Hoe maak ik het hem duidelijk

20-03-2019 07:11 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders zijn 6 jaar geleden gescheiden. Sindsdien is er ieder jaar met de verjaardagen van mijn gezin en met Kerst bonje met mijn vader omdat hij perse gelijk met mijn moeder op bezoek wil komen bij ons. Mijn moeder wil dat pertinent niet, zij wil niets meer met mijn vader te maken hebben. Ik heb hem dat meerdere malen geprobeerd duidelijk te maken maar het wil er niet in en aan het eind van het liedje ben ik de boeman die contact tussen haar ouders dwarsboomt. Hoe maak ik hem duidelijk dat het echt niet gaat gebeuren?
Waarom verkies jij je moeders denkwijze boven die van je vader?

Ik vind persoonlijk de denkwijze van je vader vele malen normaler een gemakkelijker om met de situatie in te gaan. Je vader en moeder zijn allebei nog steeds jouw ouders en misschien de grootouders van jullie kinderen. Geweldig juist als iedereen zonder sites tegelijk kan komen!
Laat ze dat met z'n tweeën uitzoeken. Het zijn volwassen mensen die dat naar elkaar moeten uitspreken buiten jou om.
Ik zie het eerder andersom: nodig hen allebei uit en als je moeder niet tegelijk met je vader wil komen, dan komt ze niet of een andere dag.
Misschien moet je je moeder duidelijk maken dat als zij niet met hem in één ruimte wil zijn, ze op een ander moment moet komen?

Waarom ben jij een partij hier in? Laat ze het zelf uitzoeken.
pamelacourson schreef:
20-03-2019 07:15
Ik zie het eerder andersom: nodig hen allebei uit en als je moeder niet tegelijk met je vader wil komen, dan komt ze niet of een andere dag.
Dit. Zo gaat het ook met mijn ouders. Mijn vader weiger om m'n moeder onder ogen te komen en vraagt dan of ik haar niet wil uitnodigen. Doei. Moeilijk doen doe je maar in je eigen tijd. Iedereen is welkom, niemand is verplicht.
je nodigt ze op een bepaald moment uit, en dat is aan jou, of dat op 1 dag of 2 verschillende dagen is.
En wie dan wil komen, is van harte welkom, zeikerds worden niet toegelaten
Je wil de kool en de geit sparen terwijl het niet zo moet zijn dat jij de keuze moet maken wie er wel of niet mag komen.
Hiermee ga altijd één iemand teleurstellen.
Stap er tussen uit en geef beide de mogelijkheid te komen maar laat ze het lekker zelf uitzoeken.
Jij hebt niet om deze situatie gevraagd en het is niet jouw probleem dat ze niet meer samen door één deur kunnen.
Thats about all I got to say bout that.
Daar moet jij niet tussen gaan zitten. Je vader en moeder moeten dit samen oplossen, het is tenslotte hun probleem.

Pa / ma jullie zijn beide welkom, ik nodig jullie uit op .......... Wanneer jullie niet samen in ruimte kunnen zitten, los dit dan samen op. Ik zou het fijn vinden wanneer jullie beide komen en als volwassenen daarboven kunnen staan.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Het is niet jou taak om je ermee te bemoeien. Je nodigt beide uit en ze zoeken het dan maar uit. Opvallend dat je kant van moeder kiest..
En dat vader niet bij feestjes kan zijn omdat zij het niet wil. Waarom komt ze zelf niet op andere dag als ze hem niet wil zien?
Je hebt twee ouders..
Mijn ouders zijn al sinds ik 10 was gescheiden en mijn ma wilt ook niets met mijn pa te maken hebben. Mijn pa was een goede vader maar geen goede echtgenoot en heeft mijn moeder veel gekwetst. Daarom respecteer ik haar wanneer ze zegt dat ze niet in dezelfde ruimte wilt zijn als mijn pa. Ze hebben een pijnlijke verleden samen en ze heeft echt een hekel aan mijn pa. Helaas zit ik er ook al tussen sinds kinds af aan. Mijn pa heeft geen respect voor de grenzen van mijn ma en vroeger stond hij vaak nog voor de deur terwijl mijn ma duizend keer zei ik wil jou niet in mijn buurt!!! Tjah, ik houd van beiden ouders maar het was duidelijk dat ik ze niet tegelijk kan uitnodigen ooit zoals een bruiloft ofzo.

Daarom snap ik jou heel erg TS. Ik zou nooit hun tegelijkertijd uitnodigen en zeggen nou als je niet wilt komen heb je pech doei. Ik zou ze op twee verschillende dagen of tijdstippen uitnodigen en je vader vragen de grenzen van je ma te respecteren, want blijkbaar heeft zij goede redenen om niet in dezelfde kamer als hem te zitten. Zo doe ik dat altijd en dat gaat prima. Als je pa niet wilt luisteren dan tjah...toch maar paar keer herhalen dat je moeder het nou eenmaal niet wilt en jij haar niet kan dwingen. Ze zijn nu eenmaal gescheiden. Maar goed als hij dat niet snapt is dat niet jouw probleem.
Waarom zou to beiden tegelijk moeten uitnodigen?

Misschien heeft haar vader haar moeder wel halfdood het ziekenhuis in geslagen of heeft jaren lang de ene minnares naar de andere gehad.

Dan mag er best partij gekozen worden.
sugarmiss schreef:
20-03-2019 08:39

Misschien heeft haar vader haar moeder wel halfdood het ziekenhuis in geslagen of heeft jaren lang de ene minnares naar de andere gehad.

Dan mag er best partij gekozen worden.
In dat eerste geval zou ik sowieso alleen moeder uitnodigen. In het tweede geval vind ik dat alsnog iets tussen hen en zou ik er niet tussen gaan zitten.
sugarmiss schreef:
20-03-2019 08:39
dat moet helemaal niet, dat, dat mag ze zelf weten.
Dat is juist de kern: Het is Haar huis, zij bepaalt, zeikende ouders zijn niet welkom
Dat komt je moeder lekker niet.
To's moeder is het zeikwijf:
relaties/ik-ben-een-slechte-dochter/lis ... #p28633732
lilalinda schreef:
20-03-2019 09:00
To's moeder is het zeikwijf:
relaties/ik-ben-een-slechte-dochter/lis ... #p28633732

O serieus TO? Laat niet zo over je heen lopen door dat zeikwijf.
Tja het is allemaal makkelijk gezegd, maar als je opgroeit met een of meer ouders die al van kinds af aan vinden dat hun behoeften/problemen voorop staan is het best lastig je daaraan te ontworstelen.
Je hoeft het hem niet duidelijk te maken. Dat is up to her.
Frizz schreef:
20-03-2019 09:54
Tja het is allemaal makkelijk gezegd, maar als je opgroeit met een of meer ouders die al van kinds af aan vinden dat hun behoeften/problemen voorop staan is het best lastig je daaraan te ontworstelen.

O absoluut, maar je moet ergens beginnen. Je hebt namelijk uiteindelijk alleen maar jezelf ermee.
Het lijkt mij ook het meest logisch als je moeder op een ander tijdstip komt (en dat tijdstip niet aan je vader vertellen).
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Of gewoon het ene jaar de een uitnodigen en het andere jaar de ander.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
20-03-2019 11:21
Of gewoon het ene jaar de een uitnodigen en het andere jaar de ander.
nee hoor, allebei uitnodigen. Wie zich kan gedragen is welkom.
Oh ik lees net over je andere topic. In dit geval zou ik ze beide uitnodigen en je moeder laten kiezen of ze wel of niet komt. Ook geen andere dag voor je moeder vrij houden.

Je moeder behandelt jou al heel slecht, ik zou haar hierin echt niet sparen. Het is ook niet aan jou om te kiezen wie er mag komen. Laten je ouders dat lekker uitzoeken.
Heb ook je andere topic gelezen. Stel: je weet je vader te overtuigen. En die komt op een ander moment. Hoe groot is dan de kans dat je moeder toch weer boos is en zich achtergesteld voelt? Want hij mag alleen komen en krijgt dan alle aandacht? Of, andersom, hij mag komen met alle ander visite en zij blijkbaar niet?
The owls are not what they seem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven