Apparaten snel stuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:02
Apparaten hebben bij ons in huis een wel erg korte levensduur. Anderhalf jaar geleden zijn we verhuisd en rond die tijd veel nieuw gekocht. Inmiddels hebben we al problemen gehad met de cv ketel, inbouw magnetron, inbouw oven, inductie kookplaat en nu ook nog de wasdroger. Nespresso na 2 jaar net buiten de garantie zo lek als een mandje.
In ons vorige huis hadden de volgende apparaten een erg korte levensduur, binnen 2-5 jaar stuk / afgeschreven: wasmachine, vaatwasser, 2 grote flatscreen tv’s en gaskookplaat. Cv ketel binnen en buiten garantie meerdere reparaties.
Het zal dus niet aan stroompieken / aardstralen / locatiegebonden zaken liggen, want zowel in oude huis als in nieuwe huis deze problemen.
Over ‘klein leed’ als oortjes voor je telefoon, haardrogers, blenders, personenweegschalen en keukenweegschalen hoef ik trouwens al niet eens te beginnen, dat lijkt onderhand wel wegwerpapparatuur.
Het is niet dat we goedkope rotzooi kopen, gewoon merken als Philips, Bosch, Siemens, Samsung... De apparaten die wij kopen, worden vaak goed beoordeeld op internet. Ook zijn we zuinig op onze spullen. We zijn met 2 volwassenen.
Van andere mensen hoor ik nooit dat ze ook zoveel problemen met apparatuur hebben (ook niet als ik ernaar vraag). Sterker nog, sommigen kopen goedkope shit of tweedehands en doen daar dan nog jaren mee. Als wij dat eens proberen, gaat dat helemaal gelijk mis.
Is het karma? Mijn aura / magnetische veld?
Of bluffen andere mensen en hebben ze hier wel degelijk ook last van? Herkent iemand dit en / of heeft iemand tips? Ik doe liever andere dingen met mijn geld dan om de haverklap dure (huishoudelijke) apparaten vervangen.
In ons vorige huis hadden de volgende apparaten een erg korte levensduur, binnen 2-5 jaar stuk / afgeschreven: wasmachine, vaatwasser, 2 grote flatscreen tv’s en gaskookplaat. Cv ketel binnen en buiten garantie meerdere reparaties.
Het zal dus niet aan stroompieken / aardstralen / locatiegebonden zaken liggen, want zowel in oude huis als in nieuwe huis deze problemen.
Over ‘klein leed’ als oortjes voor je telefoon, haardrogers, blenders, personenweegschalen en keukenweegschalen hoef ik trouwens al niet eens te beginnen, dat lijkt onderhand wel wegwerpapparatuur.
Het is niet dat we goedkope rotzooi kopen, gewoon merken als Philips, Bosch, Siemens, Samsung... De apparaten die wij kopen, worden vaak goed beoordeeld op internet. Ook zijn we zuinig op onze spullen. We zijn met 2 volwassenen.
Van andere mensen hoor ik nooit dat ze ook zoveel problemen met apparatuur hebben (ook niet als ik ernaar vraag). Sterker nog, sommigen kopen goedkope shit of tweedehands en doen daar dan nog jaren mee. Als wij dat eens proberen, gaat dat helemaal gelijk mis.
Is het karma? Mijn aura / magnetische veld?
vrijdag 15 maart 2019 om 17:42
Verbinder schreef: ↑15-03-2019 12:21Ik geloof wel dat het kan; dat je lichaam een storend magnetisch veld kan uitzenden dat elektrische apparaten beinvloed.
Vooral bij dieper liggende emoties in de persoon die spelen, of je er nou bewust van bent of niet.
Je zou eens kunnen kijken of iets reinigends in je huis helpt.
Zoals een bergkristal ((edelsteen) of gedroogde salie branden.
( te koop in new age winkel)
Een hoop mensen gaan je hartelijk uitlachen maar ik doe dit dus regelmatig. Gewoon gedroogde witte salie in een kommetje en dat branden. Iets met ´baat het niet, schaadt het niet´. Nog los van het feit dat ik het best lekker vind ruiken, ik meng het ook vaak met wat gedroogde pepermunt. En salie als wierook vind ik ook lekker.
Het is bedoeld om negatieve energie buiten te gooien. Of apparaten zich daar iets van aantrekken waag ik te betwijfelen, maar goed, voor die paar euro kun je het allicht eens proberen.
ceylon wijzigde dit bericht op 15-03-2019 19:36
0.31% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
vrijdag 15 maart 2019 om 17:48
ik geloof er niet in, maar gebruik in ieder geval witte salie zoals dat hoort.Ceylon schreef: ↑15-03-2019 17:42Een hoop mensen gaan je hartelijk uitlachen maar ik doe dit dus regelmatig. Gewoon gedroogde salie in een kommetje en dat branden. Iets met ´baat het niet, schaadt het niet´. Nog los van het feit dat ik het best lekker vind ruiken, ik meng het ook vaak met wat gedroogde pepermunt. En salie als wierook vind ik ook lekker.
Het is bedoeld om negatieve energie buiten te gooien. Of apparaten zich daar iets van aantrekken waag ik te betwijfelen, maar goed, voor die paar euro kun je het allicht eens proberen.
vrijdag 15 maart 2019 om 18:35
Ik heb mijn strijkijzer serieus al 18 jaar, het is een Tomado.
(Ik strijk dus nooit en heb ‘m nog van mijn oma gekregen toen ik op mezelf ging wonen.
vrijdag 15 maart 2019 om 19:36
Ja echt wel...Pipistrello schreef: ↑15-03-2019 18:08Ging die Senseo maar eens kapot hé. Dan kon je tenminste een apparaat kopen waar je echte koffie mee kunt zetten![]()
We kochten hem omdat we in die tijd zelf nagenoeg geen koffie thuis dronken. Dus dan is zo´n senseo echt mega handig. Maar het was een dure (rvs) en hij wil inderdaad niet kapot.
Misschien eens bij TO langsbrengen
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
vrijdag 15 maart 2019 om 19:45
Of vraag TO een keer op de koffie. Weten we gelijk of het aan haar ligt.
vrijdag 15 maart 2019 om 20:59
Gaan de dingen die je tweedehands hebt gekregen langer mee dan de producten die je zelf nieuw hebt gekocht?iets_perzik schreef: ↑15-03-2019 18:35Ik heb mijn strijkijzer serieus al 18 jaar, het is een Tomado.![]()
(Ik strijk dus nooit en heb ‘m nog van mijn oma gekregen toen ik op mezelf ging wonen.)
vrijdag 15 maart 2019 om 21:59
whitewolves schreef: ↑15-03-2019 20:59Gaan de dingen die je tweedehands hebt gekregen langer mee dan de producten die je zelf nieuw hebt gekocht?
Het strijkijzer was nieuw toen ik ‘m kreeg.
Senseo’s hier trouwens een na een half jaar en een na anderhalf jaar kapot. Vind die koffie ook niet zo lekker, dus die hoef ik niet meer.