Afspraken tussen man en zijn ex - halen/brengen kind

19-02-2019 12:27 185 berichten
Verwijderd ivm herkenbaarheid. Bedankt voor alles reacties!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-02-2019 14:47
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
99.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik las toch echt in de op dat kind naast de weekenden (van vrijdag t/m zondag) ook de helft van de vakanties bij vader is, dat vind ik echt een ander verhaal dan wanneer kind alleen maar om het weekend komt.
En nee, moeder hoeft niet dankbaar te zijn dat ex kind 2 weekenden per maand neemt, maar vader hoeft moeder ook geen applaus te geven omdat kind bij haar woont. Ik las in de op dat die weekendregeling destijds gekozen is omdat moeder de keus heeft gemaakt om een uur verderop te gaan wonen, niet omdat pa geen zin had om meer contact met kind te hebben. Moeder beslist dus en pa kan schikken of stikken, en dat vind ik niet ok.
Voor de duidelijkheid; ik ben zelf 11 jaar gescheiden en heb een zoon van 14 die om het weekend bij vader is (van vrijdagmiddag tot maandagochtend in ons geval) dus weet over welke situatie ik het heb.
2019 schreef:
19-02-2019 13:58
Dat zou bij jou inhouden dat zijn ouders niet mogen verhuizen de eerste aankomende 18 jaar, ze woonde daar immers al.
Lijkt me helemaal niet verkeerd.
Alle reacties Link kopieren
Oh op verwijderd, nou ja dan niet. Laat maar..
Rosalind schreef:
19-02-2019 15:03
Joh TO, de OP weghalen is niet handig maar dat hele verhaal over waarom ze uit elkaar gegaan zijn en waarom de beslissing is genomen dat ze ging verhuizen zou ik wel weghalen. Daar heeft verder niemand iets mee te maken.
Die beslissing is 13 jaar geleden genomen en doet er nu helemaal niet meer toe.
Klopt, maar ik vond het vervelend dat hier alleen naar mijn man gewezen wordt, dat hij zijn kind niet belangrijk vind. Er werd ook gevraagd waarom 13 jaar geleden deze keus is gemaakt; het is gebeurd en we moeten het ermee doen. Ik vind het niet correct dat mijn man als enige schuldige wordt weggezet hier, verhaal heeft altijd 2 kanten.
Alle reacties Link kopieren
wappie82 schreef:
19-02-2019 15:09
Klopt, maar ik vond het vervelend dat hier alleen naar mijn man gewezen wordt, dat hij zijn kind niet belangrijk vind. Er werd ook gevraagd waarom 13 jaar geleden deze keus is gemaakt; het is gebeurd en we moeten het ermee doen. Ik vind het niet correct dat mijn man als enige schuldige wordt weggezet hier, verhaal heeft altijd 2 kanten.
Inderdaad. Als zijn ex destijds besloten heeft met zo'n kleintje ver weg te gaan wonen, heeft zij dus eigenlijk daarmee besloten dat het een weekendregeling zou worden. Dat kan haar dus meer aangerekend worden dan TO's man. Bovendien dreigt zij hem nog meer bij hem weg te houden, dus waar sommigen uit opmaken dat hij zijn kind niet belangrijk vindt... :-?
Zij heeft er dus ook voor gekozen om veel meer zorg voor het kind op zich te nemen, misschien had haar ex dat ook wel gewild. Nu wordt net gedaan of hij de onwillige vader is en krijgt de moeder alle lof omdat ze meer voor het kind zorgt. Wat een dikke vette onzin.
lizenlotte schreef:
19-02-2019 15:08
Ik las toch echt in de op dat kind naast de weekenden (van vrijdag t/m zondag) ook de helft van de vakanties bij vader is, dat vind ik echt een ander verhaal dan wanneer kind alleen maar om het weekend komt.
En nee, moeder hoeft niet dankbaar te zijn dat ex kind 2 weekenden per maand neemt, maar vader hoeft moeder ook geen applaus te geven omdat kind bij haar woont. Ik las in de op dat die weekendregeling destijds gekozen is omdat moeder de keus heeft gemaakt om een uur verderop te gaan wonen, niet omdat pa geen zin had om meer contact met kind te hebben. Moeder beslist dus en pa kan schikken of stikken, en dat vind ik niet ok.
Voor de duidelijkheid; ik ben zelf 11 jaar gescheiden en heb een zoon van 14 die om het weekend bij vader is (van vrijdagmiddag tot maandagochtend in ons geval) dus weet over welke situatie ik het heb.
Hij is inderdaad ook de helft van de vakanties bij ons. Ook nog weleens een extra weekend of extra vakantie dagen. Omdat moeder dat beter uitkomt, wij stellen ons dan flexibel op omdat we het ook leuk vinden als kind hier komt en we juichen het alleen maar toe dat hij af en toe vaker komt. Er is dus geen sprake van dat vader zijn kind niet wil zien, of dat hij 13 jaar geleden geen zin had voor zn kind te zorgen. Vader heeft ook altijd aangeboden om bijvoorbeeld extra vrije schooldagen op te vangen. Moeder zegt eigenlijk ''als jij je kind wil zien dan haal en breng je hem maar''. Als je dan naar de reden van hun scheiding kijkt, ook al is het al zolang geleden, klinkt dat niet heel warm.
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
19-02-2019 15:08
Ik las toch echt in de op dat kind naast de weekenden (van vrijdag t/m zondag) ook de helft van de vakanties bij vader is, dat vind ik echt een ander verhaal dan wanneer kind alleen maar om het weekend komt.
En nee, moeder hoeft niet dankbaar te zijn dat ex kind 2 weekenden per maand neemt, maar vader hoeft moeder ook geen applaus te geven omdat kind bij haar woont. Ik las in de op dat die weekendregeling destijds gekozen is omdat moeder de keus heeft gemaakt om een uur verderop te gaan wonen, niet omdat pa geen zin had om meer contact met kind te hebben. Moeder beslist dus en pa kan schikken of stikken, en dat vind ik niet ok.

Waarom niet? Ik vind eigenlijk van wel. Hoewel, eigenlijk vind ik dat hij zorggeld zou moeten betalen voor het feit dat hij niet de helft van zijn zorgtaak op zich neemt. En dat tweede: je weet niet waarom moeder terug verhuisde. Als vader destijds al niet van plan was zijn zorgdeel op zich te nemen, snap ik dat moeder terug ging naar een plek waar ze een netwerk had. Kip ei.
Alle reacties Link kopieren
Amen pamela. Blij dat ik niet de enige ben die het zo gelezen heeft, ik was al even bang dat ik niet goed gelezen had ofzo.
To ik zie dat je nog wel reageert ondanks dat je op is weggehaald, dus ik laat mijn reactie staan gezien je ons duidelijk nog wel serieus neemt.
Ik neem jullie zeker serieus en waardeer het dat er zo op gereageerd wordt. Ik had sterk de indruk dat ik herkenbaar was met dit topic, dat wil ik niet dus heb de OP weggehaald. Ik weet inmiddels dat dit niet mag, heb al een bericht naar de moderators gestuurd.
Alle reacties Link kopieren
Lezen wat to schrijft pandax, dan zeg je wel wat anders. Vader betaald al, en het was moeder die er voor gekozen heeft om een uur verder op te gaan wonen waardoor co ouderschap niet mogelijk was.
Alle reacties Link kopieren
wappie82 schreef:
19-02-2019 15:14
Hij is inderdaad ook de helft van de vakanties bij ons. Ook nog weleens een extra weekend of extra vakantie dagen. Omdat moeder dat beter uitkomt, wij stellen ons dan flexibel op omdat we het ook leuk vinden als kind hier komt en we juichen het alleen maar toe dat hij af en toe vaker komt. Er is dus geen sprake van dat vader zijn kind niet wil zien, of dat hij 13 jaar geleden geen zin had voor zn kind te zorgen. Vader heeft ook altijd aangeboden om bijvoorbeeld extra vrije schooldagen op te vangen. Moeder zegt eigenlijk ''als jij je kind wil zien dan haal en breng je hem maar''. Als je dan naar de reden van hun scheiding kijkt, ook al is het al zolang geleden, klinkt dat niet heel warm.
Heel herkenbaar. Als het moeder uitkomt (ze oppas nodig heeft), dan mag het kind opeens wel extra komen. De overige keren moet hij maar blij zijn als het kind komt. Echt heel triest.
lizenlotte schreef:
19-02-2019 15:20
Lezen wat to schrijft pandax, dan zeg je wel wat anders. Vader betaald al, en het was moeder die er voor gekozen heeft om een uur verder op te gaan wonen waardoor co ouderschap niet mogelijk was.
Het was al een weekendregeling voordat moeder vertrok.
Of dat was omdat kind te jong was, de tijd waarin co-ouderschap nog niet zo leefde of wat anders.
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
19-02-2019 15:20
Lezen wat to schrijft pandax, dan zeg je wel wat anders. Vader betaald al, en het was moeder die er voor gekozen heeft om een uur verder op te gaan wonen waardoor co ouderschap niet mogelijk was.

Oh, wat een goede tip, ik dacht ik reageer gewoon :)

Maar wellicht kun je me even assisteren, want ik lees niets over vaders co-ouderschapintenties die moeder wegwuifde omdat ze zo graag terug wilde verhuizen. Ik lees alleen dat vader dit een goede beslissing leek omdat moeder dan een netwerk had.
Alle reacties Link kopieren
Het heeft weinig zin om te gaan zitten verzinnen hoe ze het 13 jaar geleden hadden meten doen. Ze hebben dit toen met wederzijds instemmen zo geregeld. Klaar.

De vraag is hoe je vervolgens om gaat met hoe de zorgregeling daarna is gegroeid. Aan alle reacties lees je dat het verdomde lastig is om dit te bezien zonder dat er een schuldvraag neer gelegd moet worden.

TO, laat de schuldvraag los. Hun relatie werkte niet, daar waren ze beide bij. Ze hebben keuzes gemaakt die ze toen niet geheel konden overzien. Het is zoals het is.

Vader kan zich het best richten op hoe hij de relatie met zijn zoon zo goed mogelijk houdt en hoe hij het welbevinden van zijn zoon het beste dient. Dat is namelijk de enige in de situatie die nergens schuld aan heeft en zo prettig mogelijk contact met beide ouders hoort te hebben. Dat je daar dingen voor moet doen die je liever anders had gezien, soit. Je doet het voor zoon, niet voor ex.
Alle reacties Link kopieren
Z0MER schreef:
19-02-2019 13:51
Dat is niet alleen aan haar. Het is net zo goed zijn kind. Hij had ook kunnen zeggen dat hij 80% van de zorg op zich zou nemen. Maar nee, daar is vast geen sprake van geweest.

Heel typisch.
Hier is sprake van geweest: "Hij heeft ook geopperd dat kind permanent bij hem kon wonen, maar dat was voor zijn ex natuurlijk onbespreekbaar."
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
19-02-2019 15:20
Lezen wat to schrijft pandax, dan zeg je wel wat anders. Vader betaald al, en het was moeder die er voor gekozen heeft om een uur verder op te gaan wonen waardoor co ouderschap niet mogelijk was.

En vader betaalt geen zorggeld hoor, vader betaalt enkel kinderalimentatie.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk is er helemaal geen probleem.
To maakt een probleem omdat ze wil dat haar man op vrijdag bij haar kinderen is.

Dat is niet opgelost als moeder op zondag komt halen.

De moeder en vader van 14 jarige zoon zijn er destijds prima uitgekomen.

Het is nu alleen stiefmoeder die met haar tweede leg wil afdwingen dat vader minder gaat doen voor de eerste leg.
Moeder wilde hier niet blijven, punt. Zij heeft die keus gemaakt, ik ben het met iedereen eens die zegt dat vader best harder had kunnen optreden en ook een stem hierin had. Tegelijkertijd snap ik hem ook, want hij had het in zijn ogen al verpest voor zijn kind; gescheiden ouders. Tja, ik was er 13 jaar geleden ook niet bij dus we kunnen nu van alles roepen, maar er is ooit hiervoor gekozen met alle beste bedoelingen waarschijnlijk.
Een keus die ooit gemaakt wordt hoeft niet te betekenen dat dit jaren later nog steeds de beste keus is, dan moet je als ouders bespreken wat dan voor beide partijen wel werkt en in het belang van hun kind. Daar begon het topic mee, dat je samen kijkt wat werkt en niet dat de 1 iets bepaalt en de ander daar in mee moet zonder een stem te hebben.
Alle reacties Link kopieren
En serieus, moeder verdient applaus? Ik mag toch hopen dat je daar op terug komt nadat je to haar berichten nog eens goed hebt doorgelezen pandax..
Alle reacties Link kopieren
Forceer - nu- niets. Kan zo maar zijn dat binnenkort zoon zelf iets voorstelt, waar iedereen zich in kan vinden.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
sugarmiss schreef:
19-02-2019 15:26
Eigenlijk is er helemaal geen probleem.
To maakt een probleem omdat ze wil dat haar man op vrijdag bij haar kinderen is.

Dat is niet opgelost als moeder op zondag komt halen.

De moeder en vader van 14 jarige zoon zijn er destijds prima uitgekomen.

Het is nu alleen stiefmoeder die met haar tweede leg wil afdwingen dat vader minder gaat doen voor de eerste leg.
ik ben blij dat jij als onbekende mij zo goed kent! :confused:
Alle reacties Link kopieren
mijn ex haalt en brengt onze kinderen altijd.
in het begin toen hij op 10 minuten woonden en nu op bijna uur nog steeds.

en ik vind dat het minste wat hij kan doen ja.
voor de rest een echte part time papa. om het weekend,2 weken zomervakantie en paar dagen in kerstvakantie.

er wordt hier zo vaak vermeld dat de vaders flexibel zijn etc met extra opvang. en dat de moeders in zon geval geen applaus verdienen. nu vind ik applaus wat overdreven maar wat meer respect en waardering zou toch vaak wel op zijn plaats zijn.

nee ik hoef geen applaus, maar mijn ex haalt ze dus braaf iedere 2 weken en brengt ze terug (afgesproken tijdstip is een ander iets, vaak te laat en dan kan er geen appje op belletje vanaf) hoeren bij hem te eten op zondag maar vaak komen ze met honger thuis...
verder plannen hun hun vakantie want andere regio en schoolgaand kind en dus moet ik maar aanpassen.
x extra is in bijna 5 jaar nog niet voorgekomen en niet omdat ik dat niet gevraagd heb, maar komt nooit uit... andersom daarentegen....
school / gesprekken dokters/ ziekenhuis afspraken is hij nog nooit mee geweest.

en ja hij betaalt allimentatie (vaak te laat waardoor je daar weer achteraan moet.), maar daar moet ik ook alles van doen hij betaald niet extra voor laptop en/of sport fietsen ed.

ik heb geen ruzie met ex kan goed genoeg met hem overweg. maar steekt soms wel hoe andere (buitenstaanders) hem de "zielige" papa vinden die zo weinig tijd heeft en zo goed zijn best doet (voor de buitenwereld)
en dan tegen de mama zeggen lekker 2 weekenden kindvrij.
Alle reacties Link kopieren
Pandax, Wat is het verschil tussen zorggeld en alimentatie? Ik nam aan dat je dat bedoelde. Oprechte vraag, want ik ken de term zorggeld niet.
Alle reacties Link kopieren
wappie82 schreef:
19-02-2019 15:28
Moeder wilde hier niet blijven, punt. Zij heeft die keus gemaakt, ik ben het met iedereen eens die zegt dat vader best harder had kunnen optreden en ook een stem hierin had. Tegelijkertijd snap ik hem ook, want hij had het in zijn ogen al verpest voor zijn kind; gescheiden ouders. Tja, ik was er 13 jaar geleden ook niet bij dus we kunnen nu van alles roepen, maar er is ooit hiervoor gekozen met alle beste bedoelingen waarschijnlijk.
Een keus die ooit gemaakt wordt hoeft niet te betekenen dat dit jaren later nog steeds de beste keus is, dan moet je als ouders bespreken wat dan voor beide partijen wel werkt en in het belang van hun kind. Daar begon het topic mee, dat je samen kijkt wat werkt en niet dat de 1 iets bepaalt en de ander daar in mee moet zonder een stem te hebben.
Dus dat vader toen niet die kant op verhuisd is is ook weer bespreekbaar? Dat dit mogelijk beter werkbaar is voor beiden en zeker in belang van zoon? Of geldt het weer bespreekbaar moeten zijn alleen voor veranderingen aan haar kant?
Alle reacties Link kopieren
Z0MER schreef:
19-02-2019 14:38
Het is zijn kind hè. Het is dus normaal dat hij daarvoor betaalt.

Zijn ex betaalt ook gewoon en ze deelt haar huis met hem en ze heeft altijd oppas moeten regelen op àlle doordeweekse dagen, zodat ze eromheen nog wat kon werken, terwijl de vader alle vrijheid had om zoveel te werken als hij maar wilde en daarna achterover te zakken met een biertje.

Laat dat even tot je doordringen en bedenk dan of het echt zo bewonderenswaardig is, dat vader alimentatie betaalt. Wat mij betreft is dat wel het minste wat hij kan doen, aangezien hij het voor de rest nogal laat afweten.
Heb jij tot je door laten dringen dat TO op blz 2 al geschreven heeft dat zoon ook permanent bij vader kon wonen?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven