Waarom vertrouw ik hem toch niet?

11-03-2019 17:34 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames van Viva,

Ik heb nu 3 maanden een vriend. Ik zie hem graag maar er is ook een probleem. Sinds een maand heb ik moeite hem te vertrouwen, maar ik wil hem graag terug vertrouwen
Er zijn een aantal dingen gebeurd die gemaakt hebben dat ik hem niet volledig vertrouwen kan, maar het is meer mijn intuïtie.

Aan het begin van onze kennismaking zei hij dat hij ooit, als jongere man (hij is nu 27, sprak over toen hij pakweg 21 was) meerdere malen bij een meisje is vreemd gegaan. En dan ook wel zo dat zei er bewust niet achter komen kon. Hij sprak er niet enorm berouwvol over, zei enkel dat de relatie niet goed zat en hij het daarna niet meer gedaan had.

Daarnaast zei hij ook dat hij ooit in een relatie zat met een meisje en dat hij toen door een vrouw was uitgenodigd mee naar huis te gaan voor seks. Hij had dit toen niet gedaan, zei dat de vrouw wel erg mooi was en dat hij daarna ook tegen zijn vrinden had gezegd spijt te hebben het niet gedaan te hebben.

Voor mij is hij erg lief en ziet mij ook graag. Maar toch gebeuren er soms wat vage dingen. Hij zegt dat hij alleen bij 1 vriendin echt lang verliefd bleef maar anders seksueel na ongeveer 2 maanden uitgekeken raakte en dan heel veel zin in seks met anderen kreeg maar niet in sex met zijn vriendin. Hij zei dat hij bij mij nog verliefder was dan op die ene vriendin dus dat ik me geen zorgen maken moest.

Daarnaast wordt hij soms erg laat wakker en hij is een keer midden in de nacht bij mij weg gegaan nadat we een soort ruzie hadden omdat hij te gestresst was. Ik vroeg mij wel af of dat hij echt naar huis ging. Daarnaast spreekt hij ineens erg vaak met 3 vrienden af en lijken verhalen daaromheen vaag. Laatst was hij veel aan het appen terwijl hij aan roken was en toen hij terugkwam zat hij met zijn telefoon naast mij en kwam er een soort geluidje of filmpje en zei hij lachend 'o daar hoef ik niet op te reageren'. Toen ik opperde om eens mee te gaan naar die 3 vriden was hij daar niet super enthousiast over. Hij zei dat ze vooral veel drinken en niet wist of ik mij zou vermaken en dat hij liever wil dat ik ze eens spontaan zie zodat het niet ongemakkelijk is. Terwijl hij, in dat verhaal over die 3 vrinden juist gezegd had dat er een nieuwe vriendin van 1 van die vrinden bij was, die net iets langer een relatie hadden dan wij. Zij had volgens mijn vriendje veel drank mee en hij had veel gedronken, wat ik best een zielig verhaal vond. Dit vertelde hij overigens een week later pas omdat hij het "vergeten" was. Ook heeft hij ooit eens toen hij erg zat was, (op zijn 17e dan wel) ongeveer 20 auto's bekrast met een sleutel. Toen ik dat eerst hoorde vond ik dat zo zielig dat ik er bijna mee wou stoppen maar later was de verliefdheid toch groter. Hij praat over later als wij samen hokken en kindjes hebben etc. Hij zegt nu stabiliteit te willen en dat met mij te willen omdat ik zijn droomprinsesje ben.

Al met al maakt het bij mij steeds meer een vervelend gevoel maar ik kan daar precies zo niet zeggen waarom. Ik wil hem terug vertrouwen maar het lijkt wel of dat niet lukt. Hij maakt in het geheel niet zo'n betrouwbare indruk. Stel ik mij aan?
dilanaaf wijzigde dit bericht op 11-03-2019 17:52
14.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
O dat komt dan anders over hoe ik ben hoor. Met die auto's heb verder op door gevraagd en hij zei dat hij dat deed toen hij erg zat was. Dat hij dan anders wordt als wanneer hij nuchter is en hij vond dat toen grappig. Over dat vreemdgaan hem ik hem echt uren ondervraagd. Het was omdat die relatie slecht was, er "niet moeilijk over gedaan werd" en zij had ook een keer gekust met n ander.

Ik bedel niet om mee te gaan met zijn maten. Ik zei dat het mij ronduit kinderachtig in de oren klinkt en dat ik het ook vreemd vind dat hij er omheen buigt maar als ze echt allemaal zo zat worden ik niet eens mee wil.

Ik heb daarna dat alles ook een break ingelast en zit nu in die break en ben aan het nadenken. Ik heb hem meegegeven dat ik niet weet of ik verder wil omdat hij niet betrouwbaar over komt en ik niet weet of hij de man is waar ik iets mee verder kan.
Alle reacties Link kopieren
Als iemand van zeventien twintig auto's bekrast met een sleutel dan vind ik dat hij een rotkarakter heeft. Je weet op die leeftijd goed genoeg dat je met je poten van andermans spullen af moet blijven. Die twintig onbekende eigenaars hadden hem toch niks aangedaan niet? Waarom die mensen zo doodongelukkig te maken voor jouw plezier?

En als hij dan ook nog schaamteloos genoeg is om dat te gaan vertellen, nou, dat zou voor mij genoeg zijn om hem te kennen en te dumpen. Ik zou blij zijn dat ik dat tijdig te weten was gekomen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
11-03-2019 20:42
Als iemand van zeventien twintig auto's bekrast met een sleutel dan vind ik dat hij een rotkarakter heeft. Je weet op die leeftijd goed genoeg dat je met je poten van andermans spullen af moet blijven. Die twintig onbekende eigenaars hadden hem toch niks aangedaan niet? Waarom die mensen zo doodongelukkig te maken voor jouw plezier?

En als hij dan ook nog schaamteloos genoeg is om dat te gaan vertellen, nou, dat zou voor mij genoeg zijn om hem te kennen en te dumpen. Ik zou blij zijn dat ik dat tijdig te weten was gekomen.
Hier ben ik het wel mee eens. Misschien lijkt het een relatief klein vergrijp, maar het zegt mijns inziens wel wat over je karakter. Een normaal ontwikkeld mens brengt anderen niet opzettelijk schade toe. Dan zit er fundamenteel iets fout, zeker als hij er nu ook nog op deze manier over vertelt.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
11-03-2019 18:10
Hij klinkt als 17. Niet als 27.

Ja hier had ik ook last van
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
11-03-2019 20:50
Hier ben ik het wel mee eens. Misschien lijkt het een relatief klein vergrijp, maar het zegt mijns inziens wel wat over je karakter. Een normaal ontwikkeld mens brengt anderen niet opzettelijk schade toe. Dan zit er fundamenteel iets fout, zeker als hij er nu ook nog op deze manier over vertelt.
Nou dat ben ik wel met jullie eens helemaal. En zat zijn is voor mij geen goed excuus. Hij kon verder ook niet goed uitleggen waarom hij dat deed, was vooral bezig met spijt dat hij dat tegen mij gezegd had omdat hij bang was dat ik af zou haken. Vervolgens kwam er nog een vandalisme verhaal over kapot trekken van palen in een lokaal park met zijn maten. Ook onder invloed van alcohol.

Ach mijn verstand zegt het luid en duidelijk. Ik moet vooral over de teleurstelling heen van dat het toch niet was wat ik hoopte..
Alle reacties Link kopieren
Ohhhh maak het uit!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind wel dat er een groot verschil is tussen 17 jaar zijn en baldadig of een 27 jarige man. Ik vind niet dat iets wat een persoon vroeger heeft gedaan je direct definieert. Al begrijp ik niet waarom hij het heeft verteld.
En net als iedereen zegt: zoals je vertelt hoe hij heeft vertelt dat hij vreemd is gegaan had voor mij een exit geweest.
Dilanaaf schreef:
11-03-2019 20:57
Nou dat ben ik wel met jullie eens helemaal. En zat zijn is voor mij geen goed excuus. Hij kon verder ook niet goed uitleggen waarom hij dat deed, was vooral bezig met spijt dat hij dat tegen mij gezegd had omdat hij bang was dat ik af zou haken. Vervolgens kwam er nog een vandalisme verhaal over kapot trekken van palen in een lokaal park met zijn maten. Ook onder invloed van alcohol.

Ach mijn verstand zegt het luid en duidelijk. Ik moet vooral over de teleurstelling heen van dat het toch niet was wat ik hoopte..
Luister naar je verstand, je verstand heeft gelijk!

En jammer dat je je teleurgesteld voelt; hij is het niet echt waard volgens mij.. :hug:
Je komt wel iemand tegen die niet trots is op zijn pubergedrag, betrouwbaar is en jou ziet als zijn droomvrouw ;)
Droomprinsesjes zie je alleen in kinderboeken: en op een boek van Maarten 't Hart - De Droomprinses, na.

Helaas gaat dat boek over een man die voor het eerst in zijn huwelijk is vreemdgegaan en alles overdenkt terwijl hij naar huis loopt van zijn crush en moet zien hoe hij op tijd thuiskomt zodat zijn vrouw niks merkt. Geen goed voorteken. Wel een mooi boek maar ik zou geen rol in het verhaal willen spelen.
Het lijkt mij helemaal niks dit heerschap.

Of ja toch wel.......het lijkt me een onbetrouwbare aso.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
20 auto's bekrassen ?
En al die vage verhalen ?
Aan dit pareltje heb je niks.
Hij maakt je uit voor ‘droomprinsesje’? O_o
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb er ook mijn hoofd over gebroken waarom je zoiets zou doen. Hij zei toen ook nog van "het waren niet alleen goedkope auto's, ook een paar hele dure", een beetje op lachende toon.

Daarnaast leek het gelijk wel een andere jongen tegen mij hè. Lief, zorgzaam. Lieve presentjes meenemen, mij vertroetelen. Erg verwarrend. Hij gaat er prat op hoe gek hij op mij is. Hij heeft al zijn maten over mij vertelt, zijn ouders en ik zou die binnenkort ontmoeten.

Maar dan dus laatst het incident dat ik mijn twijfels met hem wilde bespreken over telefoon (we hadden die week tevoren wat mot gehad al, dus de sfeer was niet optimaal moet ik toegeven) maar hij niet kon omdat hij naar "maten" ging. Ik belde hem rond 8.15 maar hij moest perse weg want had om half 9 met die maten afgesproken. Ik vroeg of ik hem efkes kon spreken maar hij moest weg dus dat kan perse niet. Hele avond geen reactie gehad op mijn appjes, terwijl dit best over iets belangrijks ging (mijn twijfels) en ik normaal eerder wel gewoon appjes kreeg van hem als hij bij maten was. Pas om 1uur snachts kreeg ik reactie. Hij had mij niet willen spreken omdat hij boos was en zag al mijn berichtjes pas toen.

Maar dat lijkt me toch nonsens? Als je met maten bent kijk je heus wel eens op je telefoon lijkt mij, helemaal als je vriendin net gebeld heeft dat ze twijfelt. En dan kun je geloof ik ook wel tegen je maten zeggen "ik kom efkes kwartiertje later". Had dus sterk het gevoel dat hij met een ander op stap ging. En misschien is dat niet zo, maar alleen het idee dat ik daaraan denk (had ik bij andere 2 relaties nooit) zegt wellicht genoeg
dilanaaf wijzigde dit bericht op 12-03-2019 08:21
46.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Droomprinsesje WAKKER WORDEN!!!!!
Deze kikker word geen prins.
Hou toch op met excuses vinden, je ziet toch zelf ook wel in dat hij iemand is waar je absoluut niks te maken mee wil hebben?
Houd toch op met zaniken over maar dit en maar dat.
Hij houd je voor de gek en je bent gek als je hier vandaag geen punt achter zet, het is een crimineel, zie je dat dan niet. En aan zijn maatjes vertelt hij dat jij onder zijn dikke duim zit. Zielig jongetje.
Hij is niet integer of betrouwbaar, en daar geef jij je tijd aan? Als je je nu al zo laat behandelen door een jongen dan blijf je dat de rest van je leven doen, heb je geen zelfwaarde?
Liefde is een werkwoord
Alle reacties Link kopieren
Kazuko schreef:
12-03-2019 08:20
@Droomprinsesje WAKKER WORDEN!!!!!
Deze kikker word geen prins.
Hou toch op met excuses vinden, je ziet toch zelf ook wel in dat hij iemand is waar je absoluut niks te maken mee wil hebben?
Houd toch op met zaniken over maar dit en maar dat.
Hij houd je voor de gek en je bent gek als je hier vandaag geen punt achter zet, het is een crimineel, zie je dat dan niet. En aan zijn maatjes vertelt hij dat jij onder zijn dikke duim zit. Zielig jongetje.
Hij is niet integer of betrouwbaar, en daar geef jij je tijd aan? Als je je nu al zo laat behandelen door een jongen dan blijf je dat de rest van je leven doen, heb je geen zelfwaarde?
Nou ik zit precies niet onder zijn duim. Ik sta op het punt van het verbreken omdat ik dit niet wil en beter verdien. Afstand nemen van het droombeeld wat ik had kost alleen efkes tijd en dan ook iedereen die ik al ingelicht had dat ik weer een lieve vriend had etc.bah
Dit is wie hij is en die mooie praatjes over de toekomst zijn niet meer dan praatjes. Als je je best moet doen om iemand te vertrouwen is er geen toekomst.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
12-03-2019 08:31
Dit is wie hij is en die mooie praatjes over de toekomst zijn niet meer dan praatjes. Als je je best moet doen om iemand te vertrouwen is er geen toekomst.
Je hebt gelijk: ik moet echt mijn best doen. Paar keer ook tegen mijzelf gezegd van: sta er losser in, heb toch vertrouwen. Dan vond ik mijzelf achterdochtig. Pas daarna zag ik in: wellicht geeft hij mij ook goede redenen hem niet klakkeloos te vertrouwen. Ik kan het namelijk wel, iemand gewoon vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Bah? Ik denk juist dat al die mensen die jij had ingelicht over die zogenaamde 'lieve' vriend behoorlijk zouden schrikken over zijn gedrag en ze je allemaal zouden aanraden hiermee te stoppen en wel meteen.
En 'het duurt effekes' voordat je afstand kan nemen van het 'droombeeld', schei toch uit. Hij houd je al maande lang voor de gek. En jij houd jezelf al maanden lang voor de gek. Het verbaasd me dat je hier nog een seconde langer over moet nadenken.
Of heb je zoveel behoefte aan aandacht dat je het elastisch houd? Vraag het maar even....
Liefde is een werkwoord
Alle reacties Link kopieren
Je hebt gewoon geen smaak op het gebied van mannen.
Alle reacties Link kopieren
Dilanaaf schreef:
11-03-2019 19:55
Nee, ik ben 24 maar heb weinig relatie ervaring. 1 langere relatie gehad en 1 korte. Meer niet. Daten is ook vrij nieuw voor mij. Maar hoezo?
Luister dus maar naar de adviezen van de garde hier die wat meer ervaring heeft opgedaan intussen:

Dit geval is niet voor jou, hij is totaal niet geschikt, zijn gedrag stuurt allerlei rode vlaggen aan en jij bent veel beter af door hem te dumpen en verder te gaan daten. Sowieso vermoed ik dat hij jou toch nog zal gaan stalken en lastig vallen wanneer je hem dumpt, dus beter nu doen dan wanneer hij jou nog verder heeft geherprogrammeerd en onderworpen met zijn zielige verhaaltjes.

Echt. Je kunt veel beter krijgen. Dus ga lekker weer daten met jongens die dit gedrag dat hij vertoont totaal niet vertonen. Daar wordt je op de lange duur veel gelukkiger voor dan dit ego trippertje dat jou schuldgevoelens aan het aanpraten is en zichzelf als een winnend lot uit de loterij presenteerd.

Leer het jezelf aan dat je niet voor de profilerende Alpha hoofdprijs types moet gaan, de types waar "elke vrouw" op valt, want die settelen zich echt niet zomaar, al helemaal niet wanneer ze dit soort gedrag vertonen. Maar in plaats daarvan zoek iemand die wel bij jou past en die jou in jouw waarde laat.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Dilanaaf schreef:
11-03-2019 18:28
Nou voor de duidelijkheid : hij is bij een vriendin meerdere malen vreemdgegaan. Hij zegt het daarna niet meer te hebben gedaan en wil nu een vriendin waarop hij zo verliefd is dat hij niet eens meer verliefd word op andere vrouwen. En dat is hij op mij volgens mij. Hij zegt mij nooit kwijt te willen en echt leven op te willen bouwen.


Overigens heb ik recent mijn twijfels uitgesproken. Hij vond dit erg maar begreep het ook wel. Vond alleen dat ik hem wel "strafte" voor zijn eerlijkheid en had bij mij juist het idee dat hij alles kon zeggen omdat ik ook open was. En hij dacht dat het belangrijk was om eerlijk te zijn voor een stevige basis.
Dus het is jouw verantwoordelijkheid om zo leuk te zijn dat hij niet vreemdgaat?
Het zou zijn verantwoordelijkheid moeten zijn om niet vreemd te gaan en de relatie te verbreken als hij je niet leuk genoeg (meer) vindt.
Twijfels bespreken doe je niet per telefoon.

En verder, dit wil je niet na zo'n korte tijd samen. Kies voor jezelf en zet er een punt achter.
Alle reacties Link kopieren
Dilanaaf schreef:
12-03-2019 08:25
Nou ik zit precies niet onder zijn duim. Ik sta op het punt van het verbreken omdat ik dit niet wil en beter verdien. Afstand nemen van het droombeeld wat ik had kost alleen efkes tijd en dan ook iedereen die ik al ingelicht had dat ik weer een lieve vriend had etc.bah
En het is jouw verantwoordelijkheid om de relatie te verbreken als jij hem niet meer leuk genoeg vindt.
Wat de rest denkt: who cares.
Ben je altijd zo onzeker over wat anderen van je denken?

Ik begrijp heus dat het naar is als je droombeeld niet blijkt te kloppen. Maar je hebt nu een nieuwe situatie op basis waarvan je een beslissing moet maken. Vasthouden aan een situatie die er niet is gaat je niet helpen.
Alle reacties Link kopieren
Nou het vreemde was dat hij zich in het begin echt niet "alphamale" profileerde. Eerder als het type "bigbangtheory" achtige en hoogopleide nerd. Hij is ook niet modellen knap, niet lelijk maar ook niet zo'n type waar dames in bosjes voor vallen. Ik viel juist op zijn kwetsbare en lieve, tikkeltje onzekere karakter. En toen kwamen al die verhalen die in compleet andere lijn met zijn karakter en eerste indrukken legen te liggen. Ook omdat hij zo zenuwachtig bij mij was en onzeker. Vandaar de verwarring: wie is hij nou echt? De nerderige en onzekere jongen met grootspraak of de echt onbetrouwbare "vandaal" die ik verkeerd heb ingeschat?

Ik heb het ok met een vriendin die in opleiding tot psychiater is besproken en die zegt: ik kan het niet met zekerheid zeggen maar ik hoor kenmerken van narcisme, maar dan de verborgen variant. Als ik daar op google word ik niet erg blij
En het woord narcisme is weer gevallen :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Ted bundy kon ook heel charmant en nerdy overkomen.

OMG...... :facepalm: Er worden al psychiaters bijgehaald...

Het is een paar maanden je vriendje....je hoeft hem niet redden, echt niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven