Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Suze27 schreef:
14-03-2019 20:47
Wil je (ook) thuis bevallen?
Hier ook.. ga voor de zekerheid ook maar een tas in orde maken binnenkort. En een koffertje voor dochter.

Ik hoop ook rond de 39.. duimen..
Ik hoop ook zo snel mogelijk eigenlijk... Ben er zo klaar voor als mogelijk is, dus van mij mag 'ie komen! Maar de eerste schijnt gemiddeld acht dagen later te komen. Dat voelt nog als een eeuwigheid.
Ik duim voor je dat hij sneller komt hoor! mijn eerste kwam 15 dagen eerder. En hoewel ik best wat langer verlof in mijn uppie had willen hebben, was ik zooo blij met de verlossing van het zwanger zijn! hahaha
Suze: ik ben ook wel duizelig, maar voornamelijk supersupersupermoe. Ben de hele zwangerschap enorm vermoeid, maar val nu steeds in slaap op de bank. Hoop dat ijzertabletten oid daar nog iets aan kunnen veranderen, want dit is wel irritant icm dreumes.

Over die klossen: ik vond ze zo vervelend vorige zwangerschap dat ze nu keurig klaar staan en als de bevalling begint zet man ze onder het bed. Wij hebben een heel makkelijk bed voor klossen, was zo gedaan vorige keer. Ik kon met klossen onder bed bijna niet meer in en uit bed komen dus dat stel ik graag uit ;-D
Ah Kiwimeisje dat kan ik me voorstellen, zeker met een dreumes thuis.

Ik vind het dan ook vervelend dat je eigenlijk geen puf en energie hebt voor je rondlopende kind. Mijn dochter zegt soms al: ga maar lekker liggen joh mam. En dan komt ze met een dekentje :facepalm:

Mijn dochter kwam met 39+5, dat was eigenlijk perfect. Nu hoop ik daar weer op, of eerder haha. Zal je zien dat deze lekker blijft zitten tot week 42..

Dochter is vanmorgen opgehaald door een vriendin en die is lekker aan het spelen in zo'n binnenspeeltuin. Ik lig in bad. Helemaal prima zo!!
Ohja ik denk dat ik ook een trapje naast mn bed moet zetten als de klossen eronder staan. :facepalm:
Ik heb hier niet veel meegeschreven, maar toch een paar keer. Vandaar de update dat ik ben bevallen :-D Van een prachtig en gezond meisje! De bevalling ging (ondanks wat kleine hobbels) vrij voorspoedig en we zijn nu thuis... Spannend!
WalkingLightly schreef:
15-03-2019 14:20
Ik heb hier niet veel meegeschreven, maar toch een paar keer. Vandaar de update dat ik ben bevallen :-D Van een prachtig en gezond meisje! De bevalling ging (ondanks wat kleine hobbels) vrij voorspoedig en we zijn nu thuis... Spannend!
Gefeliciteerd! :heart:
WalkingLightly schreef:
15-03-2019 14:20
Gefeliciteerd!!!!

Gisterenavond de VK gebeld omdat ik kleintje wel voelde maar erg rustig vond... Als ik na twee uur geen tien bewegingen zou hebben gevoeld, zou er reden tot zorg zijn... Nog geen 20 minuten later zaten we al aan de 10 bewegingen :facepalm: . Maar hij was wel echt rustiger, dus nou ja... liever een keer te veel gebeld dan te weinig, toch? :-$
WalkingLightly gefeliciteerd! :D

Anadyomene: vind ik ook hoor! Ik ben er ook een keer mee naar het ziekenhuis gegaan, begon baby natuurlijk gelijk te bewegen toen ik daar lag haha! Voel je al iets rommelen?

Suze: wat lief dat je dochter met een dekentje aankomt. :flirting: Hoe oud is ze?

Ik moet inderdaad aan de ijzerpillen. Verder voel ik me weer beter dan eerder deze week gelukkig! Ben maandag 37 weken zwanger :D mijlpaal!
Kiwimeisje schreef:
16-03-2019 10:11
WalkingLightly gefeliciteerd! :D

Anadyomene: vind ik ook hoor! Ik ben er ook een keer mee naar het ziekenhuis gegaan, begon baby natuurlijk gelijk te bewegen toen ik daar lag haha! Voel je al iets rommelen?

Suze: wat lief dat je dochter met een dekentje aankomt. :flirting: Hoe oud is ze?

Ik moet inderdaad aan de ijzerpillen. Verder voel ik me weer beter dan eerder deze week gelukkig! Ben maandag 37 weken zwanger :D mijlpaal!
Word je niet ziekig van die pillen? Pff ik had er 1 gehad, werd echt meteen niet goed! Tip; Drink of eet er wat bij om je stoelgang soepel te houden, das anders geen doen meer over een paar dagen!

We gaan trouwens gelijk op! Heb je alles klaar?
Gefeliciteerd WalkingLightly! Heel veel geluk samen!

39.5 is idd een mooie termijn! Ik mik dit keer op 5 mei. Leek me wel een mooie datum :) dan ben ik 39.1 dus zou helemaal prima zijn.

Hoop dat die ijzertabletten werken, Kiwimeisje. Heel naar dat je steeds zo moe bent :(
Volgens mij heb ik ook wel eens gelezen dat je die ijzerpillen met iets waar vitamine c in zit moet nemen. Daardoor zou het beter worden opgenomen in je lichaam. Geen idee of dat zo is of dat ik nu dingen door elkaar haal (pregnancy brain to the max hier), maar wellicht is het t onderzoeken waard?

Vandaag geluncht met vriendinnen. Vraagt de serveerster of ik niet misschien ook een wijntje wil, terwijl ik daar zit met mijn zeer duidelijke dikke buik... Oh wat had ik daar zin in zeg :cry:
Hoe is het hier met iedereen? Zijn er mensen die echt al bijna moeten?

Ik ben nu 39+2 en van mij mag 'ie echt komen hoor... Had vanmorgen een enorme schoonmaakwoede. Normaal ben ik euh... niet echt een ster in het huishouden. Mijn moeder had dat vlak voor haar bevallingen, dus wie weet. Maar ergens denk ik dat ik die woede misschien zelf heb opgewekt omdat ik wil dat het zover is. Heb wel de hele dag licht dat gevoel dat je hebt voor je menstruatie komt (zeurend gevoel).

Raar hoor, dat je weet dat er zoiets groots staat te gebeuren zonder dat je weet wanneer precies. Best lastig om mee om te gaan, vind ik.
Kiwi, onze dochter is 2.5 jaar en een echte wijsneus :facepalm: Ben zooo benieuwd hoe ze gaat reageren op de baby...

Anadyomene rot he dat afwachten. Maar echt, als het zover is voel je dat op de 1 of andere manier wel aan. Probeer nog zoveel mogelijk te ontspannen nu het nog kan. Beetje n open deur, maar echt.. ;-)
wel lekker dat je huis helemaal schoon is, wie weet is het wel een voorbode...

Lulu wel raar dat er dan wordt gevraagd of je ook wijn wilde? Miss had ze t niet gezien? Gek.
Ik zie mezelf ook wel zitten hoor met een rood wijntje, het liefst in combinatie met sushi of een lekker biefstukje haha. Maar ik wil weer bv gaan geven dus zal toch echt nog even geduld moeten hebben haha.
Over de ijzerpillen; ik was jarig dit weekend en heb ze nog niet opgehaald. I know heel slecht, maar morgenochtend eerste wat ik doe! Dus geen idee of ik er ziek van word, hoorde inderdaad dat je er veel water en vezels bij moet nemen voor de stoelgang! Vitamine C ga ik ook even googelen, dankje!

Anadyomene: oh ik snap je zo goed en hoop heeeel erg met je mee dat het lekker begint! Ben je er vanaf :) menstruatiepijn in de week voor mijn vorige bevalling zorgde wel voor 2 cm ontsluiting, opzich niet erg!!

Lulu: 5 mei vind ik ook mooi. Ik denk soms optimistisch en dan zeg ik 31 maart (dan ben ik 38+6), soms pessimistisch en dan zeg ik 11 april. Voor nu ben ik heel blij dat ik morgen de 37 weken heb gehaald :D
Kiwimeisje schreef:
17-03-2019 18:23
Over de ijzerpillen; ik was jarig dit weekend en heb ze nog niet opgehaald. I know heel slecht, maar morgenochtend eerste wat ik doe! Dus geen idee of ik er ziek van word, hoorde inderdaad dat je er veel water en vezels bij moet nemen voor de stoelgang! Vitamine C ga ik ook even googelen, dankje!

Anadyomene: oh ik snap je zo goed en hoop heeeel erg met je mee dat het lekker begint! Ben je er vanaf :) menstruatiepijn in de week voor mijn vorige bevalling zorgde wel voor 2 cm ontsluiting, opzich niet erg!!

Lulu: 5 mei vind ik ook mooi. Ik denk soms optimistisch en dan zeg ik 31 maart (dan ben ik 38+6), soms pessimistisch en dan zeg ik 11 april. Voor nu ben ik heel blij dat ik morgen de 37 weken heb gehaald :D
Vitamine C klopt, dat helpt de opname. Dus bijvoorbeeld met jus d'orange innemen.

Ik merk ook dat ik anders hormonaal ben. Ik was mijn hele zwangerschap vrolijk, maar sinds een week ineens poepiechagerijnig... Beetje jammer, zo op het einde haha.

Gefeliciteerd met de 37 weken morgen! Dat is een prachtige mijlpaal inderdaad :).
Anadyomene, Pff zou het dan aan de termijn liggen? Ik ben ook niet te genieten, ben er echt klaar mee. Heb medelijden met mn vriend en zoontje, heb af en toe echt het gevoel dat ik ze tekort doe :( ik streef ook naar 37 weken, dat is gelukkig aanstaande woensdag!

Nog gefeliciteerd met je verjaardag Kiwi!
freexx schreef:
17-03-2019 20:39
Anadyomene, Pff zou het dan aan de termijn liggen? Ik ben ook niet te genieten, ben er echt klaar mee. Heb medelijden met mn vriend en zoontje, heb af en toe echt het gevoel dat ik ze tekort doe :( ik streef ook naar 37 weken, dat is gelukkig aanstaande woensdag!

Nog gefeliciteerd met je verjaardag Kiwi!
Geen idee! Ik ben wel al wat verder en sinds vorige week zo moooody en emotioneel. Echt heel vervelend, dat je zelf merkt dat je echt slecht gezelschap bent, maar er niets aan kunt doen.
Vreselijk is dat he.. ik verontschuldig me er ook voor. Vriend herkent het nog van de vorige zwangerschap dus weet dat het over gaat ;)
Hmm... Ik ben heel benieuwd hoe het zich hier gaat ontwikkelen. Gisteren hele dag dat voor-menstruatiegevoel. Vannacht een felle pijnscheut en om zes uur 's morgen vochtverlies waarvan ik echt niet durf te zeggen wat het geweest is. Om acht uur wat heel dun waterig slijm verloren. Baarmoeder is erg gevoelig.

Wie weet... O_O
Aaah spannend!!!
Er is in ieder geval iets aan het gebeuren! Heb je al krampen?
Suze27 schreef:
18-03-2019 10:00
Er is in ieder geval iets aan het gebeuren! Heb je al krampen?
Ja, er gebeurt inderdaad wel iets :). En nee, geen krampen. Wel zeurend gevoel en af en toe wat opbouwende druk.
Spannend! Mocht het niet lukken ons op te hoogte te houden, wat begrijpelijk is, dan toi toi toi!
Suze: 2,5 jaar is wel interessant, ze krijgt het wel echt een beetje mee denk ik dan? Wij hebben een zoontje van 1,5, die heeft geen flauw idee ;-D

Anadyomene: ben benieuwd of er iets heeft doorgezet! Ik ben over het algemeen ook vrolijk deze zwangerschap, maar de laatste week is ook gewoon rot. Uiteindelijk wacht je en dat is zo frustrerend! Ik zag trouwens dat het 21 maart volle maan is, wie weet wie weet :D

Freexx dankjewel! En leuk dat we zo gelijk oplopen! Voel jij al iets?

Ik begin deze week met babywasjes enzo! Heb de maxicosi al gewassen. Alles lekker schoon voor de baby er is. Ik had vorige week krampen en toen schrok ik toch wel, straks komt de baby eerder! Ik hoop er stiekem op, maar ga er toch helemaal niet vanuit.. ach ik val in herhaling. Iemand nog een leuke netflixserie die ik kan kijken? Morgen heb ik een dag alleen thuis!
Ik zou idd ook een beetje raar staan op de kijken als het nu al zou gebeuren, al lijkt het me zoo fijn om achter de rug te hebben! Ik heb ook de meeste babykleding gewassen, dat vind ik toch zo'n heerlijke klus. Leuk om alles weer te zien. Zo klein!
Weten jullie wat je krijgt eigenlijk?
Wij een tweede dochter!

Mijn schoonmoeder begon er gister over dat we even een concreet plan moeten hebben wat we met dochter doen als de bevalling start. Dat vind ik het spannendst van alles. Waar zij op dat moment zal zijn en hoe we dat soepel kunnen regelen. Toch maar eens over na gaan denken.

En ja dochter heeft het wel door, ze heeft de baby ook een paar keer gevoeld en gaat dan speelgoed opzoeken want "de baby wil vast spelen". Ze vraagt of ze straks mee mag helpen, enz. De buren hebben net een baby en op het kdv zit ze op een verticale groep.
De echte impact kan ze natuurlijk niet inschatten dus daar ben ik erg benieuwd naar (ook omdat ik het zelf niet kan inschatten hoe het straks gaat zijn..)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven