Even pauze?
donderdag 28 februari 2019 om 23:46
Het liefst wil je nu natuurlijk horen dat er mensen zijn die dat hebben gehad en alles goed is gekomen, maar die zijn er maar weinig..
Hier ook "pauze" van 6 maanden, met een kindje van toen 4 maanden.
Zijn na 6 maanden een maand bij elkaar geweest, toen hij zei dat ik nog steeds niet veranderd was en we voorgoed uit elkaar gingen, nu 3 jaar geleden.
Hier ook "pauze" van 6 maanden, met een kindje van toen 4 maanden.
Zijn na 6 maanden een maand bij elkaar geweest, toen hij zei dat ik nog steeds niet veranderd was en we voorgoed uit elkaar gingen, nu 3 jaar geleden.
donderdag 28 februari 2019 om 23:50
vrijdag 1 maart 2019 om 07:29
Zoiets
Je zou eens alleen op vakantie gaan, al concrete plannen?
vrijdag 1 maart 2019 om 07:43
Dit.
Maar ja alleen zonder gezamenlijke kinderen en wonen niet samen.
Wij zijn onlangs Ongeveer 1,5 uit elkaar geweest. Althans elkaar niet zien en alleen af en toe een apje van zijn kant.
Grote verschil was dat bij ons de problemen extern waren en deze weerslag hadden op de relatie. We hebben niet met andere mensen gedate in deze periode maar wel de externe problemen aangepakt.
Voor ons is het heel goed geweest en we zijn gelukkiger dan ooit tevoren.
vrijdag 1 maart 2019 om 08:03
De enige reden die ik kan bedenken waar een pauze goed voor is, is om te voelen en ervaren hoe het is zonder je partner. Mis je hem of haar.. Dan heb ik het echt over elkaar bijvoorbeeld een maand helemaal niet zien en spreken.
(Kan voor de ander , bijvoorbeeld een vreemdganger, wel ook het moment zijn om lekker los te gaan)
En daarnaast kan even ‘rust’ ook fijn zijn.
(Kan voor de ander , bijvoorbeeld een vreemdganger, wel ook het moment zijn om lekker los te gaan)
En daarnaast kan even ‘rust’ ook fijn zijn.
anoniem_383203 wijzigde dit bericht op 01-03-2019 15:39
1.61% gewijzigd
vrijdag 1 maart 2019 om 09:13
vrijdag 1 maart 2019 om 09:19
Wanneer je leven al compleet verweven is wel. Maar ik denk dat het heel goed is in je relatie om af en toe even afstand van elkaar te nemen. Ook als je samen woont en een gezin hebt.viva-amber schreef: ↑01-03-2019 07:45Problemen los je op in je relatie en niet daar buiten.
Na een pauze is alles nog precies hetzelfde en de problemen ook.
Mijn pa ging vroeger echt wel af en toe een week met zn werk naar het buitenland. Een vakantie betaald door de baas dus niet direct echt werk. En ze zijn nog steeds gelukkig en samen.
Kleine irritaties lossen zich op die manier vanzelf op. Als ze er al zijn. En worden zodoende dus geen grote issues.
Bij ons was de break trouwens gerelateerd aan zijn burn-out. Dus dat is wel iets compleet anders dan de TO heeft. Bij ons is de relatie er absoluut sterker door geworden. We weten namelijk dat we heel goed met elkaar kunnen maar dat als een van ons even ruimte nodig heeft dat we dan ook zonder elkaar kunnen.
vrijdag 1 maart 2019 om 11:34
Mijn man en ik nemen regelmatig een break voor onszelf. Hij gaat surfen ik ga lekker in m'n uppie ergens op een berg zitten. Heerlijk tien dagen helemaal van mezelf zijn. We komen dan weer fris en fruitig bij elkaar terug met veel spannende verhalen. Je bent geen Siamese tweeling en je moet jezelf als mens ook de kans blijven geven om te groeien zonder dat er een ander bij komt kijken. We vertrouwen elkaar dus is er geen 'spanning' of die ander zich wel gedraagt. We zijn 15 jaar verder en nog steeds heel erg blij met elkaar, maar we realiseren ons dat we allebei regelmatig behoefte hebben om te doen waar we zelf zin in hebben zonder de ander erbij te willen betrekken. Investeer in jezelf, want dan blijf je voor die ander ook spannend.
