Onthouden vanwege feestdagen

18-02-2019 16:35 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist had ik het er met een vriendin over hoe ver men moet gaan in de maakbaarheid van je gezin en vroeg me af hoe jullie er over denken aan de ene kant snap ik haar wel en aan de andere kant vind ik het wel ver gaan

Het volgende, ze zijn al een tijdje bezig voor een 2e en het frustreert haar dat het nog nog zo ver is. Aan de andere kant wil ze komende 2 maanden geen poging wagen omdat ze anders rond de feestdagen van sint, kerst en oudjaar zou kunnen bevallen. Klinkt tegenstrijdig maar ik snap het ook wel weer want rond die tijd zijn niet de meest rustigr en relaxte dagen en om er dan ook nog een kinderverjaardag bij te krijgen is ook al zoiets. Aan de andere kant denk ik dan ook... je kunt de verjaardag naar voren of naar achteren verplaatsen en sinterklaas wordt op gegeven moment ook wel weer rustiger als het echte spannende van de onwetendheid eraf is.

Wat vinden jullie, hoe maakbaar zou je zoiets moeten maken in relatie tot een kinderwens?
Ik ben drie jaar bezig geweest met de tweede. Het maakte me toen geen moer meer uit wanneer hij kwam, als hij maar kwam. Maar als ik keus had gehad, had ik misschien wel gemikt.
Z0MER schreef:
18-02-2019 17:04
Wij hebben daar wel rekening mee gehouden. Aangezien ik direct zwanger ben, zodra ik geen anticonceptie gebruik, konden wij het wel timen, dus ja dat hebben we gedaan. Niet alleen de decembermaand hebben we zo vermeden, maar ook de drukke tijd qua werk en we hebben gekozen voor het seizoen dat we het fijnste vinden om een kind te krijgen.

Huh?
Schreef jij niet ooit dat je je kinderen met veel medische hulp had gekregen?
Ik snap niet waarom je je druk maakt over andermans keuzes hierin.
Lady*Voldemort schreef:
18-02-2019 17:15
Je hebt toch maar twee kinderen? Hoe wist je dan zo zeker dat jouw lichaam zo perfect in elkaar zit dat er meteen een bevruchting plaatsvindt zodra er een zaadje naar binnen zwemt?

Dat is uitlokking ;-D
Een beetje rekening houden met feestdagen oid valt voor mij niet echt onder maakbaarheid.
Hier van de eerste ook snel zwanger (juni kindje). Dat is zo fijn met de verjaardagen dat we het met de tweede ook zo ongeveer wilde plannen. Twee keer zwanger geweest wat eindigde in miskraam. Ik zou in april of juli uitgerekend zijn dan. Nu weer pril zwanger en uitgerekend eind oktober..

Het valt gewoon niet altijd te plannen. Vind het nu wel jammer dat het geen april/juli kindje wordt maar het belangrijkste is dat er nog een kindje mag komen :heart:.
Lucifer2018 schreef:
18-02-2019 17:19
Ik snap niet waarom je je druk maakt over andermans keuzes hierin.
Nee ieder moet het uiteraard zelf weten. Lig er geen nacht wakker van... maar vroeg me gewoon af hoe ver ga je in de maakbaarheid van je gezin. Ieder zijn eigen keuze en ieder zijn eigen verhaal natuurlijk dus wat dat betreft is er ook geen goed of fout antwoord hierin natuurlijk.
Ana_Isabel** schreef:
18-02-2019 17:01
Ik zou knikken en glimlachen.
Ik ook. :hihi:
gordijn87 schreef:
18-02-2019 17:21
Nee ieder moet het uiteraard zelf weten. Lig er geen nacht wakker van... maar vroeg me gewoon af hoe ver ga je in de maakbaarheid van je gezin. Ieder zijn eigen keuze en ieder zijn eigen verhaal natuurlijk dus wat dat betreft is er ook geen goed of fout antwoord hierin natuurlijk.

Ik heb medicijnen in mijn buik gespoten voor de maakbaarheid van mijn gezin. Dat is invasiever dan geen seks hebben :)
Zelf geen rekening mee gehouden, ik wilde gewoon een kind en wel nu. Dat gebeurde bij de eerste ook direct. Bij de tweede duurde het zo lang dat het me geen moer kon schelen of ze nou in de zomer, winter, met kerst of Pasen zou komen.

Maar ik snap haar ook. Het is niet dat ze een designer baby bestelt of het geslacht wil bepalen. Gewoon een maandje geen seks vind ik niet enorm bezig zijn met maakbaarheid.
Hallo?!
Pandax schreef:
18-02-2019 17:19
Ik ben drie jaar bezig geweest met de tweede. Het maakte me toen geen moer meer uit wanneer hij kwam, als hij maar kwam. Maar als ik keus had gehad, had ik misschien wel gemikt.
Oh nou, dit dus ;-D
Hallo?!
Ik vind 't niet leuk vlak voor kerst jarig te zijn dus als je toch al in de maakbaarheidsmodus zit vind ik het niet vreemd er rekening mee te houden.
gordijn87 schreef:
Je impliceert met je OP en de woordkeuze maakbaarheid dat het wel iets is wat jij raar of fout vindt.
Moire schreef:
18-02-2019 16:39
Dan beval je eerder, of later of 2 maanden vroeger en gaat het nog niet zoals je bedacht had.
Ik was 3 maanden te vroeg bevallen. Dus inderdaad, onzin om er rekening mee te gaan houden.
Ik heb daar nooit aan gedacht, maar ik had haast qua leeftijd.

Als je 25 ofzo bent dan snap ik best dat je het, waar mogelijk, een beetje wil plannen.
Lucifer2018 schreef:
18-02-2019 17:32
Je impliceert met je OP en de woordkeuze maakbaarheid dat het wel iets is wat jij raar of fout vindt.
O nee zo bedoel ik het in ieder geval niet in mijn OP staat ook '  aan de ene kant snap ik haar wel en aan de andere kant vind ik het wel ver gaan' kortom ik vind er niks van maar vroeg me gewoon af hoe maakbaar is maakbaar of juist niet en in hoe verre hou je er rekening mee.
Ik was ook van plan om een maand over te slaan als ik niet in 1 keer zwanger zou raken, want dan zou ik eind december uitgerekend zijn en de baby's in familie worden allemaal te vroeg geboren, dus dan zou de baby waarschijnlijk rond sinterklaas geboren worden. Dat leek me erg druk, en vriend is ook nog jarig vlak na sinterklaas dus december was een erg drukke periode.

Maar, eerste ronde zwanger, eind november uitgerekend dus ik ging uit van een baby van begin november :yes: Perfecte planning, dacht ik.
En toen werd het begin november: baby kwam niet.
Midden november: geen baby
Eind november: onderzoeken etc, conclusie: baby had geen haast
Uiteindelijk is de baby 2 weken te laat geboren, precies tussen sinterklaas, vriends verjaardag en kerst in :facepalm:
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Wij hebben er geen rekening mee gehouden. We hebben straks alle 3 de kinderverjaardagen in dezelfde maand.
gordijn87 schreef:
Maar hoezo vind je dit maakbaarheid?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
gordijn87 schreef:
18-02-2019 17:38
O nee zo bedoel ik het in ieder geval niet in mijn OP staat ook '  aan de ene kant snap ik haar wel en aan de andere kant vind ik het wel ver gaan' kortom ik vind er niks van maar vroeg me gewoon af hoe maakbaar is maakbaar of juist niet en in hoe verre hou je er rekening mee.
Je vindt er wel wat van, het vindt het ver gaan. Waarom? Ik ken genoeg mensen die in die periode jarig zijn en daar geen flikker aan vinden.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
LadyMadonna schreef:
18-02-2019 17:12
2020 jaar is een schrikkeljaar, als ze goed mikt heeft ze maar 1 keer per 4 jaar die verjaardagsstress.
Of juist drie jaar wel, omdat werkelijk niemand weet je op welke dag te feliciteren en maar wat doet :wtf:
Kan me voorstellen dat als je lang bezig bent je niet een maand wilt overslaan maar ook wij slaan die maand over.

Tuurlijk kan er altijd iets gebeuren als het te vroeg word geboren of iets dergelijks maar toch.

Zelf jarig tussen kerst en oud en nieuw en nooit leuk gevonden. Mensen komen niet want toch al gezien met kerst, kadootje krijg je met kerst. Daarnaast nog veel familie leden jarig in december dus een maand overslaan vind ik dan niet perse heel gek.
Lucifer2018 schreef:
18-02-2019 17:32
Beetje wel inderdaad.

Maar to, zonder maakbaarheid zit je rond je 35e aan je zevende kind ofzo, of sta je ingewenst nog steeds op nul, dus ik ken weinig mensen die niet bewust plannen dat ze willen en wanneer. Bij mij ligt de grens wel bij abortus-omdat-het -niet-uitkomt. Maar ook dat is niet verboden.
madamejean wijzigde dit bericht op 18-02-2019 18:03
1.67% gewijzigd
Ik ken eigenlijk helemaal niemand die het een feest vindt om in december jarig te zijn. In die zin snap ik het dus wel. Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat het op een gegeven moment geen bal meer uitmaakt wanneer dat kind geboren wordt, áls het maar geboren wordt. En verder moet iedereen natuurlijk helemaal zelf weten wanneer ie gaat klussen (sic) en wanneer niet, daar heb ik helemaal geen mening over.
Hier bij de tweede al een tijd bezig. Ik kreeg een nieuwe baan en de maand tussen opzeggen baan en nieuwe baan even on hold gezet. Even geen sex die maand. Maar die maand toch 1 keer seks gehad en dat was ook gelijk raak. Zoon is nu anderhalf.

We waren al lang bezig en hoe groot is de kand nou dat je van 1 keer gelijk raak schiet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven