Beschuldigd van vreemdgaan
maandag 25 maart 2019 om 20:05
Beste Viva Leden,
Enige tijd geleden had mijn vriendin last van een (zoals het toen leek) schimmelinfectie bij de 'intieme zone'. Daar kwamen we wat te laat achter, hadden seks en vervolgens kreeg ik er ook last van.
-> beide een zalfje en het leek weg te zijn. Bij mij kwam het echter terug, maar het leek toen op een 'dood gewoon' puistje.
Samen over gehad en het leek ons een goed idee dat zij een soa test ging doen omdat zij oorspronkelijk de eerste klachten had.
Vandaag kwam mijn vriendin met de uitslag: chlamydia. Deze week staat mijn soa test ingepland.
Hier is de plot twist: ze verdenkt mij, onterecht, van vreemdgaan...
* verdenking 1: overwerken
Ik werk normaal gesproken nooit over (omdat het niet nodig is), maar laatste maand is het toevallig 2x nodig geweest, 1x een half uur en 1x een uur, aangezien er een nieuwe klant is, met een strakke deadline.
* verdenking 2:
ze kan mijn gedachten niet lezen en dus, vanwege het bovenstaande, twijfelt ze aan mijn woorden.
Mijn 'counter'-redenatie is dan ook: "hoe moet ik er dan zeker van zijn dat het niet van jou + een ander komt?"
We kunnen, vanzelfsprekend, niets bewijzen en ook niet het tegendeel.
Deze beschuldiging heeft echter wel enorm mijn gevoels gekwetst en mijn vertrouwen gekrenkt aangezien ik weet dat het niet zo is.
(context: beide elkaars eerste en (als het goed is) enige bedpartner, circa 7 jaar bij elkaar, samenwonend)
Heeft er iemand advies hoe ik hier het beste mee om kan gaan? Ik ben ten einde raad en wil niets liever dan dat dit weer goed komt.
Gr,
sleeping_moon
Enige tijd geleden had mijn vriendin last van een (zoals het toen leek) schimmelinfectie bij de 'intieme zone'. Daar kwamen we wat te laat achter, hadden seks en vervolgens kreeg ik er ook last van.
-> beide een zalfje en het leek weg te zijn. Bij mij kwam het echter terug, maar het leek toen op een 'dood gewoon' puistje.
Samen over gehad en het leek ons een goed idee dat zij een soa test ging doen omdat zij oorspronkelijk de eerste klachten had.
Vandaag kwam mijn vriendin met de uitslag: chlamydia. Deze week staat mijn soa test ingepland.
Hier is de plot twist: ze verdenkt mij, onterecht, van vreemdgaan...
* verdenking 1: overwerken
Ik werk normaal gesproken nooit over (omdat het niet nodig is), maar laatste maand is het toevallig 2x nodig geweest, 1x een half uur en 1x een uur, aangezien er een nieuwe klant is, met een strakke deadline.
* verdenking 2:
ze kan mijn gedachten niet lezen en dus, vanwege het bovenstaande, twijfelt ze aan mijn woorden.
Mijn 'counter'-redenatie is dan ook: "hoe moet ik er dan zeker van zijn dat het niet van jou + een ander komt?"
We kunnen, vanzelfsprekend, niets bewijzen en ook niet het tegendeel.
Deze beschuldiging heeft echter wel enorm mijn gevoels gekwetst en mijn vertrouwen gekrenkt aangezien ik weet dat het niet zo is.
(context: beide elkaars eerste en (als het goed is) enige bedpartner, circa 7 jaar bij elkaar, samenwonend)
Heeft er iemand advies hoe ik hier het beste mee om kan gaan? Ik ben ten einde raad en wil niets liever dan dat dit weer goed komt.
Gr,
sleeping_moon
maandag 25 maart 2019 om 22:13
Bedankt voor alle reacties.
Het is voor mij zeer heftig en treft me persoonlijk erg.
De reacties die mij toch verdenken ivm het overwerk: ik begrijp jullie (en die van mijn vriendin) gedachtegang en zal het niet persoonlijk opvatten. Ik weet dat dit de originele post niet sterker maakt, maar trust me: ik kan me niet eens indenken om vreemd te gaan.
Zij is ook totaal niet het type om vreemd te gaan en kan het me ook echt NIET voorstellen dat zij, als lief onschuldig meisje/jongedame, het wel zou doen.
De voor mij meest waarschijnlijke senario is dat ze 'voor mij' iets met iemand anders heeft gedaan en dat dat niet meetelde als seks (oftewel: oraal) en dat dat nu pas tot uiting komt.
Een twijfeltje is wel: wel toevallig dat we er NU beide last van krijgen...
Only time will tell
De reacties die mij toch verdenken ivm het overwerk: ik begrijp jullie (en die van mijn vriendin) gedachtegang en zal het niet persoonlijk opvatten. Ik weet dat dit de originele post niet sterker maakt, maar trust me: ik kan me niet eens indenken om vreemd te gaan.
Zij is ook totaal niet het type om vreemd te gaan en kan het me ook echt NIET voorstellen dat zij, als lief onschuldig meisje/jongedame, het wel zou doen.
De voor mij meest waarschijnlijke senario is dat ze 'voor mij' iets met iemand anders heeft gedaan en dat dat niet meetelde als seks (oftewel: oraal) en dat dat nu pas tot uiting komt.
Only time will tell
maandag 25 maart 2019 om 22:23
Ik vraag mij dus of of dit wel klopt.viva-amber schreef: ↑25-03-2019 21:24Een vrouw kan chlamydia jaren bij zich dragen zonder dat zij merkt.
Ik had een onstoken baarmoederhals, etc en leek heel erg op chlamydia. Ik gaf aan twee jaar samen te zijn en dat het van mijn vriend moest zijn, omdat ik tijdens mijn vorige relatie getest was op soa's. Ze gaf aan dat het niet kon zijn van twee jaar geleden. Hij moest dus vreemdgegaan zijn..
Gelukkig was het geen soa. Maar dit was een relatie van twee jaar. TO heeft een relatie van zeven jaar. Het kon teruglopen tot ongeveer 7 maanden gaf de huisarts aan.
maandag 25 maart 2019 om 22:28
Je kunt jaren rondlopen met een chlamydia infectie maar 7 jaar is echt onwaarschijnlijk. Dus dat zij iets heeft gedaan voor jullie relatie is misschien wat je zou willen horen!
En als jij niet bent vreemd gegaan dan moet je je eens achter je oren krabben...chlamydia komt niet uit de lucht vallen en is nog steeds de meest voorkomende soa.
Wellicht eens een goed gesprek aangaan met je vriendin!
En als jij niet bent vreemd gegaan dan moet je je eens achter je oren krabben...chlamydia komt niet uit de lucht vallen en is nog steeds de meest voorkomende soa.
Wellicht eens een goed gesprek aangaan met je vriendin!
maandag 25 maart 2019 om 22:32
Toch kan het wel voorkomen. Die kans is erg klein maar het kan wel.Ikkuz schreef: ↑25-03-2019 22:23Ik vraag mij dus of of dit wel klopt.
Ik had een onstoken baarmoederhals, etc en leek heel erg op chlamydia. Ik gaf aan twee jaar samen te zijn en dat het van mijn vriend moest zijn, omdat ik tijdens mijn vorige relatie getest was op soa's. Ze gaf aan dat het niet kon zijn van twee jaar geleden. Hij moest dus vreemdgegaan zijn..
Gelukkig was het geen soa. Maar dit was een relatie van twee jaar. TO heeft een relatie van zeven jaar. Het kon teruglopen tot ongeveer 7 maanden gaf de huisarts aan.
dinsdag 26 maart 2019 om 05:05
Als jij geen andere relatie hebt gehad dan zou ik toch wat wantrouwender worden naar je vriendin.
Als je het niet hebt gedaan (affaire) laat dan de beschuldiging van jouw vriendin ook niet binnenkomen bij je. Je hebt het niet gedaan, punt uit.
Maar blijf wel alerter naar je vriendin toe. Het feit dat ze met een beschuldigende vinger naar jou wijst.....zegt misschien meer over haarzelf.
Als je het niet hebt gedaan (affaire) laat dan de beschuldiging van jouw vriendin ook niet binnenkomen bij je. Je hebt het niet gedaan, punt uit.
Maar blijf wel alerter naar je vriendin toe. Het feit dat ze met een beschuldigende vinger naar jou wijst.....zegt misschien meer over haarzelf.
dinsdag 26 maart 2019 om 05:50
He shit nu heb ik ook gekeken. Ik begreep niet helemaal welk gedeelte van de vagina op deze gore foto is uitgebeeld. Een uitvergrote lap vlees met wit slijm.JuriaanB schreef: ↑25-03-2019 21:21Maar er staat niet bij wat dat inhoudt voor dat kind tijdens de rest van zijn/haar leven. Blijft dat dan voor altijd een besmettingsbron, totdat er behandeld wordt?
Overigens heb ik dankzij het smerige plaatje op die pagina de komende weken geen zin meer in seks. Bedankt he.
dinsdag 26 maart 2019 om 05:56
dinsdag 26 maart 2019 om 07:06
dinsdag 26 maart 2019 om 07:19
Het ziet er niet goed uit voor jullie relatie TO.
Als zij vreemd is gegaan en zich dan zó opstelt naar jou, poe... Heftig.
Hoe de waard is vertrouwt hij zijn gasten, dit kan kloppen in jouw geval.
Wel erg, aan de andere kant, dan weet je nu waar je aan toe bent met haar en wil je dan nog wel verder?
Als zij vreemd is gegaan en zich dan zó opstelt naar jou, poe... Heftig.
Hoe de waard is vertrouwt hij zijn gasten, dit kan kloppen in jouw geval.