Liefde is een werkwoord
woensdag 13 maart 2019 om 16:42
Mijn vriend en ik hebben 2 weken een pauze gehad in onze relatie. Hij had ruimte nodig om onze relatieproblemen vanuit een ander perspectief te bekijken. Totaal geen contact tot dag 13. Toen we elkaar spraken op whatsapp leek het wel of hij blij was dat ik terug naar huis ging komen. 2 dagen later spraken we af en heeft hij alsnog een punt gezet achter de relatie. Hij geeft aan niet te weten of dit de goede beslissing is maar wel de juiste voor hem op dit moment en dat tijd het vanzelf zal uitwijzen.
Ik ben van mening dat het ervan afhangt wat de reden is van de pauze en in hoeverre jullie relatieproblemen gevorderd zijn. Liefde is een werkwoord en je moet er altijd energie in steken om het te doen werken. Wanneer 1 van beide gewoon weg niet meer voelt wat ie zou moeten voelen houd het op denk ik.
Als je dit doet... maak dan goed afspraken.
Ik ben van mening dat het ervan afhangt wat de reden is van de pauze en in hoeverre jullie relatieproblemen gevorderd zijn. Liefde is een werkwoord en je moet er altijd energie in steken om het te doen werken. Wanneer 1 van beide gewoon weg niet meer voelt wat ie zou moeten voelen houd het op denk ik.
woensdag 13 maart 2019 om 21:07
Dat ben ik niet met je eens. Je moet altijd moeite doen om tijd met elkaar door te brengen en liefdevolle aandacht aan elkaar besteden.ForeverStrong schreef: ↑13-03-2019 16:42
Wanneer je moeite moet gaan doen om van iemand te houden is er iets heel goed mis.
Mijn liefde voor mijn vriend mag geen energie kosten dat moet echt vanzelf gaan.
woensdag 13 maart 2019 om 21:14
Ik herken je van je andere topic..
Vaak zorgt een pauze voor een definitieve breuk.
Ik zou naar een relatietherapeut gaan, of je man even op sleep touw nemen en hem laten zien dat er nog meer bestaat als kinderen.
Mijn man heeft soms geen zin om zijn vrienden op te zoeken. Toch push ik hem hier in, en als hij gaat komt hij onwijs vrolijk thuis en is hij me dankbaar...en dat laat hij dan ook goed merken, waardoor het tussen ons juist goed werkt.
En de andere keer ga ik weg, en gunt hij mij dat..
Dan komt de gesprekstof vanzelf...
Vaak zorgt een pauze voor een definitieve breuk.
Ik zou naar een relatietherapeut gaan, of je man even op sleep touw nemen en hem laten zien dat er nog meer bestaat als kinderen.
Mijn man heeft soms geen zin om zijn vrienden op te zoeken. Toch push ik hem hier in, en als hij gaat komt hij onwijs vrolijk thuis en is hij me dankbaar...en dat laat hij dan ook goed merken, waardoor het tussen ons juist goed werkt.
En de andere keer ga ik weg, en gunt hij mij dat..
Dan komt de gesprekstof vanzelf...
woensdag 13 maart 2019 om 22:08
Dit bedoelde ik ook, een relatie moet je onderhouden en eraan werken/investeren.. de liefde mag inderdaad geen energie kostenKusjesvoorallemaal schreef: ↑13-03-2019 21:07Dat ben ik niet met je eens. Je moet altijd moeite doen om tijd met elkaar door te brengen en liefdevolle aandacht aan elkaar besteden.
Wanneer je moeite moet gaan doen om van iemand te houden is er iets heel goed mis.
Mijn liefde voor mijn vriend mag geen energie kosten dat moet echt vanzelf gaan.