Uitgerekend 2e helft oktober 2019 met tabel
dinsdag 19 februari 2019 om 09:09
Voor iedereen die uitgerekend in de tweede helft van oktober.
TABEL IS VOL
Lapapaya
TABEL IS VOL
| Naam | Lfd (v/m) | Kindje | Ronde | UD | Afsprkn | Bijz.heden |
|---|---|---|---|---|---|---|
| JoyeuxNoel | 30/35 | 1 | 1 | 13 okt | 16 april echo+nipt, 29 april gynaecoloog | |
| Duna_2015 | 33/36 | 2 | 8 | 19 okt | 27 maart termijnecho, 2 april afspraak verloskundige en gynaecoloog | |
| Annemyn90 | 23/27 | 1 | 1 | 31 okt | 9 april termijnecho | |
| Pavo07 | 28/34 | 2 | 7 | 22 okt | 5 april termijnecho | mk aug & ma nov |
| xx__Juffie | 27/30 | 1 | 5 | 25 okt | 30maart echo | |
| Mutsie91 | 27/28 | 1 | 5 | 24 okt | ||
| CherryBlossom- | 27/33 | 1 | 23 | 26 okt | 10 april termijnecho | |
| Saqua | 35/35 | 2 | 5 | 26 okt | 5 april echo | ma sept |
| Marina-87 | 31/40 | 2 | 2 | 27 okt | |
|
| Manon | 28/30 | 1 | 13 | 27 okt | ||
| Leasol | 31/33 | 1 | 5 | 27 okt | termijn echo 3 april | |
| Borisdeporis | 22/24 | 1 | 1 | 28 okt | |
|
| Mariëlle2uit7 | 30/30 | 3 | 5 | 28 okt | ||
| Noriyuki | 34/34 | 5 | 2 | 29 okt | ||
| Lavendel27 | 28/30 | 3 | 1 | 30 okt | 21 maart echo | |
| Yellow-89 | 30/32 | 2 | 3 | 31 okt | |
|
| Lize1 | 28/32 | 1 | 5 | 29 okt | ||
| Extra plekje | ?/? | ? | ? okt | |||
| Extra plekje | ?/? | ? | ? okt |
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:16
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
76.69% gewijzigd
zaterdag 9 maart 2019 om 09:46
Marina, volgens mij kan je idd 'kiezen' of je wilt proberen vaginaal te bevallen of weer een keizersnede als de eerste een ks was. Als je uitlegt waarom gaan ze daar dikke kans in mee. Hier ook spoedks gehad bij de eerste.
Fb wacht ik nog even mee. Mijn symptomen lijken weg dus ik vrees echt voor weer een miskraam.
Fb wacht ik nog even mee. Mijn symptomen lijken weg dus ik vrees echt voor weer een miskraam.
zaterdag 9 maart 2019 om 15:22
Saqua, ik hoop idd dat ik de keus heb. Ik wil evt wel normaal proberen maar wel
Onder bepaalde voorwaarden.
Ik hoop voor je dat het deze keer toch goed blijft gaan. Ik heb ook vrij weinig symptonen, alleen gevoelige borsten, int begin was ik erg moe maar daar heb ik nu paar dagen geen last meer van.
Onder bepaalde voorwaarden.
Ik hoop voor je dat het deze keer toch goed blijft gaan. Ik heb ook vrij weinig symptonen, alleen gevoelige borsten, int begin was ik erg moe maar daar heb ik nu paar dagen geen last meer van.
zaterdag 9 maart 2019 om 16:12
Manon: Google los laten is idd lastig. Eerst elke maand alle symptomen opzoeken om te kijken of je zwanger bent. En nu of het niks ernstig is. Zou er gek van worden.
Wat een super nieuws dat jullie een kloppend hartje hebben gezien. Heerlijk genieten samen.
Iedereen welkom! Tabel is vol idd. ik sta er ook niet in maar daarom kunnen we nog wel gewoon mee schrijven hoor. Hartstikke gezellig!
Ik sluit mij ook niet aan bij Facebook groep..
Marina: een vriendin heeft bij haar eerste ook een spoedkeizersnee gehad bij haar tweede kreeg ze de keuze wat ze wou vaginaal of weer een keizersnee. Dus lijkt mij dat ook jij die keuze zou mogen krijgen. Maar misschien is dat ook wel bij elk ziekenhuis/verloskundige verschillend
Hier vandaag af en toe wat misselijk gevoel maar niet dat ik moet overgeven. Ook hebben ik en mijn vriend het idee of zijn mijn borsten weer wat kleiner geworden.
Nog 1.5 week wachten en dan de eerste echo kan niet wachten! Mijn zus is nu ook zwanger en ben erg benieuwd hoever we van elkaar af zitten. Zijn in ieder geval in de zelfde maand uitgerekend dus dat is wel heel leuk.
Wat een super nieuws dat jullie een kloppend hartje hebben gezien. Heerlijk genieten samen.
Iedereen welkom! Tabel is vol idd. ik sta er ook niet in maar daarom kunnen we nog wel gewoon mee schrijven hoor. Hartstikke gezellig!
Ik sluit mij ook niet aan bij Facebook groep..
Marina: een vriendin heeft bij haar eerste ook een spoedkeizersnee gehad bij haar tweede kreeg ze de keuze wat ze wou vaginaal of weer een keizersnee. Dus lijkt mij dat ook jij die keuze zou mogen krijgen. Maar misschien is dat ook wel bij elk ziekenhuis/verloskundige verschillend
Hier vandaag af en toe wat misselijk gevoel maar niet dat ik moet overgeven. Ook hebben ik en mijn vriend het idee of zijn mijn borsten weer wat kleiner geworden.
Nog 1.5 week wachten en dan de eerste echo kan niet wachten! Mijn zus is nu ook zwanger en ben erg benieuwd hoever we van elkaar af zitten. Zijn in ieder geval in de zelfde maand uitgerekend dus dat is wel heel leuk.
zaterdag 9 maart 2019 om 20:23
Ik zou zeggen tegen iedereen die mee wil schrijven, vooral schrijven.
En zijn altijd mensen die na de eerste weken minder actief worden dus het wordt vanzelf overzichtelijker.
Ik schrijf ook al 2 weken mee, mensen na mij kwamen wel in de tabel en ik niet ach ja wat maakt het uit.
Afgelopen week hebben wij ook een kloppend hartje gezien. Alles was gewoon normaal. Heel fijn dus.
Ondertussen griep, wat voel ik me slap van de griep en het overgeven.
En zijn altijd mensen die na de eerste weken minder actief worden dus het wordt vanzelf overzichtelijker.
Ik schrijf ook al 2 weken mee, mensen na mij kwamen wel in de tabel en ik niet ach ja wat maakt het uit.
Afgelopen week hebben wij ook een kloppend hartje gezien. Alles was gewoon normaal. Heel fijn dus.
zondag 10 maart 2019 om 09:07
Hier ook altijd de wens gehad voor een groot gezin, door omstandigheden 12 jaar lang moeder van 1 zoon geweest en toen in rap tempo 3 dochters er bij (3-3-bijna1) en dus zwanger van nr.5JoyeuxNoel schreef: ↑08-03-2019 16:48Wauw zie nu pas dat jullie voor je 5e kindje gaan! Wat bijzonder! Ik had vroeger altijd een grote wens voor een groot gezin, maar wacht nu eerst nr 1 wel even af hoe zwaar t gaat zijnecht heel leuk dat jullie zo'n groot gezin zijn.
Ik heb ook enorm veel zin in broodjes kaas, ik at nooit kaas en heb het nu standaard in huis en eet soms 3 plakken zo achter elkaar. Kan ook blijven eten en ben al wat aangekomen zag ik.
Ik sla de fb groep ook over.
Dus wie weet
zondag 10 maart 2019 om 09:09
mamarjan schreef: ↑09-03-2019 20:23Ik zou zeggen tegen iedereen die mee wil schrijven, vooral schrijven.
Wat fijn van de goede echo! Beterschap!!
maandag 11 maart 2019 om 07:14
Mamarjan, fijn van de echo! Wil je jezelf dan niet alsnog in de tabel zetten? Ik zie lege plekjes
?
Veel succes vandaag Annemyn!
Ik heb zelf bedacht dat, mocht onverhoopt de echo vrijdag toch goed zijn, dat ik misschien wel even hulp nodig heb. Ik ken mezelf helemaal niet zo, zo ongelooflijk negatief. Wie weet heeft de vk of huisarts wel tips of manieren daarvoor. Ik heb geen krampen of iets, maar de vorige keer had ik een MA en ruimde mijn lichaam het ook niet zelf op. Dus krampen of iets zijn er niet altijd. Heb nu vooral gewoon bijna geen symptomen (ook geen extra honger meer, en heel minimaal gevoelige borsten) . Alles maakt me ongerust nu en dat vreet energie. Dus als het wel goed is dan wil ik handvaten om mijn negatieve gedachten aan te kunnen pakken.
Veel succes vandaag Annemyn!
Ik heb zelf bedacht dat, mocht onverhoopt de echo vrijdag toch goed zijn, dat ik misschien wel even hulp nodig heb. Ik ken mezelf helemaal niet zo, zo ongelooflijk negatief. Wie weet heeft de vk of huisarts wel tips of manieren daarvoor. Ik heb geen krampen of iets, maar de vorige keer had ik een MA en ruimde mijn lichaam het ook niet zelf op. Dus krampen of iets zijn er niet altijd. Heb nu vooral gewoon bijna geen symptomen (ook geen extra honger meer, en heel minimaal gevoelige borsten) . Alles maakt me ongerust nu en dat vreet energie. Dus als het wel goed is dan wil ik handvaten om mijn negatieve gedachten aan te kunnen pakken.
maandag 11 maart 2019 om 07:49
Saqua, wat vervelend dat je je zo voelt en toch nog even moet wachten op de echo. Ik herken je negatieve gedachtes, maar vind het moeilijk tips o.i.d. te geven. Het is ook gewoon klote dat je al eens een MA hebt meegemaakt en ik vind het ook niet meer dan logisch dat je daar nu extra bang voor bent.
Ik heb met 5 weken een echo gehad, waarop alleen een vruchtzak te zien was. De echoscopiste zei dat t 50/50 was. Dagen daarna kreeg ik last van bloedverlies. En ook al mijn symptomen waren weg. Zat me voor te bereiden op een miskraam en dacht echt dat het mis was. Uiteindelijk zette het bloeden niet door en was de echo 2 weken later goed.
Probeer te onthouden dat de MA die je hebt gehad gewoon stomme pech is geweest. Een aanlegfout. Deze nieuwe zwangerschap is weer een hele nieuwe andere ronde, de kans dat het goed zit is veel groter dan dat het weer fout is.
Maar ik begrijp je negatieve gedachtes heel goed. Veel sterkte iig tot vrijdag, ga heel erg voor je duimen dat het goed zit
Ik heb met 5 weken een echo gehad, waarop alleen een vruchtzak te zien was. De echoscopiste zei dat t 50/50 was. Dagen daarna kreeg ik last van bloedverlies. En ook al mijn symptomen waren weg. Zat me voor te bereiden op een miskraam en dacht echt dat het mis was. Uiteindelijk zette het bloeden niet door en was de echo 2 weken later goed.
Probeer te onthouden dat de MA die je hebt gehad gewoon stomme pech is geweest. Een aanlegfout. Deze nieuwe zwangerschap is weer een hele nieuwe andere ronde, de kans dat het goed zit is veel groter dan dat het weer fout is.
Maar ik begrijp je negatieve gedachtes heel goed. Veel sterkte iig tot vrijdag, ga heel erg voor je duimen dat het goed zit
maandag 11 maart 2019 om 09:13
Annemyn, veel succes vandaag !
Fijn van de goede echo mamaarjan.
Ah Saqua ik herken het wel. Mijn vertrouwen in mijn lichaam is ook een beetje weg door die ma. Zo'n mindfuck dat je je zo zwanger voelde en dan vervolgens er bij de echo achter moeten komen dat het niet goed zit.
Kun je je echo misschien een paar dagen naar voren halen? Dat scheelt weer een paar dagen onzekerheid.
Wat betreft kwaaltjes: hier ook iets minder aanwezig en ook mijn zorgen nemen meteen toe. Ik mag de vk bellen en langskomen voor een extra echo als ik wil en denk dat ik dat vd week ook gewoon ga doen. Aan de andere kant went je lichaam telkens ook weer aan de hoeveelheid hcg las ik. Dus is het logisch dat kwaaltjes soms wat minder worden. Dit probeer ik ook in mijn achterhoofd te houden.
Fijn van de goede echo mamaarjan.
Ah Saqua ik herken het wel. Mijn vertrouwen in mijn lichaam is ook een beetje weg door die ma. Zo'n mindfuck dat je je zo zwanger voelde en dan vervolgens er bij de echo achter moeten komen dat het niet goed zit.
Kun je je echo misschien een paar dagen naar voren halen? Dat scheelt weer een paar dagen onzekerheid.
Wat betreft kwaaltjes: hier ook iets minder aanwezig en ook mijn zorgen nemen meteen toe. Ik mag de vk bellen en langskomen voor een extra echo als ik wil en denk dat ik dat vd week ook gewoon ga doen. Aan de andere kant went je lichaam telkens ook weer aan de hoeveelheid hcg las ik. Dus is het logisch dat kwaaltjes soms wat minder worden. Dit probeer ik ook in mijn achterhoofd te houden.
maandag 11 maart 2019 om 09:52
Vervelend al die gedachten. Ook ik herken het helaas. En hoop zo op een goede echo woensdag.
Ik ben me daar nu al druk over aan het maken. Dat ik het liever nog niet wil weten, nu ben ik nog even zwanger straks zeggen ze weer helaas het zit niet goed. En weet niet of ik dat wel weer aan kan na een heftig medisch jaar ivm mijn vorige miskraam precies een jaar geleden. Pffff
Moeten maar eens positieve berichten komen hier
Ik ben me daar nu al druk over aan het maken. Dat ik het liever nog niet wil weten, nu ben ik nog even zwanger straks zeggen ze weer helaas het zit niet goed. En weet niet of ik dat wel weer aan kan na een heftig medisch jaar ivm mijn vorige miskraam precies een jaar geleden. Pffff
Moeten maar eens positieve berichten komen hier
maandag 11 maart 2019 om 10:05
@saqua als ik je zo hoor, zou ik bellen en vragen of de echo eerder kan! Nee heb je, ja kan je krijgen. Die negatieve gedachtes werken ook niet in je voordeel ben ik bang!
@Aannemyn veel succes!
Ik ben nog steeds vreselijk misselijk! Zo erg dat ik niet kan functioneren. Ik heb medicatie voorgeschreven gekregen van de gyn, maar die werken “maar” 8 uur. En mag er maar 1 per dag. De uren dat die pil werkt, is het dragelijk, de uren daar omheen is het drama. Vanmorgen gebeld of dit alsjeblieft omhoog mag.. daar word ik over terug gebeld.
Ik hoop het zo! Want op dit moment kan ik helemaal niet genieten van de zwangerschap.
@Aannemyn veel succes!
Ik ben nog steeds vreselijk misselijk! Zo erg dat ik niet kan functioneren. Ik heb medicatie voorgeschreven gekregen van de gyn, maar die werken “maar” 8 uur. En mag er maar 1 per dag. De uren dat die pil werkt, is het dragelijk, de uren daar omheen is het drama. Vanmorgen gebeld of dit alsjeblieft omhoog mag.. daar word ik over terug gebeld.
Ik hoop het zo! Want op dit moment kan ik helemaal niet genieten van de zwangerschap.
maandag 11 maart 2019 om 11:07
Mutsie, wat balen van die heftige misselijkheid dan! Hopelijk wordt het snel beter.
Dames, ik hoop ook zeeeeker op veel positieve posts hier op dit forum. Ik baal er ook zo van dat ik zelf niet positiever kan zijn. Pavo en yellow, wel 'fijn' (?) dat ik niet de enige ben die zo bang is.
Ik heb toevallig net de vk gebeld en ik mag vanavond (hoeraa) langs voor een echo. Mijn vriend wil graag mee dus we moeten even oppas fiksen voor een korte tijd. En anders ga ik alleen. Dat vind ik ook niet erg, ik ben al blij dat ik kan.
Dames, ik hoop ook zeeeeker op veel positieve posts hier op dit forum. Ik baal er ook zo van dat ik zelf niet positiever kan zijn. Pavo en yellow, wel 'fijn' (?) dat ik niet de enige ben die zo bang is.
Ik heb toevallig net de vk gebeld en ik mag vanavond (hoeraa) langs voor een echo. Mijn vriend wil graag mee dus we moeten even oppas fiksen voor een korte tijd. En anders ga ik alleen. Dat vind ik ook niet erg, ik ben al blij dat ik kan.
maandag 11 maart 2019 om 11:28
Ook hier iemand die het eerst moet zien op de echo, en het dan pas kan geloven. Maar eigenlijk heb ik hetzelfde als 7 jr terug bij mijn eerste kindje, alleen gevoelige borsten en verder niks.
Ben ook zo benieuwd naar woensdag of alles goed is.
Wens iedereen veel succes toe en hoop dat alles goed blijft gaan!
Ben ook zo benieuwd naar woensdag of alles goed is.
Wens iedereen veel succes toe en hoop dat alles goed blijft gaan!
maandag 11 maart 2019 om 15:02
Mutsiw wat heb je voor medicatie gekregen? Ik heb vrijdag ook voorgeschreven gekregen omdat ik vorige zwangerschappen echt heel ziek ben geweest en ik nu weer begon met overgeven. Ik mag er 2 op een dag en evt zelfs 4 als heek hevig is. Hopelijk mag jou dosering omhoog! Ik lijk het gelukkig dit keer niet heel erg nodig te hebben.
Cherryossom 8.2 weken nu.
Cherryossom 8.2 weken nu.
maandag 11 maart 2019 om 15:30
@saqua bespreek vanavond ook je gedachten. Je bent niet de eerste of enige met negatieve gedachtes tijdens de zwangerschap. Je hebt door je eerdere ma een trauma opgelopen. Maar tijdens een zwangerschap gaat je lichaam en daardoor je gedachten een hele verandering door aan balans in je hormonen. Waar de een misselijk wordt door HCG, kan de ander negatieve gedachten krijgen, daar kan je niets aan doen (dat je ze krijgt), maar je kan wel geholpen worden.
Je kan verwezen worden naar de huisarts voor gesprekken, maar is er een praktijkondersteuner die met jou in gesprek kan gaan en die met jou samen kijkt waar je behoefte aan hebt. (Ontspannings oefeningen, verwerkingsgesprekken voor eerdere trauma's, maar je kan ook verwezen worden naar de psychiater, deze kan je gesprekken aanbieden of net zoals je medicijnen kan krijgen tegen misselijkheid zijn er medicijn om je gedachten rustiger te krijgen). Bij iedere stap ben je zelf bij, zo kan je kiezen wat je wel en niet wil proberen.
Marina, geen ervaring met deze winkel maar ziet er uit als ruime keus en betaalbaar;https://www.mooienzwanger.nl
Je kan verwezen worden naar de huisarts voor gesprekken, maar is er een praktijkondersteuner die met jou in gesprek kan gaan en die met jou samen kijkt waar je behoefte aan hebt. (Ontspannings oefeningen, verwerkingsgesprekken voor eerdere trauma's, maar je kan ook verwezen worden naar de psychiater, deze kan je gesprekken aanbieden of net zoals je medicijnen kan krijgen tegen misselijkheid zijn er medicijn om je gedachten rustiger te krijgen). Bij iedere stap ben je zelf bij, zo kan je kiezen wat je wel en niet wil proberen.
Marina, geen ervaring met deze winkel maar ziet er uit als ruime keus en betaalbaar;https://www.mooienzwanger.nl