Groepsapp werk
donderdag 7 maart 2019 om 08:08
Goedemorgen allen,
Ik werd vanochtend vroeg wakker en ik zag dat ik om 12 uur vannacht ben toegevoegd door mijn manager aan een groepsapp met de rest van mijn werkteam, om mede te delen dat ze vandaag wat later begint. In mijn ogen niet iets dat per se ‘s nachts gestuurd had hoeven worden en prima via werkmail afgedaan had kunnen worden.
Ik merk dat ik mijn dag meteen al geïrriteerd begon. Veel van mijn collega’s maken gebruik van een werktelefoon, maar die heb ik niet, dus mijn privénummer is nu toegevoegd. Ik ben al geen fan van groepsapps, en om dan wakker te worden om 5 uur met berichten van mijn manager op mijn privé-telefoon... Nu komen er ook allerlei duimpjes langs van collega’s op dat bericht.
Zou het not done zijn om uit die groep te stappen? Ik wil het wel even bespreken met mijn manager, maar ik denk dat ze het op het punt gaat gooien dat ze wil dat iedereen geïnformeerd blijft etc...
Ik werd vanochtend vroeg wakker en ik zag dat ik om 12 uur vannacht ben toegevoegd door mijn manager aan een groepsapp met de rest van mijn werkteam, om mede te delen dat ze vandaag wat later begint. In mijn ogen niet iets dat per se ‘s nachts gestuurd had hoeven worden en prima via werkmail afgedaan had kunnen worden.
Ik merk dat ik mijn dag meteen al geïrriteerd begon. Veel van mijn collega’s maken gebruik van een werktelefoon, maar die heb ik niet, dus mijn privénummer is nu toegevoegd. Ik ben al geen fan van groepsapps, en om dan wakker te worden om 5 uur met berichten van mijn manager op mijn privé-telefoon... Nu komen er ook allerlei duimpjes langs van collega’s op dat bericht.
Zou het not done zijn om uit die groep te stappen? Ik wil het wel even bespreken met mijn manager, maar ik denk dat ze het op het punt gaat gooien dat ze wil dat iedereen geïnformeerd blijft etc...
donderdag 7 maart 2019 om 12:28
Goed opgelost! Fijn dat je verder er geen gezeur over kreeg.Ceridwen91 schreef: ↑07-03-2019 12:02Wow, wat een hoop berichten!
Ik heb ondertussen met mijn manager gesproken en gezegd dat ik uit de groepsapp stap omdat ik het niet prettig vind mijn privénummer daarvoor te gebruiken en niet van groepsapps hou in het algemeen. Ze zei dat ze het begreep en ondertussen ben ik ook uit de groep gestapt. Ik heb het er net met een collega over gehad en hij vond vooral het tijdstip van aanmaken redelijk bizar...
Ik werk voor een internationaal bedrijf en we hebben zelfs een bedrijfsupdate over de privacywetgeving gehad... Dus ze had inderdaad wel beter moeten nadenken (hoewel veel mensen misschien niet beseffen hoeveel daar onder valt). Melden ga ik dit niet - zo ernstig vind ik het nou ook weer niet en die boetes voor een bedrijf zijn niet mals. Dan staat iedereen hier op straat.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 7 maart 2019 om 12:29
Dit!
Je kan eventueel nog toevoegen dat je bereikbaar bent op kantoor en via de werkmail.
Mocht jouw baas hier anders overdenken, dan zal hij/zij moeten zorgen voor een werktelefoon.
donderdag 7 maart 2019 om 12:29
Bloedspoed en dan appen? gewoon bellen.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
donderdag 7 maart 2019 om 12:37
Ohhh ik heb ook zo'n tering hekel aan groeps apps met mensen die niet mijn directe vrienden of familie zijn....
Mijn tactiek wordt: straks voor mijn vakantie overal uit gaan, en dan 'vergeten' er weer in te gaan.
En als ze per se willen dat ik erin ga, dan kopen ze maar een werktelefoon voor me.
Werk hoort op het werk en niet thuis in je privé. Een mailtje was in dezen inderdaad meer dan voldoende geweest. Zie je morgen op je werk wel weer wat er aan de hand is.
Mijn tactiek wordt: straks voor mijn vakantie overal uit gaan, en dan 'vergeten' er weer in te gaan.
En als ze per se willen dat ik erin ga, dan kopen ze maar een werktelefoon voor me.
Werk hoort op het werk en niet thuis in je privé. Een mailtje was in dezen inderdaad meer dan voldoende geweest. Zie je morgen op je werk wel weer wat er aan de hand is.
donderdag 7 maart 2019 om 12:51
Pas geleden een topic gelezen van iemand die er ook moeite mee had dat ze zo laat nog geappt werd, waar maken mensen zich druk om!?
Een vriend van mij is een nachtbraker en reageert soms laat of gewoon als hij wat heeft meegemaakt, nou en. Als het goed is staat je telefoon 's nachts op stil..
En voor zo'n groepsapp gewoon afspraken maken of eruit gaan
Een vriend van mij is een nachtbraker en reageert soms laat of gewoon als hij wat heeft meegemaakt, nou en. Als het goed is staat je telefoon 's nachts op stil..
donderdag 7 maart 2019 om 12:53
Oja?
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
donderdag 7 maart 2019 om 12:55
Ik heb er geen moeite mee als vrienden me zo laat nog appen - mobiel staat toch op stil. Ik heb er moeite mee dat mijn WERKGEVER me appt op mijn PRIVÉnummer midden in de nacht.Michella_1991 schreef: ↑07-03-2019 12:51Pas geleden een topic gelezen van iemand die er ook moeite mee had dat ze zo laat nog geappt werd, waar maken mensen zich druk om!?
donderdag 7 maart 2019 om 13:02
Dat staat ie wel. Ik heb geen idee of sinds die agv regel het ook nog zichtbaar is voor ouders.
donderdag 7 maart 2019 om 13:06
Nee.
Ik heb ouders die 80+ en hartpatient zijn. Mijn telefoon staat niet op stil 's nachts.
App-groepen demp ik overigens wel, altijd (dus ook overdag).
Blijkbaar is TO vannacht toegevoegd aan een nieuwe groep, geen bestaande groep. Manager heeft dus iedereen nieuw in die groep geplaatst. Dat doe je toch niet zonder overleg, en zeker niet op dat tijdstip.
anoniem_360164 wijzigde dit bericht op 07-03-2019 15:25
14.36% gewijzigd
donderdag 7 maart 2019 om 13:14
Eens. Vrienden mogen altijd appen/bellen/berichten sturen, gelukkig weten ze wel dat ik dat ding vaak niet in de buurt heb, dus niet gelijk reageer. Nou ja, gewoon bellen hoor ik ook als ik in een andere kamer ben. Soms.Ceridwen91 schreef: ↑07-03-2019 12:55Ik heb er geen moeite mee als vrienden me zo laat nog appen - mobiel staat toch op stil. Ik heb er moeite mee dat mijn WERKGEVER me appt op mijn PRIVÉnummer midden in de nacht.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 7 maart 2019 om 13:17
Wetboek van Strafrecht Artikel 55 Bis
je weet toch
donderdag 7 maart 2019 om 13:26
exact ditredbulletje schreef: ↑07-03-2019 08:53Maar zo hebben opeens al je collega's je privé nummer en kunnen dat ook gebruiken om ongewenst te bellen.
Ik zou not amused zijn, eruit stappen. En de manager hier ook op wijzen dat je niet midden in de nacht geappt wil worden op je privénummer. Hij geeft je maar 'n werktelefoon die je na werktijd gewoon kunt uitzetten en de groepsapp op still.
donderdag 7 maart 2019 om 13:36
Je bent toegevoegd zonder dat dat besproken is, dus je mag er ook uit zonder dat je dat ook bespreekt. Je leidinggevende heeft met dat toevoegen de AVG geschonden.
donderdag 7 maart 2019 om 13:42
Nee dus. Ik moet vaak ‘s nachts bereikbaar zijn voor mijn werk en dan is het behoorlijk irritant als mensen je heel laat/heel vroeg appjes gaan sturen.
donderdag 7 maart 2019 om 13:56
Fijn dat t opgelost is TO.
In het team waarin ik nu werk, werken we met Slack, een soort online chat waarin je in allerlei verschillende groepen kunt chatten. Ik vind dat echt ideaal, scheelt hopen e-mail (alle korte vragen gaan via Slack) en je zet m gewoon alleen maar open als je aan het werk bent. En dat vervangt dan dus de groeps-app.
In het team waarin ik nu werk, werken we met Slack, een soort online chat waarin je in allerlei verschillende groepen kunt chatten. Ik vind dat echt ideaal, scheelt hopen e-mail (alle korte vragen gaan via Slack) en je zet m gewoon alleen maar open als je aan het werk bent. En dat vervangt dan dus de groeps-app.
donderdag 7 maart 2019 om 14:01
donderdag 7 maart 2019 om 14:08
Dit zou ik doen.poldervrouw schreef: ↑07-03-2019 08:18Gewoon melden in de app dat je dit niet wil en eruit stappen. Privé nummer zonder toestemming gebruiken en privacy is wat je kunt gebruiken als argument
donderdag 7 maart 2019 om 14:08
Hier wordt het bij in diensttreding gevraagd of je in de groep wilt.
Het hele bedrijf zit er in (kleine 30 man).
Er wordt op gevraagd wie mee gaat sporten, condoleancekaart van oud collega wordt gedeeld en dat soort zaken.
Meldingen staat op stil, kijk er eens per dag naar. Reageer niet tot bijna niet.
Het hele bedrijf zit er in (kleine 30 man).
Er wordt op gevraagd wie mee gaat sporten, condoleancekaart van oud collega wordt gedeeld en dat soort zaken.
Meldingen staat op stil, kijk er eens per dag naar. Reageer niet tot bijna niet.
donderdag 7 maart 2019 om 14:10
Jij hebt geen 4G?
donderdag 7 maart 2019 om 14:20
Groepsapp op dempen werkt voor mij niet. Je ziet dan toch dat daar activiteit is. Ik wil daar in m'n vrije tijd gewoon niet over nadenken.
Zeker op mijn werk zitten mijn collega's gewoon non-stop achter hun laptop. Als er dan iets aan de hand is: stuur een mail. En zit je niet achter je laptop? Mooi. Dan lees je het wel weer als je die opstart.
Zeker op mijn werk zitten mijn collega's gewoon non-stop achter hun laptop. Als er dan iets aan de hand is: stuur een mail. En zit je niet achter je laptop? Mooi. Dan lees je het wel weer als je die opstart.
donderdag 7 maart 2019 om 14:22
Wat vinden jullie hier van dan : wij hebben ook een groepsapp (zorg) op een gegeven moment appt er in invalkracht in een weekend of er aub iemand van het vaste team kan komen omdat ze onderbezet staan. Als hier niemand op reageert is de persoon boos, omdat ze dit de verantwoording vindt van het vaste team. Maar je kan toch niet in je vrije weekend verantwoordelijk gesteld worden voor de bezetting?
( met even als achtergrond dat we al jaren invallen, extra werken etc)
Ik ben uit de appgroep gegaan
( met even als achtergrond dat we al jaren invallen, extra werken etc)
Ik ben uit de appgroep gegaan