ben ik eind november jarig en heb het nooit als probleem ervaren. Scheelt wel dat ik niet in de week van Sinterklaas jarig ben en ik vond de overload aan cadeaus vroeger geweldig.
Ik was allang blij dat ik überhaupt zwanger was/ben, gezien de moeite die mijn moeder had met zwanger worden en blijven. Daarnaast ook zeker gezien de vruchtbaarheidsproblemen bij twee van mijn goede vriendinnen, die nog altijd hopen en wachten op een kind.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 18-02-2019 20:01
5.02% gewijzigd
maandag 18 februari 2019 om 20:03
maandag 18 februari 2019 om 20:07
maandag 18 februari 2019 om 20:26
Hier dadelijk ook 3 kinderen jatig binnen 4 weken. Of deze moet heel lang blijven zitten dan is het binnen 5 weken.
maandag 18 februari 2019 om 20:26
Nee, want dit ging om de vader van het kind, die had er dan niet, of met heel veel moeite bij kunnen zijn bij de geboorte en de periode daar vlak na. Dat wilden wij graag anders.redbulletje schreef: ↑18-02-2019 20:07Juist wel, als je daarmee een jaartje die drukke periode kan ontlopen toch?
Ik snap niet wat er mis mee is om het zo te plannen, dat het goed uitkomt, als je die mogelijkheid hebt. Voor ons zorgde het ervoor dat we die eerste periode echt samen konden doormaken.
maandag 18 februari 2019 om 20:35
Dat kan superleuk worden! Ik ken een gezin waarbij 3 kinderen binnen een paar weken van elkaar jarig waren. Nou was het zo dat ze goed met elkaar overweg konden eind puberteit/20er jaren, en deels overlappende vriendenkringen hadden.
Dat waren gróótse feesten die ze samen gaven!
maandag 18 februari 2019 om 21:08
Aangezien ik nog niet weet wat mijn hypothetische tweede kind ervan zal vinden, moet ik afgaan op wat ik zelf vind. Het had mij helemaal niks geleken om vlak voor of na m’n zusje jarig te zijn, dus daarom zullen wij daar niet voor gaan.
maandag 18 februari 2019 om 21:09
Wat vertel je nou? Jouw man is toch zo'n geweldig betrokken vader? Die vindt zijn werk toch niet belangrijker dan de geboorte van zijn kind mag ik hopen?
maandag 18 februari 2019 om 21:10
maandag 18 februari 2019 om 21:18
Ik wilde idd echt niet in de winter/rond feestdagen bevallen, mede ook omdat we dan al veel verjaardagen in de familie hebben EN drukte op t werk.
De eerste was helemaal goed gepland en gelukt, had van mij nog wel 1 of 2 maanden later mogen zijn maar op zich prima.
Nr 2 was echter ongepland en ook nog 2 wkn te laat waardoor hij in de week voor Sinterklaas jarig is, evenals 4 familieleden. Altijd afstemmen wie wanneer viert. En de weken ervoor en erna ook nog verjaardagen, kerst- en sintfeestjes... plus stress op t werk. Tis niet mijn favoriete maand zeg maar...Wel blij dat zijn daadwerkelijke verjaardag niet samenvalt met die van iemand anders, is toch echt zijn speciale dag. Maar goed, kan me dus heel goed voorstellen dat aks je bewust zwanger wilt worden, je het een beetje probeert te sturen. Waarom ook niet?
De eerste was helemaal goed gepland en gelukt, had van mij nog wel 1 of 2 maanden later mogen zijn maar op zich prima.
Nr 2 was echter ongepland en ook nog 2 wkn te laat waardoor hij in de week voor Sinterklaas jarig is, evenals 4 familieleden. Altijd afstemmen wie wanneer viert. En de weken ervoor en erna ook nog verjaardagen, kerst- en sintfeestjes... plus stress op t werk. Tis niet mijn favoriete maand zeg maar...Wel blij dat zijn daadwerkelijke verjaardag niet samenvalt met die van iemand anders, is toch echt zijn speciale dag. Maar goed, kan me dus heel goed voorstellen dat aks je bewust zwanger wilt worden, je het een beetje probeert te sturen. Waarom ook niet?
nootboek wijzigde dit bericht op 18-02-2019 21:29
17.81% gewijzigd
maandag 18 februari 2019 om 21:23
Er was een tijd dat zwanger blijven hier niet vanzelfsprekend was. Ik word wel altijd snel zwanger, maar het ging helaas ook steeds fout. In die tijd had ik nooit een maand bewust willen overslaan. Ik wilde gewoon heel graag een baby'tje. Ondertussen heb ik twee kinderen in huis, waaronder één december baby. En mochten wij ooit voor nog een kindje kiezen, dan zal ik er voor proberen te zorgen dat ik niet nog een december baby krijg. Mocht ik dan opeens wel problemen krijgen met zwanger worden en al een jaar tevergeefs aan het proberen zijn. Dan denk ik dat het mij weinig meer interesseert en twee december kinderen voor lief neem. Maar ik ben tot nu toe altijd binnen één a twee maanden zwanger, en vanuit die positie zou ik het toch op zijn minst proberen te vermijden.
maandag 18 februari 2019 om 21:31
Bij de oudste zijn we op verzoek van mijn man wel een paar maanden later begonnen ivm de feestdagen en de carnaval, maar de kleine kwam uiteindelijk een paar weken eerder waardoor zijn carnaval alsnog in het water viel
Bij de tweede hebben we er eigenlijk geen rekening mee gehouden en was ik begin januari uitgerekend. Dat werd dus nog net eind december. Tja...
