Buren geluiden

25-02-2019 08:02 217 berichten
Noise cancelling hoofdtelefoon. Muziekje aanzetten.

En verder leren accepteren. Je maakt zelf ook geluid, neem ik aan. Vaak houden degenen die last hebben van leefgeluiden zelf overdreven veel rekening met de buren.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-03-2019 22:03
Reden: De OP is verwijderd (?) waardoor er nu een ander bericht de OP is geworden. Onze excuses
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
hamaika schreef:
25-02-2019 08:49
Mijn nieuwe bovenbuurman vind het nodig de hele dag/ avond naar het land waar ie vandaan komt te bellen en dan enorm te schreeuwen aan de telefoon alsof ie gewoon naar Sierra Leone roept met een megafoon.
zo herkenbaar. Mijn buurvrouw schreeuwt iedere zomeravond in de tuin naar Venezuela. Ik heb al vaker gevraagd of ze weet dat de telefoon haar geluid kan overbrengen, dus ze HOEFT NIET TE SCHREEUWEN!. helaas zonder effect. Meestal ging ik dan maar naar binnen, want buiten zitten was geen plezier. Ze zijn gelukkig verhuisd.
Ik woon ook in een hele gehorige flat. Helaas precies tussen de twee grootste aso's van de hele straat. Aan de ene kant een gezin waar de hele dag door ruzie wordt gemaakt, bij voorkeur rond een uur of elf 's avonds. En bellen graag naar Marokko, dus dat moet heel mijn woonplaats ook horen, denk ik. Aan de andere kant zit een klojo die in eerste instantie zijn muziek zo hard draaide, dat mijn ramen in de sponningen trilden. Nu heeft hij een computerspelletje, iets met oorlogje spelen. Het hele weekend hoor ik bommen vallen en geweerschoten. Overdag speelt hij ook regelmatig, maar gelukkig heb ik een baan en hoor ik het alleen op een vrije middag. Maar het is wel om knettergek van te worden. En ik mag er niets van zeggen, want ik ben een zeikwijf en moet maar in een hutje op de hei gaan wonen. Say what?! En weet je? Als je maar lang genoeg tussen zulke eikels woont, dan kun je normale woongeluiden ook niet meer verdragen. Op dat punt ben ik inmiddels beland. Gelukkig worden deze flats gesloopt, ik hoop op betere dagen.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Wonen in een tweekapper uit de jaren 80.
Onze alleenstaande buurman is eigenlijk nooit thuis, werk en veel dingen die hij buiten de deur onderneemt.

Wij beseffen ons dat we van geluk mogen spreken. Hij heeft al aangegeven binnen een paar jaar te gaan verhuizen... afwachten wat je dan gaat terugkrijgen.

Toevallig kort geleden nog met hem besproken of hij ons kind (of ons zelf) wel eens hoort. "Nee eigenlijk niet echt", was het antwoord duidelijk. Fijn dus.

Wonen tevens in een doodlopende straat dus alleen een paar verdwaalde auto's (die verkeerd rijden) en bestemmingsverkeer. Heerlijk rustig.
Wat een schrijnende dingen lees ik in dit topic. Best droevig eigenlijk, dat zoveel mensen zo moeten wonen. :(
Bovenburen heb ik gelukkig niet, wel hoor ik hoe gek het ook klink mijn onderbuurvrouw lopen. En aangezien ze veel in huis bezig is is dat vrij irritant.. vooral als je in bed ligt.
Ik woon in een oud en gehorig appartementencomplex.

Mijn ouders hebben sinds 2 jaar nieuwe buren, voorheen hoorde je niks.
Nu hoor ik ze met de deuren slaan, geschuif/gebonk in huis.. een rijtjeshuis wil dus ook niet altijd wat zeggen
Ook flat hier. Mijn nieuwe onderbuurman heeft (gok ik) amper meubels in een appartement dat voor de rest alleen uit harde materialen bestaat, dus het galmt allemaal lekker. Ik kan gesprekken volgen en toen hij laatst van bil ging met z'n geblondeerde kreunorgel was het net of ik ernaast zat. Ik hoorde ze door mijn oordoppen en koptelefoon heen.

Gelukkig had ie wél geld voor een paar dikke subwoofers, merk ik als hij een filmpje kijkt, of muziek luistert, iedere dag.

L'enfer. C'est les autres.
Wat fijn jullie feedback. Zit nu op werk maar ga het later uitgebreid lezen en reageren. :redrose:
Ik woon in een nieuwbouw appartementencomplex, en wij horen elkaar ook allemaal. Het water van de douche, het praten in de slaapkamer, lachen/iets harder praten in de woonkamer, lopen, wasmachine... Een ouder huis zegt dus niets in dit geval...
Blond93 schreef:
25-02-2019 10:30
Ik woon in een nieuwbouw appartementencomplex, en wij horen elkaar ook allemaal. Het water van de douche, het praten in de slaapkamer, lachen/iets harder praten in de woonkamer, lopen, wasmachine... Een ouder huis zegt dus niets in dit geval...
Hier schrik ik van. Ik woon zelf in een huis uit 18zoveel (met bovenburen) met een houten skelet dus dat het gehorig is, dat is wel te verwachten. Zit nu o.a. te kijken naar nieuwbouw maar als ik dit zo lees breekt het zweet me alweer uit... Dat je af en toe eens iets hoort, okay... maar zeker geen loopgeluiden of gepraat. Verschrikkelijk.
^^ Zal wel sociale huur zijn (is goedkope bouw).
We used to be friends...
Ik kan ze horen plassen, praten, hoesten, lachen. Laatst zelfs kotsen. Ik hoor het wanneer de douche aan gaat. Wanneer iemand op de trap loopt. Vind het niet zo vervelend, ik kan goed tegen geluiden. Bovendien heb ik zelf 3 honden die weleens blaffen (in koor)
Aan de eene kant heb ik refo's wonen die bang zijn niet naar de hemel te gaan. Dus elke zondag en woensdag de hele dag minimaal moet er zo hard gezongen worden naar God. Zo hard dat het mijn tv overstemd.

De andere kant wonen Marokkanen die altijd bezoek moeten hebben (regelmatig 50 man). Dan moeten alle vrouwen in de keuken zitten die grenst aan mijn woonkamer. Is net een kippenhok in mijn woonkamer. De kinderen word niet opgelet dus die rennen de trappen op en af (grenst ook aan de woonkamer) en de deuren worden weleens 60 x per uur gesmeten. Moe word ik soms van.
Sjulia schreef:
25-02-2019 10:46
Ik kan ze horen plassen, praten, hoesten, lachen. Laatst zelfs kotsen. Ik hoor het wanneer de douche aan gaat. Wanneer iemand op de trap loopt. Vind het niet zo vervelend, ik kan goed tegen geluiden. Bovendien heb ik zelf 3 honden die weleens blaffen (in koor)
hier zou ik echt gek van worden. Ik hoor nu alleen mijn buren wanneer we of beide de deuren open hebben staan of wanneer de buurvrouw in de tuin luidkeels zit te bellen. In mijn vorige woning (appartement) hoorde ik de bovenburen wel eens (hadden kleine kinderen, ik hoorde wel eens knikkers of zo rollen), maar verder hoorde ik echt niets. Ik heb me nooit gerealiseerd wat dat blijkbaar voor een luxe is, terwijl ik toen in een complex woonde wat in 1960 of zo gebouwd was.
Een vriendin van mij woont ook in een nieuwbouwappartement, sociale woningbouw, maar daar hoor je echt helemaal niets! Zo nu en dan een voordeur, maar dat is het. Ik wist niet wat me overkwam toen ik daar op visite was. Het kan dus toch wel, ondanks dat het sociale woningbouw is.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Lady_Day schreef:
25-02-2019 10:41
Hier schrik ik van. Ik woon zelf in een huis uit 18zoveel (met bovenburen) met een houten skelet dus dat het gehorig is, dat is wel te verwachten. Zit nu o.a. te kijken naar nieuwbouw maar als ik dit zo lees breekt het zweet me alweer uit... Dat je af en toe eens iets hoort, okay... maar zeker geen loopgeluiden of gepraat. Verschrikkelijk.
Helaas geen sociale huur, maar 'koop'.

Ik hoor ze niet constant hoor, gelukkig maar, dan zou ik echt gek worden! Maar dagelijks hoor ik wel een teken van leven. Vanmorgen werd ik bijvoorbeeld wakker met het geluid van een wasmachine. Ook kreeg ik een keer een appje of ik de trilfunctie van mijn wekker uit wilde zetten :-?
Het kunnen misschien normale leefgeluiden zijn, maar leuk is natuurlijk anders. Als je het gevoel hebt dat je in je eigen huis niet meer kunt genieten van de rust, dan zou ik hierover toch nog even de buren aanspreken. Op een vriendelijke manier wel, want daar bereik je nog altijd het meeste mee.
^^ Maar dat is dus eerder uitzondering dan regel.
We used to be friends...
Blond93 schreef:
25-02-2019 10:56
Helaas geen sociale huur, maar 'koop'.

Ik hoor ze niet constant hoor, gelukkig maar, dan zou ik echt gek worden! Maar dagelijks hoor ik wel een teken van leven. Vanmorgen werd ik bijvoorbeeld wakker met het geluid van een wasmachine. Ook kreeg ik een keer een appje of ik de trilfunctie van mijn wekker uit wilde zetten :-?
Als mijn bovenburen mensen te logeren hebben dan slapen die in de woonkamer... boven mijn bed. Dat gepiep van zo'n luchtbed maakt mij echt wakker. En ja, trilfunctie van wekkers, telefoons.. klinkt bij mij alsof ze aan de fundering zitten.

Mijn bovenbuuf had er ook een handje van om 's nachts de wasmachine aan te zetten. Bij mij klinkt het dan alsof er een helicopter opstijgt.

Luchtgeluiden hoor ik niet zo, maar impactgeluiden destemeer. Ik wil dit echt nooit meer.
deenje schreef:
25-02-2019 10:54
hier zou ik echt gek van worden. Ik hoor nu alleen mijn buren wanneer we of beide de deuren open hebben staan of wanneer de buurvrouw in de tuin luidkeels zit te bellen. In mijn vorige woning (appartement) hoorde ik de bovenburen wel eens (hadden kleine kinderen, ik hoorde wel eens knikkers of zo rollen), maar verder hoorde ik echt niets. Ik heb me nooit gerealiseerd wat dat blijkbaar voor een luxe is, terwijl ik toen in een complex woonde wat in 1960 of zo gebouwd was.
Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen het heel erg vervelend kunnen vinden. Ik vind de geluiden niet erg en stoor me niet gauw aan geluiden. Het is ook geen aso buurt en de buren hebben ‘gewone’ leefgeluiden. Gescheld, gegil, ruzie’s; dat zou ik wel heel erg vinden. En ook een verhuizing waard vinden. Het zijn keurige mensen naast mij, luid bellen doen ze bijv ook niet. Er wonen ook veel kinderen in de buurt, maar die spelen gewoon lief op straat. Met nerfs en springtouwen. Voetballen mag niet van de ouders geloof ik, tenminste, niet op de straat ivm auto’s. Ik weet dat de andere buurman wel heel veel last heeft van geluiden en er slecht tegen kan. Probeer er zoveel mogelijk rekening mee te houden en zogauw de honden blaffen zorg ik dat ze stoppen.. maar ik vermoed dat hij het niet meer lang trekt in deze buurt. Ik draag mijn hakken niet in huis, loop zachtjes de trap op.. maar hij kijkt mij buiten al pissig aan als ik kom aanlopen en mijn armbanden rinkelen :lol: Ik doe wel erg mijn best zachtjes te leven hier, maar het is nou eenmaal zo gehorig..
Lady_Day schreef:
25-02-2019 11:01
Als mijn bovenburen mensen te logeren hebben dan slapen die in de woonkamer... boven mijn bed. Dat gepiep van zo'n luchtbed maakt mij echt wakker. En ja, trilfunctie van wekkers, telefoons.. klinkt bij mij alsof ze aan de fundering zitten.

Mijn bovenbuuf had er ook een handje van om 's nachts de wasmachine aan te zetten. Bij mij klinkt het dan alsof er een helicopter opstijgt.

Luchtgeluiden hoor ik niet zo, maar impactgeluiden destemeer. Ik wil dit echt nooit meer.

Dit is bij ons ook zo, de buurvrouw vindt dat haar nieuwe machine zo veel minder geluid maakt, dat ze best in de nacht kan wassen. Zij stoort zich immers ook nooit aan onze wasmachine.

De hare staat op zolder tegen de tussenmuur, de onze in de bijkeuken op de begane grond aan onze vrije muur. Wij wonen op de hoek. Haar redeneringen kloppen van geen kant, en vragen er rekening mee te houden zorgt ervoor dat ze juist nog meer geluid gaat maken, helaas.
Wij wonen in een twee onder één kap uit de jaren '20. Gelukkig hebben onze buren hun huis een paar jaar geleden helemaal gestript en goed geïsoleerd. Ik hoor ons buurmeisje van 1 jaar héél af en toe huilen, En in de toiletten (die tegen elkaar aan zitten) hoor je alles wat beter omdat dat natuurlijk allebei klankkasten zijn. Maar daar zit ik gelukkig niet zo vaak en zo lang.

Mijn vorige huis was een stuk gehoriger. Daar hoorde ik mijn buurmeisje van dezelfde leeftijd elke ochtend huilen als ze bij haar ouders in de slaapkamer gehaald werd. Maar ik werd er niet wakker van. Ik hoorde haar pas als ik zelf wakker was. Geen overlast dus, wat mij betreft. Ook hoorde ik het gezin in de woonkamer zelden, behalve als de ouders ruzie hadden, zo eens per kwartaal. En dan kon het er heftig aan toe gaan, verbaal. Helaas kon ik niet precies verstaan wat er dan aan de hand was... :proud: Maar goed, ook daar heb ik nooit wat van gezegd, want hoe voorkom je dat? Van de buren aan de andere kant hoorde ik nooit wat, behalve dat de telefoon regelmatig langdurig overging zonder dat er opgenomen werd. Best irritant, maar overlast... neuh.
The owls are not what they seem
Hier ook enorm veel overlast van 2 verschillende buren. Sociale huur. Buren onder mij zitten in de bijstand en aan de drugs en drank. Leven 's nachts, schreeuwen, lopen stampend door het huis, 2 honden die regelmatig zitten te blaffen, harde muziek etc.
Buren daaronder werken wel, maar op het moment dat ze thuis zijn is het herrie. Schreeuwen, stampen, harde muziek, met deuren smijten etc.
Politie constateert alleen en de woningbouwvereniging doet niks.

Echt verschrikkelijk. De nachten dat ik niet of nauwelijks geslapen heb zijn niet meer te tellen. Er iets van zeggen maakt het vaak nog erger. Dan ben ik een zeikwijf en moet ik maar in een hutje op de hei gaan wonen. Als ik die kans toch eens had!
En wat iemand anders hier ook al zei, als je maar lang genoeg in zulke herrie woont kun je op een gegeven moment niks meer verdragen. Het is om te janken, deze situatie.
''Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!''
Andersom... ugh, wat naar. En zo makkelijk te verhelpen door gewoon overdag of aan het begin van de avond je wasje te draaien. Aso ook.

Ik ben het zat om continu overal over te zeuren. En ik merk dat ik steeds meer dingen hoor die ik eerder niet hoorde en ik begin echt een hekel aan mijn buren te krijgen terwijl het op zich prima mensen zijn.

Sommige mensen kunnen die knop omzetten. Ik niet (meer). Ik ga verhuizen.
O jemig wat een dingen lees ik hier. Wij wonen (nu nog) in een jaren 70 rijtjeswoning. Erg gehorig. Alleen strontmazzel met de buren. Zijn aan beide kanten op leeftijd (en doof :proud: ). Ons dochtertje kan echt lawaai maken, maar dat horen ze dus niet. Omgekeerd maken de buren geen lawaai. Soms ben ik wel eens bezorgd; leven ze nog wel :-o .
Lady_Day schreef:
25-02-2019 11:25
Andersom... ugh, wat naar. En zo makkelijk te verhelpen door gewoon overdag of aan het begin van de avond je wasje te draaien. Aso ook.

Ik ben het zat om continu overal over te zeuren. En ik merk dat ik steeds meer dingen hoor die ik eerder niet hoorde en ik begin echt een hekel aan mijn buren te krijgen terwijl het op zich prima mensen zijn.

Sommige mensen kunnen die knop omzetten. Ik niet (meer). Ik ga verhuizen.

Ik kan gelukkig ook nog steeds prima de knop omzetten, met het idee dat zij 75+ zijn, zal het ooit anders worden.

Vervelende is alleen dat als wij een keer overlast veroorzaken dat ze dan direct aan de bel staan. Jaren geleden brak er iets af aan het raam op onze slaapkamer, juist toen ik het dicht wilde doen. Terwijl ik het stond vast te houden deed man een noodreparatie en belde buurvrouw de politie omdat ze dacht dat er werd ingebroken. Als ze uit het raam had gekeken had ze gezien wat er loos was. Komt ze later klagen dat klussen om elf uur 's avonds echt niet kan, want daar heeft ze last van. :nut:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven