Beschuldigd van vreemdgaan

25-03-2019 20:05 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva Leden,

Enige tijd geleden had mijn vriendin last van een (zoals het toen leek) schimmelinfectie bij de 'intieme zone'. Daar kwamen we wat te laat achter, hadden seks en vervolgens kreeg ik er ook last van.
-> beide een zalfje en het leek weg te zijn. Bij mij kwam het echter terug, maar het leek toen op een 'dood gewoon' puistje.
Samen over gehad en het leek ons een goed idee dat zij een soa test ging doen omdat zij oorspronkelijk de eerste klachten had.
Vandaag kwam mijn vriendin met de uitslag: chlamydia. Deze week staat mijn soa test ingepland.

Hier is de plot twist: ze verdenkt mij, onterecht, van vreemdgaan...
* verdenking 1: overwerken
Ik werk normaal gesproken nooit over (omdat het niet nodig is), maar laatste maand is het toevallig 2x nodig geweest, 1x een half uur en 1x een uur, aangezien er een nieuwe klant is, met een strakke deadline.
* verdenking 2:
ze kan mijn gedachten niet lezen en dus, vanwege het bovenstaande, twijfelt ze aan mijn woorden.
Mijn 'counter'-redenatie is dan ook: "hoe moet ik er dan zeker van zijn dat het niet van jou + een ander komt?"
We kunnen, vanzelfsprekend, niets bewijzen en ook niet het tegendeel.

Deze beschuldiging heeft echter wel enorm mijn gevoels gekwetst en mijn vertrouwen gekrenkt aangezien ik weet dat het niet zo is.
(context: beide elkaars eerste en (als het goed is) enige bedpartner, circa 7 jaar bij elkaar, samenwonend)

Heeft er iemand advies hoe ik hier het beste mee om kan gaan? Ik ben ten einde raad en wil niets liever dan dat dit weer goed komt.

Gr,
sleeping_moon
Toeterin haar oren dat ze voortaan wel een condoom moet gebruiken.
ik geef mn bek ook maar een douw
Je bent beschuldigd van vreemdgaan.

Dus als je het nu 1x met een ander doet dan voldoe je aan haar verwachtingen.

Ik zou die kans niet laten schieten.
Zijn er wellicht wat gaten gevallen in het geheugen van jou of van je partner? Bijvoorbeeld door excessief drankgebruik of drugs? Zo’n avond of nacht waarvan je de details niet meer precies weet? Een soort van ‘Ich habe es nicht gewusst’...?
TheQ schreef:
25-03-2019 20:55
Je bent beschuldigd van vreemdgaan.

Dus als je het nu 1x met een ander doet dan voldoe je aan haar verwachtingen.

Ik zou die kans niet laten schieten.
:rolling:
Let goed op TO: Vriendin acteert! Ze wéet als de donders goed dat ze gesnapt is als ze niet reageert zoals ze nu doet. Stel, jullie komen erachter dat jullie chlamydia hebben en ze reageert níet aanvallend naar jou? Nu kan ze iig volhouden dat zij écht niet weet waar het vandaan komt... Oppassen met haar dus...
En niet alleen gaat ze vreemd, maar ze doet het ook nog onveilig. Ze brengt dus ook jouw gezondheid in gevaar. Ik zou maar eens goed overwegen of je echt wil "dat dit weer goedkomt".
Marigold1986 schreef:
25-03-2019 21:01
Let goed op TO: Vriendin acteert! Ze wéet als de donders goed dat ze gesnapt is als ze niet reageert zoals ze nu doet. Stel, jullie komen erachter dat jullie chlamydia hebben en ze reageert níet aanvallend naar jou? Nu kan ze iig volhouden dat zij écht niet weet waar het vandaan komt... Oppassen met haar dus...
Of TO bluft. Hangt hier de onschuld uit zodat hij aan vriendin kan laten zien dat hij zelfs op het vivaforum om hulp heeft gevraagd. Het vivaforum notabene! Dan ben je toch echt wel onschuldig! Ja toch, niet dan?
JuriaanB schreef:
25-03-2019 21:10
Of TO bluft. Hangt hier de onschuld uit zodat hij aan vriendin kan laten zien dat hij zelfs op het vivaforum om hulp heeft gevraagd. Het vivaforum notabene! Dan ben je toch echt wel onschuldig! Ja toch, niet dan?

Zeker te weten!
Wat ik gek vind is dat noch TO noch TO's vriendin de verschijnselen heeft van een chlamydiabesmetting. Dat betekent dat ze nog in de incubatietijd van 14 dagen zitten. Met andere woorden: een vd twee of beiden zijn vreemdgegaan binnen de afgelopen 2 weken. Schimmelinfecties en puistjes zijn geen symptomen van chlamydia.

Ik lees overal dat chlamydia alleen door seks overdraagbaar is, dus dan is vreemdgaan de enige verklaring. Maar wie weet kan het toch ook heel soms anders worden overgedragen.

Overigens is 7 jaar bij elkaar wel de perfecte timing voor buitenrelationeel gefoezel, dus zo gek is het ook weer niet dat er iemand of beiden is vreemdgegaan.
anoniem_382662 wijzigde dit bericht op 25-03-2019 21:25
Reden: Onjuiste aanname.
0.53% gewijzigd
JuriaanB schreef:
25-03-2019 21:17
Wat ik gek vind is dat noch TO noch TO's vriendin de verschijnselen heeft van een chlamydiabesmetting. Dat betekent dat ze nog in de incubatietijd van 14 dagen zitten. Met andere woorden: een vd twee of beiden zijn vreemdgegaan binnen de afgelopen 2 weken
Nee hoor, je kan ook chlamydia hebben zonder symptomen.
retrostar schreef:
25-03-2019 20:37
Je kan het ook van je moeder krijgen bij de geboorte, staat hier: https://nl.wikipedia.org/wiki/Chlamydiasis
Maar er staat niet bij wat dat inhoudt voor dat kind tijdens de rest van zijn/haar leven. Blijft dat dan voor altijd een besmettingsbron, totdat er behandeld wordt?

Overigens heb ik dankzij het smerige plaatje op die pagina de komende weken geen zin meer in seks. Bedankt he.
KaleKip schreef:
25-03-2019 21:19
De theoretische vraag is dan, kun je er ook 7 jaar mee rondlopen zonder iets te merken?
JuriaanB schreef:
Kan idd ook! :worship:
Een vrouw kan chlamydia jaren bij zich dragen zonder dat zij merkt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Inspiratie voor een nieuw TV-format: Van wie is de Soa?
ManOpHetPrikbord schreef:
25-03-2019 21:21
De theoretische vraag is dan, kun je er ook 7 jaar mee rondlopen zonder iets te merken?
Ja of je bent op een dag ineens onvruchtbaar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
25-03-2019 21:21
Schijnbaar wel:
Als vrouw merkt u vaak niets van een chlamydia-infectie. Er zijn dan helemaal geen of alleen vage klachten. Daardoor kan het gebeuren dat u lang blijft doorlopen met een chlamydia-infectie, soms wel jaren. Ondertussen kunt u de ziekte ongemerkt doorgeven.
KaleKip schreef:
25-03-2019 21:19
Correct, dat heb ik ondertussen ook geleerd.
Nou als er echt niemand is vreemdgegaan dan zou ik ook een afspraak maken bij de gyno.
25-03-2019 21:24
:yes:
Wel ECHT shit, als je denkt in een goede, fijne relatie te zitten, en je komt er zo achter dat je partner vreemd is geweest... Wie het ook was, succes TO :-)
Als zij al chlamydia had, al jaren, dan was ze dus geen maagd meer toen de relatie met TO begon.
Het is hoe dan ook wel tijd voor een goed gesprek met vriendin.
:HA:

Dat bestaat toch al? Temptation Island. :roll:
JuriaanB schreef:
Hier zou ik ook mijn geld op in zetten. Vooral omdat hij iemand probeert te overtuigen met z'n uitgebreide post. Hij zegt zelfs ergens 'jij' waar beter 'zij' had gepast.

En anders is zij vreemdgegaan en dan is de aanval haar beste verdediging.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven