Gezondheid alle pijlers

Borstverkleining

26-02-2019 16:16 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik ben een nieuwe lid en ben op zoek naar dames die recent een borstverkleining zijn ondergaan?

Ik heb mijn borstverkleining over paar weken en ben erg angstig.

Daarbij ben ik een moeder met 2 kleine kindjes. Ik ben benieuwd wanneer ik weer voor ze kan zorgen na de operatie.

Zijn er dames die ipv van de traditionele borstverkleining lipsuction bij de borsten zijn ondergaan. Dit zou een minder aangrijpende ingreep zijn.

Ik twijfel om de borstverkleining nog te doen. Ik ben bang dat het teveel pijn doet en dat ik te lang uit de running ben.

Ik hoor graag jullie ervaringen.

Groetjes,

Hanah
Ik ken 2 vrouwen die een borstverkleining hebben ondergaan en beiden hebben ze maar van één ding spijt: dat ze het niet veel eerder hebben laten doen.

Stel je arts de vragen over hoelang je uit de running zal zijn. Die moet daar antwoord op kunnen geven.
Tillen lijkt me een paar weken uitgesloten, en dat lijkt me best lastig met je kinderen. Tenzij je voor die weken daar voldoende ondersteuning in hebt?
Hoi hanah
Ik heb in 2016 een borstverkleining gehad...
Ze dachten eerst dat ik maximaal 6 weken in de ziektewet zou zitten...
Uiteindelijk zoveel complicaties gehad, dat ik 2 maanden bezig ben geweest...
De klachten zo extreem wad wel zeldzaam hoor, hadden ze dat ook nog nooit zo gezien....
Ik heb er absoluut geen spijt van, zou het zo weer doen! Zo fijn!
Het niet kunnen tillen was wel wat lastig met mijn kleintje van 2 toen...

Je mag me pb sturen voor meer info...
Je moet er echt een paar weken voor uit trekken. Van dichtbij gezien dat je al snel teveel doet. Gevolg: wond is een stukje open gegaan. Dus niet stofzuigen, schoonmaken, tillen. Te zware pannen kunnen al negatief effect hebben als je die optilt om af te gieten.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik heb het van redelijk dichtbij meegemaakt en diegene vond het een pittige operatie en het duurde lang voordat ze weer alles kon. Ook kunnen er natuurlijk altijd complicaties optreden en dan ben je nog verder van huis. Heb je opvang voor je kinderen in die periode? Anders zou je misschien beter een paar jaar kunnen wachten tot de kinderen wat groter zijn.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
verkeerd topic
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 11-03-2019 20:22
96.49% gewijzigd
Ik heb op mijn 18e (toen ik studeerde) een borstverkleining gekregen. Donderdag was de operatie, zaterdag mocht ik naar huis, toen een week vakantie (niets gedaan) en de maandag daarop weer naar college, weerleg en boekentas die toch echt mee moest tijdens het kwartier lopen van station naar de campus en tussen de colleges.

De arts zei wel dat mijn snelle herstel waarschijnlijk ook aan mijn jonge leeftijd lag.
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
...
anoniem_383306 wijzigde dit bericht op 25-03-2019 19:31
Reden: Wil het verwijderen
99.24% gewijzigd
@bregje12 Ik heb me rotgezocht op het internet naar mensen met ervaring van vorstverkleining door lipo. Waarom ik er niet voor heb gekozen is omdat het niet zo gewild is en het resultaat maar 30 procent is. Is dit ook bij jou? Ben je inmiddels weer aan het werk? En welke borstmaat had je?
Ik heb wel voldoende ondersteuning van manlief en mama. Maar alsnog zie ik er zwaar tegen op om niks zelf te kunnen en alles uit handen te geven. Ben zo gewend voor mn gezin te zorgen. Nog 1 week en dan ben ik aan de beurt... ik vind het zooooo engg
Hanah-adam schreef:
28-02-2019 07:24
Ik heb wel voldoende ondersteuning van manlief en mama. Maar alsnog zie ik er zwaar tegen op om niks zelf te kunnen en alles uit handen te geven. Ben zo gewend voor mn gezin te zorgen. Nog 1 week en dan ben ik aan de beurt... ik vind het zooooo engg
Alleen door voor jezelf (en dus je lichaam) te zorgen kun je uiteindelijk goed voor je gezin zorgen. Bedenk dat iedere taak die je uit handen geeft om zelf te rusten en te herstellen bijdraagt aan de zorg die je later aan je gezin kunt geven en het leven van jullie samen. Ik heb zelf geen ervaring (na zwangerschappen last van van alles, maar borsten horen daar niet meer bij) en hoe moeilijk het ook is om de tijd te maken voor onderzoek, fysio of operatie en rust, je moet het echt doen. Jezelf tekortdoen en voorbij lopen gaat op de lange termijn problemen opleveren voor jezelf en je gezin.
@Hannah ik denk dat deze methode juist heel gewild is maar veel vrouwen weten niet dat het op deze manier mogelijk is. Een voorwaarde is dat je genoeg vetweefsel hebt. Ik ben van cup E naar cup C gegaan. Ik ben nog niet aan het werk maar dat komt vooral omdat ik lichamelijk zwaar werk doe. Maar ik ben het eens met de reacties hier boven. Als je het graag wilt dan is het alles waard. En herstellen hoort er nou eenmaal bij. Hoe je het ook laat doen. Het voordeel van liposculptuur is dat je niet de grote littekens hebt en je al snel weer alle bewegingsvrijheid hebt. En het risico op complicaties is een stuk minder. Maar als ik jou zo hoor twijfelen.......je moet wel 100 % achter je keuze staan!!
@bregje12 ja ik twijfel inderdaad nog steeds, maar ik heb eigenlijk geen keuze mijn rug schouder en nek klachten zijn zo erg dat ik het wel moet doen. Maar nu twijfel ik door jou om toch niet voor de mogelijkheid lipsculptuur na te vragen. Van cup e naar c is toch best veel, maar ik neem aan dat ze dan wel nog wat hangen.. omdat je vel er nog wel is en alleen het vet weg is? Deed de ingreep pijn? Hoelang duurde de ingreep? Mag jij inmiddels al wel tillen? Mocht je daarna gelijk na huis? Is het bij jou wel vergoed? En slik je pijnstillers?
Sorry voor mijn vele vragen
Dreamchild schreef:
27-02-2019 00:00
Ik heb op mijn 18e (toen ik studeerde) een borstverkleining gekregen. Donderdag was de operatie, zaterdag mocht ik naar huis, toen een week vakantie (niets gedaan) en de maandag daarop weer naar college, weerleg en boekentas die toch echt mee moest tijdens het kwartier lopen van station naar de campus en tussen de colleges.

De arts zei wel dat mijn snelle herstel waarschijnlijk ook aan mijn jonge leeftijd lag.
Mag ik vragen hoe jong je was ik ben zelf 27 en in welk jaar heb je het laten doen
Nee dat geeft niks! Kan ik je niet in een persoonlijk bericht mijn 06 geven?
Bregje12 schreef:
28-02-2019 11:31
Nee dat geeft niks! Kan ik je niet in een persoonlijk bericht mijn 06 geven?
Ja zeker! Stuur maar
Hanah-adam schreef:
28-02-2019 11:31
Mag ik vragen hoe jong je was ik ben zelf 27 en in welk jaar heb je het laten doen
Ik zie nu pas dat je al zei 18.. dat isinderdaad wat jonger dan ik
Hoe stuur ik je een persoonlijk bericht Hannah?
Als je op mijn naam klikt en dan privebericht
Up! Zijn er mensen met ervaring met borstverkleining? Hoe verliep jullie herstel
Hi Hannah, ik ben benieuwd of je de operatie hebt doorgezet. Zo ja, veel sterkte met het herstel!
Hoi ik ben donderdag geopereerd! Het is me gelukkig zwaar meegevallen. Bijna tot geen pijn. En lichte taken lukt me makkelijk. Het is een mooie c cup geworden. Ik had een G. Ik ben er zooooo blij mee. Ben echt blij dat ik het heb doorgezet.

Voor de mensen die er ook over nadenken om het ook te doen. Ik zelf heb er ook jaren over getwijfeld toen het bijna zover was bijna teruggekrabbeld. Maar het is me zo erg meegevallen. Ik had geen drains en weinig pijn. En het is mooi geworden. Nu hopen dat het goed geneest. Ik kon gelijk zelf na wc wandelen etc. Ik durfde alleen niet te douchen en dat ga ik vandaag echt doen. Stink enorm haha
Wat fijn Hannah dat het zo goed is verlopen allemaal! Ik hoop voor je op een spoedig herstel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven