Relatie advies
dinsdag 19 maart 2019 om 08:55
Hallo iedereen,
Ik zit momenteel in een 8 jarige relatie. We wonen nu 7 jaar samen. Ik ben 27jaar en mijn partner is 30jaar. In het begin was alles leuk, verlieft, vlinders in je buik etc. Nu na 8 jaar weten we dat we wel is in een sleur kunnen belanden, ik parttime aan het werk en mijn partner fulltime aan het werk. We proberen elkaar helpen te herrineren dat we elkaar niet vergeten door de drukte heen qualitytime onderhouden. Ook op het gebied van sex is het momenteel een ramp.. mijn partners zijn libido is altijd hoog geweest en heeft altijd zin. Mijn libido daarin tegen is de afgelopen jaren echt flink gedaald.. ik heb met hem over gehad dat ik moeite heb om opgewonden te raken en geil te zijn tegenover hem. Met andere woorden ik vind hem niet aantrekkelijk genoeg. Ook kom ik net na 4 weken herstel terug van mijn ouders doordat ik afgelopen jaar een burn-out heb opgelopen. Ik heb het gevoel dat we langs elkaar heen leven. Hij vult zijn dagen naast werk met sporten waardoor ik hem ook minder ben gaan zien. Zijn er mensen die zich hierin kennen? Het frusteerd mij enorm en hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen.
Ik zit momenteel in een 8 jarige relatie. We wonen nu 7 jaar samen. Ik ben 27jaar en mijn partner is 30jaar. In het begin was alles leuk, verlieft, vlinders in je buik etc. Nu na 8 jaar weten we dat we wel is in een sleur kunnen belanden, ik parttime aan het werk en mijn partner fulltime aan het werk. We proberen elkaar helpen te herrineren dat we elkaar niet vergeten door de drukte heen qualitytime onderhouden. Ook op het gebied van sex is het momenteel een ramp.. mijn partners zijn libido is altijd hoog geweest en heeft altijd zin. Mijn libido daarin tegen is de afgelopen jaren echt flink gedaald.. ik heb met hem over gehad dat ik moeite heb om opgewonden te raken en geil te zijn tegenover hem. Met andere woorden ik vind hem niet aantrekkelijk genoeg. Ook kom ik net na 4 weken herstel terug van mijn ouders doordat ik afgelopen jaar een burn-out heb opgelopen. Ik heb het gevoel dat we langs elkaar heen leven. Hij vult zijn dagen naast werk met sporten waardoor ik hem ook minder ben gaan zien. Zijn er mensen die zich hierin kennen? Het frusteerd mij enorm en hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen.
dinsdag 19 maart 2019 om 09:22
Hoezo, "met andere woorden"? Een laag libido hebben en je partner niet aantrekkelijk genoeg vinden is toch niet per se hetzelfde?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
dinsdag 19 maart 2019 om 09:33
Ja, dank je, dat zat mij ook al niet lekker (kon er mn vinger niet direct op leggen)
Ik heb ook niet altijd even veel zin in seks, maar dat ligt niet aan m'n partner, dat ligt aan mij. Dat jij dit zo bij hem neerlegt, terwijl het in eerste instantie bij jezelf kan liggen, vind ik nogal wat. En misschien gaat hij wel meer sporten, om toch weer aantrekkelijk voor jou te zijn. Of hij gaat meer het huis uit, omdat hij niet bij iemand wil zijn, die hem niet aantrekkelijk vindt.
Je zegt dat je een burn-out had. Daar past verminderd libido bij. Kan je vriend nog zo aantrekkelijk zijn, jij hebt gewoon minder zin.
In plaats van je te focussen op jouw probleem bij hem neer te leggen, kun je misschien wat aan jezelf doen? Niet dat alle problemen bij jou liggen, maar wat doe jij naast je parttime baan? Waarom werk jij parttime en hij fulltime? Sport jij ook? Zijn er kinderen? Waardoor had je een burn-out? Heb je nog andere dingen, om jezelf mee te vermaken, of zit je na je baan op hem te wachten.
En als laatste: voor wie zit je in deze relatie? En waarom?
Later is nu
dinsdag 19 maart 2019 om 09:33
Het is een lieve partner die mijn situatie begrijpt en accepteerd. We gaan er alles eraan doen om weer boven op te komen.
dinsdag 19 maart 2019 om 09:35
Dat klopt. 2 jaar geleden een huis gekocht en in die 2 jaren tot heden heel druk geweest naast ons werk met ook het renoveren van onze huis waar veel werk is bij komen kijken. Me burn-out heeft voor continue overwerken gezorgd waardoor het goed mis ging. Nu ben ik herstellende
dinsdag 19 maart 2019 om 09:37
Klopt, ik heb zoiets gelezen maar ook gehoord van mensen. Zodra ik me beter voel en ready bent om weer terug te gaan werken wil ik idd kijken om misschien ook te gaan beginnen met sporten. Ja hoor we proberen door de drukte zoveel mogelijk te plannen waar kan.. eventueel etentje een showtje pakken, op bezoek langs vrienden.
dinsdag 19 maart 2019 om 09:39
We hebben veel gecommuniceerd over dit onderwerp en ook wat ernaast niet lekker zit. Mijn burn-out had te maken nadat we 2 jaar geleden een huis hadden gekocht en tot heden zijn gaan renoveren. Naast dat we beide al druk waren met werken heeft de verbouwing voor veel overwerken gezorgd.WoodenHeart schreef: ↑19-03-2019 09:00Ik denk dat communiceren met je partner hier wel belangrijk is.
je spreekt ook over een burn-out, heeft dat enkel te maken over jullie relatie of zijn er meer dingen die daarvoor zorgen?
dinsdag 19 maart 2019 om 09:39
Is het dan niet normaal dat je wat minder zin hebt? en dat je beter jezelf eerst focust op jezelf terug goed voelen?Freya03 schreef: ↑19-03-2019 09:35Dat klopt. 2 jaar geleden een huis gekocht en in die 2 jaren tot heden heel druk geweest naast ons werk met ook het renoveren van onze huis waar veel werk is bij komen kijken. Me burn-out heeft voor continue overwerken gezorgd waardoor het goed mis ging. Nu ben ik herstellende
Ik zou hier dan ook zeker heel open over zijn tegen je partner, dat hij dat weet.
Je kan niemand graag zien als je jezelf niet graag ziet!
dinsdag 19 maart 2019 om 09:43
De hele situatie rondom mijn burn-out werd teveel.. ik had heimwee naar huis (3uu rijden vanaf ons thuis) dat ik graag onder de armen van mijn ouders wou sluiten. Doordat ik continue overwerkte zag ik amper mensen en ook mijn ouders en broers en zusje amper en vond het nodig om daar voor een deel te herstellen.
Voor hem was het moeilijk nadat ik het zei.. enigste wat hij zei was dat wij er alles eraan gaan doen om me libido weer terug op te halen. Ik had aan hem gezegd dat ik liever eerlijk ben dan dat ik hierover moet liegen omdat dit best een big issue is die serjeus moet worden genomen. Ik hou ontzettend veel van hem. Ik zou niet weten wat ik zonder hem moet.. maakt deze situatie wel lastiger..
dinsdag 19 maart 2019 om 09:53
Het was niet de bedoeling omdat ik een laag libido bij me partner af te schuiven.. misschien heb ik dit verkeerd verwoord maar is absoluut niet aan hem maar aan mij natuurlijk.Dreamer schreef: ↑19-03-2019 09:33Ja, dank je, dat zat mij ook al niet lekker (kon er mn vinger niet direct op leggen)
Ik heb ook niet altijd even veel zin in seks, maar dat ligt niet aan m'n partner, dat ligt aan mij. Dat jij dit zo bij hem neerlegt, terwijl het in eerste instantie bij jezelf kan liggen, vind ik nogal wat. En misschien gaat hij wel meer sporten, om toch weer aantrekkelijk voor jou te zijn. Of hij gaat meer het huis uit, omdat hij niet bij iemand wil zijn, die hem niet aantrekkelijk vindt.
Je zegt dat je een burn-out had. Daar past verminderd libido bij. Kan je vriend nog zo aantrekkelijk zijn, jij hebt gewoon minder zin.
In plaats van je te focussen op jouw probleem bij hem neer te leggen, kun je misschien wat aan jezelf doen? Niet dat alle problemen bij jou liggen, maar wat doe jij naast je parttime baan? Waarom werk jij parttime en hij fulltime? Sport jij ook? Zijn er kinderen? Waardoor had je een burn-out? Heb je nog andere dingen, om jezelf mee te vermaken, of zit je na je baan op hem te wachten.
En als laatste: voor wie zit je in deze relatie? En waarom?
Hij is begonnen met sporten omdat hij zichzelf wilt verbeteren qua lichaam (uiterlijk), conditie opbouwen en gezonder eten.
Begrijp me niet verkeerd maar momenteel probeer ik zoveel mogelijk aan deze sitiuatie en problemen aan te werken door naar de huisarts te gaan, wekelijks langs de psycholoog gaan. Ook probeer ik met alternatieven te komen om onze relatie te versterken als uitjes, uit eten, qualitytime onderhouden als andersom.
Wij hebben geen kinderen. De reden van mijn burn-out is opstapelingen van overwerken. Op mijn werk werkte ik altijd parttime maar de afgelopen jaar is dat opgelopen naar fulltime. Maakte lange dagen omdat me werk niet dichtbij is (openbare vervoer) tussen 5/6uu s'ochtens wakker en tussen 20/21uu s,avonds weer thuis. Dan koken, huishoudelijke taken onderhouden. Dit gedurende week plus de weekenden met klussen en renoveren in ons huis. Doordat we veel zelf doen met behulp van schoonouders is dit voor mij fataal geworden.. me lichaam kon het niet meer aan, was teveel druk. Sporten doe ik momenteel niet maar zou het graag weer willen opbouwen daarmate ik me fitter voel en van me burn-out af ben.
dinsdag 19 maart 2019 om 09:58
Precies. Dit heb ik ook aangegeven en we proberen elkaar de rust te geven waar nodig is maar ook samen hier bovenuit te komen. Dit is voor ons beide onze 1e echte serieuze relatie. We zijn nog niet ervaren in allerlei situaties maar we proberen elke dag van elkaar te leren en hulp te zoeken bij de dokter als psycholoog mochten we even geen raad weten. We vechten wel voor onze relatie.WoodenHeart schreef: ↑19-03-2019 09:39Is het dan niet normaal dat je wat minder zin hebt? en dat je beter jezelf eerst focust op jezelf terug goed voelen?
Ik zou hier dan ook zeker heel open over zijn tegen je partner, dat hij dat weet.
Je kan niemand graag zien als je jezelf niet graag ziet!
dinsdag 19 maart 2019 om 10:01
Ik denk dat ik dit verkeerd heb geprobeerd om uit te leggen. Ik vind hem wel aantrekkelijk maar doordat ik een laag libido heb vind ik het moeilijk om opgewonden te raken doordat we momenteel minder sexueel actief zijn. Misschien heb je wel gelijk ik weet het niet. Ik probeer de situatie te begrijpen. Meer tijd met elkaar spenderen door de drukte die we jaren gewend zijn.