Stromingen in de architectuur
maandag 25 maart 2019 om 21:23
Ik ben geïnteresseerd in boeken over verschillende architect stijlen en kenmerken/stromingen.
Echter zie ik door de bomen het bos niet meer, of is het allemaal niet zo overzichtelijk als ik hoop dat het is.
Ik denk dat ik zoek naar een soort van lesboek, waarin op grote lijnen alle stromingen staan uitgewerkt en daar dan weer alle vormen van (Amsterdamse school en dan late Amsterdamse school bijvoorbeeld).
Wie weet wat voor boek ik zoek en helpt me aan een (of een aantal) goede titels? Boeken vind ik prettiger dan het www
Echter zie ik door de bomen het bos niet meer, of is het allemaal niet zo overzichtelijk als ik hoop dat het is.
Ik denk dat ik zoek naar een soort van lesboek, waarin op grote lijnen alle stromingen staan uitgewerkt en daar dan weer alle vormen van (Amsterdamse school en dan late Amsterdamse school bijvoorbeeld).
Wie weet wat voor boek ik zoek en helpt me aan een (of een aantal) goede titels? Boeken vind ik prettiger dan het www
maandag 25 maart 2019 om 21:45
Graag gedaan
Als je architectuur wat meer wil plaatsen in combi met (toegepaste) kunst (gaat inmmers redelijk gelijk op) dan kan ik ook Algemene Kunstgeschiedenis van Honour and Fleming aanraden. Uitgebreider en met meer verbanden / voorbeelden.
maandag 25 maart 2019 om 22:00
Op dit moment denk ik dat dat nog een stapje te ver is. Ben het overigens wel met je eens dat kunst en architectuur gelijk op gaan!
maandag 25 maart 2019 om 22:01
Vivasviezesokken schreef: ↑25-03-2019 22:00Op dit moment denk ik dat dat nog een stapje te ver is. Ben het overigens wel met je eens dat kunst en architectuur gelijk op gaan!
Voor de toekomst dan
woensdag 27 maart 2019 om 18:56
Op dit moment is er een tentoonstelling van Bauhaus in Boijmans in Rotterdam. Hier is de periode van Bauhaus te zien en wat daar uit voort gekomen is. Zoals de stijl. Welke invloed het heeft gehad en hoe het nog steeds een rol speelt.
Tegen over het museum is het nieuwe instituut, met een goede boekenwinkel!
donderdag 28 maart 2019 om 19:13
Ah heel tof! Bedankt voor de tip.NorthCape schreef: ↑27-03-2019 18:56Op dit moment is er een tentoonstelling van Bauhaus in Boijmans in Rotterdam. Hier is de periode van Bauhaus te zien en wat daar uit voort gekomen is. Zoals de stijl. Welke invloed het heeft gehad en hoe het nog steeds een rol speelt.