'Vroeger' wilde ik graag lente kinderen en nu heb ik dus 2 winter kinderen. Tja prima. En ik denk dat hoogzwanger zijn in de winter ook weer zo zijn voordelen heeft tov de zomer...
Bij de tweede hebben we er eigenlijk geen rekening mee gehouden en was ik begin januari uitgerekend. Dat werd dus nog net eind december. Tja...
'Vroeger' wilde ik graag lente kinderen en nu heb ik dus 2 winter kinderen. Tja prima. En ik denk dat hoogzwanger zijn in de winter ook weer zo zijn voordelen heeft tov de zomer...
maandag 18 februari 2019 om 21:34
Nee, dat vindt hij inderdaad niet. Als het echt had gemoeten, dan was hij er uiteraard geweest, maar aangezien wij wél een keuze hadden, hebben wij het zo gepland dat het voor iedereen goed uitkwam.
maandag 18 februari 2019 om 21:46
maandag 18 februari 2019 om 21:50
Whatsinaname1988 schreef: ↑18-02-2019 21:46Idd lekkere man heb je dan. Totaal ongeschikt voor het ouderschap!
maandag 18 februari 2019 om 23:12
maandag 18 februari 2019 om 23:39
Wow. Ik vind het bizar dat er mensen zijn die qua plannen van een zwangerschap rekening houden met carnaval en alcohol kunnen drinken etc. Dat dat kennelijk zó belangrijk is. Ik kan me daar echt niets bij voorstellen. Geen idee wanneer ik precies zou gaan proberen zwanger te raken. Ik zie het mezelf niet op de maand af plannen. Er is eigenlijk niets op de wereld dat ik belangrijk genoeg vind om het werken aan een zwangerschap on hold te zetten. Tenzij er zich tegen die tijd extreme omstandigheden zullen voordoen. Alcohol zou ik toch al maanden van te voren volledig mee stoppen. Lekker boeiend als het dan toevallig oud & nieuw is oid.
dinsdag 19 februari 2019 om 01:20
Nou, ik heb serieus iemand gekend die toen hij als volwassene nog thuis woonde zijn ouders sommeerde de kerstboom echt pas de 24e op te zetten, na zijn verjaardag. Want anders stond zijn verjaardag meer in het teken van kerst dan van zijn verjaardag... Juist. Hij was toen al midden twintig dus ik vond het best raar, zulke eisen aan je ouders durven stellen.
Ik ben jarig in een maand waarin heel veel familie jarig is, zelfs drie op 1 rij. Dan werd er altijd gezegd 'tot morgen', haha. Want alle verjaardagen werden trouw bezocht, zowel van de kinderen als de volwassenen.
Zelf had ik graag mijn eigen verjaardag gepland
dinsdag 19 februari 2019 om 01:41
Wij hebben hier eerlijk gezegd niet bij stil gestaan. Misschien in het eerste jaar maar in jaar zes kon het mij echt niets schelen. Het is een herfstkind, mijn favoriete seizoen. Alle neefjes en nichtjes zijn jarig in mei/juni dus dat zijn drukke maanden, geen idee of ze zo ‘gemikt’ zijn qua verwekking.
dinsdag 19 februari 2019 om 07:05
Overigens vind ik de opmerkingen als 'een zwangerschap plan je niet' ook een beetje kort door de bocht. Natuurlijk plan je dat! Per ongeluk zwanger bestaat namelijk niet, je móet er iets voor doen. En anticonceptie gebruiken (in dit geval onthouding) of de MMM is m.i. ook plannen. Wij hebben ook gewacht met beginnen tot na een vakantie (op m'n vriends verzoek, die vond het sneu als ik tijdens de vakantie last van misselijkheid zou krijgen).
Maar, zoals TO stelt, balen dat je nog niet zwanger bent en dan tóch 2 maanden bewust niet proberen, dat had ik er net niet voor over. En vind ik ook discutabel. Alleen is dit hun persoonlijke keuze en hebben ze gewoon het recht en de mogelijkheid om dit te doen.
Maar, zoals TO stelt, balen dat je nog niet zwanger bent en dan tóch 2 maanden bewust niet proberen, dat had ik er net niet voor over. En vind ik ook discutabel. Alleen is dit hun persoonlijke keuze en hebben ze gewoon het recht en de mogelijkheid om dit te doen.
dinsdag 19 februari 2019 om 08:23
Als je een enorm sterke kinderwens hebt en je gaat de MMM in, sta je over het algemeen minder stil bij de mogelijkheid dat als je zwanger wordt (en met IVF is die kans 25-30% per terugplaatsing) je moet bevallen rond de feestdagen. De kinderwens was bij mij iig geval zo groot dat ik dat soort dingen minder belangrijk vond. Natuurlijk vind ik het nu wel handig dat mijn ICSI dochter niet met kerst/oud en nieuw/etc. gekomen is, maar ik was meer bezig met zwanger worden/blijven dan met mogelijke feestdagen, dan dat soort bewuste calculaties. Mensen die op de natuurlijke manier zwanger worden gaan ook niet opeens aan onthouding doen in Maart/April omdat ze bang zijn om een kerstkind te krijgen...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.