Wel erg, aan de andere kant, dan weet je nu waar je aan toe bent met haar en wil je dan nog wel verder?
dinsdag 26 maart 2019 om 10:03
Dan vind ik het een behoorlijke foute uitspraak van mijn toenmalige huisarts. Die wist met 100% zekerheid te zeggen dat het niet kon zijn van een langere tijd geleden.
Vriend en ik hebben een slechte periode gehad met veel liegen van zijn kant, dus dit was bijna een relatiebreker geweest. Vooral als ik dus wel chlamydia had..
Ik denk dat TO ook het beste kan informeren bij de GGD en zo vragen hoe het zit.
dinsdag 26 maart 2019 om 10:25
TO, ik vind dit echt heel kut voor jou...
De Chlamydia is er en uit jouw verhaal kan ik opmaken dat het sowieso niet van jou kan komen. Ze is dus vreemdgegaan, ook al is dit moeilijk te geloven.
Ik zou haar er in ieder geval nu al mee confronteren en niet jouw test afwachten. Zij hééft het immers al, dus er moet iets gebeurd zijn. Hou voet bij stuk tegen haar en probeer iets los te krijgen, je verdient een eerlijk antwoord!
De Chlamydia is er en uit jouw verhaal kan ik opmaken dat het sowieso niet van jou kan komen. Ze is dus vreemdgegaan, ook al is dit moeilijk te geloven.
Ik zou haar er in ieder geval nu al mee confronteren en niet jouw test afwachten. Zij hééft het immers al, dus er moet iets gebeurd zijn. Hou voet bij stuk tegen haar en probeer iets los te krijgen, je verdient een eerlijk antwoord!
dinsdag 26 maart 2019 om 10:30
Als jij echt niet vreemd bent gegaan dan is jouw vriendin dat dus duidelijk wel en het feit dat zij jou direct gaat beschuldigen van vreemdgaan is waarschijnlijk om zichzelf in te dekken.
Naast het feit dat zij jou een SOA heeft gegeven zou het liegen echt een dealbreker voor mij zijn en denk ik dat jij goed moet nadenken of jij met haar wel verder wil gaan.
Naast het feit dat zij jou een SOA heeft gegeven zou het liegen echt een dealbreker voor mij zijn en denk ik dat jij goed moet nadenken of jij met haar wel verder wil gaan.
Men lijd het meest om het lijden dat men vreest.
dinsdag 26 maart 2019 om 13:20
Dat is eigenlijk niet zo'n beste strategie. Want stel je voor dat ze vreemd is gegaan, maar vervolgens haar vriend daarvan beschuldigt, dan weet ze ondertussen dus ook dat haar vriend weet dat die beschuldiging nergens op slaat (want hij is helemaal niet vreemdgegaan) en dat ze daarmee dus toegeeft dat ze zelf vreemd is gegaan. Snappie?
Die strategie werkt alleen als je weet dat je allebei bent vreemdgegaan, maar niet weet wie de soa heeft opgelopen. Want alleen dan kan de beschuldiging terecht zijn.
De beste alternatieve strategie is je eigen onschuld volhouden en zeggen dat je echt niet weet hoe je een soa hebt kunnen oplopen. En dan zogenaamd geloven dat je vriend het ook niet was (ondertussen wetend dat het je vriend inderrdaad niet was). Dan blijft het een medisch mysterie.
dinsdag 26 maart 2019 om 13:38
orale seks is ook seks hoor TOsleeping_moon schreef: ↑25-03-2019 22:13Bedankt voor alle reacties.
Only time will tell
heb jij ook dingen gedaan die 'niet meetellen'?
wiens idee was het van die soa test? ik vind het een opmerkelijk voorstel als je er allebei van overtuigd bent dat je elkaars eerste bent
Ik zou sowieso even je eigen uitslag afwachten, wie weet kom je er wel schoon uit. Ben benieuwd waar je vriendin dan mee komt.
dinsdag 26 maart 2019 om 13:39
Als ze zelf schuldig was aan vreemdgaan had ze niks gezegd en de AB geslikt. Of gezegd dat het soms wel jaren duurt voor Chlamidia zich openbaart bij de vrouw.JuriaanB schreef: ↑26-03-2019 13:20Dat is eigenlijk niet zo'n beste strategie. Want stel je voor dat ze vreemd is gegaan, maar vervolgens haar vriend daarvan beschuldigt, dan weet ze ondertussen dus ook dat haar vriend weet dat die beschuldiging nergens op slaat (want hij is helemaal niet vreemdgegaan) en dat ze daarmee dus toegeeft dat ze zelf vreemd is gegaan. Snappie?
Die strategie werkt alleen als je weet dat je allebei bent vreemdgegaan, maar niet weet wie de soa heeft opgelopen. Want alleen dan kan de beschuldiging terecht zijn.
De beste alternatieve strategie is je eigen onschuld volhouden en zeggen dat je echt niet weet hoe je een soa hebt kunnen oplopen. En dan zogenaamd geloven dat je vriend het ook niet was (ondertussen wetend dat het je vriend inderrdaad niet was). Dan blijft het een medisch mysterie.
Vind ook maar een rare gedachtengang.