Voordelen auto
zaterdag 23 februari 2019 om 11:11
Neem ik zeker mee in overweging bij aanschaf van nieuwe auto. Toevallig dit jaar auto van mijn vrouw vervangen (was harder nodig) dus wil met de mijne eigenlijk nog 2 jaar rijden maar dat is wel iets om rekening mee te houden. Mij kennende denk ik echter dat ik over 2 jaar dan in haar huidige auto zal gaan rijden.
zaterdag 23 februari 2019 om 12:11
Mijn auto is echt enorm zuinig en ik ben ook gierig. Ik ga altijd op zoek naar gratis parkeerplekken ook al betekent dat dat ik een stukje moet lopen.
zaterdag 23 februari 2019 om 12:36
Ja die heeft ze.stippensokken schreef: ↑23-02-2019 12:25Is een deelauto geen optie dan? Greenwheels ofzo?
Ook voor dingen als een vakantie zou je tijdelijk een auto kunnen huren.
zaterdag 23 februari 2019 om 12:47
Tijdens de rijlessen zou je alle dingen die je nu noemt als nadelen geleerd moeten hebben om onder de knie te krijgen. Als je bijvoorbeeld slecht zicht hebt door teveel vrachtwagens, dan zit je er te dicht achter. Niet om lullig te doen, maar misschien zou je nog een een paar extra lessen moeten nemen om die vaardigheden wat bij te schaven? Het zou best kunnen dat extra lessen in combinatie met de rijervaring die je nu hebt meer effect hebben dan destijds tijdens de rijlessen.NYC schreef: ↑23-02-2019 11:02Ik vind eigenlijk maar 1 nadeel aan het hebben van een auto en dat heeft te maken met de verantwoordelijkheid en oplettendheid die ik moet nemen in het verkeer en bij het parkeren. Parkeren en verkeersdrukte vind ik echt horror. Laatst bumper beschadigd bij een achteruitrijdmanouvre in een vak te komen, paaltje aangetiktBij parkeren altijd zoeken naar een plek waar voor, achter of naast me geen andere auto is. Slecht zicht op de weg door teveel vrachtauto's, in de file staan, nare grote verkeersrotondes. Dat zijn allemaal redenen geweest waarom ik ook pas laat mijn rijbewijs wilde halen. Enigszins stressvol vind ik het namelijk wel. En dat geef je bij OV natuurlijk lekker uit handen.
zaterdag 23 februari 2019 om 12:49
zaterdag 23 februari 2019 om 13:16
Tuurlijk als ze daar minimaal 400 euro per maand voor over heeft, doen.redbulletje schreef: ↑23-02-2019 10:14Hoog tijd dus voor TO om eindelijk aan de auto te gaan! Dan voelt ze wat ze al die jaren heeft gemist en heeft ze vast spijt er niet jaren eerder aan begonnen te zijn.
zaterdag 23 februari 2019 om 13:21
Voor 400 in de maand kun je inderdaad een hele leuke, luxe auto leasen.slobberbone schreef: ↑23-02-2019 13:16Tuurlijk als ze daar minimaal 400 euro per maand voor over heeft, doen.
Geen idee of TO dat van plan is
zaterdag 23 februari 2019 om 13:22
Alles!!
Ik ben 48 en heb mijn rijbewijs op mijn 40e gehaald. Ach...het hoefde van mij. Ik kom toch overal met het openbaar vervoer. En nu rijd ik bijna 30.000 kilometer per jaar, heb nu mijn 3e auto op gas en binnenkort wordt deze ingeruild voor een auto op diesel. Ik kom overal, kan weg wanneer ik wil, kan het koud of warm maken in de auto, geen last van geluiden van anderen, eigen muziekje op of niet als ik rust wil. Ik vervoer veel voor dierenopvang stichtingen, superleuk om te doen. Ik ben zelfstandig en kan alles meenemen wat ik wil.
En ja...parkeren kost wel eens geld, maar openbaar vervoer kost ook geld. Het maakt mij niet uit, ik heb 20 jaar geen parkeerkosten betaald, ik vind het niet erg om 10 euro te betalen voor een avondje.
Ik ben 48 en heb mijn rijbewijs op mijn 40e gehaald. Ach...het hoefde van mij. Ik kom toch overal met het openbaar vervoer. En nu rijd ik bijna 30.000 kilometer per jaar, heb nu mijn 3e auto op gas en binnenkort wordt deze ingeruild voor een auto op diesel. Ik kom overal, kan weg wanneer ik wil, kan het koud of warm maken in de auto, geen last van geluiden van anderen, eigen muziekje op of niet als ik rust wil. Ik vervoer veel voor dierenopvang stichtingen, superleuk om te doen. Ik ben zelfstandig en kan alles meenemen wat ik wil.
En ja...parkeren kost wel eens geld, maar openbaar vervoer kost ook geld. Het maakt mij niet uit, ik heb 20 jaar geen parkeerkosten betaald, ik vind het niet erg om 10 euro te betalen voor een avondje.
zaterdag 23 februari 2019 om 14:04
Als ik met het ov naar mijn werk ga kost me dat 14 euro per dag, bijna 300 euro per maand dus. Daar rijd en onderhoud ik een flinke auto van. E met die auto kom ik ook ergens anders dan op mijn werk.
Bovendien kost het me met de auto maximaal een half uur om op mijn werk te komen, met het ov minimaal een uur en dan moet ik overstappen, hopen dat de bus op de trein aansluit en een stuk lopen.
Het scheelt wel dat ik niet hoef te betalen voor parkeren.
zaterdag 23 februari 2019 om 15:07
zaterdag 23 februari 2019 om 15:57
Pure noodzaak hier. Woonachtig in een gehucht, niks op loop- of fietsafstand, slecht over verbinding, basisschool op 20 min rijafstand, werk op 40 min rijafstand, familie op 2 uur rijafstand.
Ik ben totaal 330 euro per maand kwijt aan alle autokosten. Lening, afschrijving, verzekering, belasting, buffer voor onderhoudsbeurten.
Ik ben totaal 330 euro per maand kwijt aan alle autokosten. Lening, afschrijving, verzekering, belasting, buffer voor onderhoudsbeurten.
zaterdag 23 februari 2019 om 17:47
zaterdag 23 februari 2019 om 18:23
Daar reageerde ik niet op. Heb je aandelen of zo? Jezusredbulletje schreef: ↑23-02-2019 17:47Ze bezoekt vrienden niet omdat die te ver weg wonen. Haar sociale leven lijdt er dus onder. En ze heeft 'n kind, dus die moet ook van hot naar her gereden worden.
zaterdag 23 februari 2019 om 18:29
Een auto nemen voor langere afstanden die niet met OV of op andere wijze te behappen zijn, OK. Maar even eerlijk: hoeveel mensen gebruiken een auto voor afstanden die ze makkelijk te voet of per fiets kunnen afleggen? Kleine afstanden binnen de stad, zeg maar, even bij een vriendin langs, even naar de slager, enz. En hoeveel CO2 zou het schelen als ál die mensen hun auto voor dat soort flutafstanden laten staan en gewoon gaan lopen of fietsen, wat makkelijk kan?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zaterdag 23 februari 2019 om 18:42
Nou? Hoeveel?pejeka schreef: ↑23-02-2019 18:29Een auto nemen voor langere afstanden die niet met OV of op andere wijze te behappen zijn, OK. Maar even eerlijk: hoeveel mensen gebruiken een auto voor afstanden die ze makkelijk te voet of per fiets kunnen afleggen? Kleine afstanden binnen de stad, zeg maar, even bij een vriendin langs, even naar de slager, enz. En hoeveel CO2 zou het schelen als ál die mensen hun auto voor dat soort flutafstanden laten staan en gewoon gaan lopen of fietsen, wat makkelijk kan?
zaterdag 23 februari 2019 om 18:45
Ik denk zomaar heel veel. Gezien het feit dat heel veel mensen de auto pakken voor kleine afstanden. Dus als al die mensen dat eens niet zouden doen, en weer eens gingen lopen of fietsen, zou dat heel veel uitstoot schelen.
zaterdag 23 februari 2019 om 19:03
Wat een onzin. Mijn kleine auto's hebben me al jaren naar allerlei vakantiebestemmingen in Europa gebracht. Dat was en is nog steeds zeer comfortabel reizen.redbulletje schreef: ↑23-02-2019 10:13Alleen als je een serieuze auto onder je kont hebt. Met 'n kleine autootje duizenden km's afleggen is niet bepaald comfortabel. Dan vlieg je beter en huur je ter plekke een wagen.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 23-02-2019 19:19
0.00% gewijzigd
zaterdag 23 februari 2019 om 19:10
Dan neem je toch nog eens een paar rijlessen om beter te leren parkeren en zonder/met minder stress achter het stuur te zitten?NYC schreef: ↑23-02-2019 11:02Ik vind eigenlijk maar 1 nadeel aan het hebben van een auto en dat heeft te maken met de verantwoordelijkheid en oplettendheid die ik moet nemen in het verkeer en bij het parkeren. Parkeren en verkeersdrukte vind ik echt horror. Laatst bumper beschadigd bij een achteruitrijdmanouvre in een vak te komen, paaltje aangetiktBij parkeren altijd zoeken naar een plek waar voor, achter of naast me geen andere auto is. Slecht zicht op de weg door teveel vrachtauto's, in de file staan, nare grote verkeersrotondes. Dat zijn allemaal redenen geweest waarom ik ook pas laat mijn rijbewijs wilde halen. Enigszins stressvol vind ik het namelijk wel. En dat geef je bij OV natuurlijk lekker uit handen.
zaterdag 23 februari 2019 om 19:16
Ik niet. Fiets en wandel als het mogelijk is voor kleinere afstanden. Naast dat ik dat goed voor mijn beweging en conditie vind, houd ik zeker wel rekening met het milieu bij het autorijden. Als ik één keer per jaar voor een verjaardag boodschappen met de auto doe, is het al veel. Meestal doe ik ook dat nl. ook gewoon lopend of per fiets, dan moet ik alleen in etappes inkopen doen.pejeka schreef: ↑23-02-2019 18:29Een auto nemen voor langere afstanden die niet met OV of op andere wijze te behappen zijn, OK. Maar even eerlijk: hoeveel mensen gebruiken een auto voor afstanden die ze makkelijk te voet of per fiets kunnen afleggen? Kleine afstanden binnen de stad, zeg maar, even bij een vriendin langs, even naar de slager, enz. En hoeveel CO2 zou het schelen als ál die mensen hun auto voor dat soort flutafstanden laten staan en gewoon gaan lopen of fietsen, wat makkelijk kan?
zaterdag 23 februari 2019 om 19:27
Da's mooi. Maar hoeveel mensen pakken elke dag wéér de auto voor afstanden die ze makkelijk lopend of fietsend hadden kunnen doen? Volgens mij heel veel.Tijdschriftenverslindster schreef: ↑23-02-2019 19:16Ik niet. Fiets en wandel als het mogelijk is voor kleinere afstanden. Naast dat ik dat goed voor mijn beweging en conditie vind, houd ik zeker wel rekening met het milieu bij het autorijden. Als ik één keer per jaar voor een verjaardag boodschappen met de auto doe, is het al veel. Meestal doe ik ook dat nl. ook gewoon lopend of per fiets, dan moet ik alleen in etappes inkopen doen.