ex wil afspreken
woensdag 13 maart 2019 om 09:55
Vijf maanden geleden is mijn relatie uit gegaan. Op dit moment kan ik zeggen dat het goed met mij gaat en dat ik achter mijn beslissing sta. Natuurlijk is het af en toe lastig, maar het is dan wellicht meer het missen van 'iemand' dan mijn ex. De afgelopen maanden hebben we nog weleens contact gehad, altijd vanuit zijn initiatief. Dit contact was alleen via Whatsapp. Nu vroeg hij in januari of ik een keer zin had om wat te gaan drinken, ik had het toen erg druk en er dus geen tijd en energie voor. Nu vraagt hij dit weer. Hoewel ik toen het uitging heb gezegd dat ik vrienden wilde blijven, merk ik nu dat ik die behoefte niet zo sterk meer heb. Persoonlijke dingen bespreek ik toch met vriendinnen en familie en zou ik niet meer snel met hem delen. Ik voel mij alleen schuldig om telkens nee te moeten zeggen, want ik wil iemand niet extra kwetsen. Aan de ene kant denk ik dus van oke prima een drankje kan geen kwaad, aan de andere kant denk ik dat het niks oplevert en heb ik dus geen zin om er tijd en aandacht aan te besteden. Wat vinden jullie? Iemand wel eens in vergelijkbare situatie gezeten?
woensdag 13 maart 2019 om 10:06
woensdag 13 maart 2019 om 10:21
Je kunt wel even wat gaan drinken met hem en hem dan persoonlijk vertellen dat wat jou betreft daarbij blijft, als dat dan nog steeds zo is, wie weet denk je er anders over als je elkaar weer ziet en wil je wel vriendschap. Dan kan je 1 op 1 vertellen hoe jij er in staat, hij doet zijn verhaal en jullie gaan ieder je eigen weg.
(Héél hard mijn best gedaan om "behoefte" te ontwijken
)
(Héél hard mijn best gedaan om "behoefte" te ontwijken
woensdag 13 maart 2019 om 10:24
Je hebt er duidelijk geen zin in of behoefte aan. Juist door zo vaag te blijven en in een situatie te blijven waar je geen behoefte aan hebt (vrienden blijven), blijf je je schuldig voelen.
Het is wel zo eerlijk om aan te geven dat je gemerkt heb, toch geen behoefte te hebben aan verder contact. Dat is voor beiden het duidelijkst.
Het is wel zo eerlijk om aan te geven dat je gemerkt heb, toch geen behoefte te hebben aan verder contact. Dat is voor beiden het duidelijkst.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 13 maart 2019 om 10:45
Ik zit in een vergelijkbare situatie. Mijn relatie is nu ook een aantal maanden uit (op mijn initiatief). Ex blijft echter contact zoeken, wil afspreken. In eerste instantie om bij te praten, zo vertelde hij, later bleek dat hij mij (of iets) miste en me wilde zien om te kijken of hij nog gevoelens voor me had. Daar heb ik voor gepast. Ik voel namelijk (heel hard, I know) niks meer voor hem. Ik heb hem toen gevraagd mij met rust te laten, dat heeft hij gedaan.
Nu is het zo dat ik inmiddels een nieuwe vriend heb en hem daar wel over in wilde lichten omdat we vlak bij elkaar wonen en ik het voor mijn ex heel rot zou vinden als hij ons ineens tegen zou komen. Dat heb ik hem dus vertelt via de app. Hij reageerde ok maar wil nog steeds een keer koffie drinken. Ik merk dat hij met frustraties zit, wil laten blijken dat de break up ook zijn beslissing was (was het niet, hij was stomverbaasd). Dus nu denk ik: moet ik m maar z’n zegje laten doen? Of moet ik aangeven dat ik eigenlijk geen behoefte meer heb aan contact. Wat jij ook zegt Ananasje21; ik heb vrienden genoeg!
Het is een wat lange reactie geworden... Maar ik snap je dubio dus...
Nu is het zo dat ik inmiddels een nieuwe vriend heb en hem daar wel over in wilde lichten omdat we vlak bij elkaar wonen en ik het voor mijn ex heel rot zou vinden als hij ons ineens tegen zou komen. Dat heb ik hem dus vertelt via de app. Hij reageerde ok maar wil nog steeds een keer koffie drinken. Ik merk dat hij met frustraties zit, wil laten blijken dat de break up ook zijn beslissing was (was het niet, hij was stomverbaasd). Dus nu denk ik: moet ik m maar z’n zegje laten doen? Of moet ik aangeven dat ik eigenlijk geen behoefte meer heb aan contact. Wat jij ook zegt Ananasje21; ik heb vrienden genoeg!
Het is een wat lange reactie geworden... Maar ik snap je dubio dus...
woensdag 13 maart 2019 om 10:53
Klinkt logisch van de buitenkant gezien! Maar wat als je ex vlakbij woont, je ‘m telkens tegenkom en zijn frustratie als een soort ‘wolk’ boven je blijft hangen?
Ik voel me ergens ook wel ‘schuldig’ misschien, dat ik nu zo gelukkig ben en hij zo gefrustreerd.
woensdag 13 maart 2019 om 13:59
Wat knap van je! Ja dat herken ik; mijn ex is ook zo bezig met laten zien hoe ‘goed’ het wel niet met hem gaat. Hij wilde in eerste instantie in april afspreken want dan had ie meer te vertellen volgens hem. Maar nu krijg ik net een bericht of ik toch binnenkort al kan...