In de war door ex

08-03-2019 18:49 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik zit met een probleempje. Wie mijn vorige berichten hebben gelezen weten misschien nog wel dat mijn ex mij nu 1,5 maand geleden heeft verlaten voor zijn collega. Ik heb toen op het advies van iedereen het contact met hem verbroken. Het was lastig maar het werkte uiteindelijk wel heel erg goed! De pijn werd minder en ik begon zelfs een beetje verder te gaan (op date gaan met een ander).

Een week geleden vroegen we gewoon aan elkaar hoe alles ging. Ik vertelde hem dat het al een stuk beter met me ging en dat hij zich verder niet schuldig hoefde te voelen omdat ik ook bezig ben om verder te gaan. Toen sloeg hij helemaal om. Hij vertelde hoeveel pijn het hem deed. Hij was wel blij voor mij maar het deed hem heel erg pijn.

Toen vroeg ik of hij wel gelukkig was in zijn huidige relatie. Toen vertelde hij dat hij nog geen relatie met haar had en dat hij het lastig vindt om met haar te praten en dat hij dat hij met mij wel altijd kan. Hij zegt dat ik de enige persoon ben met wie hij kan praten. Hij vind het lastig dat zij soms zo agressief reageert in discussies. Daarom durft hij haar niet alles te zeggen. Hij zegt dat ik hem begrijp en hem neem hoe ik ben.

Ik heb al aangegeven dat ik hierdoor heel erg in de war raak en dat hij dit echt niet kan doen. Dat snapt hij ook en hij weet het ook allemaal niet. Hij is zelf nu ook in de war. Zij weet overigens niet dat wij contact hebben. Ik vind het moeilijk om hem te laten stikken. Hij betekent nogsteeds heel erg veel voor mij en ik wil dat het goed met hem gaat. Ondanks alles houd ik gewoon nog heel veel van hem. Hebben jullie tips?
Ik haal deze er maar bij denk ik:

"One, don't pick up the phone
You know he's only calling 'cause he's drunk and alone
Two, don't let him in
You'll have to kick him out again
Three, don't be his friend
You know you're gonna wake up in his bed in the morning
And if you're under him, you ain't getting over him"
Eens met alle bovengenoemde.
Tips blijven dus hetzelfde als de vorige keer: contact verbreken. Hoe simpel kan het zijn. Je gaf zelf nota bene ook al aan dat het eigenlijk best goed ging toen jullie geen contact hadden. Nu hebben jullie dat wel, en hop, daar gaat het weer slecht. Hoe kan dat toch? ?
De oplossing spreekt dus voor zich.
Contact volledig verbreken en het tot je door laten dringen dat wat er was echt voor altijd voorbij is.
Ik begrijp heel goed dat als je weer contact hebt het heel vertrouwd is en je eigenlijk weer terug wil naar hoe het was. Maar dat oude vertrouwde is er niet meer en gaat ook niet meer terug komen. Dus probeer niet te lang in het verleden te blijven hangen, maar echt het contact verbreken, voor minimaal een aantal maand en probeer het los te laten.
Nou, ga hem maar lekker 'redden' dan. Veel plezier ermee.
LucyCW schreef:
08-03-2019 19:19
We hadden gewoon een hele fijne relatie. Konden alles tegen elkaar zeggen. Zelfs tot op het einde is hij over alles eerlijk geweest. Hij heeft bindingsangst.

Omdat ik nog zoveel om hem geef vind ik het heel erg lastig om hem zo te zien. Ik weet ook hoe hij is. Als hij niet met mij praat, praat hij met niemand anders over zijn gevoelens. En dat vind ik gewoon lastig ..
Jullie hadden geen heel fijne relatie. Dat ga je echt nog wel inzien als het verdriet is gesleten.

Ook nu is hij niet fijn bezig want jouw gevoelens boeien je niet. Hij wil de zijne kwijt.
Je wil tips? Prima:

Tip 1: red hem! Alleen jij begrijpt hem! En hop hop, benen wijd!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
08-03-2019 22:38
Je wil tips? Prima:

Tip 1: red hem! Alleen jij begrijpt hem! En hop hop, benen wijd!
Hele goede tips. Toch afschuwelijk dat niemand hem echt begrijpt alleen jij. Wat moet die jongen zich eenzaam voelen zeg. Waarom doe je zo moeilijk? Je moet niet daten, maar smachten! Als een zielig hondje wachten tot hij is uitgespeelt is en dan mag jij weer even van hem genieten. Maar niet teveel zeuren. Dat vind hij niet leuk. Luisteren. Vooral veel luisteren. Want jij begrijpt hem echt. Nee echt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven