Help! Creditcard te laat!
donderdag 21 maart 2019 om 19:43
Ik ga zondag a.s. naar Spanje.
Ik had een Rabocard aangevraagd maar er was iets mis gegaan met de verwerking van de aanvraag.
Hierdoor heb ik de card niet op tijd en ik wilde er een auto mee huren!
Ik was al bij de Primera voor een VISA Pay2day. Maar die is niet gepersonaliseerd dus daar heb ik niks aan.
Er zijn maar weinig verhuurbedrijven die zonder creditcard verhuren. En die hanteren meerdere werkdagen voor het bestellen van een auto.
Ik weet het even niet meer.
Weet iemand wat ik nog kan doen??
Ik had een Rabocard aangevraagd maar er was iets mis gegaan met de verwerking van de aanvraag.
Hierdoor heb ik de card niet op tijd en ik wilde er een auto mee huren!
Ik was al bij de Primera voor een VISA Pay2day. Maar die is niet gepersonaliseerd dus daar heb ik niks aan.
Er zijn maar weinig verhuurbedrijven die zonder creditcard verhuren. En die hanteren meerdere werkdagen voor het bestellen van een auto.
Ik weet het even niet meer.
Weet iemand wat ik nog kan doen??
donderdag 21 maart 2019 om 22:05
donderdag 21 maart 2019 om 22:14
Als het goed is, had ze die les al van haar ouders gehad, dat je je zaken op tijd dient te regelen, en had dit topic daardoor niet nodig geweest...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
donderdag 21 maart 2019 om 22:22
Ik ga mij niet verantwoorden voor hoe en waarom ik mijn keuzes heb gemaakt. En waardoor het mis is gegaan.
Maar Pejeka, bedankt dat jij in mijn leven bent gekomen. Dankzij jou, en niet eens dankzij mijn bloedeigen ouders, heb ik nu een wijze les geleerd in het leven. Mijn dank is groot. (Buiging buiging)
Maar Pejeka, bedankt dat jij in mijn leven bent gekomen. Dankzij jou, en niet eens dankzij mijn bloedeigen ouders, heb ik nu een wijze les geleerd in het leven. Mijn dank is groot. (Buiging buiging)
donderdag 21 maart 2019 om 22:41
Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen.Pee schreef: ↑21-03-2019 22:22Ik ga mij niet verantwoorden voor hoe en waarom ik mijn keuzes heb gemaakt. En waardoor het mis is gegaan.
vrijdag 22 maart 2019 om 07:57
maar wat heeft TO hier nou aan? Denk jij nou echt dat ze dit zelf niet kan bedenken? waarom schrijf je zo’n reactie? we weten allemaal dat jij nooit fouten maakt en millitaire discipline hebt... dus daar hoef je het niet voor te doen.pejeka schreef: ↑21-03-2019 21:25Dat is geen natrappen. Maar als je een vakantie plant en je wilt een auto huren en je weet dat je daar een creditcard voor nodig hebt, dan ga je toch niet tot het allerlaatste moment wachten om die aan te vragen? Dan doe je dat minstens een maand van tevoren, lijkt me. Kwestie van logisch nadenken.
Dus dan is niet die creditcard te laat, zoals in de titel van dit topic staat, maar ben je zélf te laat geweest met je zaken regelen.
Don't cry, buy a bag and move on.
vrijdag 22 maart 2019 om 08:21
Als als als... We zijn allemaal mensen Pejeka en ja soms worden dingen weleens vergeten of over het hoofd gezien door verschillende oorzaken.
Zelfs de meest georganiseerde mensen overkomt dit weleens, omdat we nu eenmaal geen robots zijn.
TO voelt zich al rot genoeg en heeft ook de nodige stress nu wellicht. Waarom dan nogmaals TO haar eraan herinneren, daar heeft ze op dit moment toch niks meer aan?
vrijdag 22 maart 2019 om 08:36
Gelukt!!
Ik heb met 10 bedrijven gemaild/gebeld. 1 bedrijf ging akkoord met borg ipv card, waar we nu een auto hebben kunnen boeken.
Ik had ook nog even bij click 'n go gekeken. Als je je daarvoor voor de eerste keer aanmeldt, moet je je creditcard en ID tonen. Beide moeten op dezelfde naam staan.
Bedankt voor de reacties!
Ik heb met 10 bedrijven gemaild/gebeld. 1 bedrijf ging akkoord met borg ipv card, waar we nu een auto hebben kunnen boeken.
Ik had ook nog even bij click 'n go gekeken. Als je je daarvoor voor de eerste keer aanmeldt, moet je je creditcard en ID tonen. Beide moeten op dezelfde naam staan.
vrijdag 22 maart 2019 om 08:39
Denk je nu echt dat je pjk gaat overtuigen? Integendeel, je geeft hem voldoening want hij heeft weer op de juiste knopjes gedrukt om reactie te krijgen.Robinson schreef: ↑22-03-2019 08:21Als als als... We zijn allemaal mensen Pejeka en ja soms worden dingen weleens vergeten of over het hoofd gezien door verschillende oorzaken.
Zelfs de meest georganiseerde mensen overkomt dit weleens, omdat we nu eenmaal geen robots zijn.
TO voelt zich al rot genoeg en heeft ook de nodige stress nu wellicht. Waarom dan nogmaals TO haar eraan herinneren, daar heeft ze op dit moment toch niks meer aan?
Laat die kinderachtige vent toch in zijn eigen sop gaarkoken. Door continu op hem te reageren faciliteert je dat hij het zoveelste topc overneemt.
vrijdag 22 maart 2019 om 08:57
Ik was vorige week in Spanje en heb ook geen creditcard. Gewoon aan een balie op de luchthaven rondgevraagd en die stuurden mij naar Centauro. Kon gewoon met pinpas afgerekend worden. De prijs was ondanks een kleine toeslag nog veel lager dan de andere aanwezige bedrijven. De borg die zij rekende was voor diesel. Bij het terugtanken van voldoende brandstof kreeg ik ook die €45,- terug. En daarbij kregen we een gloednieuwe auto waar nog niet in gereden was. Maar eigenlijk zagen alle auto's in de parkeerplaats er keurig uit.
Dik tevreden dus.
Dik tevreden dus.
vrijdag 22 maart 2019 om 09:08
Fijne vakantiePee schreef: ↑22-03-2019 08:36Gelukt!!
vrijdag 22 maart 2019 om 09:58
Waar in OP lees jij dat TO op het laatste moment een CC had aangevraagd?pejeka schreef: ↑21-03-2019 21:25Dat is geen natrappen. Maar als je een vakantie plant en je wilt een auto huren en je weet dat je daar een creditcard voor nodig hebt, dan ga je toch niet tot het allerlaatste moment wachten om die aan te vragen? Dan doe je dat minstens een maand van tevoren, lijkt me. Kwestie van logisch nadenken.
Dus dan is niet die creditcard te laat, zoals in de titel van dit topic staat, maar ben je zélf te laat geweest met je zaken regelen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
vrijdag 22 maart 2019 om 20:21
Heel simpel. De tijd tussen aanvragen en toekennen duurt normaliter zo'n twee weken, kan een keer drie weken worden. Dus daar houd je rekening mee en vraagt dan die creditcard zeker twee maanden van tevoren aan. Maar als je die op het randje van de aanvraagtermijn pas aanvraagt, kan het gebeuren dat het net een paar dagen uitloopt en dan zit je met de gebakken peren. Dus gewoon op tijd je zaken regelen.
vrijdag 22 maart 2019 om 22:55
Dat hoeft niet altijd. Voor mijn reis naar Spanje heb ik de kaart 6 weken van tevoren aangevraagd, maar ik kreeg bericht dat er iets mis gegaan was bij de verwerking en het langer ging duren. Toen ik al in t vliegtuig zat, gleed mijn kaart in de bus...pejeka schreef: ↑22-03-2019 20:21Heel simpel. De tijd tussen aanvragen en toekennen duurt normaliter zo'n twee weken, kan een keer drie weken worden. Dus daar houd je rekening mee en vraagt dan die creditcard zeker twee maanden van tevoren aan. Maar als je die op het randje van de aanvraagtermijn pas aanvraagt, kan het gebeuren dat het net een paar dagen uitloopt en dan zit je met de gebakken peren. Dus gewoon op tijd je zaken regelen.
Ik hoefde echter geen auto te huren en dan red je je in Spanje prima. Maar toen ik een paar maanden later naar Nicaragua ging had ik het absoluut niet zonder gered. Geluk dus met Spanje als eerste bestemming.
Fijn dat t' gelukt is TO. Ik hoop dat het soepel loopt en je niet alsnog per pin een megabedrag hoeft af te rekenen als borg... fijne vakantie!
Verdeel en heers.
zaterdag 23 maart 2019 om 00:05
Tsja, denk niet dat er veel oplossingen zijn. Je kunt een auto met creditcard huren omdat de verhuurder vertrouwd op de credit check van het creditkaartbedrijf.
Dus een prepaidcard gaat niet werken. Die kan iedereen aanschaffen en dan kun je er zo met de auto vandoor.
Reis je alleen of reist er iemand anders mee die wel een creditcard heeft? Anders kun je ook met je debitcard in principe gewoon een auto huren als je de borg (cash) afgeeft.
Dus een prepaidcard gaat niet werken. Die kan iedereen aanschaffen en dan kun je er zo met de auto vandoor.
Reis je alleen of reist er iemand anders mee die wel een creditcard heeft? Anders kun je ook met je debitcard in principe gewoon een auto huren als je de borg (cash) afgeeft.
zaterdag 23 maart 2019 om 13:34
Inmiddels heeft er nog een bedrijf aangegeven dat ze zonder cc verhuren.
Het is dus niet onmogelijk ben ik achter gekomen.
Ook hoorde ik van Car2go. Via een app kun je dan auto's vanaf diverse locaties huren. De betaling gaat dan via SEPA. Heel veel banken zijn daarbij aangesloten. (Binnen Europa)
Het nadeel is dat de kilometerprijs hoger is.
Het is dus niet onmogelijk ben ik achter gekomen.
Ook hoorde ik van Car2go. Via een app kun je dan auto's vanaf diverse locaties huren. De betaling gaat dan via SEPA. Heel veel banken zijn daarbij aangesloten. (Binnen Europa)
Het nadeel is dat de kilometerprijs hoger is.