Werkvloer issues

21-03-2019 22:26 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik zit met een probleem, en ik weet niet zo goed wat ik ermee aanmoet. Afgelopen week heb ik ontzettende moeilijke prive omstandigheden moeten ervaren.

Sinds kort viel me al iets op mbt een collega waar ik al 3 maanden mee omga dat het niet meer zo lekker gaat. Ik krijg aparte opmerkingen te horen.

Ook heeft 1 vd dames sinds vanochtend een whatsappbericht van me genegeerd (dit was nooit eerder zo). De andere negeerde ook een app van me sinds 8 uur savonds.
Nu zag ik ze na genegeer van mijn apps beide tegelijkertijd online op whatsapp en negeren ze me. Mijn vriendin zei dat die opmerkingen van de dames echt niet vervelend bedoeld waren, maar toch kan ik me er niet helemaal bij voorstellen dat het onschuldig is. Waarom heb ik het idee dat ze over me praten?
anoniem_382583 wijzigde dit bericht op 06-04-2019 08:07
51.60% gewijzigd
Is dit op dezelfde werkvloer als waar je eerdere topic over ging?
Dit is tussen het vakken vullen door? Of tijdens?
kindrebel schreef:
21-03-2019 22:33
Dit is tussen het vakken vullen door? Of tijdens?
Ah joh tussen de wc's schoonmaken. Zo goed? Vind je dat lekker om te lezen? Of moet ik een ander heel stom baantje noemen wat jou een lekker gevoel geeft.

Kan je leuk om gniffelen.
Pinkcupcake schreef:
21-03-2019 22:35
Ah joh tussen de wc's schoonmaken. Zo goed? Vind je dat lekker om te lezen? Of moet ik een ander heel stom baantje noemen wat jou een lekker gevoel geeft.

Kan je leuk om gniffelen.
Je klinkt als een 15-jarige. Daarom.
kindrebel schreef:
21-03-2019 22:37
Hoezo?
Ik heb een paar jaar geleden kort na elkaar een aantal heftige dingen meegemaakt. Hoewel je zou verwachten dat ik daarna zou zijn ingestort ging ik gewoon door, en dat ging ook eigenlijk best goed. Wel merkte ik dat ik ineens mega onzeker werd. Iedere keer als mijn telefoon trilde dacht ik: "wat heb ik gedaan? Wie ben ik vergeten?". Blikken en opmerkingen van anderen kwamen ineens mega hard binnen (in minn hoofd continue negatief) en betrok ik volledig op mezelf terwijl de wereld van die ander echt niet continue om mij draaide.

Ik zag gelukkig snel in dat die onzekerheid mijn stukje was en niet die van de ander. Mijn 'zwakke plek', schijnbaar... Inmiddels heb ik alles weer op de rit maar ik merk nog steeds dat als de stress toeneemt, die onrealistische onzekerheid weer de kop op steekt.

Probeer te relativeren. De opmerkingen van je collega's zijn misschien niet altijd netjes maar je zoekt er veel te veel achter. Laat het gaan. Doe je werk en that's it. Jammer van het leuke contact dat er was, maar waarom zou je jouw wereld om hen laten draaien? Dat doen zij andersom ook niet hoor! Zij zijn heus niet de hele dag bezig met jou op subtiele wijze duidelijk te maken dat ze je niet mogeh of jou bewust te negeren ofzo. Ze zeggen sommige dingen misschien niet handig en zijn schijnbaar niet sociaal invoelend genoeg om jouw stemming op dit moment te peilen. Maar meer kun je hen niet kwalijk nemen. Zou er ook een verschil kunnen zijn in de waarde die jij hecht aan dit contact (vriendschap, je kan zelfs de specufieke tijdsduur noemen) en de waarde die zij er aan hechten (collega's, gezellig als we elkaar zien maar verder weinig mee)?
gsleutel wijzigde dit bericht op 21-03-2019 22:54
Reden: Aanvuling
17.37% gewijzigd
Je zat een paar dagen geleden nog achter een mannelijke collega aan terwijl je blijkbaar een relatie had, misschien dat i.c.m. tutten op de wc?
Murrmurr schreef:
21-03-2019 22:46
Je zat een paar dagen geleden nog achter een mannelijke collega aan terwijl je blijkbaar een relatie had, misschien dat i.c.m. tutten op de wc?
Mijn ex is al heel lang mn ex en ik zit achter niemand aan.
gsleutel schreef:
21-03-2019 22:46
Ik heb een paar jaar geleden kort na elkaar een aantal heftige dingen meegemaakt. Hoewel je zou verwachten dat ik daarna zou zijn ingestort ging ik gewoon door, en dat ging ook eigenlijk best goed. Wel merkte ik dat ik ineens mega onzeker werd. Iedere keer als mijn telefoon trilde dacht ik: "wat heb ik gedaan? Wie ben ik vergeten?". Blikken en opmerkingen van anderen kwamen ineens mega hard binnen (in minn hoofd continue negatief) en betrok ik volledig op mezelf terwijl de wereld van die ander echt niet continue om mij draaide.

Ik zag gelukkig snel in dat die onzekerheid mijn stukje was en niet die van de ander. Mijn 'zwakke plek', schijnbaar... Inmiddels heb ik alles weer op de rit maar ik merk nog steeds dat als de stress toeneemt, die onrealistische onzekerheid weer de kop op steekt.

Probeer te relativeren. De opmerkingen van je collega's zijn misschien niet altijd netjes maar je zoekt er veel te veel achter. Laat het gaan. Doe je werk en that's it. Jammer van het leuke contact dat er was, maar waarom zou je jouw wereld om hen laten draaien? Dat doen zij andersom ook niet hoor! Zij zijn heus niet de hele dag bezig met jou op subtiele wijze duidelijk te maken dat ze je niet mogeh of jou bewust te negeren ofzo. Ze zeggen sommige dingen misschien niet handig en zijn schijnbaar niet sociaal invoelend genoeg om jouw stemming op dit moment te peilen. Maar meer kun je hen niet kwalijk nemen. Zou er ook een verschil kunnen zijn in de waarde die jij hecht aan dit contact (vriendschap, je kan zelfs de specufieke tijdsduur noemen) en de waarde die zij er aan hechten (collega's, gezellig als we elkaar zien maar verder weinig mee)?
Dankje voor je bericht.

Absoluut, sommige dingen komen harder aan als je slecht in je vel zit. Maar nu gaat het veel beter met me.

Ze zijn inderdaad niet heel sociaal invoelend, maar denken beide dat ze behoorlijk slim zijn. Ik vind het erg jammer dat ze me lijken buiten te sluiten..
Waarom heb je het idee dat ze over je praten? Je denkt dat je erg belangrijk bent en dat alles over jou gaat? Je betrekt graag alles wat mensen zeggen in negatieve zin op jezelf?
Mermedina schreef:
21-03-2019 23:01
Waarom heb je het idee dat ze over je praten? Je denkt dat je erg belangrijk bent en dat alles over jou gaat? Je betrekt graag alles wat mensen zeggen in negatieve zin op jezelf?
Mja. Als die ene letterlijk over elke collega roddelt, waarom dan niet over mij? Zo denk ik..
Jammer dat het je zo onzeker maakt. Ook al begrijp ik het wel een beetje. Het is supervervelend als je dacht mensen om je heen te hebben waarmee je een klik had, en die zich dan uiteindelijk heel anders gaan gedragen of gewoon anders zijn dan jij dacht.
Vertrouw op jezelf. Laat merken dat je hen niet nodig hebt om je goed te voelen en houd vooral wat meer afstand mbt persoonlijke dingen delen als je bang bent dat ze het over je hebben.
Als de betreffende collega over iedereen roddelt dan roddelt ze uiteraard ook over jou.
Maar waarom geef je daarom? Dan maar geen vriendinnen.
Marigold1986 schreef:
21-03-2019 23:06
Jammer dat het je zo onzeker maakt. Ook al begrijp ik het wel een beetje. Het is supervervelend als je dacht mensen om je heen te hebben waarmee je een klik had, en die zich dan uiteindelijk heel anders gaan gedragen of gewoon anders zijn dan jij dacht.
Vertrouw op jezelf. Laat merken dat je hen niet nodig hebt om je goed te voelen en houd vooral wat meer afstand mbt persoonlijke dingen delen als je bang bent dat ze het over je hebben.
Ik merk dat ik ze teveel op niveau heb ingeschat. Ze blijken beide geen waarde aan loyaliteit of collegialiteit te hebben. Heb ze beide zo vaak geholpen als ze om advies vroegen.

Als je tussendoor die steken geeft dan ga ik me inderdaad op een gegeven moment afschermen. Dus geen persoonlijke dingen meer delen en alles heel zakelijk houden.
Aaltje89 schreef:
21-03-2019 23:08
Als de betreffende collega over iedereen roddelt dan roddelt ze uiteraard ook over jou.
Maar waarom geef je daarom? Dan maar geen vriendinnen.
Ja helaas... mja ik heb paar prive dingen verteld. Had ik misschien niet moeten doen, merk ook dat bepaalde dingen nu tegen me worden gebruikt
Hoe oud ben je nou?
Pinkcupcake schreef:
21-03-2019 23:13
Ja helaas... mja ik heb paar prive dingen verteld. Had ik misschien niet moeten doen, merk ook dat bepaalde dingen nu tegen me worden gebruikt
Dat is dan vooral erg treurig van hen. Zou ze verder negeren en lekker doorgaan met je eigen leventje. Als je nu gaat leuren om aandacht, door appjes te sturen etc, gooi je alleen maar olie op het vuur.
Pinkcupcake schreef:
21-03-2019 23:05
Mja. Als die ene letterlijk over elke collega roddelt, waarom dan niet over mij? Zo denk ik..

Maar dat deden ze dan toch altijd al? Maar nu opeens heb je er een probleem mee. Dan lijkt 'het probleem' dus wel aan jouw veranderde denken te liggen.
kindrebel schreef:
21-03-2019 22:37
Dit!
Jij bent wel heel erg gevoelig, en door je privé leven kan je niet zo goed de groep lezen.

Misschien eens gaan praten met je huisarts.

De opmerkingen die ik lees zijn niet zo raar. Werd het grapje door de anderen wel als grapje gezien, of vond jij het alleen grappig? De opmerking "waar gaat zij nu weer heen", vind ik ook niet zo raar, wordt vaker gebruikt.

Omdat jij privé problemen hebt, hoeft de rest niet op eierschalen te lopen. Trekt het je allemaal niet zo aan. Je collega's zijn waarschijnlijk ook nog erg jong, en moeten nog leren hoe je goed met mensen om moet gaan. Nog erg onhandig allemaal.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Wat is een playgirl?
Gatekeeper* schreef:
22-03-2019 07:40
Wat is een playgirl?

Iemand die te vaak naar de wc gaat en dan daar ook nog eens gaat lopen tutten. Duh.. ;)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Het maakt niet uit hoe die meiden het bedoelen, jij voelt je er niet prettig bij.
Ik neem dan in mijn hoofd afstand, niet nodig om actief er wat mee te doen.
ik zie dit als oppervlakkige contacten, leuk als het leuk is en anders niet.
Als volwassen mmensen niet rechtstreeks naar me toekomen om iets met me op te lossen zie ik dit gedrag niet als mijn probleem.
De dingen die je noemt zouden mij niet raken, ik zou gewoon een beetje afstand nemen. Niet iedereen vindt mij aardig, wat maakt dat nou uit? Probeer niet elke opmerking te analyseren (“oh, ze vindt me dom”), het zijn gewoon kattenkoppen. En ga wat korter naar de wc.

Oh ja, en houd je privé voor jezelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven