Lange nasleep miskraam... normaal?

21-02-2019 11:41 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal. Half januari heb ik na 7 weken een miskraam gehad van mijn eerste zwangerschap.

Het was een nare ervaring, zeker na de roze wolk waar je in eerste instantie op loopt. Je begint toch plannen te maken samen en in 1 keer valt dat weg. Op een abrupte, pijnlijke manier.

13 januari begon het bloeden en 14 jan heb ik het weefsel verloren. Daarna nog een week bloed verloren, toen dat ook stopte. Ik dacht dat ik vanaf dat moment weer kon gaan opbouwen, lichamelijk en geestelijk. Ik wilde graag weer snel fit worden en alles een plek geven en doorgaan met mijn leven. (Niet wegstoppen maar ook niet eeuwen in verdriet zwelgen)

Toen dit na 4 weken nog niet zo was ben ik naar de gynaecoloog gegaan en die heeft een inwendige echo gedaan en zei dat alles er normaal uitzag en dat ik binnen een paar weken wel weer een menstruatie zal krijgen.

Nu ben ik inmiddels 6 weken verder maar heb mijn oude conditie nog lang niet terug èn geen menstruatie. Alles in mijn lijf doet pijn (vooral het hele bekkengebied is gewoon gevoelig, alle spieren daar zijn verkrampt oid) en ik voel me enorm uitgeput, hoeveel ik veel slaap soms. Ik probeer afleiding te zoeken in mijn werk en sporten of bewegen. Ook slik ik floradix al weken om evt ijzertekort te compenseren. Alles om me maar weer beter te gaan voelen, maar niks schijnt echt te helpen..

Iemand hier die een soortgelijke ervaring heeft (gehad) en mij misschien wat moed in kan spreken dat ik op een dag mij weer mijn oude zelf zal worden? Of iets anders wat er misschien aan de hand kan zijn of wat ik hieraan kan doen? Of kan verwachten?

Alvast bedankt
Terug naar de huisarts en je laten onderzoeken.
Het hoeft geen verband met elkaar te houden, je kunt ook iets heel anders onder de leden hebben. Want even heel hard gezegd is je lijf nu niet zodanig hard door elkaar geschud om deze klachten te kunnen verklaren. Daar is dan in mijn lekenogen meer aan de hand.
Een met Doreia, naar de dokter TO.
Beterschap.
Wat naar dat je je zo voelt. Een miskraam is al erg genoeg en nu ook nog eens dit er achteraan. :hug:

Ik heb anderhalf jaar geleden een miskraam gehad bij 8 weken. Daarna voelde ik me ook niet erg fit, hoewel het niet zo erg was als jij omschrijft. Mijn cyclus was voor de miskraam altijd super regelmatig elke 4 weken. Na de miskraam had ik eerst een normale cyclus van 4 weken, maar toen een van 6 weken en daarna een van 2 weken. De gynaecoloog heeft vervolgens nog een echo gemaakt, maar mijn baarmoeder was gewoon schoon en netjes. Heel kort daarna was ik weer zwanger, wat een heel vroege miskraam werd. En de cyclus daarna weer zwanger en dat is nu een gezonde baby van 5 maanden. Bij mij is het dus helemaal goed gekomen en moest mijn lijf blijkbaar gewoon even weer op orde komen. Hopelijk bij jou ook, sterkte voor nu!

Aanvulling: wel eens met bovenstaande reacties dat met jouw klachten het wel zinvol is om naar de huisarts te gaan. Ik was zelf niet erg fit, maar ik had geen pijn en was niet uitgeput. Kan geen kwaad om daar toch nog even goed naar te laten kijken.
Bedankt voor jullie reacties.

Ik ga inderdaad eerst maar weer langs de huisarts. Ik hoop dat ze verder gaat kijken, want de vorige keer heeft ze al (op mijn aandringen, want ze wijtte mijn klachten toen aan hormonen die van slag waren nog) ontstekingswaardes in mijn bloed en mijn hb waarde laten prikken. Deze waren gelukkig in orde. De keer erop toen ik bij haar kwam heb ik aangedrongen op een verwijzing naar de gynaecoloog voor een echo. En deze was ook 'goed' (gelukkig)

Het is fijn om te lezen dat je er indertijd weer bovenop bent gekomen Nicole, en ook een mooie zoon hebt gekregen daarna nog. Had jij ook pijn je spieren in het bekken etc? En last van je darmen? Of weet je dat niet meer, is ook al even geleden voor je natuurlijk.

Ook ik had altijd een mooie 28 dagen cyclus. Maar het lijkt nu nergens meer op. Als alleen die cyclusmaar weer terug zou komen, dan kan ik weer vertrouwen opbouwen in mijn lijf. Geduld hebben is lastig soms :(
Helaas herkenbaar, ik ben 4 maanden verder inmiddels. Maar inderdaad wel langs de huisarts geweest, die eerst andere oorzaken heeft uitgesloten. Ik had een hormoonkuur nodig om de boel weer op orde te krijgen. En slik nu 3 maanden de cerazette, om tot rust te komen. Ik heb al 2 gezonde kinderen, maar kwam echt fitter uit de bevallingen dan uit de miskraam.
Oh jee wat naar funnymiss. 4 maanden al met de toestand, jemig.

Ik heb geen idee wat het is om een zwangerschap te voldragen, maar voor mijn idee is mijn hoogzwangere zus fitter dan dat ik ben idd..
Geronimoo schreef:
21-02-2019 12:11
Bedankt voor jullie reacties.

Ik ga inderdaad eerst maar weer langs de huisarts. Ik hoop dat ze verder gaat kijken, want de vorige keer heeft ze al (op mijn aandringen, want ze wijtte mijn klachten toen aan hormonen die van slag waren nog) ontstekingswaardes in mijn bloed en mijn hb waarde laten prikken. Deze waren gelukkig in orde. De keer erop toen ik bij haar kwam heb ik aangedrongen op een verwijzing naar de gynaecoloog voor een echo. En deze was ook 'goed' (gelukkig)

Het is fijn om te lezen dat je er indertijd weer bovenop bent gekomen Nicole, en ook een mooie zoon hebt gekregen daarna nog. Had jij ook pijn je spieren in het bekken etc? En last van je darmen? Of weet je dat niet meer, is ook al even geleden voor je natuurlijk.

Ook ik had altijd een mooie 28 dagen cyclus. Maar het lijkt nu nergens meer op. Als alleen die cyclusmaar weer terug zou komen, dan kan ik weer vertrouwen opbouwen in mijn lijf. Geduld hebben is lastig soms :(
Nee, ik had geen pijn en volgens mij ook geen specifieke last van mijn darmen. Vooral mijn conditie was achteruit gegaan. Maar dat kan ook komen door die 8 weken zwangerschap (eigenlijk 6 natuurlijk, die eerste 2 krijg je cadeau), waarin ik flink beroerd was. Lastig om te zeggen wat waardoor kwam. In dat deel van jouw klachten herken ik me dus niet.

Over die cyclus was ik ook heel onzeker. Mijn hele leven een perfecte cyclus gehad, hoppa weg. Ik had wel verwacht dat de eerste cyclus wat langer of korter zou zijn, maar toen juist de 2e en 3e zo raar waren werd ik bang dat ik in het vervolg zo enorm onregelmatig zou blijven. Erg vervelend met een kinderwens en ik was ook al 37 inmiddels, dus de tijd drong. Maar bij mij had het blijkbaar nog gewoon iets meer tijd nodig.

Het is een mooie dochter geworden trouwens. ;-D
Sorry, mooie dochter :) Geen idee hoe mijn hoofd er zoon van gemaakt heeft :-p

Ja die onzekerheid is misschien nog wel het lastigst, los van de lichamelijke ongemakken. Ook ik vrees dat mijn 28 dagen cyclus voorlopig van de baan zal zijn. Maar dat is voor later. Nu eerst maar eens überhaupt een keertjeobgesteld worden en fitter gaan voelen.

De afspraak bij de huisarts staat, maandag ochtend.
Probeer eens een paar dagen zonder floradix, daar kon ik niet tegen...
Ik heb ook een hele lange nasleep gehad maar bij mij was het een ieniemienie stukje placenta die was achtergebleven. Ik bleef wel elke keer bloedverlies houden.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ik had met 4 w en 5 d eerste miskraam. Duurde 8 weken tot mijn menstruatie.
2e zwangerschap was missed abortion. 10 december curettage en 15 januari menstruatie.
De cyclus bij de miskraam die vanzelf op gang kwam duurde wat langer. Je lichaam heeft even tijd nodig om van het zwangerschapshormoon af te komen, dat kan een aantal weken duren. Probeer het nog even aan te kijken. Sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven