Life after death?
vrijdag 1 maart 2019 om 18:15
Dat terugkeren naar een nieuw leven nadat je dood was gegaan.
vrijdag 1 maart 2019 om 18:59
Ja, precies! Dat is de kern van het bestaan, recycling.Dymphnatam schreef: ↑01-03-2019 18:21oh zo.
Nou, dat denk ik wel. Op basaal natuurkundig niveau wordt ook alles hergebruikt ten slotte.
vrijdag 1 maart 2019 om 19:05
Ik heb nee gekozen al had ik om het zuiver te houden eigenlijk 'ik weet het niet' moeten kiezen, want wie weet het wel? Het is een gevoel dat ik heb dat dood dood is. Ik geloof niet in reïncarnatie, hemel, geesten enz.
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors
When you could just fall back and wait?
~Doechii~
zaterdag 2 maart 2019 om 03:22
zaterdag 2 maart 2019 om 04:06
Bedoel je transgenerationele overdracht?Mossel schreef: ↑28-02-2019 23:22Ik wist het ook nooit, maar sinds ik een zoon heb met paranormale gaven (lees: hij ziet al jaren 'geesten', waaronder ook overleden familieleden), weet ik het nu dus wel. Ik heb zelf helemaal niks met spiritualiteit en paranormale verschijnselen, trouwens, hij heeft het zeker niet met de paplepel ingekregen.
Bovenstaande is natuurlijk enkel mijn persoonlijk verhaal, en voor velen onder jullie waarschijnlijk totaal niet geloofwaardig (ik zal zeker te veel zijn meegegaan in zijn fantasieën of zo), maar wat met die talloze gevallen van jonge kinderen die zich dingen herinneren uit hun vorige leven die blijken te kloppen (met details die echt niet op het internet te vinden zijn)? De universiteit van Virginia doet daar onderzoek naar; het gaat om duizenden kinderen van over de hele wereld.
Ik geloof wel dat trauma's via de genen generaties lang doorgegeven kunnen worden en kinderen daardoor bepaalde dingen ervaren/herinneren.
zaterdag 2 maart 2019 om 04:59
Solomio schreef: ↑28-02-2019 06:46Natuurlijk is er geen leven na de dood.
Je leeft voort in de herinnering van anderen, dat kun je ook zien als leven na de dood.
Maar als die anderen dan dood zijn ben jij ook helemaal weg.
En daarom willen mensen graag tijdens hun leven iets doen of maken wat eeuwig meegaat, zodat hun herinnering eeuwig voortleeft.
Doet me denken aan Coco die animatiefilm.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
zaterdag 2 maart 2019 om 05:11
Solomio schreef: ↑28-02-2019 08:52Wetenschappelijk opgeleid betekent natuurlijk niet dat je dan in het dagelijks leven ook alles wetenschappelijk bekijkt.
Ik ben ook wetenschappelijk opgeleid en al mijn hele leven mateloos geïnteresseerd in de mechanismes waarmee mensen bijv 'paranormale' verschijnselen verklaren.
Wetenschappelijk nog nooit iets van bewezen, dus onzin wat mij betreft.
Maar buitengewoon boeiend hoe mensen die het geloven dan met de bewijzen omgaan.
En toch en toch, toen een wildvreemd jongetje in de bus tegen me zei : Jij hebt een baby in je buik, dacht ik onzin, we waren al jaren bezig en de artsen zeiden, schrijf het maar op je buik.
Den moeder van dat jongetje zei, doe maar een test want dit is niet de eerste keer dat hij dit zegt en het klopt altijd, en ja hoor het klopte, ik had nog niet eens de symptomen
Wat mij betreft erg supernatural, en een bewijs dat het paranormale wel bestaat.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
zaterdag 2 maart 2019 om 07:44
Super betrouwbare website ook.cookiedevil schreef: ↑02-03-2019 03:22Dat is inmiddels wel bewezen:
https://www.sciencedaily.com/releases/2 ... cine+News)
Everything will be fine in the end. If not... well, you failed again.
Week 27 van de Extremely Demotivational Calendar
zaterdag 2 maart 2019 om 07:45
Ik denk dat sommige dingen ook in de lucht hangen, dat hoeft niet perse met een leven na de dood te maken maar kan ook een natuurlijk iets zijn.Miskotto schreef: ↑02-03-2019 05:11
En toch en toch, toen een wildvreemd jongetje in de bus tegen me zei : Jij hebt een baby in je buik, dacht ik onzin, we waren al jaren bezig en de artsen zeiden, schrijf het maar op je buik.
Den moeder van dat jongetje zei, doe maar een test want dit is niet de eerste keer dat hij dit zegt en het klopt altijd, en ja hoor het klopte, ik had nog niet eens de symptomen
Wat mij betreft erg supernatural, en een bewijs dat het paranormale wel bestaat.
Dat dat jongetje dingen aan voelt.
De zoon van een vriendin wist ook niet dat een collega zwanger was en ze zei, jij hebt een baby in je buik en ze heet .. nou de juiste naam en niemand wistnog dat ze zwanger was.
Ik heb het zelf ook een keer gehad iemand zei ik heb een nieuwe date hij heet mark ik zei een beetje dromerig ja en zijn zusje heet Maartje.
Ze schrok want het was zo. Ik had nog nooit eerder van ze gehoord
..
We staan verder van onze natuur en intuïtie af maar hebben meer gaven dan we denken. Ik was ook overtuigd van een hiernamaals en in nood had ik een engel ontmoet 'dacht ik' maar nu ben ik er niet meer zo zeker van,
Als je ouder wordt zie je dat je eigenlijk maar weinig echt weet en die seances die via je overledenen communiceren kunnen misschien cold reading toepassen en die tunnel die we zien als we overgaan naar het hiernamaals kan bloedvat vernauwing in de hersenen zijn op het laatste moment.
Dus ik ben van zeker weten dat er wel iets moet zijn, terug naar ik weet het niet we zullen zien of niet gevoel.
zaterdag 2 maart 2019 om 07:48
Er gebeuren dingen die we niet kunnen verklaren, maar ik ben ervan overtuigd dat er ook hiervoor een simpele verklaring is.Miskotto schreef: ↑02-03-2019 05:11
Mss zei dat jongetje dat wel tegen elke vrouw en onthield zijn moeder het alleen in die gevallen waarin het daadwerkelijk klopte.
Mss, als je niet zwanger was geweest, had je je gekwetst gevoeld omdat dat jongetje blijkbaar vond dat je een dikke buik had, maar nu je wel zwanger bleek werd het ineens een bijzondere uitspraak.
Ik kan echt denk ik wel 10 alternatieve verklaringen bedenken, maar geen van alle zijn ze paranormaal.
Everything will be fine in the end. If not... well, you failed again.
zaterdag 2 maart 2019 om 08:05
Kinderen staan vaak meer open nog en vangen meer natuurlijke dingen op.
Ik denk dat wat je met het jongetje als paranormaal hebt ervaren dat het een natuurlijk iets is wat de mens langzaam afleert en dus juist heel natuurlijk was.
Ik heb mijn kat ook niet verteld dat ik zwanger was maar lang vanaf het begin al het liefst op mijn buik. Geen tovenarij maar de natuur.
Ik heb een keer iets raars meegemaakt.
Ik zat bij een tv en was in de nacht thuis gekomen huisgenoot en ik keken heel even tv en ik riep de kat, ineens ging de tv op zwart en herhaalde met een zware stem die zin en daarna floepte de tv weer terug en wij gingen in shock maar bed. Wat dat was moet ik alleen nog uitvogelen maar daar kom je nooit uit..
Ik denk dat wat je met het jongetje als paranormaal hebt ervaren dat het een natuurlijk iets is wat de mens langzaam afleert en dus juist heel natuurlijk was.
Ik heb mijn kat ook niet verteld dat ik zwanger was maar lang vanaf het begin al het liefst op mijn buik. Geen tovenarij maar de natuur.
Ik zat bij een tv en was in de nacht thuis gekomen huisgenoot en ik keken heel even tv en ik riep de kat, ineens ging de tv op zwart en herhaalde met een zware stem die zin en daarna floepte de tv weer terug en wij gingen in shock maar bed. Wat dat was moet ik alleen nog uitvogelen maar daar kom je nooit uit..
zaterdag 2 maart 2019 om 10:59
Ja je lichaam vergaat en de ontbinding is weer voedingsbodem voor plant en dierDymphnatam schreef: ↑01-03-2019 18:21oh zo.
Nou, dat denk ik wel. Op basaal natuurkundig niveau wordt ook alles hergebruikt ten slotte.
zaterdag 2 maart 2019 om 11:07
zaterdag 2 maart 2019 om 14:00
Quantum-bewustzijn. Heel interessant, dank je.cookiedevil schreef: ↑02-03-2019 03:22Dat is inmiddels wel bewezen:
https://www.sciencedaily.com/releases/2 ... cine+News)
zaterdag 2 maart 2019 om 22:43
Ik zou graag eens een studie zien die het aantal meldingen van "paranormale" gaven vergelijkt met de populaire films op dat moment.MissMaran schreef: ↑02-03-2019 08:05Kinderen staan vaak meer open nog en vangen meer natuurlijke dingen op.
Gewoon al de uitspraak dat kinderen meer open staan en meer natuurlijke dingen (wat bedoel je daarmee??) opvangen, kun je dit ergens op baseren?
zaterdag 2 maart 2019 om 22:49
Zo heet dat "beginpunt" nu eenmaal, heb ik niet verzonnen. Ik zou nooit zo arrogant zijn om over iets waar ik niets van af weet zo'n (voor)oordeel te vellen.
zaterdag 2 maart 2019 om 23:35
Ik zie niet direct wat het een met het ander te maken heeft maar goed.
Hou je dan gelijk een slag om de arm betreffende alles wat ooit beweerd of bedacht is?