Uitgerekend 2e helft oktober 2019 met tabel

19-02-2019 09:09 348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die uitgerekend in de tweede helft van oktober.
TABEL IS VOL

Naam Lfd (v/m) Kindje Ronde UD Afsprkn Bijz.heden
JoyeuxNoel 30/35 1 1 13 okt 16 april echo+nipt, 29 april gynaecoloog :heart:
Duna_2015 33/36 2 8 19 okt 27 maart termijnecho, 2 april afspraak verloskundige en gynaecoloog :heart:
Annemyn90 23/27 1 1 31 okt 9 april termijnecho :heart:
Pavo07 28/34 2 7 22 okt 5 april termijnecho :heart:
mk aug & ma nov
xx__Juffie 27/30 1 5 25 okt 30maart echo :heart:
Mutsie91 27/28 1 5 24 okt :heart:
CherryBlossom- 27/33 1 23 26 okt 10 april termijnecho :heart:
Saqua 35/35 2 5 26 okt 5 april echo :heart:
ma sept
Marina-87 31/40 2 2 27 okt :heart:
Manon 28/30 1 13 27 okt
Leasol 31/33 1 5 27 okt termijn echo 3 april :heart:
Borisdeporis 22/24 1 1 28 okt :heart:
Mariëlle2uit7 30/30 3 5 28 okt
Noriyuki 34/34 5 2 29 okt
Lavendel27 28/30 3 1 30 okt 21 maart echo
Yellow-89 30/32 2 3 31 okt :heart:
Lize1 28/32 1 5 29 okt
Extra plekje ?/? ? ? okt
Extra plekje ?/? ? ? okt
Lapapaya :hug:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:16
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
76.69% gewijzigd
Wij net weer echo gehad, alles was weer goed. Hartslagje gehoord en de baby was druk aan t bewegen :-D Ben zelfs 2 dagen vooruit gezet! Dus nu 10 weken en 4 dagen.

Wij doen de nipt, gaan daar volgende week bloedonderzoek doen.

Verder hebben we een nieuw huisje gevonden dus komende weken veel klussen!

Pavo en Lavendel, hoe waren jullie echo's vandaag?
Joyeux, dan gaat het al wel weer hard als je twee dagen vooruit wordt gezet! Fijn dat de termijnecho goed was

Wij gaan ook voor de nipt-test, ook omdat ik wat ouder ben en iig de keus wil hebben mocht er iets mis zijn. Twijfel alleen nog over nevenbevindingen, misschien wil ik die wel niet testen.

Hier nog ruim twee weken wachten tot de termijnecho. Zo laaaang. En als ik dan online negatieve dingen lees over hartjes die eerst wel kloppen en dan opeens stoppen dan schrik ik weer. Ik durf me nog helemaal niet te hechten aan de erwt in mijn buik.

Ik schrok gisteren wel ff van mijn opgezette buik. Douche ook altijd na het sporten en hoop maar dat niemand er op lette :facepalm: . Vanmorgen was het weer prima, maar 's avonds lijk ik al wel 5 maanden. Misschien toch minder frikadellen eten :lol:
Vanmorgen een mooi kloppend hartje gezien

18 april de termijnecho, ze kon niet goed meten hoe ver ik zou zijn nu
Iedereen gefeliciteerd met de positieve echo's.

Joyeux: 2 dagen vooruit gezet. Dat is wel lekker.

Wij hebben gekozen om niet voor de test te gaan. Als er bij de echo's wat te zien is en ze vermoeden dingen dan wel maar anders niet.. wij hebben namelijk samen er over gehad en ook al heeft het kindje een handicap we houden het sowieso. Dus de verloskundige zei ook dan zou ik het in jullie geval niet doen.
Gefeliciteerd met de mooie echo's inderdaad :)

Wij gaan ook niet voor de NIPT of andere screeningstesten (behalve de 20 weken echo). Gezien mijn leeftijd is de kans behoorlijk klein en mocht het dan toch zo zijn, dan zullen we nog steeds 100% voor ons kindje gaan.

Wel echt moeilijke dingen om over na te denken vind ik. Dan zie je ook maar weer dat gezondheid echt het allerbelangrijkste is.
Gefeliciteerd nog iedereen met de goede echo's!

Wat is het hier verder stil. Hoe gaat het met iedereen?

Wij willen de NIPT wel laten doen. Alleen nog even bedenken of dat met of zonder nevenbevindingen wordt.

Saqua, kun je eventueel niet tussendoor nog even gaan voor een echo? Snap jouw onzekerheid wel. Hier hetzelfde. Ik mag van de vk deze week eventueel ook langskomen om even te spieken (volgende week vrijdag termijnecho). Herkenbaar die opgezette buik haha. Alleen bij mij is hij nu zo'n beetje heel de dag al aanwezig.. Ik vrees dat ik al snel de positiebroeken moet gaan opzoeken..

Verder hier vooral moe en moe.. Vervolgens slaap ik ook niet al te best (vroeg wakker) dus dat werkt niet mee. Meer die hier last van hebben?
Herkenbaar die vermoeidheid pavo, hoewel ik sinds weekje ongeveer merk dat ik me steeds fitter voel en ook veel minder misselijk ben. Maar ik zie dat ik het verst ben van allemaal in de zwangerschap, dus zal daar wel mee te maken hebben (nu 11 weken en 1 dag).

Hier gaat t dus zn gangetje, morgen hebben we de nipt. Ivm verhuizing ga ik onder behandeling bij een nieuw ziekenhuis (ik ben medisch ivm ziektes). Voordeel daarvan is dat ik elke 4 weken wel een echo krijg, heb er inmiddels al 3 gehad. Maar goed, nadeel is natuurlijk wel de ziektes en de eventuele invloed daarvan op de baby maar voor nu lijkt alles goed te gaan.

Iedereen in onze omgeving weet het inmiddels en we hebben ook al gebabyshopt, wat is dat leuk zeg :love:

Verder zijn we nu een beetje aan het nadenken over of we het geslacht willen weten. Ik was eerst heel stellig dat ik het niet wilde weten, maar begin toch te twijfelen. Hebben jullie er al een idee over? Mijn vriend wil het overigens niet weten dus dan is t niet handig als ik t wel zou weten ;)

Ik hoop dat t met iedereen goed gaat!
Fijn! Weer allemaal goede echo’s en allemaal goede berichten om te lezen!

Hier nog steeds niet over de Nipt uit, vanwege leeftijd (34) zit ik er sterk aan te denken van wel, ook omdat we al 4 kinderen heb en en een meervoudig gehandicapt kindje heel zwaar zal zijn voor het hele gezin. Aan de andere kant kan ik mij nietvoostellen een zwangerschap af te breken. Ben nu al zo gehecht aan het druifje in mijn buik. Heb nog 2 weken om er over na te denken.

Hier ook een opgezette buik! Wijde blouses en truien zijn mijn nieuwe outfit geworden ;) Heb ook het gevoel dat iedereen het ziet haha.

Joyeux: babyshoppen blijft leuk en is erg verslavend (trust me 😉)

Ik wil het geslacht wel graag weten, alleen bij de eerste wist ik het niet (jongen) en bij de andere 3 (meiden) wel. Wij hebben bij de laatste 2 zwangerschappen een geslachtsbepaling laten doen met 15 weken. Gaan we nu weer doen. Dan is het ‘Jullie willen zeker graag een jongen’ hopelijk ook achter de rug.

Kraamzorg al aangevraagd?
Ha meiden, allereerst allemaal van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Ik lees al een tijdje met jullie mee maar lijkt me toch ook wel leuk om mee te schrijven. Hopelijk val ik nog binnen het topic want ik verwacht mijn uitgerekende datum op 31 oktober of 1 november :?:
In ieder geval dolblij met deze zwangerschap na een klein jaar proberen. Het wordt ons tweede kindje en we hebben vorige week een hartje zien kloppen. Over twee weken de termijnecho. Ik voel me verder goed op wat milde kwaaltjes na.
Woensdag heb ik intake bij de verloskundige en ik hoop dat ik daar mag blijven maar twijfel ivm een darmziekte en medicijngebruik.

Wij willen zeker het geslacht weten véél te nieuwsgierig voor :-D
Meiden, ik merk dat ik Facebook en het forum wat veel vind. Ik lees nog wel mee maar iemand anders mag mn plekje in de tabel!
Zal mn privé berichtjes nog ff in de gaten houden mochten er nog mensen bij Facebook willen aansluiten
Welkom Pocassie! Natuurlijk mag je meeschrijven! Fijn dat jullie een kloppend hartje hebben gezien :heart:
Ik heb toevallig ook een darmziekte en ben o.a. daardoor onder behandeling bij gyn. Als je iets kwijt wil over medicijnen of de ziekte zelf mag je me altijd een pb sturen!
Oh ik wilde je gelijk een bericht sturen maar lukte niet (op mobiel). Probeer later wel even. Ik heb CU en ook klachten op het moment dus wil wel de extra groeiecho's maar ook de persoonlijke aanpak van de verloskundige ;-) Nee hoor als het moet dan moet het gewoon maar dan moet ik zelf even omschakelen.
We gaan het horen morgen.
Toevallig ik heb ook CU en ook klachten. Ik slik nu azathioprine, budenofalk en mesalazine. Volgens de arts is het niet schadelijk voor de baby en is een opvlamming schadelijker. Maar snap je dilemma dat je mss toch liever bij een vk de zwangerschap laat controleren. Laat morgen maar even horen wat eruit is gekomen dan!
Even een ego postje, vandaag intake bij de verloskundige gehad en al was het nog veel te vroeg (9wkn en 2dgn), ze wilde wel proberen of ze het hartje kon vinden. En ze kon m goed vinden! Wat een heerlijk geluid haha. Zo fijn om te weten dat er nog steeds wat klopt!
Welkom Pocassie, leuk dat je meeschrijft!

Manon, tof dat ze het hartje al konden vinden en luisteren, dat is toch prachtig he.

Wij hebben het gisteren en vandaag schoonouders en mijn moeder verteld. Die waren heel blij maar snappen dat ik het retespannend vind. Ik vind dat ik even geduld moet hebben en moet proberen meer vertrouwen te hebben. Dit is een andere zwangerschap dus moet niet gelijk van slechte uitgaan. No een ruime week afwachten en dan weten we meer.

Wij willen het geslacht wel weten. Vond het de vorige keer ook heel fijn om te weten.

Qua nipt: onze overweging is ook dat een trisomie of iets soms ook een niet levensvatbaar kindje kan opleveren en dat ik dat liever niet pas na 40 weken weet. Zwaar gehandicapt of niet levensvatbaar vind ik wel echt heftig, dus ik wil zo'n afweging kunnen maken. Het is vooral erg persoonlijk natuurlijk. Iedereen moet dat zelf afwegen.
Pocassi wat leuk dat we in het zelfde forum weer mee schrijven. Welkom!

Manon wat fijn dat jullie al een hartje hebben horen kloppen en dat al zo vroeg! Prachtig zeg!

Bij ons hebben we het al redelijk snel de ouders verteld. Waren super blij en trots natuurlijk. Ook bij mijn zus kom ik mij niet stil houden want samen zwanger zijn en maar 4 weken er tussen is toch wel erg bijzonder..
De rest vertellen we het na de termijn echo als die goed is. Wanneer willen jullie het de buiten wereld vertellen?
Wij willen sowieso het geslacht wel weten. Ik ben veel te nieuwschierig aangelegd om het niet te weten en vind het gericht shoppen ook wel leuk haha.
Wat fijn Manon, gefeliciteerd!

@Pocassie & JoyeuxNoel: ik heb ook CU, gezellig! :P Ik ben inderdaad ook vrijwel direct doorverwezen naar de gynaecoloog. Vind het ook wel jammer, de verloskundigen waren superlief en ik had graag in hun bevalcentrum willen bevallen. Nu wordt dat dus sowieso het ziekenhuis. Hebben jullie veel klachten momenteel?

Wij gaan de NIPT wel doen. Inderdaad wat Saqua zegt, ik wil er niet pas vlak voor/tijdens de bevalling achterkomen dat het kindje vrijwel direct gaat overlijden.

Wij hebben 2 april de termijnecho met 10+1, als die goed is dan willen we het wel helemaal bekend maken. Familie en een aantal vrienden weten het al en dan hoeven we het niet meer geheim te houden. :)

Oh, willen jullie trouwens wat ontzettend stoms horen? Zowel mijn zwager (23) als mijn schoonvader hebben mijn zwangerschap al doorverteld... Mijn zwager zelfs aan MIJN familie. Hij kwam mijn nichtje van 13 tegen op de sportvereniging en had het haar verteld toen ik pas 4 weken was. Met 7+4 verteld en toen zei haar moeder (mijn stiefzus), "euh ja.. dat wisten we eigenlijk al....". Ze schaamde zich dood maar wilde toch dat ik het wist.
En mijn schoonvader heeft het aan zijn broer verteld voordat wij dat konden doen. Hoop niet dat ze zich achtergesteld voelen nu.. Zondag zien we ze op een verjaardag, als ze ons feliciteren zeg ik gewoon heel hard "Dankjewel, we hadden het jullie graag zelf willen vertellen maar ja..." O_o
Jeetje wat toevallig, alledrie CU. Ik heb wel klachten momenteel, maar ben eigenlijk nooit klachtenvrij en opvlammingen zijn moeilijk te behandelen bij mij. Maar voel me best goed verder dus mag niet klagen. Als de frummel er maar niks van merkt. Hoe voel jij je Borisdeporis?

En wat stom dat het al doorverteld was aan je eigen familie! Echt jammer dat dat moment dus een soort van verpest was voor jullie.

En dat is ook de reden dat wij de nipt doen, ik zou het wel willen weten als ons kindje niet levensvatbaar is. Dan ga je denk ik toch anders door de zwangerschap heen dan dat je er met de bevalling pas achterkomt.

Manon, super fijn dat jullie een hartje hebben horen kloppen :love:

En Lize, hoe leuk dat jij en je zus samen zwanger zijn en ook zo kort er tussen!!

Hoe gaat het met de rest?
Nahhh ik vind het wel sterk hoor. Ik ken verder niemand met CU en nu hier gewoon 2 anderen. Ik heb sinds de bevalling van mijn dochter de diagnose en ook eigenlijk af en aan klachten. Ik was van plan te starten met azathioprine maar toen dus toch zwanger. Nu gebruik ik mesalazine en beclomethason zoals ik steeds deed de afgelopen tijd dus ik verwacht ook dat mijn klachtenpatroon hetzelfde gaat blijven. Ben toch doorgestuurd naar de gyneacoloog maar ga een gedeeld zorgpad volgen dus af en toe ook nog naar de verloskundige.

Wauw Manon wat heerlijk om het hartje te hebben gehoord. Ik zou ook graag even tussentijdse bevestiging krijgen dat het allemaal goed gaat daar binnen. Nou ja nog 1,5 week geduld.

Wat bijdehand zeg van je familieleden om het al door te vertellen. Ik zou dat niet zo kunnen waarderen. Wij hebben het alleen nog aan de opa's en oma's verteld. De rest komt na de termijnecho. Kan persoonlijk niet wachten om het aan onze dochter te vertellen. Ze is bijna drie dus ben erg benieuwd naar haar reactie.
@Borisdeporis Wat suf dat sommige het al doorverteld hadden! Zo jammer dat je het zelf dan niet meer kan doen.

@Pocassie Ik heb zelf de termijnecho ook volgende week en ik zou zoo graag weer even een echo willen om gewoon te checken of alles goed gaat. Heb nog steeds minimale klachten, behalve gevoelige borsten en af en toe een beetje buikpijn. Hoop zo dat alles nog goed gaat daar binnen. Maar dus nog even een weekje geduld.

@Manon gefeliciteerd!

Hoe gaat het met de rest van de dames?
Ja echt toevallig! Ik heb hetzelfde als jij JoyeuxNoel, eigenlijk altijd wel last.. zit nu ook in de ziektewet. We hebben de Infliximab opgehoogd naar eens per 6 weken, maar verder is het wel te doen.

@Pocassie, ik waardeerde het ook écht niet... Heb m'n zwager publiekelijk 'bedankt' in de familie groepsapp. :puh: Hij zei eerst nog "heb ik niet gedaan..." en had toen snel mijn (jonge!) nichtje opgezocht op Instagram en haar een heel raar bericht gestuurd. Ben ik nog steeds pissig over. En toen vertelde mijn schoonmoeder vrijdag dus heel casual dat mijn schoonvader het ook doorverteld had... wtf. Ik gaf aan er echt niet blij mee te zijn en toen zei ze, "dan had je specifiek moeten zeggen dat het niet doorverteld mocht worden". :wtf:

Maargoed, prima, met een volgende zwangerschap weten ze het gewoon als allerlaatste.
Boris! Wat een *** streek! Ik hoor het toch nog redelijk vaak dat mensen het door vertellen. Zo een vriendin van mij is ook zwanger en haar schoonvader vertelde het ook door. En schoonvader van mijn zus heeft het ook door verteld 2 dagen voor dat ze het de hele familie wouden vertellen..
Mijn schoonzus is ook zo dat ze het door zou vertellen zodat zei de aandacht dan krijgt dus wij hebben ook besloten het haar als laatste te vertellen.
Boris, wat vreselijk en vooral de mensen die dichtbij je staan kun je het niet van hebben.

2e echo is helemaal goed. Alles bewoog leuk en deed nog een mooie salto voor ons.
We hebben vanavond aan mijn zusje en zijn broer verteld. En om dat voor te zijn wat bij Boris gebeurde hebben wij besloten om de belangrijke mensen vrijdag in te lichten en dat het dan wel prima is.
We kwamen helaas bij verloskunde praktijk 3 bekende stellen tegen. 1 zijn we close mee andere 2 is vrienden van vrienden. Je hoopt dat ze niks zeggen maar het heeft ons wel besloten om de belangrijke mensen om ons heen gauw in te lichten. Het zal toch als een lopend vuurtje gaan..
Ik ben nu 9w+4. 10 april termijn echo. Uitgerekend datum is 26 okt
Goed om te horen dat het bij iedereen goed gaat.
Ook leuk dat voor sommigen nu de tijd van het vertellen aanbreekt (of in jouw geval Boris, het verteld wordt ... dat is weer minder).

Ik heb afgelopen maandag nog een echo gehad en alles was goed, mooi gegroeid.
9 april staat de termijnecho op het programma, ook heel spannend.

Ik ben inmiddels wel echt steeds meer gewend aan het idee dat ik zwanger ben dus heb nu ook het gevoel dat ik er meer bewust mee om kan gaan en bij stil kan staan. :biggrin: Is het idee bij jullie inmiddels ook helemaal 'geland'?
Fijn dat alles goed was Cherry en Annemijn!

En ik heb echt met verbázing je stukje gelezen Boris, ik zou ook echt witheet zijn als mensen het zouden doorvertellen. Ik vind het echt ongelooflijk dat mensen 'jouw nieuws' verklappen, bah.

Hier ben ik snotverkouden en helemaal niet lekker. Had vandaag ook enorme steken in mijn buik, echt hele heftige, en buik was ook hard. Maakte me gelijk weer zorgen (ik moet daar volgende week vrijdag echt wat over vragen mocht het goed zijn, of ik misschien met iemand daarover kan praten. Wil zo graag blij zijn ipv bang) . Nu maar snel naar bed, want voel me niet jofel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven