Mode & Beauty alle pijlers

Extreem droge handen

25-02-2019 07:17 21 berichten
Op mijn werk helaas hand- voet- en mondziekte opgelopen. Niet ernstig, maar wel vervelend. Nu heb ik hele droge, jeukende handen en voldoet mijn huidige handcreme niet, het trekt niet in, maar blijft op mijn huid liggen. Wie heeft er een goede tip voor een zeer verzorgende handcreme?
Alle reacties Link kopieren
O'Keeffe's Working Hands is een heel goede handcreme. Werkt voor mij heel goed, misschien ook voor jou.
Ik heb niet zozeer een tip voor een crème.

Maar wat ik zelf gebruik in deze is Lavendel essentiële olie (een pure vorm, niet die goedkope die je bij de Tuinen haalt en die niet geschikt is voor gebruik op de huid). Deze voeg ik toe aan gewone normale kokosolie (of eventueel shea butter).

Puur natuur (je kunt je vingers letterlijk aflikken) en werkt als een tierelier.
Lemony flutter van lush.
anoniem_325865 wijzigde dit bericht op 25-02-2019 07:51
2.04% gewijzigd
Nivea handcrème. Misschien naar de dokter of bij de apotheek vragen.
S nachts handschoenen met handcrème.
Schapenwol crème van de noordkroon, lees er maar eens over! En het ruikt heerlijk! Vind ik dan
Op zich is erop blijven liggen beter dan erin trekken. Evt 's avonds je handen hiermee insmeren en dan gaan slapen met een paar verbandhandschoenen aan.
Volgens een test scheen een creme van DM de beste te zijn. Als je daar zoals ik nooit komt is een flesje olijfolie erg handig. Als je aan je vingers likt dan proef je tenminste geen zeep.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ruim insmeren met vaseline en handschoenen aantrekken. Zo gaan slapen. Volgende ochtend zijn je handen super zacht.
Uierzalf moet ook wel goed zijn; die heb ik nog niet horen noemen maar is een poos erg populair geweest.

Afbeelding
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Mijn man had eens schoonmaakmiddel zonder handschoenen gebruikt. Zijn handen waren zo droog dat ze gingen vervellen. We hebben toen van alles geprobeerd en kwamen eindelijk na veel lezen en uitproberen bij het wondermiddel uit.

De handcreme van de bodyshop Hemp. Dat is echt een verademing.

https://www.thebodyshop.com/nl-nl/hande ... /p/p000461
https://www.texelana.nl/lanoline-wolvet

Niet vet: Lanette 1 creme van de apotheek.
Gebruik ik zelf als ik weer eens eczeem heb.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Lees nu twee keer dat je als je aan je handen likt.

Wie boven de leeftijd van 1,5 doet dat nou nog???

En dan de tip van mij: Bepanthen. Voor baby’s.
Hemp creme van de body shop werkt bij mij heel goed
Enigste nadeel hij ruikt niet heel lekker
het is zoals het is,daar moet je het mee doen
1x is wel genoeg
pingie wijzigde dit bericht op 25-02-2019 10:08
Reden: 1x genoeg
80.18% gewijzigd
het is zoals het is,daar moet je het mee doen
Afgelopen winter heb ik verschillende handcremes gebruikt (droge handen, kloven). Het beste resultaat gaven Natura Siberica en Atrix intensive. Elke keer na het handen wassen insmeren en voordat je gaat slapen echt veel gebruiken. Bij mij gaf het de volgende dag al verbetering.
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga me verdiepen in de producten die jullie aanraden.
ph 5 handcreme tube medica. Geel met blauw en witte tube te bestellen bij de apotheek, Ook erg goedkoop, euro of 4.
Afbeelding
Trekt snel in, is voor mij een pré, ruikt geweldig en zachte handen.
Skin Food van Weleda!
Hecamel schreef:
25-02-2019 09:32
Lees nu twee keer dat je als je aan je handen likt.

Wie boven de leeftijd van 1,5 doet dat nou nog?
Ik neem aan dat je doelt op mijn reactie.

Wees gerust, ik lik mijn handen niet meer.

Maar alles wat ik niet in mijn lijf wil, wil ik er ook niet op (lees: chemische rommel).

Dus zonder dat je loopt te sabbelen op je lijf, kun je deze wel verzorgen op een natuurlijke manier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven