Waarom heb ik gefaald?
zaterdag 23 maart 2019 om 09:44
Hallo Viva leden,
Sinds vanmorgen is mijn lat-relatie over
.
Ik heb het net als de meeste mensen bij relatie beëindiging veel pijn.
Ze wil geen contact meer en ik moet dat respecteren. Ik vind het jammer dat ik mijn gedrag niet heb kunnen uitleggen. Ik heb namelijk ASS en maak van kleine dingen grote punten. Zie dat niet altijd op dat moment maar meestal vrij snel daarna weer wel. Reflecteer vaak mijn gedrag. Ze weet van mijn Ass, daar ben ik altijd open over geweest. Over alles eigenlijk. Ze was en is mijn droomvrouw.
Haar dochter en ik lagen elkaar wat minder. Ik had het gevoel dat ik een bedreiging was voor haar dochter. We hadden geen ruzie maar praten ook weinig met elkaar.
We wonen ook niet bij elkaar in de buurt wat het ook niet gemakkelijker maakte.
Ik twijfel heel erg aan mijzelf. Ben ik wel geschikt voor een relatie? Moet ik met een psycholoog hier over praten? Voor mij is dat nieuw. Ik ken mezelf wel goed alleen ben soms een flapuit. Kan mij dan even niet goed verwoorden en neem dan geen bedenktijd.
Het ergste aan alles is dat ik mijn droom kwijt ben en zeer verdrietig ben. Ik krijg geen kans meer bij haar en respecteer haar mening. Mijn gevoel kan ik niet plots uitschakelen en heeft heel veel tijd nodig.
Ik hoop dat jullie goede adviezen hebben.
Sinds vanmorgen is mijn lat-relatie over
Ik heb het net als de meeste mensen bij relatie beëindiging veel pijn.
Ze wil geen contact meer en ik moet dat respecteren. Ik vind het jammer dat ik mijn gedrag niet heb kunnen uitleggen. Ik heb namelijk ASS en maak van kleine dingen grote punten. Zie dat niet altijd op dat moment maar meestal vrij snel daarna weer wel. Reflecteer vaak mijn gedrag. Ze weet van mijn Ass, daar ben ik altijd open over geweest. Over alles eigenlijk. Ze was en is mijn droomvrouw.
Haar dochter en ik lagen elkaar wat minder. Ik had het gevoel dat ik een bedreiging was voor haar dochter. We hadden geen ruzie maar praten ook weinig met elkaar.
We wonen ook niet bij elkaar in de buurt wat het ook niet gemakkelijker maakte.
Ik twijfel heel erg aan mijzelf. Ben ik wel geschikt voor een relatie? Moet ik met een psycholoog hier over praten? Voor mij is dat nieuw. Ik ken mezelf wel goed alleen ben soms een flapuit. Kan mij dan even niet goed verwoorden en neem dan geen bedenktijd.
Het ergste aan alles is dat ik mijn droom kwijt ben en zeer verdrietig ben. Ik krijg geen kans meer bij haar en respecteer haar mening. Mijn gevoel kan ik niet plots uitschakelen en heeft heel veel tijd nodig.
Ik hoop dat jullie goede adviezen hebben.
zaterdag 23 maart 2019 om 09:48
Welk gedrag had je nog uit willen leggen ? Ze wist van je ASS, zeg je.
Dat je weet waarom je partner iets wel of niet doet maakt nog niet dat je er dan minder ongelukkig van wordt...
Als jij en haar dochter elkaar slecht lagen vind ik het vanuit haar gezien alleen maar een heel verstandige keuze.
Dat je weet waarom je partner iets wel of niet doet maakt nog niet dat je er dan minder ongelukkig van wordt...
Als jij en haar dochter elkaar slecht lagen vind ik het vanuit haar gezien alleen maar een heel verstandige keuze.
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 23-03-2019 09:53
14.65% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 23 maart 2019 om 09:51
Goedemorgen, wat verdrietig dat het uit is. Liefdesverdriet is heel pijnlijk, onzeker. De droom die uit elkaar spat.
Het heeft tijd nodig om te slijten. Geef jezelf die tijd. Zoek niet alle schuld bij jezelf... en wees niet te hard voor jezelf.
Naar de psycholoog gaan, kan heel fijn zijn. Zeker doen als je de behoefte hebt om er met iemand over te praten.
Het heeft tijd nodig om te slijten. Geef jezelf die tijd. Zoek niet alle schuld bij jezelf... en wees niet te hard voor jezelf.
Naar de psycholoog gaan, kan heel fijn zijn. Zeker doen als je de behoefte hebt om er met iemand over te praten.
zaterdag 23 maart 2019 om 09:54
Als het niet klikte met haar dochter, was het zonder ass ook al gedoemd geweest. Haar dochter is naaste familie.
Een gesprek met een therapeut kan altijd helpen. Hoewel een verbroken relatie verdriet geeft en dat heb je toch. Misschien moet je wel bedenken dat sommige mensen liever rust hebben dan een relatie met stress. Voor een volgende keer.
Een gesprek met een therapeut kan altijd helpen. Hoewel een verbroken relatie verdriet geeft en dat heb je toch. Misschien moet je wel bedenken dat sommige mensen liever rust hebben dan een relatie met stress. Voor een volgende keer.
zaterdag 23 maart 2019 om 10:04
Je hebt gelijk. Mijn gedrag vind ze niet leuk.blijfgewoonbianca schreef: ↑23-03-2019 09:48Welk gedrag had je nog uit willen leggen ? Ze wist van je ASS, zeg je.
Ik wil niet tussen haar en haar dochter in staan. Ik had het gevoel dat haar dochter moeite mee had dat ze minder aandacht kreeg.
Bedankt voor je feedback
zaterdag 23 maart 2019 om 10:05
Op zich is die dochter denk ik niet eens zozeer de directe aanleiding, al zal het zeker invloed hebben gehad. Maar ze praatten nu niet echt veel met elkaar, TO neemt aan dat hij een bedreiging was (in welk opzicht), maar ze hadden geen ruzie. Het was nog een LAT relatie dus dochter zal hem niet vaak gezien hebben, ze woonden niet samen.
Hoe is de relatie uitgegaan, in een goed gesprek of met een ruzie, waarom wil ze geen contact meer? Heb je misschien (al dan niet door ASS) iets over het hoofd gezien wat zij heel belangrijk vond? Was jij voor haar wel de droomman?
Zorg dat je hart heelt, maar zorg er ook voor dat je dochter of ASS niet als 'excuus' gaat zien. Misschien zat er in de relatie tussen jou en je ex gewoon iets niet goed wat geen dochter of ASS had kunnen evenaren.
Sterkte!
Hoe is de relatie uitgegaan, in een goed gesprek of met een ruzie, waarom wil ze geen contact meer? Heb je misschien (al dan niet door ASS) iets over het hoofd gezien wat zij heel belangrijk vond? Was jij voor haar wel de droomman?
Zorg dat je hart heelt, maar zorg er ook voor dat je dochter of ASS niet als 'excuus' gaat zien. Misschien zat er in de relatie tussen jou en je ex gewoon iets niet goed wat geen dochter of ASS had kunnen evenaren.
Sterkte!
zaterdag 23 maart 2019 om 10:06
Dank je voor je mooie woorden. Ik zoek het inderdaad bij mezelf. Het is ook een klap die ik niet verwacht had.Powerpop schreef: ↑23-03-2019 09:51Goedemorgen, wat verdrietig dat het uit is. Liefdesverdriet is heel pijnlijk, onzeker. De droom die uit elkaar spat.
zaterdag 23 maart 2019 om 10:07
Als jij haar dochter niet zag zitten is het heel goed dat zij de relatie heeft beindigd.
Goed van haar.
Verder heel vervelend dat de ASS hebt, maar dat maakt niet dat de ander bepaald gedrag maar voor lief moet nemen.
Nogmaals heel goed dat zij haar grenst heeft gesteld. Uitleggen waar het gedrag vandaan zou kunnen komen ( ASS of gewoon karakter) veranderd daar niks aan.
Het gedrag is vervelend en ze is afgeknapt. Je kan het niet vinden met haar dochter.
2 redenen om het stop te zetten.
Dus lik je wonden en misschien wat therapie zodat misschien ooit wel een fijne relatie kan hebben met iemand.
Goed van haar.
Verder heel vervelend dat de ASS hebt, maar dat maakt niet dat de ander bepaald gedrag maar voor lief moet nemen.
Nogmaals heel goed dat zij haar grenst heeft gesteld. Uitleggen waar het gedrag vandaan zou kunnen komen ( ASS of gewoon karakter) veranderd daar niks aan.
Het gedrag is vervelend en ze is afgeknapt. Je kan het niet vinden met haar dochter.
2 redenen om het stop te zetten.
Dus lik je wonden en misschien wat therapie zodat misschien ooit wel een fijne relatie kan hebben met iemand.
zaterdag 23 maart 2019 om 10:08
zaterdag 23 maart 2019 om 10:10
Ja klopt. Ik wil ook geen stres maar veroorzaak het waarschijnlijk wel. Twijfel wel aan mijzelf. Ik wil graag voor iedereen het beste alleen dan moeite met loslaten.parbleumondieu schreef: ↑23-03-2019 09:54Als het niet klikte met haar dochter, was het zonder ass ook al gedoemd geweest. Haar dochter is naaste familie.
zaterdag 23 maart 2019 om 10:13
Klopt. We waren ongeveer anderhalf jaar samen. Met haar was alles ok alleen zijn er ook nog kinderen die het moeten willen accepteren.
zaterdag 23 maart 2019 om 10:15
Sneu , sterkte.
Je hebt er nu weinig aan maar er komt echt wel iemand op jouw pad die wel goed gaat met jou , is de ASS wel de hoofdreden ? Dochter klikte niet , afstand was ver dat alleen al zijn vaak redenen dat mensen breken met elkaar .
Misschien heb je wat een aan groep / forum met ASS lotgenoten ?
Je hebt er nu weinig aan maar er komt echt wel iemand op jouw pad die wel goed gaat met jou , is de ASS wel de hoofdreden ? Dochter klikte niet , afstand was ver dat alleen al zijn vaak redenen dat mensen breken met elkaar .
zaterdag 23 maart 2019 om 10:17
Het is erg lastig als eentje kinderen heeft en de ander niet. Als het stress oplevert en de klik er niet is is stoppen het beste maar natuurlijk hoopte je dat het beter zou worden. Na 1.5 jaar werd het niet beter kennelijk. Ik zou voor iemand kiezen zonder kinderen voortaan. Is voor jou ook veel relaxter
zaterdag 23 maart 2019 om 10:19
Hoi Dalma. Bedankt voor je inzicht. Ik gebruik mijn ass niet als excuses maar een mogelijke reden. Ik probeer er van te leren. Ik vind het moeilijk. Wanneer heb je de ware ontmoet? Ik neem de tijd voor mijn herstel.Tia.Dalma schreef: ↑23-03-2019 10:05Op zich is die dochter denk ik niet eens zozeer de directe aanleiding, al zal het zeker invloed hebben gehad. Maar ze praatten nu niet echt veel met elkaar, TO neemt aan dat hij een bedreiging was (in welk opzicht), maar ze hadden geen ruzie. Het was nog een LAT relatie dus dochter zal hem niet vaak gezien hebben, ze woonden niet samen.
Sterkte!
zaterdag 23 maart 2019 om 10:20
Het is altijd klote als een relatie beeindigd wordt en zeker als jij het niet zien aankomen.
Dat dochter en jij niet echt goed met elkaar overweg konden zal zeker meegespeeld hebben, alsmede de afstand en jouw ASS.
Belangrijk is dat jij het nu een plaats gaat geven en als jij denkt dat een psycholoog jou hierbij kan helpen, dan moet jij dat zeker doen.
Sterkte
Dat dochter en jij niet echt goed met elkaar overweg konden zal zeker meegespeeld hebben, alsmede de afstand en jouw ASS.
Belangrijk is dat jij het nu een plaats gaat geven en als jij denkt dat een psycholoog jou hierbij kan helpen, dan moet jij dat zeker doen.
Sterkte
Men lijd het meest om het lijden dat men vreest.
zaterdag 23 maart 2019 om 10:24
Ik geloof je retrostar. Ze zei heel vaak dat ze met mij oud wilde worden en bij me wilde wonen etc. Het is mij ook logisch dat ik iets over het hoofd heb gezien. Heb haar wel altijd als de ware gezien.
zaterdag 23 maart 2019 om 10:25
Maar wat me nou nog niet helemaal duidelijk is, om welke reden is het dan nu na anderhalf jaar uit gegaan? Wat zei ze, wat voelde ze.
Probeer dat te onthouden, helder te houden. Schrijf het desnoods op, zonder eigen mening of kleur, stop het in een envelop en leg het weg. Echt weg.
En als je dan de vogels weer kunt horen fluiten en de zon in het water ziet schijnen, je er over heen bent en je niet meer zo gevloerd voelt, pak je die envelop. En dan lees je wat de reden was, en heb je misschien weer licht en lucht in je hoofd om er lering uit te trekken en voor jezelf te bedenken hoe jij hier in een volgende relatie mee om wilt gaan.
Probeer dat te onthouden, helder te houden. Schrijf het desnoods op, zonder eigen mening of kleur, stop het in een envelop en leg het weg. Echt weg.
En als je dan de vogels weer kunt horen fluiten en de zon in het water ziet schijnen, je er over heen bent en je niet meer zo gevloerd voelt, pak je die envelop. En dan lees je wat de reden was, en heb je misschien weer licht en lucht in je hoofd om er lering uit te trekken en voor jezelf te bedenken hoe jij hier in een volgende relatie mee om wilt gaan.
zaterdag 23 maart 2019 om 10:29
Xirnix bedankt voor je tips. Daar heb je een punt. Ik ben extravert en heb ass. Ik denk dat de meeste mensen mij helemaal niet herkennen in iemand met Ass. Ga het uitzoeken.Xienix schreef: ↑23-03-2019 10:15Sneu , sterkte.
Ik ga echt niet alles ophangen aan aas, heb zelf gelukkig ook nog een karakter. Ik vind het alleen jammer dat het niet wordt aangegeven in een relatie als iets dwars zit.
zaterdag 23 maart 2019 om 10:32
Hoi Zimi. Het is dom en lompe dingen zeggen die je soms beter niet kan zeggen. Opvliegend reageren ook wel eens waar ik niet trots op ben.
zaterdag 23 maart 2019 om 10:32
Dat heeft niets met ass te maken aan jou kant. Als zij iets niet vertelt ligt dat primair bij haar.
Zelfreflectie is gezond. Zelfbeklag niet, maar jezelf overal verantwoordelijk voor voelen evenmin
Zelfreflectie is gezond. Zelfbeklag niet, maar jezelf overal verantwoordelijk voor voelen evenmin
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
zaterdag 23 maart 2019 om 10:36
Ja dat is het lastigste voor mij. Ik wil gewoon graag gezellig voor iedereen. Ik ben begin 40 en ik kijk altijd naar de persoon en niet naar wel of geen kinderen. Neem altijd aan dat dat wel goed komt, maar is vaak in de praktijk toch best moeilijk.Julus schreef: ↑23-03-2019 10:17Het is erg lastig als eentje kinderen heeft en de ander niet. Als het stress oplevert en de klik er niet is is stoppen het beste maar natuurlijk hoopte je dat het beter zou worden. Na 1.5 jaar werd het niet beter kennelijk. Ik zou voor iemand kiezen zonder kinderen voortaan. Is voor jou ook veel relaxter