Life after death?
donderdag 28 februari 2019 om 23:22
Ik wist het ook nooit, maar sinds ik een zoon heb met paranormale gaven (lees: hij ziet al jaren 'geesten', waaronder ook overleden familieleden), weet ik het nu dus wel. Ik heb zelf helemaal niks met spiritualiteit en paranormale verschijnselen, trouwens, hij heeft het zeker niet met de paplepel ingekregen.
Bovenstaande is natuurlijk enkel mijn persoonlijk verhaal, en voor velen onder jullie waarschijnlijk totaal niet geloofwaardig (ik zal zeker te veel zijn meegegaan in zijn fantasieën of zo), maar wat met die talloze gevallen van jonge kinderen die zich dingen herinneren uit hun vorige leven die blijken te kloppen (met details die echt niet op het internet te vinden zijn)? De universiteit van Virginia doet daar onderzoek naar; het gaat om duizenden kinderen van over de hele wereld.
Bovenstaande is natuurlijk enkel mijn persoonlijk verhaal, en voor velen onder jullie waarschijnlijk totaal niet geloofwaardig (ik zal zeker te veel zijn meegegaan in zijn fantasieën of zo), maar wat met die talloze gevallen van jonge kinderen die zich dingen herinneren uit hun vorige leven die blijken te kloppen (met details die echt niet op het internet te vinden zijn)? De universiteit van Virginia doet daar onderzoek naar; het gaat om duizenden kinderen van over de hele wereld.
vrijdag 1 maart 2019 om 01:12
Bewijzen dat iets niet bestaat is alleen indirect mogelijk. Om maar iets simpels te noemen: planten hebben CO2 nodig, op de maan is geen CO2 -> op de maan bestaan geen planten.
Bewijzen dat iets wel bestaat kan direct: kijk, een plant!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
vrijdag 1 maart 2019 om 02:36
https://www.frontiersin.org/articles/10 ... 00070/full
Er wordt ondertussen al wel onderzoek gedaan naar het wetenschappelijke bewijs achter astrale reizen. Er zijn ontzettend veel verhalen van mensen die bewust een uittreding kunnen doen. Dat bewijst in ieder geval dat we ook zonder ons lichaam nog kunnen bestaan.
Er wordt ondertussen al wel onderzoek gedaan naar het wetenschappelijke bewijs achter astrale reizen. Er zijn ontzettend veel verhalen van mensen die bewust een uittreding kunnen doen. Dat bewijst in ieder geval dat we ook zonder ons lichaam nog kunnen bestaan.
vrijdag 1 maart 2019 om 02:44
Er schijnt in de VS ook een groep mensen te bestaan die geloven dat de aarde plat is.peachy-br schreef: ↑01-03-2019 02:36https://www.frontiersin.org/articles/10 ... 00070/full
Net zo waarschijnlijk als astrale reizen.
vrijdag 1 maart 2019 om 06:24
Ook opvallend dat dat soort 'bewijzen' altijd uit Amerika komen.
Everything will be fine in the end. If not... well, you failed again.
Week 27 van de Extremely Demotivational Calendar
vrijdag 1 maart 2019 om 06:29
Ja, klopt.JollyRider schreef: ↑01-03-2019 01:12Bewijzen dat iets niet bestaat is alleen indirect mogelijk. Om maar iets simpels te noemen: planten hebben CO2 nodig, op de maan is geen CO2 -> op de maan bestaan geen planten.
Bewijzen dat iets wel bestaat kan direct: kijk, een plant!
Maar als het dan gaat om wat ingewikkelder zaken, die niet iedereen zelf kan waarnemen, wordt het soms lastiger.
Bijv het Hicks-deeltje.
Ik moet maar aannemen dat wetenschappelijk bewijs klopt, ook al heb ik het niet met eigen ogen gezien.
Dat er geen bewijs is voor een hiernamaals maakt dat ik dus aanneem dat het niet bestaat.
Net als kabouters.
Maar ik zal wrsch nooit 100% zeker kunnen weten dat kabouters niet bestaan.
vrijdag 1 maart 2019 om 06:50
Solomio schreef: ↑01-03-2019 06:29Ja, klopt.
Maar als het dan gaat om wat ingewikkelder zaken, die niet iedereen zelf kan waarnemen, wordt het soms lastiger.
Bijv het Hicks-deeltje.
Ik moet maar aannemen dat wetenschappelijk bewijs klopt, ook al heb ik het niet met eigen ogen gezien.
Dat er geen bewijs is voor een hiernamaals maakt dat ik dus aanneem dat het niet bestaat.
Net als kabouters.
Maar ik zal wrsch nooit 100% zeker kunnen weten dat kabouters niet bestaan.
De geschiedenis leert dat beweringen dat iets onmogelijk is nogal eens herroepen moeten worden. Punt is alleen dat het dan veelal gaat om fysieke onmogelijkheden. Nooit kunnen vliegen, ruimtereizen, etc
Het menselijk brein is, op zichzelf best bijzonder, zo ingericht dat we causaliteit zien waar slechts correlatie is, patronen waar toeval is en intentie waar geen intentie is, en ons brein is ook nog eens erg goed in voor waar aannemen wat we graag willen dat waar is. Allemaal eigenschappen die extreem nuttig zijn voor een intelligente sociale aap, maar die even extreem hinderlijk zijn voor wie interesse heeft in de werkelijkheid en de waarheid.
En dan heb je nog het verschijnsel dat domme mensen die overtuigd zijn van hun gelijk liever gebruik maken van belediging dan van argumenten, omdat ze geen interesse hebben in de werkelijkheid maar in het behoud van hun eigen overtuiging. Persoonlijk gun ik dat soort mensen graag hun overtuiging, zolang ze mij er niet mee lastig vallen, en negeer ze verder. Met kinderen van 6 ga je ook niet argumenteren over Sinterklaas, tenzij iedere vorm van empathie je ontbreekt, lijkt mij.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
vrijdag 1 maart 2019 om 07:03
Goedemorgen.JollyRider schreef: ↑01-03-2019 06:50het was natuurlijk een simpel voorbeeld.
De geschiedenis leert dat beweringen dat iets onmogelijk is nogal eens herroepen moeten worden. Punt is alleen dat het dan veelal gaat om fysieke onmogelijkheden. Nooit kunnen vliegen, ruimtereizen, etc
Het menselijk brein is, op zichzelf best bijzonder, zo ingericht dat we causaliteit zien waar slechts correlatie is, patronen waar toeval is en intentie waar geen intentie is, en ons brein is ook nog eens erg goed in voor waar aannemen wat we graag willen dat waar is. Allemaal eigenschappen die extreem nuttig zijn voor een intelligente sociale aap, maar die even extreem hinderlijk zijn voor wie interesse heeft in de werkelijkheid en de waarheid.
En dan heb je nog het verschijnsel dat domme mensen die overtuigd zijn van hun gelijk liever gebruik maken van belediging dan van argumenten, omdat ze geen interesse hebben in de werkelijkheid maar in het behoud van hun eigen overtuiging. Persoonlijk gun ik dat soort mensen graag hun overtuiging, zolang ze mij er niet mee lastig vallen, en negeer ze verder. Met kinderen van 6 ga je ook niet argumenteren over Sinterklaas, tenzij iedere vorm van empathie je ontbreekt, lijkt mij.
We zijn het eens.
vrijdag 1 maart 2019 om 09:29
Zolang de mainstream mening het populairst is, doet het er niet veel toe wat de argumenten voor en tegen zijn. Hetzelfde soort argumentatie wordt dan wel binnen de mainstream geaccepteerd en niet daarbuiten. Totdat het alternatief genoeg aan populariteit wint en bepaalde zaken wel als bewijs worden erkend.
vrijdag 1 maart 2019 om 09:30
Werkt dat zo? Geef eens een voorbeeld?Anoniem9482665 schreef: ↑01-03-2019 09:29Zolang de mainstream mening het populairst is, doet het er niet veel toe wat de argumenten voor en tegen zijn. Hetzelfde soort argumentatie wordt dan wel binnen de mainstream geaccepteerd en niet daarbuiten. Totdat het alternatief genoeg aan populariteit wint en bepaalde zaken wel als bewijs worden erkend.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
vrijdag 1 maart 2019 om 09:37
Geloven in een ziel en leven voor/na de dood is niet echt marginaal hoor. Het is juist nog maar heel kort zo dat een meerderheid in een klein deel van de wereld niet gelooft in dat soort dingen. Dus volgens jouw redenatie is niet-geloven het populair geworden alternatief.Anoniem9482665 schreef: ↑01-03-2019 09:29Zolang de mainstream mening het populairst is, doet het er niet veel toe wat de argumenten voor en tegen zijn. Hetzelfde soort argumentatie wordt dan wel binnen de mainstream geaccepteerd en niet daarbuiten. Totdat het alternatief genoeg aan populariteit wint en bepaalde zaken wel als bewijs worden erkend.
Hoe populair iets is zegt ook niet per se iets over hoe waar iets is, natuurlijk.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
vrijdag 1 maart 2019 om 09:50
Ik ben dit deels met je eens.Cateautje schreef: ↑28-02-2019 17:48Iedereen ziet eruit alsof ze een jaar of 40 zijn, dus wel volledig volwassen, maar niet oud. Hoe dat met kinderen zit en of deze groeien daar, dat weet ik niet.
Na je overlijden blijf je ongeveer 100 jaar in het hiernamaals en dan word je opnieuw geboren.
Zielen vertellen op zich niet zoveel, want ze mogen je niet in je leven beïnvloeden. Ze vertellen dat ze gelukkig zijn en dat ze van je houden en geven wel antwoord op bepaalde vragen, maar mondjesmaat
Er zijn verschillende gevoelsafstemmingen. Mensen met een donkere ziel, gaan naar een donkere sfeer. De mensen met pure haat belanden in het Land van haat en zien eruit als dierlijke mensen met rode doorlopende en uitpullende ogen. Ook vaak gekromde ruggen. Zielen in de hoogste lichtsfeer zien er zeer schoon en jong uit.
Kinderen komen in een speciale engelensfeer. Tussen de vierde en vijfde lichtsfeer tot een bepaalde leeftijd.
In dit boek staat aardig wat verteld. Ik ben nu bijna op het einde en het verduidelijkt voor mij een hoop. Wel is dit natuurlijk een boek..voor de een de waarheid voor de ander niet.
Ik haal eruit wat ik interessant vindt en de rest laat ik voorbij gaan.
Maar zoals je ziet zegt bijna elk spiritueel persoon iets anders. Ook elk medium. Daarom is het puur voelen wat goed is voor jezelf.
En de een is wel spiritueel en de ander niet. En alles is prima.
Webresultaten
Een Blik in het Hiernamaals - Rulof.org
PDFwww.rulof.org › nl_01_hiernamaals
Als je invult op google:
jozef rulof engelensfeer kinderen
Kom je bij het boek uit. Via pdf te lezen, heb ik net ontdekt. Dus voor de geinteresseerden;).
vrijdag 1 maart 2019 om 09:59
Algemene vraag: zouden jullie anders leven als je het omgekeerde gelooft van wat je nu doet?
Ik zat daar net over na te denken en kwam tot de conclusie dat het voor mij weinig uit zou maken. Wellicht als ik het echt 100% zeker zou weten dat ik dan zou proberen contact te leggen, maar echt anders leven dan nu... Nee.
Ik zat daar net over na te denken en kwam tot de conclusie dat het voor mij weinig uit zou maken. Wellicht als ik het echt 100% zeker zou weten dat ik dan zou proberen contact te leggen, maar echt anders leven dan nu... Nee.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
vrijdag 1 maart 2019 om 10:00
Kijk om te beginnen eens naar jezelf. Net gaf je aan dat "de geschiedenis leert dat beweringen dat iets onmogelijk is nogal eens herroepen moeten worden", en nu hou je je van de domme.
Voorbeelden genoeg. Neem Galileo Galilei. Ik citeer uit de wiki: vanaf 1612 ontstond er verzet tegen Galilei's bewijzen voor een copernicaans, heliocentrisch wereldbeeld, dat niet in overeenstemming was met de opvatting van de kerk dat de aarde het centrum van het heelal was.
vrijdag 1 maart 2019 om 10:03
Die nodeloze agressie laat al zien wat je motief isAnoniem9482665 schreef: ↑01-03-2019 10:00Kijk om te beginnen eens naar jezelf. Net gaf je aan dat "de geschiedenis leert dat beweringen dat iets onmogelijk is nogal eens herroepen moeten worden", en nu hou je je van de domme.
Voorbeelden genoeg. Neem Galileo Galilei. Ik citeer uit de wiki: vanaf 1612 ontstond er verzet tegen Galilei's bewijzen voor een copernicaans, heliocentrisch wereldbeeld, dat niet in overeenstemming was met de opvatting van de kerk dat de aarde het centrum van het heelal was.
Veel plezier met Sinterklaas!
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
vrijdag 1 maart 2019 om 10:05
Mensen geloven wat bij hun leven past. Niet andersomtyche schreef: ↑01-03-2019 09:59Algemene vraag: zouden jullie anders leven als je het omgekeerde gelooft van wat je nu doet?
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
vrijdag 1 maart 2019 om 10:12
Inderdaad: het niet-geloven is nu het populair geworden alternatief, wat dus alle bijbehorende voordelen binnen redenaties geniet.tyche schreef: ↑01-03-2019 09:37Geloven in een ziel en leven voor/na de dood is niet echt marginaal hoor. Het is juist nog maar heel kort zo dat een meerderheid in een klein deel van de wereld niet gelooft in dat soort dingen. Dus volgens jouw redenatie is niet-geloven het populair geworden alternatief.
Hoe populair iets is zegt ook niet per se iets over hoe waar iets is, natuurlijk.
En het gaat niet om "geloof in dat soort dingen". Het gaat om mogelijk bewijs van paranormale zaken.
vrijdag 1 maart 2019 om 10:14
Bespaar je de moeite maar.Anoniem9482665 schreef: ↑01-03-2019 10:00Kijk om te beginnen eens naar jezelf. Net gaf je aan dat "de geschiedenis leert dat beweringen dat iets onmogelijk is nogal eens herroepen moeten worden", en nu hou je je van de domme.
vrijdag 1 maart 2019 om 10:18
Pardon? Tja, da's ook een manier. Ik hou me liever bezig met inhoudelijke argumenten.JollyRider schreef: ↑01-03-2019 10:03Die nodeloze agressie laat al zien wat je motief is
Veel plezier met Sinterklaas!
vrijdag 1 maart 2019 om 10:21
Die nogal ontbreken gek genoeg. Maar dat je zelf overtuigd bent is genoeg natuurlijk, de relevantie van dit hele onderwerp is nihil, behalve voor de verkondigers zelfAnoniem9482665 schreef: ↑01-03-2019 10:18Pardon? Tja, da's ook een manier. Ik hou me liever bezig met inhoudelijke argumenten.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)