Soms nog eens dromen over ex

03-03-2019 01:44 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi mensen!

Het is al zo'n anderhalf jaar uit met m'n ex en ik betrap mezelf er nog wel eens op dat ik over haar droom.

Ze was mijn eerste echte serieuze liefde waar ik een 2 jaar durende relatie mee had. Kort nadat het tussen ons uit ging kreeg zij een nieuwe relatie en ben ik nog altijd single. Verder zijn we "prima" uit elkaar gegaan.

De dromen gaan niet persee over dat we weer bij elkaar komen, maar ook gewoon dat we weer contact hebben of dat ik haar ergens tegen kom.

Ik snap niet dat 1.5 jaar nadat het uit is gegaan ze nog steeds soms in mijn dromen voorbij komt.
Heeft iemand dit ook met een ex?
Heb ik ook nog wel eens hoor, nochtans al 5j een andere vriend ondertussen :) leuke dromen, over de mooie tijd die de hadden steeds. Maar als ik wakker word ben ik heel blij dat mijn huidige vriend langs me licht!

Het zijn maar dromen, niet te veel van maken
Je eerste échte liefde zal altijd speciaal blijven. Zelfs na 10jr droomde ik nog wel eens over die van mij.
Hier al 30 jaar geleden. Kwam pas nog een keertje voorbij :-D
Idem, 20 jaar geleden
Waarom vind je dat raar? Door te dromen verwerkt je brein emoties. Maar dromen kennen geen tijd. Het is echt niet raar om even een ex te dromen. Ook niet na 10 jaar.
I wanna live my life with the volume full!
Dit is heel normaal.
Een ex is nu eenmaal onderdeel van vele herinneringen. En daar zit je bewust en onderbewustzijn vol mee.
Herinneringen openbaren zich vaak in je slaap, terwijl je er in wakkere toestand niet eens meer mee bezig bent.
Sommige mensen hechten heel veel waarde aan dromen, ikzelf vind het gewoon hersenspinsels.
Laatst droomde ik dat ik ging terug verhuizen naar het huis waar ik ben geboren en getogen.
Het is 30 jaar geleden al afgebroken...
Dat lijkt me normaal; je hebt ooit heel veel emoties aan haar besteed, ook veel geleerd, sommige dingen juist niet begrepen en soms worden in je dromen dan relaties gelegd met vroeger door iets wat je die dag bijvoorbeeld op tv hebt gezien.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Bij mij gaat het zelden over een ex, maar over kinderherinneringen. Dan zit je ineens (zoals Pindakaasjes) in je oude huis met je oude stoffige spullen. Of je bent daar aan het wegverhuizen en voelt je heel melancholisch.

Ik word ook steeds opgeroepen voor examens in mijn droom. Dan heb ik vier jaar gespijbeld en dan moet ik binnen een paar dagen examen doen. Je kinderlijke geest is dan ook terug. Mijn volwassen geest zou zeggen "ik laat me uitschrijven voor dat examen". Maar je bent dan gevangen in je oude kinderlijke gevoelens van toen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ja hoor. Droom nog regelmatig over mijn ex. We zijn inmiddels ruim 14 jaar uit elkaar. Maar hij heeft voor altijd een speciaal plekje in mijn hart, misschien dat het daarmee te maken heeft.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Geregeld!

Maar dan in combinatie met kettingzagen, brandende kruizen, veel bloed, angstkreten en pijn.....

12 jaar geleden, 2 jaar gestalkt en bedreigd....
jouw leven is een keuze
Nee, nog nooit gehad.
Hier ook hoor. Dan ook nog weleens van die dromen waar ik niet op zit te wachten, zoals seks met mijn ex..
( ben ik even blij dat ik niet zoveel exen heb ;-)
ja heb laatst nog in een nacht over 2 exen gedroomd

waarvan een zelfs seksueel pfff
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Ik heb ook nog wel eens dromen over mijn eerste vriendje en dat is alweer 20 jaar geleden! Altijd hetzelfde patroon, ik krijg niet wat ik wil. Niet zo gek, want ik was smoorverliefd en hij maakte het al snel uit. Wat een verdriet heb ik daarom gehad. Het heeft dusdanig indruk gemaakt dat hij eens in de zoveel tijd in mijn dromen opduikt en altijd is er daar dat verliefde gevoel van toen weer. Maar ook de frustratie en het verdriet. En ondertussen ben ik alweer 10 jaar samen met vriend en hebben we een dochter, maar daar trekt mijn onderbewuste zich niks van aan :mrgreen:
Ik denk toch echt dat iedereen dit wel eens heeft, en dat het weinig tot niks betekent.
Ik heb in dromenland ook wel eens seks met mijn ex gehad. Zelfs terwijl ik toch wel een behoorlijke hekel aan hem heb gekregen!
Bij het wakker worden had ik ook echt zoiets van: He Getverdemme, ik mot die vent helemaal niet, ook niet in mijn dromen. Maar daarna ben ik het ook zo weer vergeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven